Jelppiä kaivataan, reilu kuukausi sitten aloin vaalentamaan hiuksiani, kävin ensin kampaajalla joka teki värinpoiston sekä laittoi jonkun verran raitoja.
Sen jälkeen en raaskinut heti käydä kampaajalla vaan laitatin ystäväni laittamaan itselleni raitoja.
Yhteensä kolme kertaa laitettiin blondeja raitoja tukkaan, hiukset vaalenivat hyvin.
Mutta viimeisimmällä raidoitus kerralla tukkani kärsi, johtunee varmaan siitä että edellisestä raidoitus kerrasta oli vain muutamia päiviä... Tyhmästä päästä kärsii koko tukka!!

Hiukset olivat ihan purkkaa märkänä, ja latvat todella hamppua...
Annoin hiusten "elpyä", ja niin ne hieman tekivätkin, eivät olleen samanlaista "purkkaa" enään märkänä, mutta hamppua kuitenkin kuivana.
Suoristamalla sain kuitenkin hiuksista ihan hyvän näköiset, käytän lämpösuojaa.
Vajaa viikko sitten päätin vetästä tuhkanvaalean tukkaani, sillä halusin tästä punertavasta/oranssista sävystä eroon, se auttoi hieman, mutta silti edelleen aika karseen näköiset nämä hiukset..
Värjäyksen jälkeen hiukset vaikuttivat ihan ok kuntoisilta, mutta seuraavan kerran kun tuli pestyä hiukset - niin taas, jälleen jenkkipurkkaa ja kamalat hamput kuivana.
Kysymys kuuluukin; mitä ihmettä mun kannattais nyt tehdä. Hyvä että kampaajalle edes kehtaisi mennä tämän tukan kanssa, pelkään että kampaaja antaisi mun tukalle kuolemantuomion, eli olis leikattava reilusti...
Ja mä kun en millään raaskisi luopua pitkästä tukasta.
Miten saisin tukan taas elpymään? Olen ajatellut kokeilla silkkitippoja, sekä joitain hiusnaamioita..
Ja miten tästä oranssisuudesta/punaisuudesta pääsisi eroon?
Eli koko tukkahan ei ole punainen/oranssi, olen miettinyt josko vetäisi värinpoistoa noihin kohtiin missä punaisuutta on, mutta mitä tod.näköisemmin hiukseni tulevat kärsimään siitä lisää...
On käynyt myös mielessä jos vetäisi tähän hieman tummemman värin,esim vaaleanruskean, auttaisikohan se??