Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237409 kertaa)

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #285 : 25.05.11 - klo:18:28 »
Käytin aikoinaan hopeashampoita aika usein (2-3 krt/vko) ja olen nyt ollut käyttämättä niitä varmaankin puoli vuotta.
Nyt sitten ajattelin että olisi kiva joku keltaisuutta poistava tuote Silver Mistin lisäksi ja tilasin Crazy Colorin suoravärin sävyssä Violette.

Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa, että sekoitin n. 0.5-0.75 desiin ihan puolen sentin pituisen nokareen tuota suoraväriä ja annoin olla päässä maksimissaan 10 minuuttia ja tulos oli kyllä todella hyvä! Mulla on päältä vähän vaaleammat kuin alta ja niissä ei ollut enää yhtään keltaisuutta ja muualtakin hiukset olivat kauniin väriset. Oon onnellinen, ettei tarvitse enää käyttää kuivattavaa hopeashampoota ja toi Crazy Colorin purnukka kestää todella kauan käytössä, kun kerralla tarvitsee ihan minimaalisen määrän. :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Nannuliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #286 : 10.06.11 - klo:02:32 »
Pakko nyt kysellä täällä, kun poikaystävällä on pääliosa vaalennettu ja hän haluaisi sen vieläkin tuhkaisemmaksi ja mahdollisimman harmaaksi taitettua sen sävyn, niin mikä mahtaisi olla parasta? Täällä nyt on ainakin paljon puhuttu Goldwellin 10V-sävystä ja Crestolin Hopeanharmaasta, jos nuo ovat kerta hyviä, niin kumpi mahtaa olla tehokkaampi? Wellallakin näyttäisi olevan silver-sävy http://www.feelunique.com/p/Wella-Color-Fresh-Silver-Semi-Permanent-Colour-75ml, onko tuosta kokemuksia? Hopeashampoo jo onkin käytössä, mutta sillä ei saavuta haluttua lopputulosta. Rankempia harmaita/hopeisia taittoja tarvittaisiin siis!

murungi

• Vieras
« Vastaus #287 : 16.08.11 - klo:19:25 »
Mikä siinä oikein on, että hiuksista tulee liian tunkkaisen liilat/harmaat hopeashampoilla sekä vaahtosävytteillä ja kun ne vähitellen lähtevät, niin hiuksista tulee jälleen kellertävät ilman mitään valkoisuutta? Miksi ne eivät koskaan pysähdy siihen välivaiheeseen eli olisivat valkoiset? Vai onko oma väripigmentti niin vahva, että se vetää hetkessä lämpimäksi vaikka tukka olisi kuinka puhkiblondattu?

Poissa mar.ia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #288 : 16.08.11 - klo:19:37 »
Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa, että sekoitin n. 0.5-0.75 desiin ihan puolen sentin pituisen nokareen tuota suoraväriä ja annoin olla päässä maksimissaan 10 minuuttia ja tulos oli kyllä todella hyvä!

Mä vaalensin hiuksia pari astetta taannoin ja tämä on kyllä tosi hyväksi todettu keino, taittaa paljon enemmän kuin ne pari hopeashampoota mitä on tullut kokeiltua. Mulla on käytössä Directionsin Violet, sekoitan sitä kerran viikossa-parissa CO-hoitiksen kanssa, saan näin kaksi kärpästä yhdellä iskulla ;)
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #289 : 16.08.11 - klo:19:53 »
Pakko nyt kysellä täällä, kun poikaystävällä on pääliosa vaalennettu ja hän haluaisi sen vieläkin tuhkaisemmaksi ja mahdollisimman harmaaksi taitettua sen sävyn, niin mikä mahtaisi olla parasta? Täällä nyt on ainakin paljon puhuttu Goldwellin 10V-sävystä ja Crestolin Hopeanharmaasta, jos nuo ovat kerta hyviä, niin kumpi mahtaa olla tehokkaampi? Wellallakin näyttäisi olevan silver-sävy http://www.feelunique.com/p/Wella-Color-Fresh-Silver-Semi-Permanent-Colour-75ml, onko tuosta kokemuksia? Hopeashampoo jo onkin käytössä, mutta sillä ei saavuta haluttua lopputulosta. Rankempia harmaita/hopeisia taittoja tarvittaisiin siis!

Käytän tuota säännöllisen epäsäännöllisesti. Taittaa keltaisuutta hyvin, mutta lähtee hiuksista valitettavan nopeasti.

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #290 : 16.09.11 - klo:05:07 »
Ostin vanhan suosikin Joicon tilalle huvikseni Biosilkin Silver Lights Conditionerin ja eipa ole vakuuttanut. Hoitiksen vari on liilan sijaan sinertava, eika edes pitkan vaikutusajan jalkeen ala ota toimiakseen.
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 16.09.11 - klo:16:37 »
Tuo Crestolin hopean harmaa on aika jytyä. Vetää nopeesti kyllä siniseksi/harmaaksi, mutta on ainakin tehokas. Itse käytän KC:n maskia Silver taittamaan joskus keltaisuutta sekä Crestolin helmenvaalea on myös hyvä.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #292 : 16.09.11 - klo:18:30 »
Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa, että sekoitin n. 0.5-0.75 desiin ihan puolen sentin pituisen nokareen tuota suoraväriä ja annoin olla päässä maksimissaan 10 minuuttia ja tulos oli kyllä todella hyvä! Mulla on päältä vähän vaaleammat kuin alta ja niissä ei ollut enää yhtään keltaisuutta ja muualtakin hiukset olivat kauniin väriset. Oon onnellinen, ettei tarvitse enää käyttää kuivattavaa hopeashampoota ja toi Crazy Colorin purnukka kestää todella kauan käytössä, kun kerralla tarvitsee ihan minimaalisen määrän. :)

Kokeilin sekoittaa suoraväriä myös shampooseen ja annoin olla päässä pari minuuttia. Toimi tehokkaasti ja oli hellävaraisempi (Gliss Liquid Silk-shampoo) kuin mun käyttämät hopeashampoot. Sävy siis CC:n Violette.
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa elluee

• Haiven
  • *
« Vastaus #293 : 16.10.11 - klo:00:40 »
ostin ite tänään hairstoresta tota cutrinin nordic hair care reflection joku "frosty silverblond" hopeashampoota ja hoitoainetta. Myyjä suositteli tätä tuotetta niin saas nähdä miten toimii :) en mä mitää ihan valkosia hiuksia kyllä haluukkaan, keltasuutta vaan vähän pois ja lähinnä juurista :)
1b M ii. Olkapääpituista pidemmät blondatut huonokuntoiset hiukset kasvatusvaiheessa. Tavoitteena bsl/mid back

jane_10

• Vieras
« Vastaus #294 : 27.11.11 - klo:22:54 »
Jelppiä kaivataan, reilu kuukausi sitten aloin vaalentamaan hiuksiani, kävin ensin kampaajalla joka teki värinpoiston sekä laittoi jonkun verran raitoja.
Sen jälkeen en raaskinut heti käydä kampaajalla vaan laitatin ystäväni laittamaan itselleni raitoja.
Yhteensä kolme kertaa laitettiin blondeja raitoja tukkaan, hiukset vaalenivat hyvin.

Mutta viimeisimmällä raidoitus kerralla tukkani kärsi, johtunee varmaan siitä että edellisestä raidoitus kerrasta oli vain muutamia päiviä... Tyhmästä päästä kärsii koko tukka!!  :#

Hiukset olivat ihan purkkaa märkänä, ja latvat todella hamppua...
Annoin hiusten "elpyä", ja niin ne hieman tekivätkin, eivät olleen samanlaista "purkkaa" enään märkänä, mutta hamppua kuitenkin kuivana.
Suoristamalla sain kuitenkin hiuksista ihan hyvän näköiset, käytän lämpösuojaa.

Vajaa viikko sitten päätin vetästä tuhkanvaalean tukkaani, sillä halusin tästä punertavasta/oranssista sävystä eroon, se auttoi hieman, mutta silti edelleen aika karseen näköiset nämä hiukset..
Värjäyksen jälkeen hiukset vaikuttivat ihan ok kuntoisilta, mutta seuraavan kerran kun tuli pestyä hiukset - niin taas, jälleen jenkkipurkkaa ja kamalat hamput kuivana.

Kysymys kuuluukin; mitä ihmettä mun kannattais nyt tehdä. Hyvä että kampaajalle edes kehtaisi mennä tämän tukan kanssa, pelkään että kampaaja antaisi mun tukalle kuolemantuomion, eli olis leikattava reilusti...
Ja mä kun en millään raaskisi luopua pitkästä tukasta.

Miten saisin tukan taas elpymään? Olen ajatellut kokeilla silkkitippoja, sekä joitain hiusnaamioita..
Ja miten tästä oranssisuudesta/punaisuudesta pääsisi eroon?
Eli koko tukkahan ei ole punainen/oranssi, olen miettinyt josko vetäisi värinpoistoa noihin kohtiin missä punaisuutta on, mutta mitä tod.näköisemmin hiukseni tulevat kärsimään siitä lisää...  :-\

On käynyt myös mielessä jos vetäisi tähän hieman tummemman värin,esim vaaleanruskean, auttaisikohan se??  ???

Poissa Nannuliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #295 : 27.11.11 - klo:23:20 »
Ylläpito varmaan siirtääkin tän jo olemassa olevaan ketjuun, mutta kannattaa lueskella noita jo olemassa olevia ketjuja, esim. todella kuivista hiuksista jne sekä hiustenvärjäyspuolelta voisit katsoa ketjua "keltaisuus pois hiuksista", kannattaa esim. jollain sävyvaahdolla taittaa sitä keltaisuutta pois tukasta. Myös haulla löytyy.  :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #296 : 27.11.11 - klo:23:40 »
Siirrän huomenna vaikka Keltaisuus pois hiuksista-ketjuun, jotta ehdit lukea tämän jane_10. mutta lue ihmeessä:

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=972.0
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=30.0

Ja lyhyesti, jotta hiukses ei kärsisi niin paljon, niin voithan tosiaan laittaa sen vaaleanruskean värin tai tummanvaalean tms, ettei tartte enää vaalentaa ja hajottaa hiuksia enempää.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #297 : 28.11.11 - klo:08:50 »
Vastaan nyt tähän perään, menee varmaan samallla siirrolla :)

Eli purkkatukkaa ei kyllä pelasta mikään. Joko sen leikkaa pois, tai sitten se katkeilee ja murenee itsekseen pikkuhiljaa. Kuivahtanutta tukkaa voi vielä "korjata" kosteuttamalla, mutta purkkatukka on jo niin rakennevaurioinen, ettei sitä kyllä pelasta mikään.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 30.11.11 - klo:09:19 »
Kyllä purkkatukka on tosiaan menetetty tapaus ja valitettavasti ainoa vaihtoehto on leikata reilusti.

Kaverilleni kävi vähän samalla tavalla, hänellä oli pitkät hiukset jotka olivat olleet kotivaalennuksella elovenavaaleat useita vuosia. Kampaajalla laitettiin vaaleampia raitoja sekä yritettiin sävyttää kylmemmäksi, mutta kampaaja ei hiusten kunnon takia uskaltanut tehdä kestovärikäsittelyä enää raitojen päälle. Pettynyt kaverini päätti hoitaa asian itse ja laittoi muutamalla kotivärjäyksellä hiuksensa sellaiseen kuntoon, että pituudesta jouduttiin pätkimään 10-15cm. Eikä siltikään tullut sitä haluamaansa platinanvaaleaa, vaan kellersi edelleen läpi  :(.

mummon harmaat

• Vieras
« Vastaus #299 : 04.12.11 - klo:12:54 »
Oma väri: hyvin tummanruskea iän myötä harmaantunut siten, että tummaa kuitenkin enemmistö. Värjätty kahdesti Provost 5.3 ehkä viikon välein ja oikein kaunis ruskea väri tuli. Värjäyksestä aikaa ehkä 3vkoa. Juurikasvu alkoi viikossa hohtaa kuin elokuun kuutamo eli harmaa (käytännössähän hius on valkoinen eikä harmaa) hohti hopeaisena ja hyvin rumasti erottuvana.
Tuli kriisi ja halu palata omaan väriin. Sain toisessa ketjussa neuvoja raitojen kautta palata luonnolliseen tilanteeseen. Laitoin hupulla raitoja värinpoistoaineella, olikohan Garnierin. En varma ole nimestä. Raidoista tuli kullanruskeat ja ihan kauniit, kun olivat hyvin, hyvin ohuina. Tuo tehtiin 1.12. Innostuin haluamaan lisää raitoja, ja eilen laitettiin hupulla Garnierin värinpoisto, tällä kertaa lähes joka reiästä ohut hiustuppo ottettiin ulos. Mieheni oli kampaajana ja totesi, ettei aio hakeutua kampaajakoulutukseen, kun työ on raskasta "eikä koskaan tiedä, millaiset mutkutukset saa rouvilta lopuksi"  ;)
En mutkuttanut yhtään, sillä lopputulos oli odotettu eli oranssit raidat. Ei pahat, mutta eivät kauniitkaan. Läntsäsin vielä hopeashampoon Four +24 Reasons ja pidin saunassa 10 minuuttia. Tokko mitään vaikutusta oli.
Syvähoitoainetta laitoin ja huuhtelun jälkeen hiukseni ovat kuivina kiiltävät, liukkaat ja hyväkuntoiset. Kun kuitenkin vain kaksi värjäyskertaa tehty ikinä, ei permanenttia jne. Mutta pulassahan minä olen. Mietin, miten saisin noita oransseja raitoja kirkastetuksi kohti harmaata / hopeaa / valkoista eli sitä luonnollista ns. harmaantumista. Silloin ei juurikasvukaan erottuisi kovinkaan hyvin ja pääsisin koko värjäyshommasta eroon ikipäiviksi.
Värjäänkö noita raitoja jollain tuhkalla tai blondilla kevyt- /  kestovärillä? Ja jos, niin miten ihmeessä noukin ne raidat erilleen tummasta pohjasta? Eihän niitä hupun kautta enää saa koukittua esille, just tarkasti samoja raitoja.

Voi, että minua harmittaa koko värjäyshommani. Että pitikin aloittaa tällainen sähläys. Menenkö nyt ostamaan jotain väriä ja sillä saan oranssi-keltaiset raidat vaaleammiksi?
Jään odottamaan... kaupat ovat onneksi auki, että voin mennä jo tänään, jos joku ehtii vinkkejä antaa.