Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237824 kertaa)

Poissa Mary

• Haiven
  • *
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #300 : 05.02.12 - klo:10:56 »
Minulla on sellainen ongelma, että hiukset ovat keltaiset, ja jos yritän taittaa niitä tuhkan väreillä, niin hiuksisa tulee vihertävät! Mikä tähän auttaisi?? :( Tuloksena on vain sellaiset likaisen tunkkaiset vihertävän keltaiset hiukset..

APUVA :)

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #301 : 05.02.12 - klo:13:37 »
^ Jos keltaista taittaa tuhkaisella (eli sinipohjaisella) sävyllä, tulos tosiaan voi olla vihertävä (keltainen + sininen). Kokeile sen sijaan taittaa helmiäissävyllä, eli violetilla.

Hiusten tummuusasteesta tietysti riippuu, kuinka hyvin keltaisuutta saa peittoon, mutta itse olen käyttänyt tätä  Lorkun helmenvaaleaa 1021 -sävyä melko hyvällä menestyksellä. Suositeltavampaa tietysti hiusten kunnon kannalta olisi pysytellä suoraväreissä, esim. KC Professionalin hiusnaamio (Plum) on ihan kelpo tuote, myös Crestol Colorglossin helmenvaalea sävy on tehonnut itselleni tosi hyvin.

Lisää hyviä vinkkejä saat lueskelemalla ketjun aiempia viestejä ;)
« Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo:13:51 kirjoittanut Supermess »
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 10.03.12 - klo:11:11 »
Mä laitoin Wella color fresh silver sävyn 7/19 keltaista/oranssia taittamaan noin 6-asteiseen tukkaani, jossa on vielä muutama vaalea raita jäljellä. Lopputulos oli neutraalihko vaaleanruskea vihreänharmailla raidoilla. :ts Ilman raitoja siis olisi toiminut ihan kivasti. No, eiköhän tuo muutamassa pesussa haalistu pois...

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #303 : 10.03.12 - klo:12:40 »
^ Minäkin sain viimeksi vihertävän harmaat latvat, jotka lähtivät onneksi hyvin perinteisellä sitruunatempulla ja lopputulos oli muuten kaunis :)

Poissa zoelle

• Haiven
  • *
« Vastaus #304 : 11.03.12 - klo:08:34 »
uskaltaudun ekaa kertaa kirjoittamaan tänne vaikka olenkin seurannut foorumia pitemmän aikaa ja saanutkin hyviä vinkkejä. minua kiinostaisi tuo hunajalla vaalentelu, eli ymmärsinkö oikein että ei tarvitse kuin sekoittaa hunajaa ja vettä ja laittaa hiuksiin mahdollisimman pitkäksi ajaksi?
mulla oli kuparin värinen tukka ja tein itse siihen sen colour b4 käsittelyn joka parisen astetta vaalensi ja sitten garnierin raidat (aika tehoton mielestäni). sen jälkeen kampaajalla on laitettu pariin otteeseen reilusti raitoja mutta tuo keltainen vain puskee edelleen näkyviin  :# käytän schwarzkopfin hopeashampoota n. kerran viikkoon ja syväputsaria samaten. tarkoitus olisi kun hiukset on hieman levännyt ja rahatilanne parempi laittaa kestoväri, jokin viileä sävy.
eli, saisiko tuolla hunajalla ensiapua? tavoitteenani on aika vaalea, (ei ihan valkoinen) viileä sävy.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #305 : 11.03.12 - klo:12:39 »
^Esimerkiksi LHC foorumin mukaan hunajavaalennus ainakin käy blondin kirkastamiseen. Suosittelen kokeilemaan, itse olen käyttänyt ruskeisiin hiuksiin ja on jopa näitä vaalentanut. Tuo käsittely on myös mieto eli ei menetä mitään jos kokeilee. Itse ainakin vältyin vaalennusvoiteelta hunajan avulla, eli tosi iso plussa koska hiusten kuntoa yritän säästää. Ja kyllä, itse olen laittanut vain hunajaa ja vettä (vettä vähän enemmän) + oliiviöljyä, antanut tekeytyä noin tunnin ja sitten päähän. Värinhaalistusvinkkejä keskustelussa on tästä myös ja muistaakseni kasvivärjäys ketjussa.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa zoelle

• Haiven
  • *
« Vastaus #306 : 11.03.12 - klo:12:54 »
kiitos  :) kokeilen heti tänään!

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 12.03.12 - klo:09:43 »
^Kannattaa myös kokeilla jotakin muuta hopeashampoota. Käsittääkseni tuo Bonacure ei ole kovin taittokykyistä. Suosittelen itse kyllä L'anzaa. Kuulemma Joico ja Fudge ovat myös hyviä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #308 : 12.03.12 - klo:14:57 »
Jos viileää ja tuhkaista sävyä halajaa, niin hunajavaalennuksesta ei ole siihen apua, sillä hunajavaalennus tekee hiuksista selvästi lämpimämmät ja keltaisemmat, vaikkakin hunajavaalennus kyllä vaalentaa ja haalistaa hiusten väriä.

Keltaisuuden taittajaksi kannattaa hankkia violetti tai sininen suoraväri, jota voi sitten sekoittaa hoitoaineeeseen. Kun värillistä hoitisseosta muhittelee, saa samalla keltaisuuden taiton sekä tehomuhituksen hyödyt yhdellä kertaa. Itse olen tykännyt LA Riche Directions -suoraväreistä sävyissä Violet ja Midnight Blue, joita olen ostanut edullisesti tältä eBay-myyjältä. Noita suoravärejä tarvitsee todella vähän aina kerrallaan hoitisseokseen, koska väri on voimakasta, joten putelit kestävät pitkään ja ovat hinta-laatusuhteeltaan siksi erinomaisia.

Poissa zoelle

• Haiven
  • *
« Vastaus #309 : 12.03.12 - klo:19:04 »
okei, siis en todellakaan halua lämmintä sävyä, onneksi eilinen kokeiluni ei mielestäni ainakaan pahentanut tilannetta ;) voisinkin kokeilla tuota värin ja hoitiksen sekoitusta.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #310 : 12.03.12 - klo:22:17 »
Siis värjääkö tuo hunaja hiusta todella? Olen ollut siinä uskossa, että ainoastaan haalistaa ja kirkastaa väriä. Mikä siinä saa hiuksen lämpimän sävyiseksi? Eli eikö sitä kannata käyttää, jos tavoite on viileä, hiukan vaaleampi sävy, olisko vaalennuspesu sitten parempi? Itselläni on siis kyllä ruskea tukka, jossa latvat oli hieman tummuneet liikaa. Sain kyllä hunajalla vaalennettua ja ajattelin vielä pari käsittelyä tehdä. Lämmin sävy toki aina näin tummasta vaalennettaessa tulee, mutta tiesin, että täytyy sitä sitten joka tapauksessa taitella.
« Viimeksi muokattu: 12.03.12 - klo:22:19 kirjoittanut hairwreck »

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 13.03.12 - klo:09:15 »
Jos viileää ja tuhkaista sävyä halajaa, niin hunajavaalennuksesta ei ole siihen apua, sillä hunajavaalennus tekee hiuksista selvästi lämpimämmät ja keltaisemmat, vaikkakin hunajavaalennus kyllä vaalentaa ja haalistaa hiusten väriä.
Minusta hunajassa on kyllä selvä tuhkataitto, siitä on muistaakseni ollut täällä juttuakin...  ??? Ja olen itse ollut huomaavinani samaa. Pääasiassahan se vaalentaa, mutta keltaisemmaksi ei minusta ainakaan tee (toisin kuin vaikka cassia). Vai onko tämäkin sellainen juttu joka vaihtelee eri ihmisillä..?
* 1b F ii *

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #312 : 13.03.12 - klo:09:53 »
Kun tummaa hiusta vaalennetaan nousevat hiuksessa jo luonnostaan olevat lämpimät sävyt esiin. Hunajavaalennus on tehnyt hiuksistani aavistuksen lämpimämmät, mutta koska vaalennus on kemikaaleja hienovaraisempaa, niin lämpöisyys ei ole ollut häiritsevää ja sitähän voi aina taitella jos siltä tuntuu. Cassia tekee huomattavasti voimakkaammin keltaisen sävyn.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #313 : 13.03.12 - klo:10:07 »
Lopputulos taitaa tosiaan vaihdella eri ihmisten hiustenvärien mukaan. LHC:stä luin hunajavaalennuksen vaalentavan hiusta, jolloin hiuksissa oleva oikea luonnollinen sävy pääsee esiin, joten voi olla niin, että lopputulos riippuu hiusten väristä. Minulla hunaja lämmittää väriä, koska luonnostaan minun hiustenvärini on lämmin, joillakin se kylmentää väriä, koska heillä on luonnostaan kylmän väriset hiukset.

Luin myös, että kardemumman lisääminen seokseen auttaisi punaisten/kultaisten sävyjen poistamisessa. Itse olen laittanut hunajavaalennukseen aina kanelia mukaan vaalennusboosteriksi, joten täytyykin testata tuo kardemumma, jos siitä olisi apua hiusteni kellertämiseen hunajavaalennuksessa.

Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että parhain hiusten keltaisuuden poistaja on suoravärisekoitus, jota voi muhitella rauhassa. Olen vuosia taistellut kellertävyyttä vastaan sekä halunnut mahdollisimman tuhkaiset hiukset ja olen kokeillut varmaan kaikki tuhkaisuutta lisäävät konstit ja tuotteet ;D . Parhaimman, tasaisemman, sopivan vaalean ja helpoimman lopputuloksen antaa juurikin suoraväri + hoitis -sekoitus.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #314 : 13.03.12 - klo:17:24 »
Niin arvelinkin, ettei se varsinaisesti värjää hiusta. Kuitenkin jos keltaisuutta on häiritsevästi, uskoisin myös, ettei toi taittaminen riitä. Tämän takia vähän ehdottelinkin hunajavaalennusta kun zoelle siitä kysyi, koska kertomansa perusteella sain vähän sen käsityksen, että tukka olisi melkoisen keltainen vielä. Tietty sävyttäviä tuotteita voi käyttää lisäksi, kun hiusta on hieman vaalennettu. Eihän se todellakaan sulje sitä pois ja itsekin aion niin tehdä. Tosin varmaan täytyy ostaa jokin vihertävän harmaa suoraväri, koska lähtötilanne oli senverran tumma   ::)