Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237826 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #360 : 30.07.14 - klo:11:34 »
^ Tuon liemen aikaansaama vihertävyys lähtee aika nopeasti pesuissa pois, joten älä lähde vaalennuspesuilla turhaan hiuksia kuluttamaan. Mun hiuksista vihertävyys lähtee aika pian pois ja mullakin on vaalennettuja osuuksia hiuksissa runsaasti.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #361 : 30.07.14 - klo:11:35 »
^^Minusta tuo tuote on ihan loistava - mutta annostelu tosiaan niin, että yksi-kaksi tippaa kouralliseen hoitoainetta. Siis blondeilla. Lisäksi, kun tuohan on sellaista sinivihreää väriltään, niin se taittaa tosiaan kauniimmin vähän tummempaa blondia ja vaaleanruskeita hiuksia, kuin oikein vaaleaa tukkaa, joille sopivampi taittosävy olisi lilahtava. Samassa sarjassa on kasiasteisia silvereitä myös, olen kokeillut ainakin 8/81 ja se ei ole vihreä.
Ensimmäisellä käyttökerrallani pari vuotta sitten sain tuolla 7/19-sävyllä luonnonvalossa vihertävän tukan, mutta se peseytyi pois lähes heti. Tukka oli muuten käsittelemätön, ellei sitten ehkä yksi vanha kevytväri ollut alla, en ihan muista enää.

Itse kokeilisin ensin pestä sävytettä pois ilman vaalennusta tai muita rankkoja keinoja: ainakaan itse en ole saanut sarjan sävytteitä jämähtämään.  :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #362 : 30.07.14 - klo:11:43 »
Ok, kiitos tiedoista!

Mä taidan sekoittaa loput aineesta shampooseen ja käytellä sen pois siten. Hopeashampooni alkaakin olla lopussa joten tuolla tavalla ehkä saisin tämän toimimaan.

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #363 : 07.08.14 - klo:17:46 »
^^^^, mulla tuo lähti askorbiinihappo-käsittelyllä. Eli se apteekista saatava pussillinen jauhetta + syväpuhdistavaa shampoota kuivaan tukkaan, ja oikein näin miten se vihertävä tunkkainen väri katosi ja alta paljastui silloinen neutraali vaaleanruskea. Ja olin tosiaan ite laittanut (muistaakseni) ihan lantraamattomana, ja pohjana siis joku 7-8-tason ruskea.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.

Poissa Monfort

• Haiven
  • *
« Vastaus #364 : 13.08.14 - klo:12:16 »
Taitaapi olla hieman epätavallinen kysymys tässä topicissa, mutta haluaisitteko jakaa kokemuksianne tuotteista, joilla on (vahingossa) tullut selkeästi harmaat hiukset? Vaalennan tässä pikkuhiljaa mustasta kohti vaaleaa, mutta lopullinen tavoite on jotakin mummonharmaan ja vaaleanvioletin välillä (tyyliin Kelly Osbourne). Tummuusasteen ei tarvitse olla mikään supervaalea (hyvä vaan, jos on suunnilleen samaa tasoa "maantienvärisen" tyveni kanssa), mutta värin pitäisi olla ihan kunnolla harmaa - ja mieluiten siis violettiin taittava, esim. vihreänharmaa kuulostaa jo vähän liian eksoottiselta :D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #365 : 13.08.14 - klo:12:31 »
^ Samanlaisia tuotevinkkejä olen miekin havitellut myös tässä ketjussa, mutta harmaa lopputulos on ainakin minun hiuksillani hankala saavuttaa muilla kuin kampaamoaineilla kampaamossa. Parhaiten tosiaan kampaaja on onnistunut saamaan hiuksiin harmaan vivahteen, joka peseytyy ihan liian nopeasti pois. Itse en ole saanut aikaan mitenkään erityisen harmaita hiuksia, mutta violetit hiuksista tulee aika helposti varsinkin jos hiukset ovat todella vaalennetut. Tummempiin hiuksiin vaaleanvioletti sävy on hankalampi saada aikaan.

Poissa Hiisi

• Haiven
  • *
« Vastaus #366 : 14.08.14 - klo:06:26 »
^^

Kun kokeilin Schwarzkopf Blonde Refresher Moussea T1 Icy Platinum niin minusta se enemminkin veti hiukset harmaiksi kuin platinaksi. Tietenkin varmaan riippuu hiuksista, mutta näin minulle kävi.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #367 : 15.08.14 - klo:10:13 »
Mä luulen kanssa, että kunnolla harmaan saa parhaiten tosi vaalennettuun pohjaan. Mutta noista kevyistä taittoväreistä ja muista vastaavista mun mielestä eniten harmaa on Crestolin Color Glossin hopeanvaalea värihoitoaine. Se aine on itsessäänkin sellaista tummanharmaata mömmöä. Mulle toi oli vähän turhan harmaa, ja käytän samasta sarjasta Helmenvaalea-sävyä. Mä tavoittelen ehkä sellaista pastellisen vaaleaa, jossa saa olla hiven lämpöäkin, mutta ei rumaa keltaisuutta.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 15.08.14 - klo:12:59 »
Mulla harvoin tulee harmaat ja toi Crestolin hopeanvaalea on kyllä aika jytyä ainetta, jolla saa jo tähänkin pehkoon harmaan vivahteen.
 Olen myös käyttänyt Crestolin helmenvaaleaa, jota voi pitää kauan aikaa saamatta harmaata lopputulosta.
Crestolin vaalea beige on myös aivan mahtava keltaisuuden poistoon, samaten KC:n caramel, luottotuotteet :ts
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #369 : 15.08.14 - klo:13:26 »
Mistähän tuota crestolia kannattaisi metsästää? O:)
Cogito ergo doleo.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #370 : 15.08.14 - klo:13:27 »
Mä ostan omani Prismasta. Prismoissa on se kampaamotuotteiden osasto, jolta sen löytää. Ei siis sieltä normi-shampoohyllystä vaan kampaamotuotteiden joukosta.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #371 : 15.08.14 - klo:13:29 »
Onko noita kampaamotuoteosastoja joka Prismassa? En muista täkäläisessä nähneeni, mutta käyn vielä tarkistamassa asian.
Cogito ergo doleo.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #372 : 15.08.14 - klo:17:01 »
Meillä täällä Pohjois-Suomessa ei ole Prismassa, ainoastaan monessa kampaamoissa.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 15.08.14 - klo:21:41 »
^^ Ei ole joka Prismassa. Täällä on muutama Prisma, mutta vain yhdessä (suurimmassa) on kampaamotuotteita.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #374 : 20.08.14 - klo:17:36 »
Piti hieman arpoa, meneekö vaalennus ketjuun vai tänne...

Tavoitteena olisi hyvin kylmä tuhkan vaalea, mutta tukka tuppaa kellastumaan pikavauhtia -.- colour maskeilla ym. saa pikkaisen keltaisuutta pois, vaihtelevin tuloksin eikä ne tulokset oikein tahdo säilyä paria pesua enempää. Vähän "sillä silmällä" vilkuillut kc:n ice ice blondya, olisi aika lähellä omaa ihanne sävyä.

Mutta kysymys kuuluupi: riittääkö se pitämään keltaisuuden poissa?  ??? kellään kokemusta asiasta? Hakutoiminnolla ei oikein mitään keltaisuuteen liittyvää vastausta tuntunut löytyvän.

Ainakin näin omalla maalaisjärjellä ajateltuna kestovärin pitäisi olla riittävän jämerää keltaisuuden nujertamiseen, mutta mutta... Tukka parka aika kärähtäneessä kunnossa ja kuukausittaisten juurikasvujen paikkailun lisäksi ei haluaisi mitään kovin raakoja toimenpiteitä, varsinkaan kun tuloksesta ei ole varma  :-\