Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237528 kertaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #375 : 21.08.14 - klo:07:12 »
^Kannattaa toki kokeilla, jos ei ole aikaisempaa omaa kokemusta, mutta ainakin mulla kestovärien kylmät taittosävyt peseytyvät ihan siinä missä suoraväritkin. Jos on todella keltainen pohja, kestoväri saattaa kyllä auttaa hieman. Kuitenkaan todella tuhkaista tulosta ei taida saada kuin jatkuvalla suoravärien lotrauksella. Hopeashampoo on toki kova sana, oletko sitä käytellyt?
Cogito ergo doleo.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #376 : 21.08.14 - klo:07:39 »
Hopeashampoo on toki kova sana, oletko sitä käytellyt?

Hopeashampooseen en ole uskaltanut koskea, olen saanut sen käsityksen että sekin tuppaa kuivattamaan hiuksia. Mutta kai sekin pitää varmaan vielä ottaa kokeiluun jos vaan saa käsiinsä sellaisen, joka a) ei ole kovin kallis B) ei kuivata kovasti.

Eilen tuli taas keltaisuuteen pieni pika-apu combolla goldwell rich repairin jämät+schwarzkopf Blonde L101 mukana tulevan "hoito"aineen jämät+zx vanilla cafe hoitis+yli viikon jääkaapissa pyörineen kookoskerman jämät. Lopputulos ok ja pääsi kaapeissa pyöristä jämistä kätevästi eroon  :ts

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #377 : 21.08.14 - klo:11:25 »
^Jos joka pesussa käyttää hopeashampoota, niin sitä tuskin tarvitsee muhitella päässä, eli ei kuivata sen enempää kuin normaalikaan shampoopesu. Esimerkisi Fudgen hopeashampoo on paitsi todella pigmenttistä myös hellä hiuksille, joten sitä voisin ainakin suositella.
Cogito ergo doleo.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 21.08.14 - klo:17:09 »
^Mulla ei jää mistään hopeashampoosta jälkeäkään hiuksiin jos sitä ei pidä pidempään, eli normishampoon tavoin joka pesussa käytettynä ei ehkä kuivata, mutta ei kyllä ole mitään hyötyä sävytystuloksen kannaltakaan.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #379 : 22.08.14 - klo:07:54 »
^Oho! Näemmä sitten vaihtelee kovasti hiuslaaduttain. Mulla ei ole kokemusta juuri muusta kuin tuosta Fudgesta, jota käytin kyllä värinpoisto-käsiteltyihin hiuksiin, mutta sitä en pystynyt joka päivä käyttämään edes ihan vaan pesuun, 8-9 tasoinen tukka sai sinisiä raitoja muuten. Jos pidempään olin laiskotellut taittosävyjen kanssa, ja pohja oli selkeästi keltainen, niin silloin saatoin kyllä muhitella saadakseni paremman taiton kerralla.
Cogito ergo doleo.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #380 : 22.08.14 - klo:08:28 »
Pikaisen googlailun perusteella tuo fudge maksaa lähemmäs 20e, käy minun budjetilla vähän turhan tyyriiksi jos sitä käyttäisi joka pesussa   :-\ tosin ei se ice ice blondykaan aivan ilmainen ole, ainakaan jos netistä tilaa... Mutta jos nyt sitä kuitenkin kokeilisi sitten seuraavana, jos sillä edes vähän saisi pidennettyä suoravärirumbaa.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #381 : 30.08.14 - klo:23:56 »
Mun kokemuksen mukaan kestovärien kylmät taittosävyt huuhtoutuvat sävytteitä herkemmin hiuksista pois. En missään nimessä lähtisi yrittämään keltaisuuden taittoa kestoväreillä enkä välttämättä edes kevytväreillä. Ja varsinkin jos sopiva vaaleusaste on jo saavutettu kestovärin avulla, niin ei hiusta kannata taittosävyn vuoksi enää kiduttaa voimakkailla hapeteväreillä. Vaalennuksethan usein vielä haurastuttaa hiuksen siihen kuntoon, ettei hapeteväri pysy hiuksissa, vaan valahtaa samantien viemäriin. Eli ei missään nimessä kestoväriä, jos tavoitteena on ainoastaan taittaa jo saavutettua vaaleaa sävyä!

Oletko ÄiskäVärjääTaas testannut suoraväreihin kuuluvia sävytevaahtoja? Toimivat ainakin omaan raidoitettuun hiukseen loistavasti keltaisuuden taittajana. Itselläni on käytössä Goldwellin Soft Color 10BS -sävytevaahto, joka taittaa hiusvärin todella viileään. On esimerkiksi Color Maskeja huomattavasti jytympää tavaraa. En ole myöskään saanut tuolla 10BS (beige silver) sävytevaahdolla koskaan sitä hopeashampoiden kanssa helposti käyvää vahinkoa sinivioletista tukasta. Sävytevaahto toimii erityisen hyvin jo valmiiksi värikäsiteltyyn ja sitä myöten todennäköisesti hieman haurastuneeseen hiukseen. Ei myöskään kuivata tai muutenkaan rasita hiusta.

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #382 : 29.09.14 - klo:07:26 »
Juuri samaa olin Miian kanssa tulossa suosittelemaan  :) Lisätään vielä, että vaahdot ovat kaiken lisäksi hyvin riittoisia ja pullo kestää pitkään myös paksun tukan kanssa.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #383 : 20.10.14 - klo:09:20 »
^^ Sävytevaahtopulloa monet kerrat hypistellyt käsissä mutta sitten kuitenkin aina pistänyt takaisin hyllyyn. Tuo maininta riittoisuudesta kuulostaa sen verran vakuuttavalta että josko seuraavalla hypistely ja pähkäily kerralla rohkenisi jo kävelemään kassalle sen kanssa  ;)

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #384 : 21.10.14 - klo:09:17 »
Minäkin olen vaihtanut kokonaan sävytevaahtoon. Mun ehdoton suosikki on Goldwell Soft Color10P (pastel blonde), sillä saa neutraalin beigen sävyn kun käyttää hoitoaineen tapaan. En siis halua tuhkaa vaan ainoastaan neutraloida keltaisuutta. Pullo maksaa lähemmäs parikymppiä, mutta on tosi tosi riittoisaa ja tehokasta. Goldwellilla on nykyään tosi hyvä sävyvalikoima vaaleille hiuksille. Hopeashampoot ja hoitoaineet on yleensä liian hoitavia mun hiuksille ja vaikea saada sopivaa sävyä. Niillä mun kärsineemmät päällihiukset menee liian tuhkaisiksi.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Tipi-72

• Haiven
  • *
« Vastaus #385 : 22.06.15 - klo:11:18 »
Mikähän mahtaisi taittaa parhaiten keltaisuutta/lievää oranssisuutta/lämpöä n. 8 asteisissa hiuksissa. Onko joku tuhkasävy, jonka olette hyväksi havainneet tai joku muu kuin tuhka? Itselläni tuo Olia 8.13 taittoi tosi hyvin jopa oranssit vivahteet, mutta kesti vain muutaman pesun kun lämpö ja kulta alkoivat tulemaan läpi.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #386 : 22.06.15 - klo:14:26 »
^ Kestovärit ovat todella harvoin avuksi keltaisuuden taitossa, sillä ne eivät tosiaan ole pysyvyydeltään parhaimpia ihan niin kuin tästkin ketjusta voi lukea. Parhaiten keltaisuutta taittavat suoravärit. Kunnon violetti tai sininen suoraväri sekoitettuna hoitoaineeseen toimii mielestäni parhaiten.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 13.08.15 - klo:23:33 »
En tiedä onko tässä nyt keltaisuudesta kyse, mutta hiusvärin taittamisesta kaipailisin vinkkejä.

Kuukausi sitten kävin omaan luonnolliseen hiusväriin ottamassa ombre-tyylisen vaalennuksen latvoihin/pituuksiin. Tänään sitten kävin uudelleen samalla kampaajalla, nostettiin vaaleutta ylemmäs. Puhe oli balayage-menetelmästä (kampaajan ehdotuksesta), mutta lopputulos on kyllä mielestäni jotain muuta. Itseasiassa musta tuntuu, että kampaaja itsekin yllättyi kuinka paljon mun päälihiukset vaalenivat. Niskassa omaa tummuutta on enemmän ja "raidoitus" hieman näkyvämpi, mutta auringonvaalentama (kampaajan sanoin) pääliosio on kyllä koko pituudeltaan aikalailla samaa sävyä... Vain parin sentin oma tyvi. Kampaaja kyllä huikkasi, että jos tulee ikävä tummaa, niin voidaan laittaa seuraavan kerran tyveen tummuutta. Liekkö tällä yritti "lohdutella" ja paikkailla virhettään. En ole koskaan käynyt valittamassa kampaamossa ja vaatinut hyvitystä, vaikka olen monesti ollut epätyytyväinen. Tällä kertaa tekisi ensimmäistä kertaa mieli käydä sanomassa, että olen nyt kyllä hieman epätyytyväinen, koska tämä ole mielestäni ihan sitä mistä puhuttiin. Mutta en tiedä kehtaanko, oli siinä omaakin vikaa, kun en selittänyt tarkemmin. Kampaaja itse ehdotti omatoimisesti balayagea ja sanoi, jos laitettaisi vähän kirkkaampia kohtia sekaan, mutta mun mielestä tää vaan on liian tasainen :-[. Olisin odottanut vahvempaa kontrastia... Äh. Harmittaa jos joutuisin maksamaan vielä siitäkin, että tyveen laitetaan takaisin tummuutta. Kasvattaminenkin vie aikaa, joten tyvi ei ihan hetkessä itsestäänkään tummene.

No, kuitenkin. Sävy on aikalailla tällainen, tummuus ehkä asteen tummempi:

Itseasiassa hiukset näyttää aika todella samanlaiselta, eli ei balayagesta tietoakaan (paitsi ehkä siellä niskassa, kröhöm).
Mutta kuinkahan tuollaisen saisi taitettua enemmän tuhkaiseen(?)/vähemmän lämpimään? Sävy on kyllä enemmän ehkä beige kuin varsinaisesti kellertävä, mutta haluaisin taittaa sitä vielä enemmän viileään. Onnistuisikohan Goldwellin Soft Color -vaahtosävytteellä? Millähän sävyllä? Saisinkohan tyven sävytettyä itse jollain hieman tummemmaksi? En kyllä kestoväreihin halua lähteä koskemaan, mutta jollain sävytteellä voisin yrittää tummentaa tyveä. Kokeilin jo kampaamolta päästyäni laittaa KC Color Maskin Coffee-sävyä tyveen, mutta 10-15 minuutin vaikutuksella en huomannut mitään eroa.

Auttakaa naista mäessä! :-[

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #388 : 14.08.15 - klo:16:12 »
^ Ota ihmeessä yhteyttä kampaajaan ja sano, ettet ole tyytyväinen, vaan halusit suuremman kontrastin ja mielestäsi hiukset eivät ole nyt sellaiset kuin halusit niiden olevan. Voisit ehdottaa, että kampaaja laittaisi sitä tummempaa väriä juureen korvauksena epäonnistuneesta väristä, ettei sinun tarvitse alkaa ihan uutta väriä fiksailemaan omalla kustannuksellasi.

Jos kuitenkin päädyt itse korjaamaan väriä, niin sävytteillä saa ihan hyvin tummuutta ja kylmyyttä hiuksiin. Silloin, kun kasvatin oman värin hiuksiin, saatoin sekoittaa useampaa vaahtomaista sävytettä yhteen saadakseni tummemman ja kylmemmän sävyn hiuksiin. Käytössä oli silloin Goldwellin 7N, keskivaalea pullon kuvauksen mukaan, johon lisäsin mukaan 10V-sävytettä ja lisäksi muitakin violetteja vaahtosävytteitä tai suoravärejä tarpeen mukaan. Sekoitus toimi hyvin, sillä pystyin aina säätelemään tummuusastetta sekä violetin sävyn voimakkuutta.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #389 : 19.08.15 - klo:14:55 »
Huomasin, että tukka näyttää enemmänkin vivahtavan punaiseen, kuin keltaiseen. Auringossa tukka taittuu oranssiin, vaikka haaveilisin juurikin mahdollisimman tuhkaisesta sävystä... Ääh.

Kuinkahan kampaajalle voisi tästä mainita? Pitäisiköhän soittaa vai käydä paikan päällä? Jos varaillaan uutta aikaa, kuinka varmistan sen, että saan nimenomaan ilmaisen korjauksen tähän, enkä joudu ensi kertaa taas pulittamaan lähemmäs sataa euroa :-X..?

Oon ollut tän päivän hirveässä burnoutissa tän tukan takia. Vaikka kuinka yritän sitä katsoa, ei vaan miellytä millään. Niskassa on omaa tummuutta paljonkin, mutta päälihiukset näyttävät kaikki todella tasaisen väriseltä. Latvassa havaittavissa pientä vaaleutta, mutta eipä sitä muuten huomaa, ellei laita latvoja tyven lähelle.

Huoh. En tiedä. Tekee kovasti mieli vaan ostaa tänään tummanruskea hiusväri ja lätkäistä kaiken päälle.
« Viimeksi muokattu: 19.08.15 - klo:15:20 kirjoittanut caessa »