Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237949 kertaa)

Poissa Miracle

• Tukkaguru
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #75 : 23.05.07 - klo:13:11 »
^Jos pohja on jo tarpeeksi vaalea, mutta kellertävä, ei kannata kestoväriä iskeä päähän joka kerta. Suoravärit ja hopeahoitoaineet ja -shampoot toimivat ainakin itselläni paremmin, eikä ne rasita hiuksia.
Itse olen värinpoiston jälkeen aikoinaan saanut Preferencen Helsinki -sävyllä saanut hyvän hopeisen lopputuloksen. Se tasoitti keltaisuutta hyvin ja tulos oli toivottu hopeanhohohtoinen. Nykyään ylläpidan väriä suoraväreillä (V10 vaahtoväri) ja Cutrinin ja Elvitalin hopeahoitsikoilla.

MissSpookiness

• Vieras
« Vastaus #76 : 24.05.07 - klo:11:42 »
Lähinnä tarkoitus olisi saada pohjasta tasaisempi vaikka sitten kellertäväkin. Täytyypä kokeilla tuota sävyä kunhan kerkeää. :)

Poissa Christine

• HAIRahtanut
  • Blondi Vammavarvas
« Vastaus #77 : 24.05.07 - klo:11:45 »
Mites toi toimii astetta vaaleempiin hiuksiin eli 10:n? Paljon maksaa ellutus kampaajalla ja kuinka paljon tilattuna? Apua... kuulostaa liian hyvältä

Tuota AB@9äsvyä suositellaan tummuusasteille 8-10, joten ihan hyvin se varmaan käy sullekin. Ellutuksen hinta vaihtelee kampaamon ja paikkakunnan mukaan, ellun sivuilta voit hakea paikkakuntasi kampaamot. http://www.elumen-haircolor.com. Esim. haarshopista tilattuna pari pulloa väriä ja yksi Prepare maksaisi näillä tämän päivän hinnoilla 56,16 € ja siinä oli jo postikulut. Mie maksoin pelkästä ellutuksesta kampaamossa 64 €, ja mulla on melkein hartioille ylettyvät hiukset, joten tulee paljon halvemmaksi tilata ellut ja laittaa väri päähän itse.

En huomannutkaan sun vastausta vasta kuin nyt :) Pitänee odotella että seuraava värjäyskerta tulee eteen ja ehkä kokeilla ensimmäinen kerta kampaajalla ja sitten tilata saksasta vähän kotiaineita! Mulla tuntuu että se keltaisuus alkaa puskea sieltä jostain aina ja tukka näyttää likasen väriseltä. Tahtosin niin puhtaan vaalean! Tuleeko blondista tukasta liukkaampi ellutuksen jälkeen?

mulla ei muuten toimi noi elumenin sivut oikein, viittiskö joku vinkata jyväskylän kampaamot :P
« Viimeksi muokattu: 24.05.07 - klo:11:50 kirjoittanut Christine »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #78 : 24.05.07 - klo:12:13 »
Mulla tuntuu että se keltaisuus alkaa puskea sieltä jostain aina ja tukka näyttää likasen väriseltä. Tahtosin niin puhtaan vaalean! Tuleeko blondista tukasta liukkaampi ellutuksen jälkeen?

Sunhan hiukset näytti todella kivan värisiltä miitissä, ei keltaisuuden häivääkään! Mun mielestä tolla AB@9:llä tulee juuri sellainen puhtaan vaalea, ei siis liian kylmä, mutta ei sellainen likainenkaan.

Kyllähän se ellutus hiuksia siloittaa, joillakin enemmän kuin toisilla. Esim. mun hiukset ei näytä luonnonkiharuuden takia koskaan niin mahtavan hyväkuntoisilta, kiiltäviltä ja liukkailta kuin Elisan hiukset, joita hän värjää ellulla säännöllisesti, mutta kyllä ellu on selvästi siloittanut mun pöheikköä, pardon my French ;D

Poissa Christine

• HAIRahtanut
  • Blondi Vammavarvas
« Vastaus #79 : 24.05.07 - klo:12:28 »
^Kuule pikku sievässä moni asia näyttää hyvältä  ;D Satuinkohan juomaan tukkani nätiksi... hihihi

Joo en uskokaan tästä blondipehkosta tulevan ikinä yhtä sileää kuin esim. Elisalla. Mutta pieni liukkaus ei olisi pahitteeksi! Pitänee odottaa vaan seuraavaa värjäyskertaa, sitten kokeilen!

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #80 : 25.05.07 - klo:14:07 »
Kävin keskiviikkona postattamassa keltaisuutta hiuksistani kampaajalla. Vähänkö säikähdin kun värjyyttäjä sanoi, että jos hius imaisee oikein kunnolla väriä niin saattaa tulla harmaa tukka mutta väri häipyisi sitten shampoo pesussa. Nyt tukka on ihanan puhtaan vaalea :-*. Latvoista kaikkea keltaisuutta ei saatu poistettua, on kuulema pinttynyt sinne topakasti kiinni. Kampaajani suositteli myös käyttämään joka toisessa pesussa syväpuhdistavaa shampoota ja joka toisessa hoitavaa shampoota. Mikä olisi hyvä pistamaan metalleja tukastani, että tuo vihoviimeinen keltainen saataisiin irti latvoista?
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #81 : 25.05.07 - klo:14:10 »
Mella, tsekkaa: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1564.0, siellä juttua metallikertymistä ja mm. CX Correctorista, mitä tämä blondi viimeksi tänään tunki tukkaansa :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #82 : 26.05.07 - klo:15:10 »
Kampaajani suositteli myös käyttämään joka toisessa pesussa syväpuhdistavaa shampoota ja joka toisessa hoitavaa shampoota.

Huh, kuulostaapa rankalta tuo kehoitus pestä joka toinen kerta syväpuhdistavalla ja joka toinen kosteuttavalla. Kuinka usein muuten peset hiukset? Saattaapi nimittäin liiallinen syväpuhdistavan käyttö korputtaa ja kuivattaa hiukset.

Mie laitoin eilen illalla saunaan mennessäni hiuksiin Crestolin Color Glossia vaikuttamaan vähäksi aikaa ajatuksena hiukan kirkastaa blondia päätä ja jo alle kymmenessä minuutissa jotkut latvat imaisivat violettia väriä vähän liikaa :( Tuli sitte kerralla hopeista väriä vähäksi aikaa...

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #83 : 26.05.07 - klo:20:35 »
Latvoista kaikkea keltaisuutta ei saatu poistettua, on kuulema pinttynyt sinne topakasti kiinni. Kampaajani suositteli myös käyttämään joka toisessa pesussa syväpuhdistavaa shampoota ja joka toisessa hoitavaa shampoota. Mikä olisi hyvä pistamaan metalleja tukastani, että tuo vihoviimeinen keltainen saataisiin irti latvoista?

Siis onko se keltaisuuden syy varmasti metalleissa vai siinä että kampaaja ei osannut valita sille keltaiselle oikeaa taittoväriä?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #84 : 27.05.07 - klo:10:50 »
En ole varma, kampaaja itsehän on toiminut työssään vasta pari vuotta ja kyllä mua vähän pelotti siinä istua kun tekijä itse selasi vähän hämmentyneen näköisenä erilaisia värikirjoja. Mutta eikös tuo CX Corrector vie värinkin tukasta?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #85 : 27.05.07 - klo:21:07 »
Kyllähän syväputsarit kuluttaa väriä tehokkaasti. Kannattaa kumminkin selvittää että johtuuko se keltainen ihan oikeasti metalleista tai muista kertymistä ja vasta senjälkeen alkaa miettiä aloittaako tuon käsittämättömän tukankulutuskuurin jota sinulle on ehdotettu, vai tosiaan selviääkö pelkällä oikein valitulla taittavalla värillä :)

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #86 : 28.05.07 - klo:11:14 »
Minua vähän epäilyttää tuo syväputsarikuuri kun markettien hiusvärillä (platinblonde, ei varmaankaan myydä enää) avulla olen saanut kaiken keltaisuuden pois joskus vuosia sitten. Kyllä se värin valinnasta johtuu.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #87 : 28.05.07 - klo:16:21 »
Sitten vaan kulutella öljyin ym. sitä väriä pois ja sitten oikea taittoväri päälle, eli ehkä kampaajan vaihto :)

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #88 : 28.05.07 - klo:19:40 »
Realicer, otan vaarin vinkistäsi  ;)
Tiedänkin jo paremman kampaajan, jolla kävin yläasteella. On hieman hintavampi mutta ammattitaitoinen ja teki hiuksistani aina puhtaanvaaleat.

MissSpookiness

• Vieras
« Vastaus #89 : 30.05.07 - klo:21:06 »
Mites onnistuisi nopea ja päivän kestävä keltasuuden peitto. Tukka on vaalenemisvaiheessa vasta enkä oo värjäämässä ainakaan viikkoon vielä, etten tuhoa hiuksia täysin. Lauantaina on kuitenkin kaverin lakkiaiset, joihin haluaisin paremman värin. Nutturan kampauksen ajattelin tehdä, joka vähän piiilottaa latvojen väriä mutta onko muista konsteja?