Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237404 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #90 : 30.05.07 - klo:21:30 »
Tämä nyt on ihan pähkähullu vinkki, mutta mitäs jos laittaisi esim. perunajauhoja vähän keltaisimpiin osiin? Onko kukaan muuten ikinä kokeillut?
Hahaa, olenkohan ollut tänään hiukan liian myöhään töissä, no menkööt, tämä nyt oli tämmöinen kevennys :D

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #91 : 30.05.07 - klo:21:34 »
^ Toimii se perunajauho hieman, on tesmattu :) Ihan tietty suoraväri sitten on helpoin ja hellin ratkaisu jos vaan osaa valita sen riittävästi eikä liikaa taittavan sävyn.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

MissSpookiness

• Vieras
« Vastaus #92 : 10.06.07 - klo:12:20 »
Taas yhden värinpoiston jälkeen tukka vaaleni vihdoin kullanvaaleaksi. Loreal Professionalin hopeashamppoolla lähti keltainen vivahdekkin yhdellä pesulla. Hassua kyllä miten tukkaan oon vaalenemisprosessin aikana ilmestynyt vaaleampia raitoja.  :)

zadu

• Vieras
« Vastaus #93 : 27.06.07 - klo:01:08 »
Mulla on ruskeet hiukset, joita en o vähään aikaan värjännyt ja tarkotus on antaa niiden jonkuu aikaa olla ihan rauhassa värjäyksiltä. Hiusväri on alkanu haalistumaan ja siitä on alkanu tulemaan hieman kellertävä. Varsinkin valossa keltasuuden huomaa selvästi.

Kysymys kuuluukin, että voiko noita vaaleille hiuksille tarkotettuja shampoita, mitkä poistaa keltaisuutta käyttää tummiin hiuksiin? Onko mitään merkkiä tiedossa, mitä kannattais ostaa?

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #94 : 27.06.07 - klo:08:58 »
zadu, http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=277.0 tuolla on keskusteltu hopeashampoista, joten varmasti löytyy hyviä tuotesuosituksia.

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #95 : 06.10.07 - klo:21:11 »
Kampaajani sai mut eilen ylipuhuttua ja laittoi mulle pari kuparinpunaista osiota pitkiin kylmänvaaleisiin hiuksiini. Nikottelin jo vähän kampaajan tuolissa, mutta kotiin tultuani ja muutaman tunnin peilailtuani tulin siihen lopputulokseen, että oikeasti vihaan tätä väriä!! Oon väritykseltäni kaikin puolin viileä ja käytän ainoastaan viileänsävyisiä tai neutraaleita vaatteita, joten toi oranssi ei millään tavalla sovi tyyliini ja saa mut näyttämään ihan kuolleelta.

Nyt ois siis hyvät neuvot tarpeen! Kuinka saisin noi kupariset raidat pois tai edes huomaamattomammiksi? Muu hiusmassa on siis n. 9-10 (?) asteinen viileä vaalea (vaalennettu omasta n.8-9 asteesta, siitä suomalaisesta perus maantienharmaasta), ja kuparinen väri oli käsittääkseni n. 7-asteinen kevytväri. Onko mahdollista syväputsarein ja tehohoitomuhituksin saada kupari haalistumaan riittävästi, ettei se pomppais koko ajan mun silmään? Entä auttaisko hopeashampoot/hoitsikat/suoravärit? Vaalennuspesu? Värinpoisto? Riittäiskö ihan vaan esim. joku viileän ruskea väri peittämään noi raidat? Mulle on oikeastaan ihan sama, minkä värisiä noi raidat on, kunhan ne ei oo tollaset lämpimän oranssit - mieluiten tietty jotain viileän tai edes suht neutraalin sävyistä. Positiivista tässä on tietty se, että kyseiset raidat (2 kpl, yksi kummallakin puolen päätä) on suht selkeärajaiset ja päällihiusten alla, joten ei ne kovin paljoa näy. Entä kannattaisko mun kääntyä ammattilaisen puoleen tässä operaatiossa, ja mitähän se mahtaisi maksaa?

Kiitos jo etukäteen kaikille vastauksista! :)
« Viimeksi muokattu: 06.10.07 - klo:21:23 kirjoittanut lilia bella »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #96 : 07.10.07 - klo:21:59 »
Kuinka saisin noi kupariset raidat pois tai edes huomaamattomammiksi? Muu hiusmassa on siis n. 9-10 (?) asteinen viileä vaalea (vaalennettu omasta n.8-9 asteesta, siitä suomalaisesta perus maantienharmaasta), ja kuparinen väri oli käsittääkseni n. 7-asteinen kevytväri. Onko mahdollista syväputsarein ja tehohoitomuhituksin saada kupari haalistumaan riittävästi, ettei se pomppais koko ajan mun silmään? Entä auttaisko hopeashampoot/hoitsikat/suoravärit?

Tästäkin ketjusta saattaa olla apua tuohon ongelmaan. Tuohon punaisuusongelmaan voisi suositella myös syväputsaria, pitkiä öljymuhituksia sekä suoraväriä. Kaikki nuo kyllä vaikuttavat siihen pohjaväriinkin, mutta jos kerran haluat hinnalla millä hyvänsä eroon niistä raidoista, niin muita keinoja ei taida olla oikein saatavilla :-\

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #97 : 09.10.07 - klo:16:22 »
Ratkaisin tän mun oranssien raitojen ongelman nyt niin, että parin päivän tehohaalistelujen (öljyä, syväputsari- ja tehismuhitteluja) jälkeen iskin raitojen päälle ruskean värin (Poly Palette 500). Kyllähän tuo kuparisuus kuultaa tuolta alta, mutta ei ollenkaan niin pahasti/häiritsevästi. Katsotaan nyt sitten, miten kauan tuo ruskea pysyy käsitellyssä hiuksessa. Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen, vaikkei hiuksista tietenkään aivan täydellisiä tullut. :)

Kiitos ellenille vinkeistä!

Valentine

• Vieras
« Vastaus #98 : 03.11.07 - klo:22:44 »
Eikös sitruunaa käytetä vaalentamaan hiuksia? Tietääkö kukaan tekeekö se hiuksista kellervät vai vaan vaalentaako suoraan väriä? Ajattelin että voisi yrittää ennen seuraavaa väriä  tedä näille jotain, mutta yhtään kellervämpiä en kyllä halua... :P

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 04.11.07 - klo:11:09 »
^ voisin tuota sitruunaa kerran kokeilleena kertoa, ettei tee hiuksille kyllä mitään muuta kuin kuivattaa ::). Jonkin sortin urbaani legenda taitaa olla tuo vaalennusteho.
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #100 : 04.11.07 - klo:11:14 »
Mieki oon kokeillu sitruunalla vaalennusta turhaan joskus nuorena, ei tee mitään muuta kuin kuivattaa hiuksia paljon. Jos haluat päästä keltaisuudesta eroon hellävaraisesti ennen seuraavaa värjäyskertaa, voin lämpimästi suositella sinisen karamellivärin sekoittamista hoitoaineeseen ja sen muhittelua päässä. Se nimittäin toimii ja hyvin, ihan oikeasti, nimimerkillä kokeiltu ja hyväksi todettu :D

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #101 : 21.12.07 - klo:17:07 »
Luin tämän ketjun alusta, että Goldwellin vaahtosävyte 10v oltais lopetettu. Kumminkin Hairstoren sivuilla oli tämmöinen Soft Color 10V: Goldwell. Eli on sama ja saatavilla. Ilahduin tästä kovasti. Mulla on tuota yksi jemmassa ja testaan jossakin välissä. Vielä ei siis ole tuosta kokemusta. Tämän hetkinen väri kellertää jonkin verran ja haluaisin, että olis enemmän platinanvaalea, puhdas siis. Oliko niin, että tuo on vähän kuin suoraväri, ettei siis vahingoita hiùsta? Ja laitetaanko tuon jälkeen hoitista?

Ja mikä olis tarpeeksi viileän vaalea Igora Color Glossista? Shampanja vai mikä?
« Viimeksi muokattu: 21.12.07 - klo:17:11 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

brea

• Vieras
« Vastaus #102 : 21.12.07 - klo:17:14 »
Jos haluat päästä keltaisuudesta eroon hellävaraisesti ennen seuraavaa värjäyskertaa, voin lämpimästi suositella sinisen karamellivärin sekoittamista hoitoaineeseen ja sen muhittelua päässä. Se nimittäin toimii ja hyvin, ihan oikeasti, nimimerkillä kokeiltu ja hyväksi todettu :D

Mutta toimiikos tuo vaaleaan tukkaan? Eiks tuu sininen? :D

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #103 : 21.12.07 - klo:18:19 »
^Toimii samalla periaatteella kuin hopeahoitiksetkin, jotka ovat myös väriltään sinisiä tai violetteja. Tokihan näilläkin voi siniset hiukset saada, joten kannattaa aloittaa lyhyillä vaikutusajoilla. :)
2c F ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 21.12.07 - klo:19:17 »
Jos haluat päästä keltaisuudesta eroon hellävaraisesti ennen seuraavaa värjäyskertaa, voin lämpimästi suositella sinisen karamellivärin sekoittamista hoitoaineeseen ja sen muhittelua päässä. Se nimittäin toimii ja hyvin, ihan oikeasti, nimimerkillä kokeiltu ja hyväksi todettu :D

Mutta toimiikos tuo vaaleaan tukkaan? Eiks tuu sininen? :D

Ei tule sinistä tukkaa, jos ei annostele karamelli väriä liikaa ja pidä hoitoainetta liian kauaa päässä. Sininen sävy taittaa hiuksesta oranssia (keltaisuutta) pois ja toimii nimenomaan hyvin vaaleisiin hiuksiin.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.