Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357695 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: otsis
« Vastaus #120 : 03.12.06 - klo:19:35 »
Tasoittelin tänään taas ylikasvanutta otsistani. Kastelin sen ensin ja sitten koitin saksia sen suoraksi. Noh..siitä ei tullut suoraa ei sitten ollenkaan ja koitin tasoitella sitä lisää. Otsiksessa on jonkin verran pyörrettä eli hiukset sojottaa minne haluaa. Eli..kannattaako mieluummin tasotella otsis kuivana vai märkänä? Kummalla saa suoremman lopputuloksen?
Kuivana ja tässä ei ole sitäkään vaaraa, että tulee liian lyhyt.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #121 : 03.12.06 - klo:22:05 »
Leikkasin viimein otsiksen koska se kamala solisluita hipova rieska alkoi kyllästyttää ja näytti kamalalta. Sitä paitsi naamani näyttää kivemmalta otsiksen kanssa  :D Otsis on nyt suht pitkä ja vino, mutta kuitenkin tosi epätasaisesti leikattu (tahallaan kylläkin). 
Otin suht suuren kolmion muotoisen osan (päälaelta, kärki osoittaa keskelle päätä) että otsis "leviää" muun hiuksiston päälle kiinni pidettäessä eikä näytä niin kaljulta. Minulla kun on tuossa otsikossa pyörre niin hiukset ei koskaan ole naamalla vaan menevät itsestään sivulle joten ne on helppo laittaa kuosiin sitten  :)

Leikkasin vähän niin kuin summassa, eli leikkasin kuivana mutta koska hiukset villiintyivät lyhyessä mitassaan täysin (kihartui ja sojotti joka suuntaan) niin mallin näki vasta kun kastelin hiukset mutta ihan hyvin onnistui eikä tarvinut enää märkänä saksia ollenkaan.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

veera

• Vieras
« Vastaus #122 : 03.12.06 - klo:22:07 »
tekee taas mieli otsatukkaa, kun nämä hiukset näyttävät niin tylsiltä ja kasvojeni muotoonkin sopii otsin todella hyvin. en ole vielä koskaan onnistunut kasvattamaan otsista kokonaan pois. nyt se on pisin ikinä ja yltään hieman leuan alle. päätin viime otsatukan leikkuun jälkeen, että nyt annan sen kasvaa pitkäksi, koska lyhyt on niin rasittava, mutta ehkä haluankin mielummin kivan näköisen tukan vaikka se vähän sojottaisikin välillä minne sattuu.

ajattelin sellaista suht ohutta vinoa otsatukkaa, jonka saa tuohon sivulle tarvittaessa. toisi vähän ilmettä näihin muuten tasamittaisiin hiuksiin. otsatukan kanssa näyttää silmätkin isommilta ja poskipäät tulee paremmin esiin. voih, haluan sen heti! en kuitenkaan viitsi leikata itse, vaikka aiemmin sitä aina harrastelinkin ja kampaajanikin kehui lopputulosta aina.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #123 : 06.12.06 - klo:20:03 »
Tänään kevyen vaalennusten ( ja painostusten  ::))  jälkeen muokattiin taas toosi ylikasvanut vino etutukkani kuosiin. Aluks tuntui että tein virheen sen osalta, mutta nyt näyttää jo kivalta. Se entinen oli sellanen ohut ja littee liuru. Nyt on pehmee ja paksu. tykkään.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 07.12.06 - klo:15:10 »
Aloin tässä miettiä, kun mun otsis rasvoittuu todella nopeasti, niin auttaisikohan otsiksen keventäminen asiaa? Tällä hetkellä otsikseni on aika tasapituinen ja vielä melko paksukin. Lisäksi hiuslaatu on lasimainen ja liukas. On kai se siis selvä, että jos hiukset makaavat päätä myöten ja niitä on vielä paljon, ja ihotyyppikin on helposti rasvottuva, jopa öljyttyvä, niin tokihan ne hiuksetkin sitä rasvaa itseensä imevät. Ajattelisin.  ??? En vaan raaskisi mennä keventämään otsistani, jos teoriani osoittautuisikin täysin tuulesta temmatuksi.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 07.12.06 - klo:15:38 »
Mulla ei mitään paikkansa pitävää teoriaa ole  ;D, mutta omassa päässä tuntuu ohuessa otsiksessa rasvoittuminen näkyvän nopeammin kuin paksussa. Hiukset menevät nopammin sellasiin klöntteihin. Paksussa otsatukassa hiusmassan kauttaaltaan rasvoittuminen kestää kauemmin kuin ohuessa -> ei näytä niin nopeasti likaiselta  :)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 07.12.06 - klo:16:16 »
^ Niiiin... tuon mäkin muuten jossain vaiheessa huomasin. Jos otsis on paksu, niin ne päällimmäiset hiukset peittää kätevästi ne alimmat ja rasvaisimmat. Että se siitä teoriasta sitten  :P

Mitähän muita vaihtoehtoja mulla sitten olisi? Otsani on sen verran korkea, että mua ei kovin helposti saa luopumaan otsiksesta kokonaan. Sellainen lyhyt, parin sentin mittainen otsis voisi toimia muuten, mutta muistelisin, että hiukseni alkoivat törröttää siinä. Tosin ne olivat silloin myös kerrostetut. Mitenhän siis toimisi lyhyt, tasapitkä (=kerrostamaton) malli otsiksessa?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 08.12.06 - klo:16:15 »
Mikä on otsis englanniksi?

Poissa Rory

• Tukkaguru
  • Jones in the fast lane
« Vastaus #128 : 08.12.06 - klo:16:43 »
bangs

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #129 : 08.12.06 - klo:23:43 »
Miten saisi otsiksen karheaksi kotikonstein? Yritin jo mm. föönailla sitä ilman lämpösuojaa, laittaa merisuolaa sisältävää vahaa... mutta tukasta tuli vain lähmäinen, ja typerä sileys säilyi. ;D Mieluiten joku muu keino kuin kaupasta ostettava muotoilutuote haussa. Auttaisikohan, jos onnistuisi pesemään ainoastaan otsiksen mäntysuovalla (vieden värit mennessään)? :D
« Viimeksi muokattu: 08.12.06 - klo:23:47 kirjoittanut salute »

petomaani

• Vieras
« Vastaus #130 : 09.12.06 - klo:00:02 »

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #131 : 09.12.06 - klo:00:07 »
Olen myös nähnyt kasvoja kehystäviä suortuvia/kerroksia kutsuttavan bangseiksi, jotka eivät mielestäni ole sama asia kuin otsis.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 11.12.06 - klo:23:19 »
Jess, vihdoinkin hyvä otsis!  :D Olen nyt saksinut sitä kahtena, kolmena iltana peräkkäin ( ;D) ja vasta nyt sain mieleiseni. Sellainen vähän niin kuin loiva s-kirjain "makuuasennossa", mutta ei se reunoista enää nouse silleen kuin makuuasennossa olevan s-kirjaimen toinen pää nousisi. Johan tuli selitys  ;) Mutta juu, nyt olen tyytyväinen otsikseeni!

apple

• Vieras
« Vastaus #133 : 16.12.06 - klo:15:08 »
ooh. ihanan paljon otsisjuttua täällä :) mulla kans menee jaksoittain tää, että kun saa kivasti kasvatettua entisen pois alta, niin sitten tekis jo mieli uutta...

huomasin, että mulla ei ookaan välttämättä pyörre, mikä tekee otsiksesta haasteellisen, vaan semmoinen isohko luomi, joka tavallaan "jakaa" hiuksia ja tekee omatoimijakauksen. mutta, oon päättäny, että kyllä siitä pienellä vaivannäöllä kunnialla selviää... ja kun muutenkin uusi hiusmallivisio on selvä. pitäis vielä vaan päättää, että kenen käsiin itsensä uskaltaisi antaa, kun aika harvoin (= ette usko kuinka harvoin) on tullut kampaajalla käytyä :-[

hairflowerrr

• Vieras
« Vastaus #134 : 18.12.06 - klo:18:15 »
Mulla oli ennen otsatukka melko kauan. Aluksi oli ihan suoraan leikattu, nyt kun katsoo kuvia niin hui kamala se oli ruma. :D Sen jälkeen oli "hapsutettu", mikä oli mielestäni hieno. Sojotti tosiaan kyllä aamulla jokaiseen suuntaan, siksi pidin yleensä pantaa yön etuhiusten päällä. Se kyllä sai ne ihan lyttyyn. Nuo muotoiluongelmat mut saikin tätä kasvattamaan pidemmäksi. Nyt on siis sivuotsis, joka roikkuu kyllä silmillä ilman pinnejä, sen verran lyhyt kun vielä on.