Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357683 kertaa)

Poissa Luna

• Tukkaguru
Vs: otsis
« Vastaus #195 : 20.04.07 - klo:12:05 »
Itsekin olen ajatellut että otsiksen pitää olla ehdottomasti kulmakarvoihin saakka, yhtään lyhyempi ei sovi sitten vähääkään pyöreämpikasvoisille kuten tuossa totesittekin!

Juu Koiruli, ajattelinkin että jos se on sitten huono niin muutos rikottuun malliin vaan, siihen on sitten helpompi ottaa pidempiä hiuksia mukaan niin saa vedettyä sen sivulle, tulee sitten sivuläppä eikä haluamani majavanhäntä  ;D

Ja nyt voimmekin yhdessä päättää että nykyajan neuvot siitä mikä sopii minkäkinlaisille kasvoille on jonkun puusilmäjuntin keksimät, jolla ei ole mitään käsitystä hyvästä mausta  ;D
« Viimeksi muokattu: 20.04.07 - klo:12:08 kirjoittanut Luna »

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #196 : 20.04.07 - klo:14:16 »
Ja nyt voimmekin yhdessä päättää että nykyajan neuvot siitä mikä sopii minkäkinlaisille kasvoille on jonkun puusilmäjuntin keksimät, jolla ei ole mitään käsitystä hyvästä mausta  ;D

Jeps. :) Niin moni muukin asia vaikuttaa sopivuuteen kuin pelkkä kasvojen ja otsiksen malli. Mun mielestä tällasia juttuja on esim. nenän koko ja se, miten ylhäältä on otettu hiusta mukaan otsikseen. (Otsa ja koko kasvot pitenevät optisesti.) Kukin voi sitten keksiä omat kriteerinsä.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 20.04.07 - klo:14:27 »
Itsekin olen ajatellut että otsiksen pitää olla ehdottomasti kulmakarvoihin saakka, yhtään lyhyempi ei sovi sitten vähääkään pyöreämpikasvoisille kuten tuossa totesittekin!

Hahaa! Vastustan!  ;) Minä olen ihan toivoton pallonaama, ja otsis, joka on kulmakarvoihin asti, leventää naamaani entisestään. Sittenpä trimmasin otsiksen reilusti lyhyemmäksi, eli reunoilta pitenevä ja pituus keskeltä n.2cm kulmakarvojen yläpuolelle. Tadaa, tämä sopii mainiosti (ainakin omasta mielestäni  ::)). Eli ainakin minun naamaani sopivan otsiksen pitää olla tarpeeksi lyhyt, jolloin se lyhyt otsis vetää huomion kulmakarvoihin ja silmiin, eikä leveisiin poskiin.  Toki täytyy sanoa, että kaikkia ei välttämättä mun otsikseni miellytä tyylillisesti, mutta minä tykkään!  :D

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 20.04.07 - klo:16:12 »
^Okei, sovittaanko niin ettei yhtä oikeaa vastausta ole  :)

Jos muotoilen mieluummin niin että minulle ei sovi yhtään lyhyempi otsis, ellei se ole sivulle menevä rikottu malli missä ensimmäiset osiot on lyhyempiä.

Sain varattua ajan kampaajalle, tiistaina pitäisi olla haluamani otsis  :) Tai jos en edelleenkään saa mitä tilaan, niin tiistaina on puoliksi kampaajalla leikattu otsis ja pystyyn haukuttu kampaaja  :D

Poissa irvikissa

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 27.04.07 - klo:19:59 »
Kävin tänään hetken mielijohteesta varaamassa ajan otsiksen leikkaukseen! Tai, oon mä sitä miettinyt puolitosissani aikaisemminkin, mutta tänään kuljin vakikampaamoni ohi ja päätin varata ajan. Toivottavasti tulee kiva, kampaaja vaikutti ainakin hyvältä ja asiansa osaavalta. Mulla on siis hyvin vahva pyörre otsalla ja sattumalta kampaajalla itsellään oli samanlainen, tietää siis varmasti mitä tekee! Toivottavasti tulee kiva uusi tukka!

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 28.04.07 - klo:11:21 »
Multa leikattiin otsista muun hiustenleikkuun ohessa. Ohennusta tuli ehkä liikaa, mutta tässä päässä se ei haittaa kun kasvaa kuukaudessa takaisin samanlaiseksi (siis yhtä paksuksi kuin ennenkin). Nyt on kyllä ihanan keveät  :)

maikku

• Vieras
« Vastaus #201 : 28.04.07 - klo:14:20 »
Kylläpäs sopii pyöreäkasvoiselle tasapitkä otsis yli kulmakarvojen. Mulle ainakin.
Nyt ekaa kertaa kuuteen vuoteen mun otsis ei ole tasapitkä tai graafisen vino, nyt on tyylinä sellainen mikä joka toisella otsiksen kantajalla, pehmeän vino. Päivitän sen vaikka tänään (tai joskus) hiuslaatuketjuun, siellä onkin mun suht' tasapitkät otsikset jo.

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 09.05.07 - klo:13:21 »
kyllä on alkanut otsis temppuilemaan..vähän niinkun tuon avatarini mallilla hiukset menee klönteille tai muuten vain typerän näköisesti ;D ainoa mikä auttaa on pesu+föönäys.Olisko suoristusraudasta apua? :)

Inna

• Vieras
« Vastaus #203 : 09.05.07 - klo:14:34 »
Ite uskaltauduin leikkaamaan otsiksen vasta ku omistin raudat. Mitä lyhyempi hius sen kiharammalle menee, joten ilman suoristusta oisin pulassa. Mulla vino otsis, ku jakaus kuiteski aina samalla puolella. Meinaa nimittäin harmaata pukata tuonne piilotetulle puolelle.. ;)  vanhuus ei tuu yksin.. eikä kaksinkaan..

Poissa Piitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #204 : 11.05.07 - klo:11:57 »
kyllä on alkanut otsis temppuilemaan..
Sama juttu täällä, mun otsis pysyi aluksi tosi hyvin kuosissaan, mutta nyt keskellä päätä oleva jakaus "halkaisee" sen kahteen osaan, enkä meinaa saada pysymään sitä millään muutamaa tuntia kauemmin kunnollisen näköisenä. Onneksi se on kasvanut jo sen verran pitkäksi että saan vedettyä sen sivulle, ja sitten vaan muotoilen vahalla ja paljon lakkaa niin näyttää kutakuinkin siedettävältä. Mutta tasapitkän otsiksen aika tuntuu olevan (vihdoin) ohi. Onkohan mun otsiksella uhmaikä? ;D
1bMii

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
« Vastaus #205 : 11.05.07 - klo:11:58 »
joo mullakin jakaantuu välillä keskeltä kahtia >:( 

heiini

• Vieras
« Vastaus #206 : 14.05.07 - klo:21:31 »
Mulla suunnilleen sama tarina kuin Melisandella. Viime viikolla (olikohan keskiviikko? Muisti pätkii  :P) leikkasin pitkän harkinnan jälkeen otsatukan. Viimeksi omistin otsahiukset joskus 9- vuotiaana eli kahdeksan vuotta sitten, ja tavismalli on kyllästyttänyt jo pidemmän aikaa. Nipsuttelin kynsisaksilla tuollaisen sivuotsiksen, joka kaartuu vasemmalle puolelle. Muutamanakin päivänä piti vähän trimmailla noita itsepäisesti sojottavia hapsuja, mutta nyt alkaa otsis olemaan suunnilleen sellainen kuin haluan. Kehuja on tullut, otsis käy kuulemma minulle loistavasti, ja sitä mieltä olen kyllä itsekin... Tykkääntykkään!  :-* Nyt jo tuntuu, että näytän todella oudolta otsis ylös nostettuna...

Poissa blendermiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #207 : 18.05.07 - klo:18:38 »
Mäkin rohkenin lyhentämään otsatukkaani, joka siis leikattiin liikeessä vasta kuukausi takaperin. Mun mielestä se oli alunperinkin liian pitkä mutten uskaltanut sanoa kampaajalle että ottaisi enemmän. En tiennyt miten otsatukka sopisi muutenkaan  ;D Minullakin on pyörre etuhiuksissa joten leikkaaminen on aika haastavaa ja en ole aivan tyytyväinen jälkeen. Pitää kai pian mennä liikkeeseen siistimään lopputulos  :-\
2a F i/ii
Omistamat

Poissa Daniela

• HAIRahtanut
« Vastaus #208 : 20.05.07 - klo:12:59 »
No niin, taas se sitten alkaa, nimittäin otsiksen kanssa tappeleminen!  ;) Viime kesänä kyllästyin otsikseeni ja talven ajan olenkin kasvatellut sitä pois. Kunnes sitten eilen kampaajalla, halusinkin taas vähän otsista takaisin. Tarkoitukseni oli, että olisi leikattu aika vähäsen otsalle jotain haivenia. Mutta kampaaja leikkasikin aika reippaasti, eli taas on kunnolla otsista. Olihan se kiva eilen, kun kampaaja oli sen föönäillyt ja muotoillut. Mutta tänä aamuna eilisen bileilyn jäljiltä, otsis on taas kohti taivasta. Mulla kun on ärsyttävä pyörre vielä etuhiuksissa, joka ei meinaa millään asettua nätisti.
1b M ii, vaalennetut puoleen selkään asti, vino otsis.

Poissa Neiem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #209 : 23.05.07 - klo:18:46 »
En oikein tiennyt, laittaisinko tätä viestiäni otsis-ketjuun, mutta lopulta uskaltauduin. Tämä on nimittäin ensimmäinen kerta 14 vuoteen, kun aion leikkuuttaa otsatukan ;) Erityisesti sen helppohoitoisuudesta ja muotoilusta kaipaisin lisätietoa. Joihinkin kysymyksiini olikin jo (ristiriitaisiakin) vastauksia tässä keskustelussa, lisää saa silti mieluusti kirjoittaa. Sama viesti löytyy myös vaha-ketjusta. Siispä:

Olen menossa perjantaina kampaajalle ja toivehiukset olisivat tällaiset:

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6967&month1=&pg=1&styl1=Jason%20Lea

Minulla ei ole paljoakaan kokemusta hiusten muotoilemisesta, joten tahtoisinkin jo nyt etukäteen tietää, kuinka työläät tällaiset hiukset olisivat? Näyttäisivätkö tyhmältä, jos ei jaksakaan laittaa tai pitäisi kiinni (ohuet??)? Entä millaiseen hiuslaatuun sopivat?

Mitä muotoilutuotteita suosittelisitte ko. tyyliin? Hiukseni ovat paksuhkot, hieman kihartuvat (yritän suoristella, tuossa tyylissä voisivat kuitenkin vapaasti taipuakin vähän, vai?), aika lasimaiset ja hyväkuntoiset. Hyväkuntoisuutta tosin syönee se, että aion ottaa kampaajalla hiuksiini myös vaaleita raitoja. Muotoiluvinkkejä saa antaa rautalangasta vääntäen. Lähinnä hiuslakka on minulle ennestään tuttu... ::)
| 1b/c M iii |

Luonnostaan punaruskeat paksuhkot hiukset, pituutta on yli lapaluiden alaosan. Mallista ulos kasvanut otsatukka, jota kasvattelen (kenties?) pois. Latvoissa kerrostusta.