Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357763 kertaa)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
Vs: otsis
« Vastaus #210 : 23.05.07 - klo:20:49 »
^En ole mikään ekspertti näissä asioissa, mutta jotain voin koittaa vinkata.  :) Itselläni on myös kerrostettu malli ja tuo tosiaan sopii hyvin vähän taipuisiin hiuksiin. Ihan ohuisiin hiuksiin noin kerrostettu leikkaus ei varmankaan ole hyvä, mutta allekirjoituksesi perusteella hiuksesi eivät ilmeisesti olekkaan kauhean ohuet.
Itse tykkään korostaa hiusten taipuisuutta ja niinpä käytän muotoiluvoidetta, jota sitten tasaisesti puristelen hiuksiin. Samalla nuo kerrostukset korostuvat. Itselleni paras tuote on Mopin Curl enhancing cream, mutta myös halvemmilta valmistajilta löytyy varmasti hyviä tuotteita. Vahaakin voisi noihin kokeilla käyttää, eli esimerkiksi korostaa yksittäisiä suortuvia. Vaha voi kuitenkin saada hiukset vähän likaisen näköisiksi, joten sitä kannattaa käyttää varovasti.
Itse käytin joskus myös geelisuihkeita, joita sitten vain suihkin tasaisesti ympäri päätä, lähinnä latvustoihin. Nuo saattavat kyllä vähän "korputtaa" hiusta, mutta tietysti tuotteissa on eroja. Lakkaa en oikeastaan enää käytä, tuntui vain kuivattavan hiuksia, eikä kauheasti vaikuttanut kampaukseni pysyvyyteen, mutta tämä riippuu tietysti ihan hiuksista ja muotoilutavoista.
Toivottavasti tästä oli jotain apua, kannattaa kampaajaltakin kysellä tarkempia muotoiluohjeita, varmaan ihan mielellään niitä antaa.  :)
2c F ii

Poissa Neiem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #211 : 23.05.07 - klo:23:25 »
Kiitos, Beatrix! :)

Kiva kuulla, että ainakin jollakin tuon tyyppinen kerrostettu mallikin voi toimia muutoinkin kuin mallikuvassa ;) Ja vieläpä ilman tuhotonta työmäärää. Jakakaa vain muutkin vielä kokemuksianne ja tietojanne. Kaikki info on tervetullutta!

Mmm... On tuo look vain niin herkku :-* (toinen kuva, ei niin pörröinen)

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6962&month1=1&pg=1&styl1=Jason%20Lea

En malta odottaa kampaajalle pääsyä  :D

... puhumattakaan uusista pakollisista tuoteostoksista ;D

Edit. Tulipas vielä mieleeni varmistaa, että onhan noissa molemmissa kuvissa sama leikkaus, vain erilailla muotoiltuna? Hassua, miten ne lyhyemmät hiuksetkin saa "piiloon" silottamalla... Vai?
« Viimeksi muokattu: 23.05.07 - klo:23:28 kirjoittanut Neiem »
| 1b/c M iii |

Luonnostaan punaruskeat paksuhkot hiukset, pituutta on yli lapaluiden alaosan. Mallista ulos kasvanut otsatukka, jota kasvattelen (kenties?) pois. Latvoissa kerrostusta.

Poissa Neiem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #212 : 25.05.07 - klo:16:29 »
Jee, nyt on uusi otsis! :D

Eka vähän vierastin, mutta kyllähän tähän tottuu taas - alan jopa pitämään. Poikaystävä oli kans kovasti sitä mieltä, että tää on entisiä hiuksia parempikin :o Yllätti, kun pitkistä hiuksista tykkää ja näistä nyt lähti se 15-20cm kauttaaltaan, otsiksesta siis paljon enemmänkin. Toisaalta, onhan nää vieläkin pitkät.

Tykkään :-* Saas nähdä miten sitten, kun muotoilun arki iskee, mihinkään kun en oo tottunut ;)
| 1b/c M iii |

Luonnostaan punaruskeat paksuhkot hiukset, pituutta on yli lapaluiden alaosan. Mallista ulos kasvanut otsatukka, jota kasvattelen (kenties?) pois. Latvoissa kerrostusta.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #213 : 26.05.07 - klo:16:54 »
^mulla on ollut pari vuotta sitten tuollainen voimakkaasti kerrostettu malli (pitempi tosin) ja se näytti ihan hyvältä muotoilemattakin, mutta jos laitoin sitä niin pistin kosteisiin hiuksiin muotovaahtoa ja föönasin pää alaspäin. Heitto ja pörrötys, nokare vahaa ja se oli siinä. Laiskuus tosin iski, enkä laittanut sitä kuin ehkä pari kertaa ja sitten se kasvoi jo pois muodosta.  ::)

Poissa Tazu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #214 : 27.05.07 - klo:14:13 »
Mulle leikattiin tällä viikolla kiva otsis, tykkään hirmusti  :-*  Se pitenee sivuille ja on rikottu. Se on korkeimmalta kohdalta n. 1 cm kulmakarvojen yläpuolella ja siihen tehtiin vaaleita raitoja!
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 27.05.07 - klo:14:32 »
Jee, nyt on uusi otsis! :D

Eka vähän vierastin, mutta kyllähän tähän tottuu taas - alan jopa pitämään. Poikaystävä oli kans kovasti sitä mieltä, että tää on entisiä hiuksia parempikin :o Yllätti, kun pitkistä hiuksista tykkää ja näistä nyt lähti se 15-20cm kauttaaltaan, otsiksesta siis paljon enemmänkin. Toisaalta, onhan nää vieläkin pitkät.

Tykkään :-* Saas nähdä miten sitten, kun muotoilun arki iskee, mihinkään kun en oo tottunut ;)

Itse leikkasin viime kesänä pitkän kerrostetun mallin ja pikaisin/helpoin/yksinkertaisin keino saada tukka laitettua oli Tigin Sexed-up tonic. Sitä kuivaan tukkaan ja pörrötys. Tosi nopea ja tuli jopa tehtyäkin tuo toimenpide päivittäin. Laitoin sitä yleensä ensin juuriin ja sitten suihkin kauttaaltaan kevyesti, aina en käyttänyt edes lakkaa.

Poissa Neiem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #216 : 27.05.07 - klo:14:45 »
Kiitos, marenki, vinkistä! Pitänee Sexed-up tonicia kokeilla tähän päähän, kävin Tigin sivuillakin kattomassa ja hyvältä kuulosti käyttötapakin :) Kommentoin lisää, kunhan kokeilen.

Myös Headbangeria olen harkinnut. Kokemuksia?
| 1b/c M iii |

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 03.06.07 - klo:23:46 »
Nyt tuli trimmattua otsista liikaa, ihan liikaa. Näytän tollolta ja koko ajan on mielessä Nuija&Tosinuija. Minä sentään tykkään lyhyestä otsiksesta, mutta en sentään näin lyhyestä. Tiedän kyllä, että parin viikon päästä jo helpottaa, mutta haluaa helpotusta heti! Mutta positiivista tässä on se, että malli sinällään on nyt kohdillaan, reunatkin tuli oikein kivasti, että kahden viikon kuluttua mulla onkin sitten tosi ihqu tukka!  ;D

Poissa plaza

• Hiushörhö
« Vastaus #218 : 04.06.07 - klo:21:35 »
Mä menin viime kuussa lyhentää otsista vaikka piti kasvattaa se pois ja nyt kaduttaa. Miten olette saaneet kasvatettua otsiksen pois, että ette ole repsahtaneet? ???

Poissa Christine

• HAIRahtanut
  • Blondi Vammavarvas
« Vastaus #219 : 04.06.07 - klo:21:55 »
^Muakin vähän harmittaa kun menin leikkaamaan otsiksen. Erityisesti näin keväällä otsis vaan kerää alleen epäpuhtauksia ja hautoo niitä. Kumpa minäkin jaksaisin kasvattaa. Ehkä pitäisi merkata itselleen kalentereriin hiustavoitepäiviä?  ;D

Poissa Piitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #220 : 05.06.07 - klo:10:24 »
Mä menin viime kuussa lyhentää otsista vaikka piti kasvattaa se pois ja nyt kaduttaa. Miten olette saaneet kasvatettua otsiksen pois, että ette ole repsahtaneet? ???

Kyllä se siitä kasvaa, yllättävänki nopeasti. Minäkin luulin etten koskaan pääse eroon otsiksestani, mutta muutamassa viikossa se on kasvanut jo silmille (näkyvyys nolla), ja sen saa jo sipaistua ihan hyvin sivulle. Haluan kuitenkin pitää jonkinlaisen rikotun, ohuemman otsiksen, koska se sopii mulle, mutta tällaista paksua ja suoraa ei enää toiste tässä päässä nähdä, ainakaan ihan heti.

Christine, mulla on sama ongelma, otsa on aina näppyjä täynnä heti kun ilmat lämpenee! Mutta onneksi on se otsis jolla ruman otsan voi peittää ;D Melekonen noidankehä.
1bMii

höpsökkä

• Vieras
« Vastaus #221 : 06.06.07 - klo:20:16 »
No ni nyt on kaks päivää ollu sivuotsis ja kyrpii jo nyt. Kampaaja ei leikannu sitä mitä näytin kuvasta.
Ite parturoin hiukan lyhemmäs, ei juurikaan auttanut.
kokoajan roikkuu erit. ärsyttävästi silmillä eikä pysy.
Ja tuulessa. Näin kesällä..
Miten otsis täytyy laittaa et se on hyvännäkönen koko päivän?

Typoja korjattu
« Viimeksi muokattu: 07.06.07 - klo:14:42 kirjoittanut Realicer »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 06.06.07 - klo:20:29 »
^ Riippuu varmaan aika paljon siitä, miten on leikattu tai millainen ylipäätään hiustenlaatu on.

höpsökkä

• Vieras
« Vastaus #223 : 06.06.07 - klo:21:20 »
No sivuotsis!  :o
en tykkää pitää sitä ihan tuolla toisessa laidassa -> näyttää teiniltä. En kuitenkaan pidä keskelläkään vaan siinä jossain välimaastossa.

Siistitty ylimääräisistä merkeistä.
« Viimeksi muokattu: 07.06.07 - klo:14:40 kirjoittanut Realicer »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 06.06.07 - klo:21:23 »
^ Sivuotsiksiakin on monenlaisia. ;D Kannattaa varmaan itse kokeilla erilaisia tyylejä ja aineita, millä sen oman tukan parhaiten saa pysymään kuosissa. Huutomerkkejäkään ei tarvitse laittaa noin montaa, vähemmälläkin ymmärretään.