Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357696 kertaa)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
Vs: otsis
« Vastaus #225 : 07.06.07 - klo:09:30 »
Höpsökkä, jos otsis tuntuu roikkuvan silmillä koko ajan, niin ajattelisin, että voisit laittaa jotain vahvempaa muotoilutuotetta ja kokeilla föönata otsista pois silmiltä. Sitten vaan lakkaa päälle.

Löytäisitköhän jonkin kuvan, mistä vähän näkisi, millainen sivuotsis sulla tällä hetkellä on, niin olisi helpompi neuvoa  :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 07.06.07 - klo:09:58 »
Höpsökkä, kannattaa varmaan lukea foorumin ohjeet, jotta tiedät missä mennään. Tuolla lukee myös, että merkkejä ei tarvitsisi laittaa enempää kuin sen yhden, ja että modet saavat muokata/poistaa viestejä, jos näkevät sen tarpeelliseksi. Ohjeet löytyvät täältä: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=21.0
Ja hankala tosiaan tuossa otsis-asiassa neuvoa, kun ei yhtään tiedä minkälaista kampausta ylipäätään haet, tai miten sivuotsiksesi on leikattu.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #227 : 07.06.07 - klo:10:03 »
Mulla sivuotsis pysyy paremmin aloillaan, kun muotoilen sitä vähän suoristusraudalla. Siis vien rautaa sivulle päin ja pikkuisen taivutan latvojen kohdalla sisäänpäin. Sit lakkaa päälle.

Ja tämä tosiaan on moderoitu palsta ihan yhteisen viihtyvyyden vuoksi :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 07.06.07 - klo:17:06 »
^ Se edelleen lukee siellä ohjeissa, miten täällä on tarkoitus käyttäytyä. Sitäpaitsi kenelle teet ilmoituksen ja mistä? ;D Modeille?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #229 : 07.06.07 - klo:17:19 »
Lue höpsökkä ne säännöt ja lopeta se rääkyminen, ei tämä ole mikään leikkipuisto vaan huolellisesti moderoitava, ei kaupallinen, foorumi, jonka sääntöjä joka ihmeen ikisen tulee noudattaa. Tämä olkoon nyt se vihonviimeinen varoitus kunnei vinkkaukset tai yksäreitsekään suoremmat sanonnat perille mene.

Eli siis sivuotsis, kannattaa tutustua tupeeraukseen ja sen vaatimiin muotoilutuotteisiin, niillä saa paljon aikaan. Kunnollinen pohjatupeeraus antaa otsikselle koko päivän pysyvän muodon, kun vaan löytää sen haluamansa mallin. Kunnollinen tupeerauskampa on tärkeä väline, teki sen sitten oikealla tupeerauskammalla, permanenttikammalla tai leikkauskammalla, kunhan tiheys on riittävä.

Taidanpa itsekin ilmoitella joulupukille kampatarpeestani, josko saisi enemmän sopuhintaan ulkomailta kuin suomesta noita kunnollisia kovakumisia kampoja. OT, tajunnan virtaa.

Ilmoitusluontoisesti, äskeisen poruviestirintaman poiston jälkeen päädytty väliaikaiseen taukoon höpsökän osalta.
« Viimeksi muokattu: 07.06.07 - klo:22:10 kirjoittanut Realicer »
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

navychic

• Vieras
Te. joilla on OTSIS! (hiusmalleista asiaa)
« Vastaus #230 : 10.06.07 - klo:17:53 »
Oon tässä ajatellut, että haluisin ehkä uuden hiusmallin, johon sisältyisi myös otsis. En vaan tiedä, millasta sen kanssa on elää, rasvottuuko helposti, tuleeko koko ajan silmien eteen, miten sitä pitää muotoilla jne? Entä sitten, kun haluu kasvattaa sen pois, miten sitä sitten pidetään? Ois kiva pystyä esim. kirjoittamaan ilman, että menee otsatukka silmille. Mulla oli joskus sivuotsis ja sen kanssa oli just noita ongelmia... kun ei saanu korvan taakse laitettua, mutta sitten taas mua kyllästyttää kun on pelkkä sivujakaus, hiukset näyttää mitäänsanomattomilta. Mun hiukset ulottuu nyt rintsikoiden hakasiin asti, niitä on kerrostettu ja rikottu viimeks kun kampaajalla olin (öh, helmikuussa...) ja siis ihan vaan tav. sivujakaus.

Tällasia malleja oon miettiny:
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6494&month1=&pg=1&styl1=
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6162&month1=&pg=1&styl1=Beverly%20Cobella
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6614&month1=&pg=1&styl1=Farouk

^ jotain tohon suuntaan, paitsi ehkä ilmavampana versiona. Vastauksia, kiitos :)

Edit:
Tällainen ois ehkä sittenkin se, mitä ajattelin huomenna leikkauttaa:

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=7773&month1=&pg=1&styl1=Gerard%20Hairdressing

Mietin vaan, että toi otsis varmaan kesähelteillä tosi hiostava... kun otsa hikoo ja menee märäks ja sitten hiukset näyttää ihan rasvaisilta? Hmm... sitten myös se, kun en näytä mitenkään hehkeeltä, jos tuulee ja hiukset lentelee miten sattuu.
Ja se myös huolettaa, kun monet on sanonu tosta, että otsis menee ''osiin'' helposti tai keskelle tulee rako. Haluisin sellaisen tasaisen otsiksen jossa ei mitään osia ole. Mutta kuitenkin toi otsis himottaa sen verran, kun haluais jo jotain muutosta tähän tukkaan...

Viesti siirryetty otsis-ketjuun ja peräkkäiset viestit yhdistetty.
« Viimeksi muokattu: 11.06.07 - klo:11:54 kirjoittanut Kikka »

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #231 : 11.06.07 - klo:12:02 »
Noista neljästä linkistä toi viimeinen malli on kyllä tosi kiva, tykkäisin itselläkin tuommoisesta mallista. Mulla on vaan niin ohut tukka, ettei siitä saa unelmoimallakaan noin paksun näköistä, vaikka kuinka leikkaisi kerroksittain.
Onko sulla pyörteitä otsatukan tienoilla, nekin saattaa vaikuttaa otsiksen pysymiseen tasaisena? Mulla itselläni pyörteet on just ongelmana, myös sivuotsiksesta haaveiltaessa tulee pyörteet vastaan.
Kampaaja sanoi, että menee vuodenkin verran, ennenkun saa jakauksen pysymään "siirretyllä" paikalla ... Mene ja tiedä sitten.
Kai toisaalta tuollainen otsiskin pysyy hyvin, jos jaksaa sitkeästi joka päivä muotoilutuotteita käyttää ja föönata tukan. Ainakin tuo viimeinen malli on sen näköinen, että sitä pitää päivittäin laittaa.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #232 : 11.06.07 - klo:15:57 »
Oma hiuslaatu vaikuttaa siihen, joutuuko sitä otsista laittamaan. Kuinka taipuisat hiuksesi ovat? Meneekö tukkasi tällä hetkellä helposti osioiksi, eli ei pysy yhtenäisenä massana? Vastauksesta voit sitten päätellä, kannattaako realistisesti haaveilla tasaisesta otsatukasta. :) Ja nuo Kikan vinkkaamat pyörteet kannattaa pitää myös mielessä.
Mulla on ollut monenlaista otsismallia, melkein kaikki muut paitsi erittäin lyhyt sellainen. Varsinaisesti en ole "laittanut" mitään näistä malleista, kastellut vain joskus vedellä aamulla pystysuoraan menevän otsiksen. Lähinnä suihkun jälkeen katson, että se kuivuu oikeaan muotoonsa eikä esim. kohti taivasta.  :P Muotoilutuotteet lähinnä rasvoittavat hiustani, ja otsis kuivuu helposti ilman kuivaajaakin. Samanlainen lopputulos on syntynyt aineilla tai ilman. Monet muotoiluun käytettävät aineet ovat tosin lämpöaktiivisia, joten niitä käyttäessäsi joudut luultavasti ottamaan föönin avuksi. Itselläni otsis ei rasvoitu mitenkään erityisesti, mutta otsan epäpuhtauksia vältellessä pesen sen joka toinen päivä.
Otsiksen pois kasvatuksen moni mieltää eri lailla, joku esim. otsiksen sulautumisena muuhun tukkaan ja toinen otsiksen saavuttaessa muut hiukset kokonaan? Tasaiseksi leikatun mallin voi helposti pidemmäksi kasvaessaan kammata sivulle, ja litistää tehohoidolla myös pysymään siellä.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #233 : 11.06.07 - klo:19:09 »
Onko sulla pyörteitä otsatukan tienoilla, nekin saattaa vaikuttaa otsiksen pysymiseen tasaisena? Mulla itselläni pyörteet on just ongelmana, myös sivuotsiksesta haaveiltaessa tulee pyörteet vastaan. Kampaaja sanoi, että menee vuodenkin verran, ennenkun saa jakauksen pysymään "siirretyllä" paikalla ... Mene ja tiedä sitten.

Pyörteet tosiaan kannattaa ottaa huomioon ennen kuin leikkelee. Mulla on pyörre otsalla ja tasaisesta otsiksesta ei olisi toivoakaan, joten kampaaja leikkasi sivuotsiksen menemään sen pyörteen yli, yllättävän hyvin on pysynyt alusta asti ilman aineita kunhan vaan muistaa suihkun jälkeen laittaa jakauksen oikeaan paikkaan. Ja pyörre vieläpä nostaa sitä otsista hieman ylöspäin, joka on vaan hyvä.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #234 : 12.06.07 - klo:09:42 »
Sori OT: Siis mitä! Onko sulla Penny otsis?

Mun otsis alkaa olla pikkuhiljaa sivuotsismitassa, ts. menee jo ihan kivuttomasti sivuun. Seuraavan kerran, kun alan haaveilemaan tasaisesta otsiksesta, niin herättäkää minut.  ;D

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 12.06.07 - klo:10:51 »
^ Joo herätetään ja kerrotaan, että se sopii sulle erinomaisesti.  :D

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #236 : 12.06.07 - klo:11:08 »
Mitä mä nyt oon nähny Witheringin kuvia niin kyllä mun mielestä otsis sopii sulle, tasaisenakin.  :) Pidän omaani joko taisaisena tai sivulle vedettynä, ja otsiksen leikkaaminen on kyllä epäilemättä ollu todella positiivinen muutos mun tukassa. Ihan hävettää katsella kuvia, joissa olin ihan vaalea eikä ollut otsista - tulee väistämättä sellainen omg what was I thinking -fiilis.  :D

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #237 : 18.06.07 - klo:20:16 »
Onko sulla Penny otsis?

Seuraavan kerran, kun alan haaveilemaan tasaisesta otsiksesta, niin herättäkää minut.  ;D

Juu, ihan pieni ja kevyt otsis vaan, ei siis mitään vakavampaa. ;D On vähän viha-rakkaussuhde siihen, välillä tuntuu tosi kivalta ja välillä kaipaa aiempaa tasapitkää karvastoa kun lyhyet etukarvat on suussa. Ja samaa mieltä kun LaBimba, etutukka sopi sulle hyvin, mutta ymmärrän kyllä että siihenkin menee hermot etenkin kun kasvaa... kerro sitten ensi kerralla aikeistasi ajoissa, niin ehditään joukolla herätellä. ;)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 19.06.07 - klo:07:32 »
Mulla on ylihuomenna kampaaja ja olen pitkän harkinnan jälkeen taipumassa otsikseen. Kaipailen jotain ideaa tähän jonkun verran kasvaneeseen tukkaani, jota edelleen haluan kasvattaa hieman. Olen miettinyt nyt jotain sellaista aika tasaista otsista, ehkä hieman voisi olla reunoista pyöristetty malli. Mun hiukset kasvaa tosi voimakkaasti eteenpäin suuntautuvasti, joten sikäli otsis on helppo pitää ja laittaa tässä päässä. Täytyy vain korostaa kampaajalle, ettei leikkaa siitä liian paksua, näin kesällä en halua mitään hiostavaa karvakasaa otsalleni. Jotenkin sen pitäisi myös olla sellainen, että saisin sen tarvittaessa sivuun/taakse, kuitenkin haluan ruskettua myös otsasta jne. Kesä ja otsatukka-yhdistelmä ei kyllä ole ihan paras mahdollinen... Olisko kellään vinkkejä mulle sopivan mallin suhteen? Otsiksen pitää olla varmaan suht pitkä kuitenkin, jotta sen vielä saisi tarvittaessa pois edestä helposti...?

Aiemmin löysin muutaman kivan otsiskuvan hiukset.info -sivustolta, mutta nyt kun kaipailisin niitä tulostettaviksi, niin sivustoa näköjään päivitetään.  :-\

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #239 : 19.06.07 - klo:09:13 »
Onko sulla Penny otsis?

Seuraavan kerran, kun alan haaveilemaan tasaisesta otsiksesta, niin herättäkää minut.  ;D

Juu, ihan pieni ja kevyt otsis vaan, ei siis mitään vakavampaa. ;D On vähän viha-rakkaussuhde siihen, välillä tuntuu tosi kivalta ja välillä kaipaa aiempaa tasapitkää karvastoa kun lyhyet etukarvat on suussa. Ja samaa mieltä kun LaBimba, etutukka sopi sulle hyvin, mutta ymmärrän kyllä että siihenkin menee hermot etenkin kun kasvaa... kerro sitten ensi kerralla aikeistasi ajoissa, niin ehditään joukolla herätellä. ;)

Jeps, ja kun tämä on ehkä neljäs tai viides kerta, kun kasvattelen pois.  :P Etutukka olisi ihan kiva, jos se kasvaisi aina halutessa pois noin viikossa... Mutta kiva nähdä sun muutos!

Zubi, tasaista otsista on todella hankala saada pois kasvoilta (korkeintaan pannalla), pinnitkään eivät tahdo toimia.  :-\ Ainoa vaihtoehto taitaa olla vino otsis, mutta senkin kanssa saa tuskailla.