Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357774 kertaa)

Poissa babei

• HAIRahtanut
Vs: otsis
« Vastaus #255 : 30.07.07 - klo:09:55 »
^Mulla on luonnontilassa vähintään yhtä kihara tukka kuin sulla, jota suoristan oikeastaan jatkuvasti. Ja otsis on pysynyt oikein hyvin suorana! Tosin mulla se on enemmän sivuotsis-tyyppinen, mutta aika lyhyt kumminkin. Föönaan suoraksi ja vielä suoristan raudoilla. Suoristusraudat on kyllä aika ehdottomat, muuten olisi vaikea saada pysymään kuosissa.
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #256 : 30.07.07 - klo:13:07 »
Olenkin miettinyt että jos tyyliin suihkussa käytyäni annan muiden hiusten kihartua rauhassa[pistän muotovaahtoa, puristelen ja annan kuivua rauhassa] ja föönään tuon otsiksen suoraksi? Näyttäisikö se sitten vallan höpsöltä?

Ei ainakaan minusta, itsekin juuri pidän tuollaisista "muuten kihara mutta otsis suora"-tyylistä. :)

Sitä, miten se otsis loppupeleissä käyttäytyy, eihän sitä tiedä kuin kokeilemalla. Mutta kannattaa muistaa, että sen asettumisessa saattaa kestää jonkin aikaa. Itselläni on ollut nyt jo monta monituista vuotta otsis vaihtelevilla tyyleillä ja aina kun sen olen pätkäissyt takaisin turhasta yrityksestäni kasvattaa se pois, olen ollut lirissä ensimmäisen viikon aikana kun se ei ole meinannut asettua mitenkään.

Olenkin sitten ollut että "mitä nyt sitä tuli tehtyä, tämähän näyttää aivan kamalalta, ei ollenkaan sellaiselta kuin muistin", mutta ei huolta. Itse en ainakaan saa sitä koskaan ensimmäisellä leikkauskerralla kunnolliseksi, koska otsalla on ilmeisesti pyörteitä ja näin. Ensimmäisen viikon sitten sitä napsin sieltä mistä tuntuu, ja se alkaa pikkuhiljaa asettumaan juuri nätisti.

Eli ei muuta kuin kokeilemaan, jos kerran otsis on kauan ollut jo toiveissa. :)

Ja muoks. Nyt kun uudestaan kuvaasi vilkaisin, sinulle voi kyllä todella hyvin kuvitella otsiksen. Minkälaista otsista olet muuten ajatellut? Itse heti mielsin tuohon tukkaan käyvän sellaisen pitkähkön, melkein kulmakarvat peittävän suoran, tasapitkän otsiksen jossa on sitä massaa sen verran, että se kykenee asettumaan luontevasti.
« Viimeksi muokattu: 30.07.07 - klo:13:14 kirjoittanut Merial »
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #257 : 30.07.07 - klo:13:30 »
Kiitos neuvoistanne, arvostan sitä todela paljon!  :)

Oikeastaan juuri tuollaista mitä kuvailit. Koska tätä tukkaa on todella paljon, ajattelin sellaista suht.paksua ja aika pitkää, silmälasien sangoille asti lähes ulottuvaa. [Luitko ajatuksiani tai jotain?  ;D]
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #258 : 30.07.07 - klo:15:12 »
^ Taisinpa lukea, juuri tuollaista kun minäkin ajattelin. ;D Uskon kyllä, että sopii juuri kuin valettu! Otsismateriaalia kannattaa siis ottaa kauempaakin päälaelta eikä ihan vain ihan siitä otsarajalta, ainakin minulla otsis näyttää silloin pelkältä nysältä eikä edes istu mitenkään. Eli siis sanotaanko tätä nyt vain siksi otsiksen paksuntamiseksi vai miksikä, mutta kuitenkin.
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Kisse

• Vieras
« Vastaus #259 : 30.07.07 - klo:19:51 »
Pöh, haluisin ottatukan sillein et toinen puoli menee silmien päälle. Miksi minä tyhmänä menin leikkaamaan tätä pari päivää sitten vaikka 10. päivä on kampaaja, nyt joudun tyytymään tavalliseen ottatukkaan.  :-\

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #260 : 08.08.07 - klo:22:19 »
Ammattikouluikäisenä mulla oli raskas otsatukka. Sitten kasvatin sen pois, mutta leikkasin osasta hiuksia uuden otsiksen. Mulla oli siis oikeastaan kaksi otsatukkaa :D. Lopulta kyllästyin siihen ohuempaankin otsikseen ja nyt kasvattelen sitäkin pois. Minulla on aika pyöreät kasvot ja olen ajatellut, että otsatukka ei oikein käy minulle. Mulla on silmälasitkin ja ne jo jotenkin rajaa minun kasvoja niin, että otsis ei niin hyvin käy. Saas nähdä leikkaanko vielä uudelleen. Haaveilen kyllä välillä otsiksesta, mutta en jaksaisi kihartaa sitä kuitenkaan joka aamu erikseen. Laineikas otsatukka olisi kyllä ihana.  :-*
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #261 : 09.08.07 - klo:16:54 »
Miksei otsis sovi pyöreäkasvoiselle? Pitää vain löytää se paras malli...tässäkin ketjussa ollut. No nää on näitä makuasioita.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 09.08.07 - klo:17:33 »
^ Otsis pyöristää naamaa entisestään. Tietysti makuasioita ja joillekin käy, joillekin ei.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #263 : 10.08.07 - klo:11:12 »
^ Otsis pyöristää naamaa entisestään. Tietysti makuasioita ja joillekin käy, joillekin ei.

Minulla on pyöreähköt/leveät kasvot, ja pelkäsin juurikin tätä efektiä kun aikoinaan kävin otsiksen leikkauttamassa. En tiedä mitä tapahtui, mutta otsiksen kanssa kasvot näyttävätkin kapeammilta kuin ilman :D Voi johtua siitä, ettei ole tasapitkä malli vaan pyöristetty (keskeltä lyhyempi kuin sivuilta), ja muutkin kasvojen ominaisuudet kuin muoto varmasti vaikuttavat otsiksen sopivuuteen. Yhtä kaikki olen sitä mieltä, että melkein kaikille jonkinlainen otsis sopii, jos se on oikean mallinen.

^ Otsismateriaalia kannattaa siis ottaa kauempaakin päälaelta eikä ihan vain ihan siitä otsarajalta, ainakin minulla otsis näyttää silloin pelkältä nysältä eikä edes istu mitenkään.

Samaa mieltä  :) Olen vähitellen paksuntanut otsistani kampaajalla leikkauttamisen jälkeen ja näyttää vain paremmalta.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 10.08.07 - klo:11:22 »

Minulla on pyöreähköt/leveät kasvot, ja pelkäsin juurikin tätä efektiä kun aikoinaan kävin otsiksen leikkauttamassa. En tiedä mitä tapahtui, mutta otsiksen kanssa kasvot näyttävätkin kapeammilta kuin ilman :D

Just tuota samaa asiaa pähkäilin kun leikkautin otsiksen. Huomasin että tasainen otsis luo kasvoille tavallaan varjoa mikä poskipunaan yhdistettynä muotoilee kivasti, ja kokonaisuutena ei tullut yhtään enempi pyörentävää efektiä. Itse päädyin nyt kuitenkin kasvattamaan pitkähköä sivuotsista koska en yksinkertaisesti osaa olla niin että edessä sojottaa hiukset kun ne ärsyttää  :D Pitää saada siististi sivulle. Toinen ongelma on kun aamuisin en aina jaksaisi laittaa sitä, pitää pestä ja muotoilla että istuu, niin mieluummin sitten helpompi sivumalli.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #265 : 12.08.07 - klo:22:53 »
Vika on siis ollu aina siinä että otsista on liikaa ohennettu ja se on jätetty aina liian pitkäksi. Silmälasien kanssa pitkä otsis ei vaan jotenkin mätsää, mun mielestä.

Tuo otsiksen pituus voi olla syy miksi en ole viihtynyt otsatukallisena. Kerran leikkasin paksun otsikseni ihan muutaman sentin mittaiseksi. Se tuntui passaavan mulle paremmin kuin sellainen kulmakarvoihin ylettyvä. Ja tosiaan se paksumpi otsis oli kivan jämäkkä. En vaan enää raahdi laittaa otsikseen niin paljon hiuksia kuin ennen. Tahdon, että palmikkoon riittää haivenia.  ;D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa loota

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 14.08.07 - klo:22:30 »
Hui, nyt mä sen teen. Olen jahkannut tätä asiaa jo ainakin kolme vuotta nyt mä päätin että nyt mä kokeilen eikä tarvi sitten enää miettiä. Mulle tulee otsis! :D Enää on ongelmana se, että mulla on luonnonkihara tukka enkä tiedä millä ihmeellä se otsis pysyy suorana. Ja että tuleeko tasainen otsis vai sivuotsis. Sivuotsis olis varmaan turvallisempi (ja niitä mulla on ollutkin jo melko kauan mutta vähän pidempänä versiona), mutta tasainen peittäisi otsan paremmin (joka on yksi syy miksi koko otsista haluaisin).

Jänskättää kyllä vähän. Mulla on sellainen olo että tää on mun elämäni suurin tukkapäätös, vaikka nuoruudessa tuli kokeiltua kaiken maailman hiusvärejä, niin tää ois silti suurempi juttu. :D

Mutta en mä ajatellut vain ilmoittaa. Olisi nimittäin kiva kuulla muilta kikkarapäiltä joilla on (ollut) otsis että miten sen kanssa elämisestä oikein selviää. Jos sataa niin pitää varmaan vetää se taakse tai jotain jos ei halua että se nousee pystyyn kuivuttuaan. Ostin ihan myssynkin syksyä varten, jotta se peittäisi otsista kosteudelta. 8)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 14.08.07 - klo:22:50 »
^ Täällä kikkurapää otsiksella varustettuna! ;D Ei ole loppujen lopuksi hankalaa, vaikka minulla juuri etuhiukset menevät todella kiharaan. Tigin Control freak seerumi auttaa paljon.

Mitä jos loota leikkaisit sellaisen otsiksen, joka peittää koko otsan, mutta menee kuitenkin vinoon? Itselläni tällainen, ratkaisee saman pulman mikä sinullakin on. Tämän saa pidettyä suoraan tässä edessä, tai sitten vedettyä vähän enemmän vinoon, että toiselta puolelta jää paljaaksi otsa. Todella hyvä ratkaisu oli ainakin minulle. Jos otsis on ihan suora, sellainen edessä oleva, niin sitä ei voi vetää vinoon, koska toiselta puolelta menevät ihan hassusti, mutta vinolla onnistuu hyvin.
Eikä tarvitse edes paljoa mennä vinoon. Ei minullakaan tämä mene sillä tavalla vinoon, tuskin kukaan muu lisäkseni edes huomaa että tämä on vino eikä suora. Mutta silti helpottaa paljon.

Suoristusrauta kannattaa hankkia, ellet vielä omista. Epäilen kyllä, että omistat. Itse pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa, iltaisin otsikseen laitan ison papiljotin (jotta ovat kuohkeat), yöksi pinnillä sivuun ja aamulla suoristan. Sitten otsis pysyy yleensä siihen seuraavaan pesupäivään lähes kuosissa, ellei ole kovin kostea ilma tai tuule. Pyöräillessä kannattaa pitää lippistä tai jonkinlaista hattua, muuten ovat pilalla perille päästyä. Ainakin minulla. ;D

Poissa loota

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 14.08.07 - klo:23:05 »
Joo suoristusrauta on ja en kehtaisi edes harkita otsiksen hankkimista ilman että sitä voisi raudalla suoristaa. Ei nimittäin toimisi kyllä millään vaikka puoli tuntia föönaisi (kokeiltu joskus).. Millainen tuollainen vino otsis sitten on? En osaa oikein kuvitella, että jos se peittää koko otsan niin on silti vino. Mutta kuulostaa kyllä ihan hyvältä vaihtoehdolta. :)

Tukkaa pitää varmaan ottaa melko paljon otsikseen, jotta tulos ei ole sellaista höttöä. Myös nuo tuulet mua vähän mietityttää, kun jos etuhiukset on liian ilmavat niin ne ei kyllä asetu itsekseen ikinä paikalleen, aina pitäisi pakkomielteisesti sukia takaisin ja sitä varten on varmaan pakko ainakin aluksi hankkia taskupeili. ;D

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 14.08.07 - klo:23:20 »
Siis no. Minulla on tällainen, että tuolta lyhemmältä puolelta on ihan tuossa kulmakarvojen ylärajassa, sitten se pikkuhiljaa menee vinoon, niin että toiselta puolelta menee kulmien loputtua niinkuin jo kulmien yli. Tähän kannattaa ottaa muutenkin tuosta edestä rikottu ja kevennetty malli, omasta mielestäni ainakin näyttää todella kivalta. Muuten voi näyttää vähän hassulta, jos hiukset ovat vaan ihan tasapitkät muualta. Vähän hankala näin selittää, mutta jospa ymmärtäisit vähäsen. ;D Huomenna voisin koneelta katsoa, josko löytyisi hyvä kuva, josta näkyisi tuo oma otsikseni. Ja pistää yksärillä, jos sinua kiinnostaa. :) Mutta tämä olisi mielestäni turvallisin vaihtoehto otsiksen kokeilemiseen.