Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357310 kertaa)

Poissa saukko

• Hiushörhö
Vs: otsis
« Vastaus #315 : 23.01.08 - klo:11:32 »
Mä epäröin pitkään otsiksen leikkaamisen kanssa. Käytän päivittäin silmälaseja ja huulessa on lävistys, ja pelkäsin, että otsatukka saa naaman näyttämään liian täyteen ahdetulta. :D Mutta näin jälkeenpäin on pakko sanoa, että kyllä kannatti. Otsis sopii ihan hyvin ja kehujakin siitä on tullut. Kumma juttu, kun tuntuu että otsis kasvaa hirveetä vauhtia ja sitä saisi koko ajan olla pätkimässä, mutta selän puolelle kasvu tuntuu niiiiin hitaalta. Malttamaton kasvattaja. ::)

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #316 : 23.01.08 - klo:21:00 »
Päätin tänään että kasvatan otsiksen pitkäksi sivuotsikseksi. Aina ollut lyhyt joten ajattelin kokeilla taas vaihteeksi hieman erilaista jossa viihdyn taas sen pari kuukautta ;D

Ursula

• Vieras
« Vastaus #317 : 24.01.08 - klo:13:50 »
Mulla on viha-rakkaussuhde otsikseen. Pidän kyllä otsiksesta, mutta omassa ohuessa hiuksessa se ei toimi halutulla tavalla. Silti käy aina niin, että juuri kun olen saanut sen kasvatettua pois, leikkautan sen uudestaan. Ja mä oikeasti olen kokeillut vaikka mitä malleja: suoraa otsista, sivuotsista, ohennettua otsistaa, kerrostettua otsista, rikottua linjaa jne. Mun hius on vielä sen verran taipuisa, ettei otsis todellakaan pysy kuosissa ja vaikka muuten en oikeastaan käytä muotoilutuotteita, otsikseen täytyy laittaa jotain ihan joka päivä.

schmoopie

• Vieras
« Vastaus #318 : 12.02.08 - klo:18:05 »
hjeips! minäkin päätin nyt ottaa osaa tähän otsiskeskusteluun, kun huomenna oon taas menossa leikkauttamaan :) aluksi aattelin, että käyn vaan trimmaamassa samaan malliin joka mulla on ollut nyt jo jonkin aikaa, mutta nyt tulikin sellanen olo, että voisin ehkä haluta jotain uutta. mutta mitä, siinä pulma...

mulle otsatukasta on kehkeytynyt aikalailla pakkomielle, olen nimittäin "joutunut" pitämään sitä aina. siis niin kauan kuin on ollut tarpeeksi hiuksia päässä ;D sairastuin parivuotiaana harvinaiseen ihonkovettumatautiin, sclerodermaan, joka iski pahiten otsaan. mulla on ihan keskellä otsaa iso pystysuora "arpi", jonka kohdalta on pigmentti hävinnyt ja kallo on mennyt kasaan (näyttää jotakuinkin tältä: http://www.thieme-connect.com/bilder/akt_rheuma/200204/584rh3 ). lisäksi tää sairaus on levinnyt vasemmalle puolelle kasvoja niin, että vasemman silmän päällä iho on punainen ja kallossa on lommo. hiusten kannalta tää tauti on tosi ikävä, koska tämä vie ne mennessään. mulla on siis keskellä otsaa hiusrajassa tollanen samanlainen kalju kohta kuin tuossa kuvassa, ja samaten pään vasemmalla puolella on muutama isohko kalju alue. kaiken kukkuraksi mulla on melkein keskellä otsaa itsepäinen pyörre, joka yrittää väkisin laittaa hiukset jakaukselle. lakkaa tähän kuontaloon on siis vuosien varrella uponnut aikalailla... ainoa hyvä puoli on se, ettei mulla sentään ole ohut tukka  ::)

niin, elikäs. ei teillä olis kenelläkään mitään hyviä otsismalli-ideoita tällaseen tapaukseen? :) haluaisin jonkinlaisen side sweepin, mutta niissä on se ongelma etten voi vetää niitä pinnillä pois silmiltä siinä vaiheessa kun ne kasvaa. sitten taas sellanen otsis, joka tulee suoraan eteenpäin otsalle, on hankala pyörteen ja kaljujen kohtien takia (lopputulos ohut ja lässähtänyt ja menee jakaukselle). mitenköhän sellaset kerrostetut otsikset toimii, esim. joku lyhyempi side sweep? toisaalta pään oikeallekin puolelle olis kiva jättää jotain karvoja...  :P mulla on tällä hetkellä tällanen malli:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=MissBrit&image_id=75398889

ja täältä löytyy lisää malleja vuosien varrelta (ei sillä että niissä kovin paljon muutosta olis):

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=MissBrit&album_id=444773
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=MissBrit&album_id=1793993 tän pitkän tukan pätkäsin ennen joulua, sniff...

kaikki ehdotukset ja neuvot otetaan ilolla vastaan! ja niin, se piti vielä sanoa, että mikään hepponen malli mulle ei käy. vähän raskautta pitäis olla, ettei tuuli heittelis miten sattuu. tai kyllähän se heittelee, mutta olis kiva ettei se malli pienestä tuiverruksesta kärsisi, siis että näyttäis inhimilliseltä vähän sekaisinkin ollessaan... :)

kiitos jo etukäteen avusta!

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #319 : 13.02.08 - klo:08:02 »
schmoopie: Sulla on todella kauniit hiukset! Vaalea väri ja otsis sopivat molemmat erittäin hyvin. Tykkään kyllä eniten noissa sun kuvissa olevasta hieman kaarevasta melko pitkästä otsatukasta, joka on suoraan edessä. Tämän hetken kuvassakin saattaa olla sellainen tosin. En osaa antaa muutosvinkkejä, mutta toi look on kyllä ihan sulle.  :)

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
Vs: Otsis
« Vastaus #320 : 19.02.08 - klo:16:28 »
Ajattelin vähän napsaista pitkäksi kasvanutta otsistani ja tietysti innostuin siinä leikellessäni..Jonkunlainen sivuotsis tästä sitten kehkeytyi,aika pitkä kuitenkin.Onkelma olis nyt sitten sellainen että miten saan pysymään lyhimmältä sivulta sen lyhimmän "suikeron" joka aina tipahtaa otsalle??? tämä lyhin suikero on kuitenkin nenän alle ulottuva,mutta valahtaa inhottavasti vähän väliä keskelle otsaa.Outoa kun hiukseni ovat luonnostaan laineikkaat,niin miksi sitten otsatukka tällä lailla on tikkusuora eikä asetu nätisti läpi otsan meneväksi.
Muutenkin mulla tuo otsatukka jotenkin klimpittyy ja se ärsyttää  ???

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #321 : 20.02.08 - klo:15:51 »
saukon viesti oli aivan kuin omani, itse käytän laseja koko ajan ja huulessa on myös lävistys, joten pelkäsin ettei se otsis sopisi, vielä sen lisäksi että minulla on kiharat hiukset, joten pelkäsin otsikseni villiintyvän täysin. Mutta otin itseäsi niskasta kiinni ja leikkautin tammikuun lopussa itselleni aivan ihanan otsiksen ja olen älyttömän tyytyväinen. Mutta ainoa asia ihmetyttää: miten se voikin kasvaa näin nopeasti  ;D
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #322 : 21.02.08 - klo:12:03 »
Välillä sitä tulee otsis-himo, sanoin miehelle et jos mä joskus alan haaveilee osiksesta, ni se kalauttaa mua paistinpannulla päähän ;D

Ursula

• Vieras
« Vastaus #323 : 22.02.08 - klo:15:28 »
Mulla on taas otsishimo myös. Pari päivää sitten meinasin jo tarttua keittiösaksiin ja tehdä asialle jotain. Just ennen kesää ei varmaan ole mitään järkeä leikkauttaa otsista, kun kuumalla sitä ei kuitenkaan voi pitää otsalla, kun se hiostaa ja näyttääkin rasvaiselta, kun hinkkautuu hikistä naamaa vasten.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #324 : 24.02.08 - klo:00:49 »
"Teinitytön kasvatusopas"-sarjan blondilla tytöllä (Kaley Cuoco) on mielestäni aivan ihana otsis niissä jaksoissa jotka pyörivät nyt. Sellainen melkein silmillä roikkuva suora.. :)

Tykkään myös kovasti kyseisen näyttelijän hiuslookista ja tuota otsistakin olen ihaillut. Mun on käynyt kovasti tekemään mieli otsista, sivuotsis mulla on ollut ihan lähiaikoinakin mutta tuollainen "kunnon" otsis voisi olla vaihtelua. Sellainen olisi varmaan mulle paras vaihtoehto, että leikkauttaisi otsiksen jota voi hiusten ollessa sivujakauksella pitää vähän enemmän sivulla mutta hiusten ollessa keskijakauksella otsis olisi sitten koko otsan peittävä (tajusikohan tästä mitään?).

Muakin huolettaa vähän se, että näyttääkö otsis hyvältä kun on lasit, piilareiden kanssa varmasti olisi kivannäköinen mutta laseista en ole varma. Densun viesti kuitenkin vaikutti ainakin lohdulliselta ja kannustavalta. :)

Musta tuntuu että mulla on tosi leveät kasvot ja kasvojen alaosa jotenkin raskas, joten muhkeus hiusten yläosassa ja otsatukka voisi tasapainottaa mun kasvoja kivasti. Pitänee selata otsiksen kuvia netissä, jos leikkauttaisi uuden lookin itselleen seuraavalla kerralla kun käy kampaajalla.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 24.02.08 - klo:08:08 »
Sellainen olisi varmaan mulle paras vaihtoehto, että leikkauttaisi otsiksen jota voi hiusten ollessa sivujakauksella pitää vähän enemmän sivulla mutta hiusten ollessa keskijakauksella otsis olisi sitten koko otsan peittävä (tajusikohan tästä mitään?)

Mulla on nyt just tollanen otsis. Tämä on aika pitkä ja paksukin, ja juuri tällaisessa viihdynkin hyvin. Mutta periaatteessa tätä voi kyllä oikein hyvin pitää sivullakin kun laittaa sivujakauksen ja vain föönaa sen sinne ja laittaa tarpeeksi tujua lakkaa tai jonkun pinnin pitämään. Mua on vähän alkanut toisaalta kyllästyttää otsis, mutta poikaystävä on sanonut, että mä en saa luopua siitä. Tottelen toistaiseksi.  :D

Mulla on ollut otsatukka kesäkuulta lähtien ja nyt kyllä huomaan, että hiusten "kasvusuunta" on tottunut siihen ja tukka asettuu otsalle päivä päivältä paremmin. Aluksi taistelin enemmän kaikkien pyörteiden kanssa ja hiukset kääntyivät herkästi sivulle, koska olin monta vuotta pitänyt samanlaista sivujakausta.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #326 : 24.02.08 - klo:11:47 »
Tykkään myös kovasti kyseisen näyttelijän hiuslookista ja tuota otsistakin olen ihaillut. Mun on käynyt kovasti tekemään mieli otsista, sivuotsis mulla on ollut ihan lähiaikoinakin mutta tuollainen "kunnon" otsis voisi olla vaihtelua. Sellainen olisi varmaan mulle paras vaihtoehto, että leikkauttaisi otsiksen jota voi hiusten ollessa sivujakauksella pitää vähän enemmän sivulla mutta hiusten ollessa keskijakauksella otsis olisi sitten koko otsan peittävä (tajusikohan tästä mitään?).

Samaa olen minäkin ajatellut, ja olenkin tiistaina menossa leikauttamaan tuollaisen otsiksen! *jännittää* Ajattelin sitten pitää sen otsiksena kun suoristan, ja sivussa pinneillä kun jätän kiharaksi..

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #327 : 24.02.08 - klo:12:56 »
Mulla on myös tosi innokkaasti sivulle kääntyilevä otsis. Sen edessä suorassa pysymiseen auttaa pari kikkaa. Kastelen otsatukan ja laitan siihen jotain muotoiluvoidetta (en aina mutta useimmiten vähän). Sitten föönaan otsista ensin voimakkaasti oikealle ja sitten vasemmalle, pari kertaa kumpaankin suuntaan. Lopuksi föönaan suoraan eteen. Tän kikan opetti mulle eräs kampaaja viime kesänä ja toimii hyvin. Jos yritän föönata otsista alusta asti suoraan eteenpäin, niin lopputulos ei ole yhtä hyvä.

Minä opin tuon saman niksin kun viimeksi kävin kampaajalla ja voi että miten tuo on pelastanut aamuni! Laitan illalla nassuun reilusti rasvaa ja siksi tukka on laitettava yöksi pinnillä sivuun ja aamullahan se sitten tietysti on ja pysyy siinä sivulla vaikka miten kampaisi. Nykyään suihkinkin aamulla otsatukkaan Cutrinin Multisprayta ja sitten föönillä vetelen pari vetoa oikealle vasemmalta puhaltaen ja vasemmalla oikealta puhaltaen ja kuivattelen tukan noin nopeilla puolen vaihdoilla. Yleensä otsatukka asettuu tuon jälkeen heti hyvin eteen keskelle, harvoin tarvitsee enää sen jälkeen edes föönata suoraan eteen.
Kiitos, ihana kampaaja.  :-*
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #328 : 26.02.08 - klo:20:50 »

Tuli mieleen, että tajuaakohan kampaaja jos selitän hänelle tällä tavalla minkälaisen otsiksen haluan? Miten kannattaa selittää haluamansa, että saa tuollaisen otsiksen, jota voi pitää sekä suorana että sivuotsiksena?

Mulla pyörii nyt lakkaamatta päässä otsismietteet.  ::) Löysin netistä tällaisen kuvan, joka sai himoamaan entistä enemmän otsista:

Ihan älyttömästi muuttaa tuo otsis tuon naisen ulkonäköä! Paljon nuoremman, paremman ja trendikkäämmän näköinen otsiksen kera.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #329 : 26.02.08 - klo:21:01 »
Sulle kyllä Hunis varmaankin sopisi otsis hyvin. Mä en ole omasta otsiksesta luopunut sen jälkeen, kun sen ensimmäisen kerran leikkautin joskus 4 vuotta sitten. :) On ollut tasapitkää, sivuotsista ja muuta siltä väliltä. Jos pyydät vähän rikotun otsiksen, joka on suht pitkä. Sellaisen saa hyvin vedettyä sivuun, niin että näyttää ns. luonnolliselta (siltä, että on sivuotsikseksi tarkoitettukin). Sama malli näyttää kuitenkin hyvältä myös suorana. Ihan tasapitkää paksuhkoa otsista on oman kokemuksen mukaan vaikeampi vetää sivuun ja saada asettumaan luonnollisen näköisesti.