Avenalla on avattaressaan melko samanlainen otsis kuin mullakin oli ennen. Itse leikattu tietysti... sain jotain 5 vuotta sitten päähäni haluta otsiksen ja leikkasin sen muitta mutkitta saman tien. Se oli tänne asti vinosti leikattu (keskeltä lyhyempi ja liukuvasti reunoille pidentyvä) ja ohensin sitä vähän latvoista ohennussaksilla. Silloin kun vielä kävin kampaajalla, olin tarkka siitä että otsikseen ei siellä koskettu

.
Pari päivää sitten kyllästyin siihen, että tuuli sekoitti otsiksen aina melko törkeäksi ja pitkät sivut pyörivät ulkona silmillä. Leikkasin koko otsiksen tasapitkäksi eli lyhensin sivut. Tunnelma on vähän samanlainen kuin Avenalla:
suora otsatukka. No nyt mulla on sitten sellainen.
Mä en ole vielä päättänyt, tykkäänkö mä tästä vai en. Ihan katastrofi tämä ei ole, koska en pillahtanut itkuun
Tämä on helpompi, koska se ei näytä tuulisen sään jälkeen yhtä sekaiselta kuin entinen malli... Pidin silti enemmän niistä pitkistä sivuista. Ei tämä pahalta näytä, mutta tuntuu vain vieraalta. Ehkä pysyn kuitenkin tässä mallissa jonkin aikaa siinä toivossa, että tähän tottuisi.
Ystäväni sanoi, että se olisi vielä parempi vähän lyhyempänä, mutta mä en oikein osaa ajatella itselleni lyhyttä otsista sen enempää kuin lyhyitä hiuksia yleensäkään. Yleensä olen pitänyt kulmakarvoihin ulottuvia etuhiuksia. Pitäisiköhän repäistä ja lyhentää vielä sentti tai pari? En taida uskaltaa, koska epäilen vahvasti, että en tykkäisi. Tai ohentaa näitäkin latvoista? Joku näissä nimittäin tökkii. Mulla on jotenkin tanttamainen olo tämän mallin kanssa

.