Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357759 kertaa)

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
Vs: Otsis
« Vastaus #390 : 10.07.08 - klo:22:07 »
Mulle leikattiin tänään taas vaihteeksi otsis melkein vuoden kasvattelun jälkeen. Tällä kertaa tuli taas suora ja vaihteeksi ihan oman värinen. Aika kotoisa olo. :)
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 14.07.08 - klo:17:15 »
vinosti sain kuitenkin leikattua ja hyvähän tästä tuli kiitos Realicerin ohjeiden!

Kertoisitteko mullekkin tämän ohjeen?  :D Yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt..
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 14.07.08 - klo:20:48 »

^Tässä vielä linkki Realicerin viestiin, tässä ketjussa sivulla 25:
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=973.msg450766#msg450766
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #393 : 18.07.08 - klo:21:59 »
Oli taas liikaa aikaa aamulla... Päätin sitten leikata itselleni vinon/rikotun (tai miksi sitä nyt kutsutaankin) otsatukan. Siis jotain tuon tyylistä kuin mulla on tossa avassa, joka on parin vuoden takaa. Ei kun preparointisakset käteen ja leikkaamaan. Aika äkkiä huomasin, että homma ei menekään niin kuin olin sen ajatellut menevän. Olin jo ehtinyt napsaista keskihiukset poikki, niin että ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin leikata suora otsatukka. No nyt mulla on sitten sellainen.

Mä en ole vielä päättänyt, tykkäänkö mä tästä vai en. Ihan katastrofi tämä ei ole, koska en pillahtanut itkuun (siihenkin varauduin, että kohta itketään  ;D). Mut äh, onhan tää nyt vaihtelua, mutta pitänee käydä korjailemassa tätä kampaajalla, kunhan se on vähän kasvanut. Mulla on ollut tälläinen viimeksi varmaan 8-vuotiaana  :).
« Viimeksi muokattu: 18.07.08 - klo:22:05 kirjoittanut Avena »
1bFi

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 21.07.08 - klo:18:40 »
Avenalla on avattaressaan melko samanlainen otsis kuin mullakin oli ennen. Itse leikattu tietysti... sain jotain 5 vuotta sitten päähäni haluta otsiksen ja leikkasin sen muitta mutkitta saman tien. Se oli tänne asti vinosti leikattu (keskeltä lyhyempi ja liukuvasti reunoille pidentyvä) ja ohensin sitä vähän latvoista ohennussaksilla. Silloin kun vielä kävin kampaajalla, olin tarkka siitä että otsikseen ei siellä koskettu  ;D.

Pari päivää sitten kyllästyin siihen, että tuuli sekoitti otsiksen aina melko törkeäksi ja pitkät sivut pyörivät ulkona silmillä. Leikkasin koko otsiksen tasapitkäksi eli lyhensin sivut. Tunnelma on vähän samanlainen kuin Avenalla:

suora otsatukka. No nyt mulla on sitten sellainen.
Mä en ole vielä päättänyt, tykkäänkö mä tästä vai en. Ihan katastrofi tämä ei ole, koska en pillahtanut itkuun

Tämä on helpompi, koska se ei näytä tuulisen sään jälkeen yhtä sekaiselta kuin entinen malli... Pidin silti enemmän niistä pitkistä sivuista. Ei tämä pahalta näytä, mutta tuntuu vain vieraalta. Ehkä pysyn kuitenkin tässä mallissa jonkin aikaa siinä toivossa, että tähän tottuisi.

Ystäväni sanoi, että se olisi vielä parempi vähän lyhyempänä, mutta mä en oikein osaa ajatella itselleni lyhyttä otsista sen enempää kuin lyhyitä hiuksia yleensäkään. Yleensä olen pitänyt kulmakarvoihin ulottuvia etuhiuksia. Pitäisiköhän repäistä ja lyhentää vielä sentti tai pari? En taida uskaltaa, koska epäilen vahvasti, että en tykkäisi. Tai ohentaa näitäkin latvoista? Joku näissä nimittäin tökkii. Mulla on jotenkin tanttamainen olo tämän mallin kanssa  :-\.
« Viimeksi muokattu: 21.07.08 - klo:18:44 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #395 : 21.07.08 - klo:18:59 »
^ No mutta nopeestihhan se kasvaa sitten taas pidemmäksi, joten ei olisi välttämättä mikään kamala katastrofi jos ei tykkääkkään lyhyemmästä otsatukasta. :)
3a F ii

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 21.07.08 - klo:19:53 »
Tunnelma on vähän samanlainen kuin Avenalla:
suora otsatukka. No nyt mulla on sitten sellainen.
Mä en ole vielä päättänyt, tykkäänkö mä tästä vai en. Ihan katastrofi tämä ei ole, koska en pillahtanut itkuun

Mulla on täällä nyt ihan uudet tunnelmat  ;D. Pidin tota suoraa otsatukkaa päivän, mutta ei ollut mun juttuni. Otin taas preparointisakset (mun pitää hävittää noi!) käsiini ja päätin kuitenkin leikata itselleni vinon otsatukan. No siinä kävi sitten vähän niin kuin sille hiirelle, joka leikkasi kissalle takkia...Tiedätte varmaan tarinan.  Tuon operaation jälkeen se itku oli jo todella lähellä. No tulihan siitä vino, monellakin tapaa  ;D ja lyhyimmät hiukset ovat niin lyhyitä, että ne vain sojottavat siilinä eteenpäin. Pitempikin pää on pari senttiä kulmakarvojen yläpuolella. Hirveällä vääntämisellä ja lakalla saan siitä aamuisin jotenkin siedettävän, mutta kasvatus on toki käynnissä. Onneksi otsatukassa kasvu näkyy nopeasti ja parin kuukauden päästä  sen pitäisi olla taas vähän vähemmän itkettävä.
1bFi

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #397 : 21.07.08 - klo:20:15 »
^ Toi on niiiiin tuttu tarina itselleni parin vuoden takaa!  ;D Mutta älä huoli, nopeasti se kasvaa. Sitten kun vielä muistaa olla toistamatta samaa mokaa. ;D

Muistan pitäneeni tuohon aikaan etu-/otsahiuksia usein siten, että vedin ne usealla pikkupinnillä osissa taakse, joskus kiertäen osioita hieman, joskus ihan vain suorana. Ilmeisesti se oli sitten ihan hauskan näköistä, koska mies on vielä nytkin kehunut mun silloisia "multipinnikampauksia" (alettiin tuolloin tapailla, OT).

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 21.07.08 - klo:20:17 »
Auh, otan osaa, Avena  :-\.

Päätin lyhentää itse samalla Memmuuhin rohkaisulla sentin myöhemmin tänä iltana tai huomenna.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #399 : 26.07.08 - klo:21:51 »
voi ei. alko nyt hirveesti himottamaan sellanen aika epämääränen ja huoleton otsis.

tähän tapaan:
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=10330&month1=&pg=1&styl1=myhairdressers.com

tämäkin on mainio:
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=10250&month1=&pg=1&styl1=Heading%20Out

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #400 : 28.07.08 - klo:13:53 »
^ Minun kaverini aikoo leikata hiuksensa samaan tapaan kuin tuossa ensimmäisessä kuvassa. :)

Nuo kummatkin otsikset on kyllä kivoja. Kerranhan täällä vain eletään (minä en kyllä tuohon usko :D), joten leikkaa nyt ihmeessä se otsatukka! Se on varmasti kiva.

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #401 : 28.07.08 - klo:17:43 »
Lauretta, itseasiassa oon menossa huomenna kampaajalle ja aattelin kokeilla otsatukkaa. toivotaan parasta.

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 30.07.08 - klo:09:56 »
Sanokaahan: auttaisko otsatukan itsepäisesti kääntyviin latvoihin suoristusraudat? Ongelma on siis se, että otsis laskeutuu keskeltä ihan hienosti suoraan alaspäin (ei ihan tönkkösuorana tietenkään, mutta sillei, ettei taivu kummallekaan sivulle), mutta molemmilla sivuilla latvat kääntyvät välillä kohti silmää, välillä vastakkaiseen suuntaan, eikä niitä saa kuosiin niinku mitenkään. Varsinkin pidemmällä otsiksella on inhottavaa, kun noi latvat tökkivät suoraan silmään.

Tänään meni kolme varttia, kun tappelin ton kanssa, eikä yhtään paremmaksi tullut. :-\ Jos olisi ollut partakone ulottuvilla, niin olisin vetässyt koko pskan pois. Taipuiluun ei auttanut edes vettä valuvaksi kasteleminen ja kuivumisen aikana kampaaminen suoraksi / vastakkaiseen suuntaan.

Eli, käynkö tänään ostamassa suoristusraudat vai partakoneen? Tai onko teillä muita ehdotuksia?
1c M ii, tjsp

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 30.07.08 - klo:11:10 »
^ Minusta suoristusraudasta ei ole yhtään apua. Itselläni oli sama ongelma eilen, ja se oikeastaan vain paheni suoristusraudalla, tiedenpähän etten seuraavan kerran edes yritä. Pyöröharjalla ja föönillä tai isoilla paplareilla kyllä onnistuu. :) Minusta ainakin pyöröharja on huomattavasti parempi otsiksen laittoon kuin suoristusrauta, ihan noin yleensäkin.

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 30.07.08 - klo:11:19 »
Hmh. Jotenkin olen kuvitellut, että pyöröharjalla saisi sitä taipuisuutta vain enemmän esiin. Mutta, minkäs kokoinen harja tuohon sitten kannattaisi olla? Niitähän taitaa olla tosi monenlaisia - mulla ei ole vielä ainuttakaan. ::)
1c M ii, tjsp