Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357767 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Otsis
« Vastaus #405 : 30.07.08 - klo:11:33 »
^ Mahdollisimman iso minusta. Liian pienillä tulee vaan kummallista kikkuraa aikaan. Minä teen aina niin, että laitan koko otsiksen vaan isoon pyöröharjaan ja ehkä minuutin pyörittelen föönin kanssa siinä. Kyllähän se hieman taivuttaa niitä latvoja, etteivät ole ihan tikkusuorat, niinkuin suoristusraudalla, mutta ei ainakaan minulla mitenkään niin paljon, että huomaisi edes kumpaa olen käyttänyt (paitsi tietty itse). Kannattaa kyllä tosiaan ostaa pyöröharja ja kokeilla, eiköhän sille joskus käyttöä löydy. Riippuu varmaan hiustyypistäkin, miten toimii, mutta luonnonkiharassa toimii ainakin tosi hyvin.

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #406 : 30.07.08 - klo:11:48 »
Itsellä on aika kamala otsahiuksisto pitämisen kannalta, voimakas pyörre keskellä otsaa ja lisäksi alimmat hiukset ovat säkkäräkiharaa vaikka muu pää kasvaa suht suoraa hiusta. Silti sinnikkäästi otsista pidän ja nyt joka aamuinen vääntö sujuu jo sutjakkaasti. Käytän sekä pyöröharjaa että suoristusrautaa, molemmat toimii ja molempia tarvitsen. Pyöröharjalla föönaten taltutan pyörteen ja saan hiukset mallattua oikealle paikalleen. Suoristusraudalla sitten viimeistelen ja hiukset asettuvat - eivät aina ihan nappisuorituksen mukaisesti, mutta itselle suoristusrauta on aivan ehdoton otsista pitäessä.

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #407 : 30.07.08 - klo:12:44 »
Voi mahoton miten ihana toi jälkimmäinen noista kerrrmitin laittamista hiusmalleista :o Otsis on ihan täydellinen ja malli muutenkin näyttää tosi hyvältä, on jopa samaa pituutta mun tänhetkisen  reuhkan kanssa joten voisi mulla onnistuakin. Muutenkin otsiksen leikkaus on poltellut mielessä, mutta ton kuvan jälkeen se tuntuu melkein pakolliselta! Harmi vaan etten usko millään tulevani toimeen otsiksen kanssa, varsinkaan luettuani pari viime viestiä! Mä kaipaan tukalta helppolaittoisuutta; että sen saa hyvin vähälläkin puunaamisella, mut otsiksen kanssa ei tosiaan taida onnata jos sitä saa vääntää ja föönata ja suoristaa ja vaikka mitä ::) Äh, pitää yrittää pysyä lujana..

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #408 : 30.07.08 - klo:14:11 »
Sanokaahan: auttaisko otsatukan itsepäisesti kääntyviin latvoihin suoristusraudat? Ongelma on siis se, että otsis laskeutuu keskeltä ihan hienosti suoraan alaspäin (ei ihan tönkkösuorana tietenkään, mutta sillei, ettei taivu kummallekaan sivulle), mutta molemmilla sivuilla latvat kääntyvät välillä kohti silmää, välillä vastakkaiseen suuntaan, eikä niitä saa kuosiin niinku mitenkään. Varsinkin pidemmällä otsiksella on inhottavaa, kun noi latvat tökkivät suoraan silmään.

Tänään meni kolme varttia, kun tappelin ton kanssa, eikä yhtään paremmaksi tullut. :-\ Jos olisi ollut partakone ulottuvilla, niin olisin vetässyt koko pskan pois. Taipuiluun ei auttanut edes vettä valuvaksi kasteleminen ja kuivumisen aikana kampaaminen suoraksi / vastakkaiseen suuntaan.

Eli, käynkö tänään ostamassa suoristusraudat vai partakoneen? Tai onko teillä muita ehdotuksia?

Mulla taas otsis meinaa jäädä "lipaksi" suoraan eteenpäin ja sen lisäksi mulla on itsepäinen pyörre (ja tukka). Käytän nykyään pelkästään suoristusrautaa otsatukan muotoiluun. Suihkautan ensin fööninestettä ja muotoilen sitten raudalla "kahdessa kerroksessa" eli otan ensin puolet otsiksesta pinnillä ylös. Lopuks vähän lakkaa. Aikaa menee alle 5 min, otsiksesta tulee tuuheen näkönen ja se kestää muodossaan koko päivän. Mä en tee pyöröharjalla ja föönillä yhtään mitään eikä ilmakiharrinkaan toimi kauheen hyvin. Toinen mikä on toiminu myös hyvin on ihan tavallinen kuumeneva kiharrin. Sillä saatu jälki on vaan jotenkin liian pyöree ja vähän luonnottoman näkönen.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #409 : 30.07.08 - klo:16:21 »
Millainenkohan otsis sopisi parhaiten, jos on pyöreät posket? Vai sopiiko otsis silloin ollenkaan? Minulla on kerran ollut sellainen suora otsis ja se tavallaan sopi hyvin ja tavallaan en tykännyt ollenkaan. Kyllähän se pyöristi tavallaan kasvoja, mutta teki samalla jotenkin veikeän näköiseksi. Mutta sellaista en nyt halua. Sivuotsis on ollut vaikka kuinka kauan, mutta sopiiko mikään sellainen "perusotsis" pyöreille kasvoille kunnolla?  ???
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #410 : 30.07.08 - klo:17:06 »
^ Minusta sinulla ei ensinnäkään ole mitenkään erikoisen pyöreitä poskia, tai varsinkaan kasvoja! :) Enemmänkin minusta ehkä sellaiset sydämen malliset. Minusta otsis sopii kyllä pyöreillekin kasvoille, ainakin useimmille, mutta sinua en kyllä mitenkään pyöreäkasvoiseksi laskisi. Otsis kyllä sopisi minusta sinulle hyvin! Aluksi ehkä kannattaa ottaa sellainen viistoon menevä otsis, jotta sitä voi pitää suorana edessä, vähän vinosti sivussa tai sitten kasvatusvaiheessa (jos haluaakin pois) vielä enemmän sivussa.

Sinulla ei muutenkaan niin hirveän pitkiä hiuksia nyt ole, niin eihän tuo nyt niin iso homma ole sitten kasvattaa takaisin, jos ei vaikka tykkäisikään. :)

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 30.07.08 - klo:18:45 »
Kiitän neuvoista. :) Kävin ostamassa tommosen pyöröharjan ja kokeilen nyt ensin sen kanssa tainnuttaa tota reuhkaa.

Rumble, leikkauta ihmeessä otsis, jos mieli tekee. Ei se kaikilla kauheesti hommaa vaadi - ja mäkin oikeesti pääsen tosi helpolla, kun ei tietääkseni ole mitään pyörteitä tai muita. Oon vaan niin onneton noissa muotoilujutuissa (10 vuotta ollut otsatukaton, tasapitkä malli, niin ei sille ole tarttenut tehdä mitään), että vaatii vähän harjottelua.
1c M ii, tjsp

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #412 : 30.07.08 - klo:19:05 »
Iik, ääk, apuaa! Mulla on alkanut himottamaan otsatukka. Pienempänä mulla oli sellainen aina ja toissakesänäkin oli sellainen vino. Ongelma on nyt vain se, että pidän lähes aina hiuksia korvan takana ja otsiksen kanssa se näyttäisi todella typerältä. :-\ Myöskin muuten suorat hiukset + vino otsis näyttäisi tyhmältä... vai näyttäisikö? Minun pitäisi myös löytää joku hyvä otsissivu täältä netistä. :P

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #413 : 30.07.08 - klo:20:24 »
^^ Eipäs nyt puhuta mua ympäri kun yritän pysyä vahvana ;D Mut ihan totta, ei ole mullakaan otsalla pyörteitä tai muuta hankaloittavaa, mut vaatiihan otsis aina enemmän laittamista kun pinnillä sivuun vedettävä sivutukka. Ja kasvattaminenkin kestää tosi pitkään,  oon kasvattanut jo ainakin 8kk otsista pois ja nyt vasta alkaa pikkuhiljaa pysyä korvan takana. Mut toisaalta se varmaan sopis tosi hyvin ja kaveri leikkais ilmaseks.. En vaan osaa päättää! :D

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 30.07.08 - klo:20:29 »
^ei se mitään laittamista vaadi... Tai siis jos oikeasti haluaa niin saahan sitä puunata, mutta minulla ainakin tämä uudehko otsuri käyttäytyy ihan kivasti eli ainut riesa on vaivautua pesemään otsatukka muuta karvastoa tiheämpään ja näyttämään sille saksia kun se rasittaa. Tai minulle onnistui "helppo otsis" joka on aamulla hyvin kun illalla pesee ja vähän oikoo pyörteenpoikasta kosteana umpeen.
this too shall pass.

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #415 : 30.07.08 - klo:21:48 »
^ Erikseen peseminenkin on musta aika iso vaiva verrattuna tähän. Oon näköjään vähän turhan laiska :D Mulla otsis tulisi tosiaan sitä erikseen pesua vaatimaan, otsa on jonkun verran rasvoittuva ja tosi helposti hikoava. Mut noi muutama viesti viime sivulla suoristusrautoineen, pyöröharjoineen ja fööneihin kuulosti jo tosi pahalta! Harmi kun ei etukäteen voi sanoa, miten se oma tukka käyttäytyy :-\

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #416 : 31.07.08 - klo:00:36 »
Keksin just tavan ohentaa otsista kotikonstein. Kammataan otsis suoraksi eteen, otetaan karvanajohöylä käteen ja vedetään pystysuoria vetoja ohennettavista kohdista. Kokeilin just äsken tätä metodia ja kyllä se toimii  ;D Mulla oli käytössä sellainen miestenvehje, nivelletty versio. Älkää nyt vaan sanoko et joku on jo keksiny tän huippuidean :P

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 06.08.08 - klo:12:06 »
Sanokaahan: auttaisko otsatukan itsepäisesti kääntyviin latvoihin suoristusraudat? Ongelma on siis se, että otsis laskeutuu keskeltä ihan hienosti suoraan alaspäin (ei ihan tönkkösuorana tietenkään, mutta sillei, ettei taivu kummallekaan sivulle), mutta molemmilla sivuilla latvat kääntyvät välillä kohti silmää, välillä vastakkaiseen suuntaan, eikä niitä saa kuosiin niinku mitenkään. Varsinkin pidemmällä otsiksella on inhottavaa, kun noi latvat tökkivät suoraan silmään.

Riippuu varmaan tapauksesta. Mulla auttaa hyvinkin ja otsis on ainoa osa, jota käsittelen suoristusraudalla säännöllisesti (ja johon laitan vähän sen jälkeen lakkaa). Kun karvastossa on paljon taipuisuutta, se korostuu juuri otsiksessa, joka on aina ihan törkeillä kiemuroilla, jos sitä ei suorista yhtään. Tosin jos ulkona on kostea sää, suoristustouhu menee hukkaan. Tukka vetää itsensä takaisin omille mutkilleen kosteassa ympäristössä, vaikka sille olisi tehnyt mitä... Sellaisina päivinä vedän koko otsiksen pannalla taakse ja pois näkyvistä.

Kuulun niihin, joilla otsiksesta on melko paljon vaivaa. Se myös rasvoittuu niin, että se on pakko pestä joka aamu erikseen shampoolla (sitten odotella sen kuivumista, koska kuivaajalla kuivattuna siitä tulee entistä vaikeammin käyttäytyvä, ja sitten suoristaa), että sen kanssa kehtaisi lähteä minnekään. Kun sen antaa kuivua itsekseen muiden aamutoimien aikana, homma on ohi vajaassa tunnissa. Kai se on pitkä aika ja välilä kieltämättä rasittavaa.
« Viimeksi muokattu: 06.08.08 - klo:12:14 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #418 : 06.08.08 - klo:12:39 »
Keksin just tavan ohentaa otsista kotikonstein. Kammataan otsis suoraksi eteen, otetaan karvanajohöylä käteen ja vedetään pystysuoria vetoja ohennettavista kohdista. Kokeilin just äsken tätä metodia ja kyllä se toimii  ;D Mulla oli käytössä sellainen miestenvehje, nivelletty versio. Älkää nyt vaan sanoko et joku on jo keksiny tän huippuidean :P

Ei varmaan ihan sama asia, mutta kaverini lyhenteli hiuksiaan ja otsistaan kaikenlaisilla sheivaushöylillä jo n. 10 vuotta sitten. Itse olen tässä viimeisen kuukauden miettinyt, että tilaanko oikean veitsen vai vedänkö otsikseni lyhyemmäksi ja rikotuksi uudella terällä omaan miesten mach 3:en kiinnitettynä...
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa blendermiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #419 : 07.08.08 - klo:10:52 »
Sanokaahan: auttaisko otsatukan itsepäisesti kääntyviin latvoihin suoristusraudat? Ongelma on siis se, että otsis laskeutuu keskeltä ihan hienosti suoraan alaspäin (ei ihan tönkkösuorana tietenkään, mutta sillei, ettei taivu kummallekaan sivulle), mutta molemmilla sivuilla latvat kääntyvät välillä kohti silmää, välillä vastakkaiseen suuntaan, eikä niitä saa kuosiin niinku mitenkään.
Minulla on sama ongelma, ja olen todennut parhaimmaksi keinoksi lattaharjan kanssa föönaamisen + suoristusrautaa vähintään niihin pidempiin sivuhiuksiin.
2a F i/ii
Omistamat