^ Erikseen peseminenkin on musta aika iso vaiva verrattuna tähän. Oon näköjään vähän turhan laiska
Mulla otsis tulisi tosiaan sitä erikseen pesua vaatimaan, otsa on jonkun verran rasvoittuva ja tosi helposti hikoava. Mut noi muutama viesti viime sivulla suoristusrautoineen, pyöröharjoineen ja fööneihin kuulosti jo tosi pahalta! Harmi kun ei etukäteen voi sanoa, miten se oma tukka käyttäytyy 
Jännä kun tuo otsiksen rasvoittuminen ja muotoilun hankaluus minuakin etukäteen hirvitti, mutta pelkoni on osoittautunut turhaksi. Nimittäin sen lisäksi että otsani päivän mittaan rasvoittuu jonkin verran niin hiukseni ovat taipuisat ja itsepäiset eli muotoilu vaatii aikaa ja tuotteita, molempia yleensä paljon. Ei se otsis pääse mielestäni rasvoittumaan jos sitä ei haro jatkuvasti ja se on pääosin irti otsasta eikä makaa ihoa vasten.

Leikkautin reilu viikko sitten otsiksen jota olen pitänyt otsalla edessä hieman sivulle kammattuna. Otsista ei ole tosiaan tarvinut pestä sen useammin kuin muutakaan tukkaa (pesuväli 2-3 päivää) ja muotoilukin tuntuu olevan helpointa toisena tai kolmantena päivänä.

Pesun jälkeen föönaan ensin sormilla haroen ja sitten pienen pyöröharjan kanssa, föönauksen alle laitan muotovaahtoa. Toinen vaihe on vahalla otsiksen asettelu ja päälle suihkaus lakkaa, aamuisin toistan sitten aina vain tämän toisen vaiheen.
Veikkaan että otsiksen mallilla ja huolellisella leikkauksella on erittäin iso osa siinä kuinka se käyttäytyy. Kun se on leikattu hyvin muotoon niin se on helppo saada ojennukseen, jai niin ettei se roiku raskaana lättynä otsaa pitkin.