Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357693 kertaa)

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
Vs: Otsis
« Vastaus #420 : 07.08.08 - klo:11:51 »
Ei varmaan ihan sama asia, mutta kaverini lyhenteli hiuksiaan ja otsistaan kaikenlaisilla sheivaushöylillä jo n. 10 vuotta sitten. Itse olen tässä viimeisen kuukauden miettinyt, että tilaanko oikean veitsen vai vedänkö otsikseni lyhyemmäksi ja rikotuksi uudella terällä omaan miesten mach 3:en kiinnitettynä...

Eih, samanlaisia hulluja siis löytyy  ;D No ei vainen, luovuudessahan ei oo mitään hävettävää. Otsis kasvaa nopeasti enkä oo sen leikkaamisen kanssa niin tarkka kunhan liian lyhyeksi ja ohueksi ei mee eikä terät oo tylsiä.

Sinuna tilaisin sen veitsen jos aiot tehdä kerrostaa ja laittaa koko tukkaa. Itte haaveilen ohennussaksista ja kunnon hiustenleikkuusaksista, ne ois kivoja jos joskus saisin tän tukan oikeesti pitkäksi.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #421 : 07.08.08 - klo:12:22 »
^ Sitä veistä oikeasti mietin ja saksia myös. Koiralle on tullut hankittua kunnon ohennussakset ja niiden lainaamistakin mietin. Mutta toisaalta nyt siis olisi tuon pitkän otsiksen pätkäiseminen ajankohtaista. En vaan sittenkään pidä otsiksesta, joka ylttyy kunnolla korvan taakse, lyhyempi sen olla pitää. Ääh, ei vaan pitänyt tilailla enää mitään, vaikka sopivan kaupankin taisin jo löytää... Visa sanoo kohta poks.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

.mansikka.

• Vieras
« Vastaus #422 : 11.08.08 - klo:22:37 »
Minkälainen otsatukka käy pyöreäkasvoiselle? Onko joku otsismalli mikä leventää kasvoja entisestää?

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #423 : 12.08.08 - klo:15:23 »
^ "Liian lyhyt" otsis saattaa pyöristää naamaa. Samoin paksu ja tasapitkä ei ehkä ole paras vaihtoehto. Vino tai rikottu kaventaa ainakin mun kasvoja sekä kasvojen sivuille laskeutuvat hiukset kaventavat ja tasapainottavat. Paras kombinaatio on mielestäni: sivujakaus, samansuuntainen otsis ja ohimoille sekä poskipäille laskeutuvia suortuvia.

Tämä kuva vastaa suunnilleen sitä millaiset mulla on. Joudun parin kuukauden välein ohennuttamaan kun en jaksa kasvattaa osaa otsiksesta pitkäksi. Myös toi väri on vähän kuin itellä  :D

Tässä on esimerkki sivuotsiksesta. Kiva perusmalli.

Laitetaan nyt vielä linkki tolle sivustolle, siellä on paljon kivaa

Poissa Teresa_82

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #424 : 23.08.08 - klo:11:29 »
Dr Housen Jennifer Morrisonilla on muuten nyt Suomessa näytettävissä jaksoissa aivan ihana suora, paksu otsis! Jos joku sattuu löytämään siitä hyvän kuvan, niin laittakaa ihmeessä tänne, oma googlailu ei oikein tuottanut tulosta.

Cabello

• Vieras
« Vastaus #425 : 07.09.08 - klo:19:05 »
Leikkasin tänään omaa otsatukkaani ja siinä tapahtui pieni vahinko: leikkelin myös kulmakarvojani. :-\ Toivottavasti nuo kasvaa nyt äkkiä takaisin, kun näytän vähän hassulta. ;D Siinä tuli jo kyllä mieleen, että alan kasvattamaan pitkää otsatukkaa takaisin...

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #426 : 12.09.08 - klo:09:51 »
aargh!ei ois pitäny tulla tähän ketjuun ::) tuolla edellisellä sivulla 2 kuvaa, oli aivan sairaan hienoja! vaatiiko tuommoiset paljon laittamista?
muoks. sanoin miehellle et jos alan haaveilee otsatukasta vielä joskus, niin kalauttaa mua paistinpannulla päähän ;D

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #427 : 13.09.08 - klo:00:31 »
^ Erikseen peseminenkin on musta aika iso vaiva verrattuna tähän. Oon näköjään vähän turhan laiska :D Mulla otsis tulisi tosiaan sitä erikseen pesua vaatimaan, otsa on jonkun verran rasvoittuva ja tosi helposti hikoava. Mut noi muutama viesti viime sivulla suoristusrautoineen, pyöröharjoineen ja fööneihin kuulosti jo tosi pahalta! Harmi kun ei etukäteen voi sanoa, miten se oma tukka käyttäytyy :-\

Jännä kun tuo otsiksen rasvoittuminen ja muotoilun hankaluus minuakin etukäteen hirvitti, mutta pelkoni on osoittautunut turhaksi. Nimittäin sen lisäksi että otsani päivän mittaan rasvoittuu jonkin verran niin hiukseni ovat taipuisat ja itsepäiset eli muotoilu vaatii aikaa ja tuotteita, molempia yleensä paljon. Ei se otsis pääse mielestäni rasvoittumaan jos sitä ei haro jatkuvasti ja se on pääosin irti otsasta eikä makaa ihoa vasten.  :)

Leikkautin reilu viikko sitten otsiksen jota olen pitänyt otsalla edessä hieman sivulle kammattuna. Otsista ei ole tosiaan tarvinut pestä sen useammin kuin muutakaan tukkaa (pesuväli 2-3 päivää) ja muotoilukin tuntuu olevan helpointa toisena tai kolmantena päivänä.  :) Pesun jälkeen föönaan ensin sormilla haroen ja sitten pienen pyöröharjan kanssa, föönauksen alle laitan muotovaahtoa. Toinen vaihe on vahalla otsiksen asettelu ja päälle suihkaus lakkaa, aamuisin toistan sitten aina vain tämän toisen vaiheen.

Veikkaan että otsiksen mallilla ja huolellisella leikkauksella on erittäin iso osa siinä kuinka se käyttäytyy. Kun se on leikattu hyvin muotoon niin se on helppo saada ojennukseen, jai niin ettei se roiku raskaana lättynä otsaa pitkin.  :D
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #428 : 13.09.08 - klo:01:02 »
Kannattaa kyllä yrittää tutkia pyörretilanne ennen otsiksen laittoa. Mulla oli vuosi sitten kesällä tasapitkä otsis ja se oli kyllä yksi helvetti  :P Vaikka sen pesi aamulla, muotoili raudoilla ja laittoi vahaa/muotovaahtoa ja lakkaa niin eihän se kurja pysynyt kuin muutaman tunnin mallissaan. Jos erehdyin ajamaan pyörällä, niin tukka halusi sojottaa loppupäivän taivasta kohden. Eli mulle ei enää koskaan otsista!

Poissa Riia

• HAIRahtanut
« Vastaus #429 : 13.09.08 - klo:01:06 »
Mulla on sellainen ihan suora 'koulutyttö-otsis'. Mä joudun pesemään ja föönaamaan sen joka aamu johtuen luonnonkiharastani. Malli on kyllä oikeastaan tosi helppo verrattuna pitkiin etuhiuksiin, joita piti joka aamu väännellä suuntaan jos toiseenkin ::) Aion pysyä suorassa otsiksessa niin kaun kuin vain iän puitteissa on mahdollista, ainakin näillä näkymin ;D
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #430 : 13.09.08 - klo:01:43 »
Ah no joo, suora otsis kyllä vaatii hieman enemmän laittamista kuin "rennompi" vino ja rikottu sivuotsis. Minulla on (takaraivon lisäksi) pyörre tuossa edessä, mutta se on sillä tavalla sopivassa kohtaa että se toisinaan jopa helpottaa otsiksen muotoilua. Mallin ja otsiksen suunnan radikaali muutos onkin sitten hankalampaa, muistan kun yritin vuosia sitten pitää tosi lyhyttä suoraa rikottua otsista niin se meni väkisellä sivulle ja nousi yhdestä kohdasta pystyyn.  :D :D

Tai itseasiassa en ole kampaajienkaan avustuksella saanut selvitettyä että onko kyseessä varsinainen pyörre vai mikä kun hiukset aina väkisellä haluaa mennä siinä kohtaa tiettyyn suuntaan. Hiuksillani on kuulemma vain taipumus siitä kohtaa mennä oman mielensä mukaan, vaikka selkeää pyörrekohtaa siinä ei näy.  :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #431 : 13.09.08 - klo:10:29 »
^ Erikseen peseminenkin on musta aika iso vaiva verrattuna tähän. Oon näköjään vähän turhan laiska :D Mulla otsis tulisi tosiaan sitä erikseen pesua vaatimaan, otsa on jonkun verran rasvoittuva ja tosi helposti hikoava. Mut noi muutama viesti viime sivulla suoristusrautoineen, pyöröharjoineen ja fööneihin kuulosti jo tosi pahalta! Harmi kun ei etukäteen voi sanoa, miten se oma tukka käyttäytyy :-\

Jännä kun tuo otsiksen rasvoittuminen ja muotoilun hankaluus minuakin etukäteen hirvitti, mutta pelkoni on osoittautunut turhaksi. Nimittäin sen lisäksi että otsani päivän mittaan rasvoittuu jonkin verran niin hiukseni ovat taipuisat ja itsepäiset eli muotoilu vaatii aikaa ja tuotteita, molempia yleensä paljon. Ei se otsis pääse mielestäni rasvoittumaan jos sitä ei haro jatkuvasti ja se on pääosin irti otsasta eikä makaa ihoa vasten.  :)

Leikkautin reilu viikko sitten otsiksen jota olen pitänyt otsalla edessä hieman sivulle kammattuna. Otsista ei ole tosiaan tarvinut pestä sen useammin kuin muutakaan tukkaa (pesuväli 2-3 päivää) ja muotoilukin tuntuu olevan helpointa toisena tai kolmantena päivänä.  :) Pesun jälkeen föönaan ensin sormilla haroen ja sitten pienen pyöröharjan kanssa, föönauksen alle laitan muotovaahtoa. Toinen vaihe on vahalla otsiksen asettelu ja päälle suihkaus lakkaa, aamuisin toistan sitten aina vain tämän toisen vaiheen.

Veikkaan että otsiksen mallilla ja huolellisella leikkauksella on erittäin iso osa siinä kuinka se käyttäytyy. Kun se on leikattu hyvin muotoon niin se on helppo saada ojennukseen, jai niin ettei se roiku raskaana lättynä otsaa pitkin.  :D

Joo, ajattelin kans ottaa riskin ja joku vajaa viikko sitten leikattiin mullekin otsis. Tai no, en mä ajatellut sitä riskiä ottaa, mutta tukan leikannut kaveri ei paljoa antanut vaihtoehtoja :P Ja olisihan se pitänyt arvata, että nyt kaduttaa. Näytän noin kolmevuotiaalta tän kanssa. Otsis on kivasti leikattu ja kuulemma sopii mulle, mutta itse en oo niinkään varma. Ensinnäkin, se on lyhyempi kuin mistä sovittiin, eikä meinaa ylettyä kunnolla pinnillä kiinni. Toiseksi, en jaksa tän kanssa muotoilua. Ekana aamuna kun heräsin, otsis sojotti suoraan ylöspäin -> pinnillä sivuun. Toisena päivänä se näytti likaiselta ->pinnillä sivuun. Sitten se ei vaan tuntunut omalta -> pinnillä sivuun. Harmittaa kun pidempi otsis oli helpompi laittaa kiinni ja olisi ihan just ylttänyt korvan taaksekin :-\ Noh, ehkä tähän tottuu, muiden mielestä on ainakin kiva. Ja onhan mulla reilu kasa pinnejä :D

Eldus

• Vieras
« Vastaus #432 : 19.09.08 - klo:16:01 »
Mulla on tosi mukava pyörre tossa oikealla puolella otikkoa. Tosi ikävä vaan että mulle sopii paremmin sivuotsis joka tulee oikealle eikä vasemmalle :P Eli mä aina pesun jälkeen harjaan etuhiukset oikealle. Siihen pyörteen päälle tulee hiuksia tuolta kauempaa ja kun sen aamulla vielä föönää ja suihkuttelee lakkaa niin hyvin on pysynyt pyörteestä huolimatta.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #433 : 22.09.08 - klo:18:27 »
Keksin tänään, että taidan leikata otsiksen. Tahtoisin suoran ja paksun sellaisen, mutta ilmeisesti sellaista on vaikea pitää. Mulla on kiharat/taipuisat hiukset luonnostaan.

Täytyy nyt vielä mietiskellä rauhassa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #434 : 24.09.08 - klo:15:16 »
aamulla on otsis vähän miten sattuu mutta suoristusrauta pelastaa.
20 vuotta hiukset päässä!