Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357045 kertaa)

tiitelitaateli

• Vieras
Vs: Otsis
« Vastaus #435 : 24.09.08 - klo:19:16 »
Mulla on melkein koko ikäni ollut semmonen suora juuri ja juuri kulmakarvojen yli tuleva otsatukka. Joskus tietysti vähän lyhyempi/pidempi. Tykkäisin pitää sitä pidempänä mutta silmälasien kanssa se ei näytä järkevältä. En mitenkään koskaan muotoile sitä. Pesen vain joka ilta, muuten pesen hiukseni joka toinen tai kolmas päivä etuhiukset joka päivä, koska ne rasvoittuvat niin kamalasti.  Hiukseni ovat laineikkaat, mutta otsis pysyy kauniina suorana aina kunhan vain illalla muistan kammata sen suoraan että se kuivuu hyvin.

mariea

• Vieras
« Vastaus #436 : 24.09.08 - klo:19:30 »
Mun piti otsariaikaan kanssa aina pestä otsatukka joka aamu, muuten ihan rasvaisen näköinen. Mulle letille riitti pesu joka toinen päivä. Onneksi se otsari kuivui aina tosi nopeesti, että riitti vaan tuo suoraan kampaaminen.

Kauhea taistelu täällä itsensä kanssa leikkaisko otsiksen vai ei..  :D

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 03.10.08 - klo:21:31 »
Leikkautin otsiksen ja oon TODELLA tyytyväinen, sopii mulle paljon paremmin ku sivuotsis  :-*
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 03.10.08 - klo:22:06 »
Mä olen myös alkanut miettimään, jos leikkauttaisin otsiksen (sivuotsis on jo). Sivuotsiksessa on vaan niin paljon hommaa, että asettuu hyvin. En tosin tiedä, olisiko kunnon otsiksessa vielä enemmän hommaa, tai sopiiko mulle edes otsis?  Mietin vaan, että otsista pitäisi käydä aika usein siistimässä (sivuotsista ei minusta ole pakko käydä, koska menee suhteellisen siististi muiden hiusten joukkoon).

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #439 : 05.10.08 - klo:00:38 »
^ Tavallinen paksu otsis kyllä menee tosi äkkiä mallista. Sitä saa ainakin mulla siistiä ihan parin viikon välein, sen tosin oon nykyisin tehnyt itse. Mutta sivuotsis on kyllä helpompi mun mielestä pitää kuosissa, mutta vaikeampi saada näyttämään hyvältä.. Tää on semmoinen ikuinen 50-50 että kumpi nyt ois parempi.  :P
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 06.10.08 - klo:10:50 »
Menin eilen illalla leikkelemään itselleni suoran otsiksen! Ja otsis ollu viimeks joskus 20 v sitten.
Kai tämä ihan onnistunut viritys on :) Oli vaan pirun vaikea saada reuna suoraksi ja tasaiseksi, eikä tämä sitä ihan olekaan.

Hiukseni on luonnostaan laineikkaat, joten saas nähdä, miten tämä käyttäytyy. Varmaan täytyy suoristaa aina pesun jälkeen.

Tyhmä kysymys: miten tuollainen sivuotsis leikataan? Kammataan hiukset toisesta reunasta sivulle, ja pätkäistään vaan suoraan, vai..?
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 06.10.08 - klo:23:00 »
^ Tavallinen paksu otsis kyllä menee tosi äkkiä mallista. Sitä saa ainakin mulla siistiä ihan parin viikon välein, sen tosin oon nykyisin tehnyt itse. Mutta sivuotsis on kyllä helpompi mun mielestä pitää kuosissa, mutta vaikeampi saada näyttämään hyvältä.. Tää on semmoinen ikuinen 50-50 että kumpi nyt ois parempi.  :P

Niinpä! :D Mun tilanteessa parempi vaihtoehto on ehkä tämä sivuotsis, koska en voi käydä niin usein kampaajalla. Toisaalta tekisi kovasti mieli leikkauttaa kunnon otsis..  :-\

Poissa Miho

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 07.10.08 - klo:01:29 »
Minähän pelkäsin pitkään leikata otsista, kun viimeksi nuorempana oli otsis, en osannut sitä yhtään "käyttää" ja näytin aivan mummolta. Iuuuh niitä muistoja ;D No nyt loppukesästä sitten otin ja lähdin läppärin kans kampaajalle. Juteltiin kampaajan kans mimmosta tukkaa laitettais ja jotenkin ajattelin, että eiköhän tästä vielä oteta tarkemmin pituus ym asiat esille, kun muu kuontalo on suurinpiirtein mitassaan ja on otsiksen aika. Mutta vieläpä mitä. Kampaaja olikin niin reippaalla päällä, että sehän suitsait napsas otsiksenkin enempiä mukisematta :D

Otisis on leikattu hieman sivulle, mutta tarvittaessa voi pitää myös suoraan eteenpäin. Aika pitkä tosin nyt jo siihen tarkoitukseen. Ongelmana on vaan kiva pyörre oikealla puolella, juuuri siinä kohdassa missä sivulle vedettäessä hiusten vielä pitäisi mennä toiselle puolelle pyörteen yli. Usein käytän hetken paplaria otsatukassa esim. meikkauksen ajan, jolloin se vähän "vääntyy" oikeaan suuntaan. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen ollut tähän, vaikka monta vuotta sitä pelkäsinkin :)

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 09.10.08 - klo:23:25 »
Tyhmä kysymys: miten tuollainen sivuotsis leikataan? Kammataan hiukset toisesta reunasta sivulle, ja pätkäistään vaan suoraan, vai..?
Hoo? En ole kyllä mikään parturikampaaja, mutta innokkaasti aina itelle ja kavereilleki oon sivuotsiksia ja muitakin otsiksia leikannut. Teen vaan silleen että joko sivulle jakaus tai keskijakaus(jolloin kampaan hiukset keskempää päätä eteenpäin otsatukaksi) miten vain kenellekin sopii, ja sitten leikataan vinoon se otsatukka kun valitaan kumpi reuna on pidempi ja kumpi lyhyempi. Sivuotsista yleensä kevennän ohennussaksilla tai veitsellä, ettei se näyttäisi niin raskaalta. Saikohan tästä nyt mitään käsitystä.. kuvat kertois varmaan paremmin.  :P Tai joku ammattilainen..
« Viimeksi muokattu: 09.10.08 - klo:23:27 kirjoittanut pispis »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Superstar

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #444 : 10.10.08 - klo:20:22 »
Kävin tänään kampaajalla ja leikkautin ylikasvaneen sivuotsiksen tilalle suoran otsiksen ja oon tosi tyytyväinen. Mulla on niin ohut tukka että pelkäsin että se jää liian ohueksi mutta tää on just loistava. Ja uskoisin että helppohoitoisempi kuin sivuotsis koska tähän ei laiton jälkeen tarvitse oikeastaan enää koskea kun taas sivuotsista räpläilin vähän väliä ja muutamassa tunnissa se oli lähmäinen ja likainen. Järkeilin itselleni ennen leikkausta että etutukka kasvaa tosi nopeasti niin pitkäksi että sen voi leikata vinoksi jos on tarvis mutta en usko että on :)

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #445 : 10.10.08 - klo:21:21 »
Mulla on viha-rakkaussuhde otsikseen  ;D
Leikkasin ekan kerran otsiksen sitten lapsuuden talvella 2004, sellasen perusotsiksen eli suoran.
Sitten olen siitä asti aina kasvatellut sitä pois, sitten leikannut taas ja kasvattanut taas pois...
Nyt keväällä kun vaihdoin kampaajaa, sovin hänen kanssaan että vaikka polvillani anelisin, hän ei saa leikata minulle otsista.
Nyt olin keskiviikkona kampaajalla ja hän ehdotti että jos sittenkin leikkais mulle otsiksen!
Hiusten malli on "rokkitukka", pätkitty ja kerrostettu, niskasta lyhyempi ja pidemmät sivut edessä. Häntä kuulema häiritsi ne mun korvan taa juuri ja juuri ulottuvat otsiksen rippeet.
No suostuin sitten ja hän leikkas mulle vinon otsiksen.
Tykkään, sopii mulle paljon paremmin kuin suora otsis.
Mutta laittamista tää näemmä vaatii, en saa sitä hienosti muuta kuin suoristusraudalla.
Mutta tykkään <3

Poissa Sway

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #446 : 11.10.08 - klo:01:39 »
Mullakin on ristiriitaisia tuntemuksia otsistani kohtaan. Pätkäisin itselleni otsatukan kesällä hetken mielijohteesta,ja itse sahrittuna tulos ei ollut aivan bueno, joten luikin häntä koipien välissä kampaajalle parin viikon kärvistelyn jälkeen, tarkoituksena leikkauttaa ihan ammattilaisella haluamani malli. No, olisihan pitänyt arvata etten silläkään kerralla osannut tuoda julki haluamaani lopputulosta. Kuvailemastani huolettomasta, sivuille kauniisti pitenevästä ja ja muuhun tukkaan sulautuvasta otsiksesta (ihan niinkuin tuosta itsekkään tosin selvää saisi...) tuloksena oli 70-luvun Charlien enkeleiden tyylinen pottaotsis, eli siis lyhyt, graafinen ja pyöreänmallinen. Mahdottoman ihana juu. Tuon jälkeen palasin jälleen leikkaamaan itse etusiani kuosiin, mutta nyt olen taas kyllästynyt ainaiseen saksimiseen lähes viikon välein, tukka kun tuntuu kasvavan tässä tapauksessa ihan liian nopsaan. Joten, laiska kun olen, taidanpa luopua suosiolla ja kasvatella tämän poijes...en tosin ota avosylin vastaan sitä pirullista taistelua hiuspinnien ja kaiken maailman muiden värkkien kanssa jota kasvatusvaihe väistämättä vaatii. :P
Kosmetiikkahörhö.

Poissa Klaara

• Hiushörhö
« Vastaus #447 : 11.10.08 - klo:11:14 »
Minulla on ollut otsis melkein aina. Välillä kyllästyn ja yritän kasvattaa sitä pois, mutta palaan aina lopulta juurilleni. Otsis tuntuu olevan osa identiteettiä, en vaan osaa olla ilman. Eniten tykkään paksusta, tasapitkästä silmiä hipovasta otsiksesta, tällä hetkellä se on rikottu ja ohennettu. Onnea on, että vaikka hiukseni muuten ovat kihartuvat, otsahiukset ovat suorat. Laittamistakaan tämä ei vaadi oikeastaan koskaan, vaan on ennemminkin sellainen pese ja pidä tapaus. Lucky me!
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset

Poissa Niina

• HAIRahtanut
« Vastaus #448 : 13.10.08 - klo:15:32 »
Mulla on ollu reilu puolitoistavuotta v-otsis ja oon nyt vähän kyllästyny siihen. Hiukset tuppaa taipumaan vasemmalle latvoista ja niitten kanssa menee välillä hermot. Muutenki olis kiva saada vähän vaihtelua. Olen menossa keskiviikkona kampaajalle (hyvä ystäväni) ja hän ehdotti Bettie Page -tyyppistä otsista. Se vois kyllä olla ihan jees! :) En varmaan kääntäis sitä noin paljon ja muutenki sitä vois vähän keventää, mutta mallina toi olis ihan hauska.
Hiusten pituus 132 cm, yli polvien siis. Latvat haaroittuu herkästi ja hiukset takkuuntuvaa sorttia. 1bMii.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 14.10.08 - klo:13:08 »
Kiitos Niina tuosta otsisvinkistä. Otin eilen sakset käteeni ja leikkasin itselleni Bettie Pagen. Tykkään kovasti.

Tänään googlasin sitten retrohiusvinkkejä, miten tämän saa muotoiltua oikein. Pitää tasoitella tätä tänään lisää. 

Laitan varmaan lisäksi klipsupidennys ( tai siis lyhennys) otsiksen, kun oma tukka niin ohut.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.