Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357680 kertaa)

lliiinu

• Vieras
Vs: Otsis
« Vastaus #495 : 18.02.09 - klo:18:21 »
eli otsis kuume iskee.....(; mul on sellaset lähes ovaalit kasvot vähän pyöreämmät ehkä, aika pienet silmät ja suht normaalin korkuinen otsa, joka on ok.  Useimmiten mulla on hiukset ponnarilla ja ole kyllästynyt keskijakaus tyyliin. ;)Muuten hiukseni ovat keskiruskeat(eivärjätyt)jonkin verran yli olkapäiden pituudeltaan.  Eli pelkään että mun kasvoista tulee pyöreät jos leikkaan otsiksen...  voiko näin käydä? kauan otsiksen pois kasvatukseen menee aikaa?? ja minkä mallinen otsis sopis? selostuksia? kuvia? itse oikeastaan haluaisin sellaisen rikotun mutta suoran. sopisiko? vai vino-otsis?   

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #496 : 19.02.09 - klo:16:59 »
Minua on jo kauan houkuttanut suora otsis, sellanen vähän rikottu.. mutta tuntuu ettei se käy näille neliömäisille kasvoilleni.
Tällä hetkellä sivuotsis, ollut jo yli vuoden, kylläsyttää..

lipgloss

• Vieras
« Vastaus #497 : 23.02.09 - klo:19:21 »
Leikkasin just otsikseni uuden malliseks ja hyvältä näyttää  ;D Ennen oli vähän vino ja kun kasvo ylimittseks päätin leikata sen sivuilta pitkiks ja keskeltä lyhemmäks (en tiedä onko sillä mallilla joku hienompi nimi) Nyt viel kun vähän kasvais niin on varmaan täydellinen  :D

hattivatti

• Vieras
« Vastaus #498 : 26.02.09 - klo:14:13 »
Moi. Mulla on pulma. Mä haluisin kovasti otsatukan mutta en tiiä että sopiiko se mulle. Mua pelottaa että jos leikkaan otsiksen niin saatan näyttää sen kanssa ihan kauheelle. Mutta jos en leikkaa sitä niin mietin koko ajan että miltä näyttäisin otsiksen kanssa. Sori sekava selitykseni.

Tälasta otsista olisin ajatellu.   http://images.2dayfm.com.au/2009/01/21/112434/600x400-ENT-Mischa-600x400.jpg

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #499 : 26.02.09 - klo:14:53 »
Tykkään suorasta otsiksestani hirveästi silloin kun se asettuu hyvin ja vielä pysyy ulkoilmassakin hyvänä, eli ei ikinä. Ainakin etelässä tuuleekin niin hirveästi ettei ole mitään toivoa saada hiuksia pysymään paikallaan, paitsi ehkä jos pitää pipoa mutta se rasvoittaa ja lätsäyttää ja klimpittää. Lisäksi otsis on vaikea saada kuohkeaksi niin ettei liimaantuisi otsaan (erityisesti ongelma tehismuhitteluiden jälkeen). Olen testannut lakkaa, vahaa, geeliä, muotoiluvoiteita muotoilutuotteettomuutta, likaisia ja puhtaita hiuksia, volumasteria, tupeerausta, fööniä, papiljotteja, kiharrusta ja ties mitä, mutta yleensä hiukset on silti viimeistään koulussa huonosti. Ei tekisi mieli kasvattaa otsista poiskaan, kun otsa on niin iso, mutta jatkuva tappeleminenkaan ei kiinnosta. Ää. Miksi kaikilla muilla otsis näyttää kivalta?   
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 26.02.09 - klo:15:44 »
hattivatti: Kysy kavereilta/läheisiltä näyttäisikö hyvältä/huonolta? Kampaajaltakin voi kysyä? Minäkin kysyin, koska mulla on silmälasit, mutta ei kuitenkaan häirinnyt niin paljoa itseäni. Sopii minusta hyvin. Pyöreille kasvoille ei vält. sovi kovinkaan hyvin tietääkseni (tai riippuu haluaako korostaa pyöreyttä).

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 26.02.09 - klo:17:34 »
Lisäksi otsis on vaikea saada kuohkeaksi niin ettei liimaantuisi otsaan (erityisesti ongelma tehismuhitteluiden jälkeen).

Olen havainnut yhden keinon itselläni aika toimivaksi, mutta en tietysti tiedä, toimiiko se hyvin vain tässä hiustyypissä (otsis kihartuu luonnostaan varsinkin sivuilta). Mulla se ei mene muutenkaan päätä myöten, mutta otsis tahtoo kyllä klimppiytyä ikävän näköisesti, vaikka olisi puhdaskin. En voi jättää sitä siksi ikinä luonnontilaan, jos aion pitää sitä edes osittain alhaalla ja mennä jonnekin ihmisten ilmoille.

Mä tupeeraan otsista vähän, ennen kuin asettelen sen haluamallani tavalla. Sitten vähän lakkaa päälle. Niin se ei mene likaisen näköisille klimpeille ja pysyy se vähän paremmin kuohkeanakin sillä tavalla. En missään tapauksessa tupeeraa ikinä muuta kuin otsista. Aion pitää otsikseni jatkossakin, joten sen hiusten ei  tarvitse pysyä ikuisesti priimakunnossa. Hyvin se on kestänyt muutaman kuukauden "pahoinpitelyä". Sitä lyhennetään joka tapauksessa säännöllisesti, joten kärsinyt osa lähtee aina pois.

Ei siinä totta puhuen ole edes näkynyt mitään isoja vaurioita. Ehkä olen ollut onnekas? Se on ainoa osa, jota pahoinpitelen joko suoristusraudalla tai tupeeraamalla ja jonka pesen päivittäin myös shampoolla (Enkä laita siihen ikinä silloin hoitista. Ainoan hoitiksen se näkee koko pään CO-pesun yhteydessä kerran viikossa). Muualle hiuksiini en käytä niitä keinoja enää ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 26.02.09 - klo:17:38 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Elmo

• Vieras
« Vastaus #502 : 26.02.09 - klo:21:20 »
Meikäläisen vuosia kestänyt "otsista vai ei" -kamppailu alkaa olla historiaa. Olen ihan pennusta asti leikannut säännöllisen väliajoin otsiksen, pitänyt hetken ja sitten kasvatellut pois. Nyt olen kuitenkin muutaman vuoden kamppaillut kamalissa tuskissa, sillä olen halunnut kasvattaa otsiksen pois, mutta en vain pystynyt ikinä sietämään sitä ylikasvanutta reuhkaa, joka oli koko ajan silmillä, eikä suostunut menemään suosiolla sivuun. Ja se oli siis kauan sellainen, sillä aina kun se alkoi saavuttaa nenänpäätä, raivostuin sille ja pistin sakset viuhumaan. Tämä kierre jatkui vaikka kuinka kauan, ja nyt kun katsoo kuvia tuolta ajalta, niin sehän oli koko ajan ihan kamala! Justiinsa liian pitkä ollakseen muodikkaasti ylikasvanut, mutta juuri liian lyhyt saavuttaakseen korvataustan.

En tiedä miltä tukkajumalalta sain lopulta voimia selättää otsiksenkasvatuksen piinan, mutta nyt se on hienosti leuan alle ja menee mukavasti korvan taakse. Olen nyt tukkaa kasvattaessani päätynyt pitämään jakausta selkeästi vasemmalla, ja otsis menee sillai niinku kaikilla itseäänkunnioittavilla teineillä jakauksesta pitkin otsaa, peittäen toisen kulmakarvan ja korvan taa. Ihkuu. Olen kuitenkin niin korkea- ja kirkasotsainen, ettei ilman jonkinlaista otsalohkoani peittävää karvoitusta voi yksinkertaisesti olla säikyttämättä mukuloita. Nyt tykkään tästä tällaisena, se on helppo pitää pois silmiltä (ehdoton vaatimus tukalle) ja mielestäni sopii minulle. Tosi niin kyllä sopii sellainen kiva vinoon leikattu ostsiskin, joka toisaalta kehystää kasvoja jotenkin kivemmin ja onhan se hurjan söpö ja ja ja pitäisiköhän tätä kuitenkin vielä pätkäistä... ::)

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #503 : 27.02.09 - klo:12:13 »
^ Eikä pitäis ;D Nyt vaan rukoilet vaikka sitä tukkajumalaa pysyäksesi vahvana. ;D

Mulla on nimittäin vähän samanlainen otsistausta; itse aloin tosissani kasvattaa otsista pois vasta viime kesänä, joten se ei vielä ulotu kunnolla korvan taakse. Voi että odotankin sitä hetkeä  ::) Tällä hetkellä pidän otsista paljon pinnillä, mutta tuo tyyli kyllästyttää jo todella. Ehkä kesällä sitten...

Elmo

• Vieras
« Vastaus #504 : 28.02.09 - klo:09:37 »
^ ;D täytyy yrittää pysyä tiukkana, ollaanhan tässä kuitenkin jo voiton puolella! Tuntuu vain, että aina kun näen oikein kiva leikkauksen jossa on ihana otsis, tulee vaistomainen mielihalu rynnätä kampaajalle kuvan kanssa ::)

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 28.02.09 - klo:13:36 »
Mulla on monta vuotta ollut sivuotsis mutta pikkuhiljaa olen kyllästynyt siihen. Lisäksi se alkoi olla taas kerran jo niin kasvanut ulos mallista että sitä ei saanut oikein enää muotoiltua ja aseteltua siistiksi. Joten eilisen juurikasvun värjäyksen yhteydessä leikkasin itselleni ex tempore kunnon otsatukan.

Pari kertaa olen aiemminkin hetken mielijohteesta leikannut otsatukan, mutta heti ruvennut kasvattamaan sitä pois koska en ole siitä tykännyt. Nykyisestä otsatukasta kuitenkin pidän ja syynkin taisin keksiä: tämän otsiksen leikkasin melko paksuksi kun taas aiemmin se on ollut aika ohut.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #506 : 04.03.09 - klo:09:24 »
Leikkasin eilen itselleni suoran otsatukan. Kymmenen vuotta kestänyt "otsista vai ei" -oravanpyörä jatkuu siis vieläkin...  ;D

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 05.03.09 - klo:14:51 »
Olisi tosi kiva, jos viitsisitte laittaa kuvia niistä teidän pinnivirityksistä, joilla otsiksen saa häivytettyä esim. poiskasvatuksen ajan. :) Mä en vaan jotenkin osaa, vaan kaikki yritelmät näyttää ihan urpolta aina. Olis kuitenkin ihan hyvä oppia laittamaan tuo piiloon jotenkin fiksusti, kun joinain aamuina se vaan ei asetu mitenkään hyvin, vaikka mitä tekisi.

Eli kuvia, kiitos!
1c M ii, tjsp

Poissa jonnaps

• Haiven
  • *
« Vastaus #508 : 08.03.09 - klo:23:05 »
Minustakin olis kiva saada ideoita otsiksen hävittämiseen, vaikka en sitä olekaan kasvattamassa pois. Joskus olisi vaan kiva saada vaihtelua, vaikka pidänkin enemmän otsatukallisesta kuin paljaasta otsasta. Keskijakaus ja pinneillä kiinni näyttää kyllä aikas urpolta X(

Ihan tavallisilla kaaren muotoisilla pannoilla ainakin saa otsiksen piiloon kivasti.
iherb alennuskoodi ZEM077

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #509 : 09.03.09 - klo:07:28 »
Nyt on otsis kuosissaan, vaikka pitäisi leikata vähäsen. Tykkään pitää tätä juuri tällaisena kulmakarvojen alapuolelle ulottuvana ja kammattuna jommallekummalle sivulle. Sopivan pituinen siksi, että tän saa pinneillä kiinni jos ei tahdokaan jonain päivänä pitää otsista alhaalla. Eli aika muunneltavissa.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am