Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357773 kertaa)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
Vs: Otsis
« Vastaus #540 : 31.08.09 - klo:14:53 »

Mun otsis silmillä-malli lyheni viime viikolla aikalailla ja on nyt selkeämmin vino. Yllättävän vaikea totutella uuteen ja lähmäsin eilen otsiksen heti liialla vahalla (samoin kuin muun tukan) kun tuli tottumuksesta vähän liikaa kaapaistua purkista. Nyt tuntuu etteihän se ole otsis ollenkaan kun ei yletä kulmakarvoihin, vaikka vielä viikko sitten valitin kun otsis painaa ripsiä alas  ::) Tuntuu vaan, että otsis on jotenkin niin "tiukka" aina kampaajan käsittelyn jälkeen ja "rentoutuu" sitten viikossa kun tulee muutama milli pituuteen lisää. En tiedä pystynkö enää luopumaan otsiksesta ollenkaan, vaikka mulle monta vuotta toitotettiin ettei se edes käy kasvojeni mallille! Nyt voi käydä kieltä näyttäen samoilla kampaajilla siistimässä sitä, hahaa.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #541 : 01.09.09 - klo:19:02 »
Syyskuu, sateet ja hervottomat tuulet tuovat mukanaan jälleen otsiskriiseilyt. Ei jestas mä en jaksa! Mulla on vino, vähän epämääräinen otsis jota on ilman luonnonvoimien vaikutustakin vaikea saada asettumaan niin kuin haluaisi, mutta parin kilometrin koulumatkapyöräilyn jälkeen kaikki työ on kuitenkin ollut turhaa. Muuten hiukset saisi vielä aseteltua jotenkin mutta lyhimmät hiukset nousee pystyyn ja menee sotkuun. Suoristusrauta auttaa muissa hiuksissa mutta noihin lyhyisiin mun rauta on liian paksu ja iso ja lähinnä pahentaa ongelmaa kun ne haituvat nousevat jo valmiiksi kovin ylös.

Pipo ei varsinaisesti himota koska se tekee yleensä painaumia muihin hiuksiin, mikä tällä hankalalla mallilla ja lättänällä hiuslaadulla ei ole ollenkaan hyvä. Ehkä huomenna yritän vähän tupeerata ja laittaa ihan järkyttävän kasan Osis Freezea ja jos siitä ei tule mitään niin vaihdan bussiin tai pipoon. Ei sillä että se bussikaan paljon auttaisi kun pysäkille on kuitenkin matkaa.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 02.09.09 - klo:21:08 »
Garmen viestiä lainaillen syyskuu, sateet ja tuulet ovat taas tuoneet mulle otsiskaipuun. Kasvattelin tuossa jo otsiksen pois, ja sitten siihen tehtiin pieni sivuotsisviritelmä, joka on nyt jo sekin ylikasvanut. Haluaisin melkein kulmakarvoihin ulottuvan raskaan otsiksen (siis paljon hiusmassaa), mutta itseni tuntien tiedän, etten jaksaisi käydä sitä leikkauttamassa tarpeeksi usein. Ja itseni tuntien otsiksen omakätinen tasoittelu ei tule kyseeseen.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #543 : 04.09.09 - klo:01:09 »
Mulla oli tylsää ja selailin täällä eri ketjuja, myös tätä. Yhtäkkiä mietin että miksei, ja leikkasin ite itselleni otsiksen ehkä minuutin mielijohteesta! Ja tykkään! Viimeeksi mulla oli otsatukka seiskaluokalla ja se sai mut näyttämään aivan pikkutytöltä. Se olikin liian pitkä ja raskas. Leikkasin tästä tällaisen suht lyhyen muttei liian, joka on jotenkin paljon tyylikkäämpi. Ystävä kommentoi nähtyänsä, että olet aivan kuin 20-luvun kohtalotar jos olisi polkkatukka. :D

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #544 : 05.09.09 - klo:13:40 »

Tää mulla on ollut melko pitkään, ja alan jo himoita jotain spessumpaa. Suora maybe. Saa nähdä  ::)
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 19.09.09 - klo:10:51 »
Leikkaanko suoran vai sivuotsiksen? Mulla on ollut kova kriisi tästä asiasta, joka tapauksessa se otsis pitää leikata ihan mitä pikimmiten ja olen ollut sakset kädessä tekemässä osituksia jo mneen kertaan mutta en ol osannut päättää. Toisaalta himoitsen sivuotsista pitkästä aikaa ja serkkuni sitä jo ehti suositellakin, sellainen puolipitkä se tulisi olemaan joten ei mikään lyhyt ainakaan (vähän kulmakarvojen yläpuolelle lyhyimmät), samanmittainen siinäkin tapauksessa jos se olisi suora. Vinkkejä otetaan vastaan! Nassu näkyy avattaresta :)

Kaiken kaikkiaan olen huomannut että otsatukka on lähes "must" mun naamaan, kunhan ei ole vaan liian paksu. Senverran koko kuitenkin nassussa ja korkea otsa että siinä on hyvä olla tukkaa vähän tasapainottamassa, mutta viimeksi kampaajalla siitä tuli mielestäni liian massiivinen ja koulussakin ope jo kuittasi että mun täytyy päästä siitä eroon kun vie puolet hiuksista eikä naamaa näy alta.  :P Nyt se on toki pitkään ollut ylikasvanut, ja aina silmillä. Ulottuu lähes nenänpäähän jo.

edit: ceben edellissivulle postaamassa kuvassa oli aika lailla sellainen mitä olen kaavaillut, himpun pidempi varmaan omalla kohdalla se olisi. :)
« Viimeksi muokattu: 19.09.09 - klo:10:55 kirjoittanut Auringonkukka »
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

saras

• Vieras
« Vastaus #546 : 24.09.09 - klo:20:15 »
A-pu-a.
Olen koko ikäni (no...melkein) haaveillut otsiksesta, ja syy, miksei sitä vielä tähän mennessä ole päässäni nähty, on yksinkertainen: pyörteet. Mulla on todella voimakkaat pyörteet edessä ja takana. Inhoan niitä!

No, olen joskus puhunut kampaajalle otsiksesta, jolloin hän on vain todennut, että tuskin sellaista onnistuu näihin hiuksiin leikata. Sehän pistää ärsyttämään ja tekee mieli leikata otsis vaikka väkisin!
Nyt olen kuitenkin senverran lueskellut tarinoita pyörteiden ja otsatukkien yhteistyöstä, että varasin ajan kampaajalle ja aion oikeasti yrittää. Vähän pelottaa...mutta yrittänyttä ei laiteta! Toivon ja rukoilen, että otsis onnistuu  :)

Haluan siis ehdottomasti suoran otsiksen, ja sellaisen melkein silmille ulottuvan. Hiukseni ovat aika ohuet, saas nähdä, mitään kovin paksua otsista ei varmasti ole tiedossa.
Jännittää! Jos nyt vain saisin sen otsiksen, niin PAKOTAN sen pysymään paikoillaan  ;D

saras

• Vieras
« Vastaus #547 : 09.10.09 - klo:12:25 »
No nyt on otsis ja olen onnellinen  <3
Kampaaja leikkasi pyörteet ihan vaan alta pois, joten niistä ei ole ollut vaivaa. Tietysti se, että en voi oikeastaan nostaa hiuksia ylös, ellen saa leikkausjälkiä siististi piiloon. Mutta minulla on otsis, on se sen arvoista!  ;)
Olen niiiiin yllättynyt, miten hyvin tämä pysyy kuosissa. Kävin saman tien kampaajalta tullessani ostamassa myös suoristusraudan, ja siitä on todellakin ollut apua otsista laittaessa.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #548 : 23.10.09 - klo:09:20 »
Löysin kivan kuvan Tiia Vanhatapiosta ja ihastuin hänen otsikseensa.

http://www.eatandjoy.com/wp-content/uploads/2007/09/tiiavanhatapio_portrait2_lr.jpg

Ajattelin leikata tuontyyppisen, ei varmaan mikään ihan helpoin itse toteutettava, kun kaartuu tuosta keskeltä pidemmäksi ja sivuilta lyhemmäksi. Noh, onneksi ilmakihartimella voi käännellä ja epätasaisuus jää piiloon. Mulla on hiukset kasvatusvaiheessa ja malli on todella tylsä tällä hetkellä, joten otsis piristäisi kivasti ilmettä ja antaisi puhtia kasvatukseen. (Taistelen koko ajan leikkaushaluja vastaan  ;D)

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #549 : 25.10.09 - klo:15:04 »
Viime viikolla menetin hermoni ylipitkään sivuotsikseen joka ei enää ollut moksiskaan yhtään mistään muotoiluyrityksistä, joten lampsin kampaajalle ja sain taas hienon rosoisen vinon otsiksen. Tosin en edelleenkään otsiksen kanssa osaa elää, koska koko otsan peittävä otsis ei yksinkertaisesti omasta mielestäni passaa minulle ollenkaan. Sivuotsis-mallilla siis jatketaan. Kiva kun otsis taas vaihteeksi tottelee, tämä asettuu kiltisti juuri niin kuin pitääkin. :]
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa nuunuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #550 : 27.10.09 - klo:18:50 »
I'm in love  <3
Perjantain kampaajareissun jälkeen palasin tämännäköisen otsiksen kanssa (älkää välittäkö tuosta muusta sekasortopehkosta :D):

Mukava piristys sen revityn sivuotsiksen jälkeen, pitää vaan suihkun jälkeen kammata heti ruotuun ettei ehdi kuivumaan sikinsokin ja olen saanut alkaa totuttelemaan runsaaseen lakkakerrokseen varsinkin näillä syyssäillä. Sellaisena tuulen muotoilemana sekaisena ei näytä hirveän edustavalta.

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
« Vastaus #551 : 27.10.09 - klo:21:56 »
Oi, mulla on ollut juuri täsmälleen samanlainen otsis kun viimeksi joskus vuosi sitten kävin kampaajalla! Toi on NIIIIIN ihana malli että!  <3 Ja mulla se vielä laskeutui automaattisesti hyvin suihhkun jälkeen, kunhan vaan kampasi sen alas, ennen kuin kuiviuu. Harmi vain, kun en osaa itse leikata noin nättiä, eli pakko mennä kampaajalle asti, jos tuollaisen haluaa uudestaan. :/
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Poissa nuunuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #552 : 06.11.09 - klo:22:48 »
Joo, minä sitten kokeilen "fiksuna" lyhentää tuota mallia itse ja se siitä graafisuudesta  O:) nomuttakun tuli jo silmille! No, jos tää kahdessa viikossa kasvoi jo toiselta puolelta silmille niin eiköhän aika nopeasti kasva matsku takaisin tuohon malliin, tai seuraavalla kampaajareissulla haluan kyllä ehkä vielä selvemmän tuosta "rajasta", huonosti laitettuna näytti siltä että on vahingossa vinoonleikattu. Noh, nyt ei tarvii pitää niin umpilakattuna tätä vaan saa olla vähän sotkuinenkin ilman että näyttää hölmöltä.

Mä en vaan malta pysyä saksista erossa jos päätän haluta jotain. Se on sitten toteutettava heti  ::)

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #553 : 10.11.09 - klo:23:03 »
Kävin kampaajalla eilen ja muuten onnistuneen keikan jälkeen ainoa murheenkryyni on otsis. Se on vähän sellainen hassu, siinä on voimakas pyörre joka haittaa leikkaamista ja varsinkin stailaamista... kampaaja leikkas ja leikkas ja vuoli ja yritti, tuloksena hieman liian lyhyt otsatukka  :-[ Kyl se tästä pian kasvaa, en jaksa ite kauheesti hermostua asiasta, mut kaverini käytti siitä nimitystä "vammainen lapsi-otsis" eli ei hyvä, I guess  ::)

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #554 : 11.11.09 - klo:12:34 »
Mun otsis on nyt aika kiva vaikka itse sanonkin. Se on kasvanut sopivaan pituuteen, ja kasvanut vähän epätasaisesti ja aavistuksen viistoutuu toiselle sivulle, ja aiemmat kerrostukset tulee nyt hyvin esiin ja se laskeutuu hyvin :) Kohta pitää värjätä, ja aion vahvistaa raitojen tuomaa kontrastia, niin siitä tulee varmaan superkiva! PItkästä aikaa oon tyytyväinen, oli pakko tulla kertomaan :D
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.