Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357048 kertaa)

Poissa Heleena

• Tukkaguru
Vs: Otsis
« Vastaus #585 : 21.03.10 - klo:21:05 »
Mä olen ollut omaan otsikseeni tosi tyytyväinen. Yhteiseloa sen kanssa on nyt reilut puolisen vuotta takana, ja edelleen tuntuu aivan loistoratkaisulta! Mulla on siis aiemminkin ollut otsis, mutta nyt leikkautin sen tarpeeksi pitkäksi (ehkä sentti kulmakarvojen yläpuolelle), jotta se tässä taipuisassa hiuslaadussa pysyy tarpeeksi hyvin kuosissa. Haittapuolenahan tuossa on se, että sitä saa olla vähän väliä trimmaamassa, mutta kyllä sen kestää, kun yleisvaikutelma on kuitenkin tosi paljon plussan puolella. Suora otsis on mulle se sopiva malli: kaareva korostais vaan ovaalin muotoista päätä tarpeettoman paljon.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #586 : 10.04.10 - klo:15:30 »
Lyhensin omaa otsatukkaani iha ite... oikea puoli meni miten meni, otsatukkani on reunoista pyöristetty ja tuli hieman porrastusta. Mutta tuli parempi kuin odotin ja aina voi korjailla :D Hyvä minä, säästin pari euroa :)

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #587 : 14.04.10 - klo:10:39 »
Miten ihmeessä pitkähkön otsiksen saa pidettyä hyvin kuosissa?

Minulla on melko paksu, päälaelta asti leikattu (jos näin voi sanoa :))  ja hieman kulmakarvojen yli ulottuva otsis. Ohimoilla on muutama pidempi soiro kasvoja kehystämässä.
Minulla on suurinpiirtein toisen silmän yläpuolella pyörtiäinen ja hiukset lakoavat helposti siitä kohtaa. Otsikseen tulee muutenkin helposti lovia ja se "klimppiintyy" vaikkei olisikaan likainen.
Suihkutan siihen lakkaa joka aamu (tällä hetkellä käytössä Elnett) mutta jo lyhyen työmatkapyöräilyn jälkeen otsis sojottaa joka suuntaan ja sitä on vaikea saada uudelleen kuosiin.

Haluaisin sellaisen melko raskaan ja tuuhean otsatukan, vähän kuin esimerkiksi Jenni Vartiaisella. :) Minkälaisia tuotteita kannattaisi kokeilla? Hajusteettomuus on tärkeää, sillä tykkään käyttää hajuvettä, enkä pidä siitä että muotoilutuotteiden tuoksu sekoittuu siihen. :)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #588 : 14.04.10 - klo:13:46 »

^Mulla samantyylinen otsis kuin sulla ja ehdottomasti tehokkain kokeilemani keino sen muotoiluun on suoristusrauta. En oo kuitenkaan saanut vielä sellaista hankittua, joten föönaan otsiksen suunnilleen näin kuin tässä videossa paitsi että teen nuo vaiheet toisin päin eli kuivaan ensin puolelta toiselle ja vasta lopuksi käännän otsiksen "sisäänpäin" ja käytän pienempää harjaa.

Viime aikoina oon käyttänyt muotoilutuotteena Tigin Cocky-Superstar-sekoitusta föönatessa. Kuivaa otsista muotoilen yleensä Hard to get-vahalla tai D:fin sinikorkkisella muotoilutahnalla tai Redkenin wool shakella. Tigin Masterpiece lakkana. Nuo nyt eivät tosin ole hajusteettomia nähneetkään  :-\ Jos on hirveän tuulinen päivä saatan laittaa otsiksen pinnillä kiinni pyöräilyn ajaksi ja kampaan sen vasta perillä. Jos pohjatyö on tehty niin se asettuu paikalleen.

Oletko kokeillut kuivashampoon käyttämistä otsikseen klimppiintymisen estämiseksi?

Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #589 : 14.04.10 - klo:17:59 »
^Ei olekaan tullut kokeilla tuollaista kuivaustapaa kuin videossa. Täytyy testata heti huomisaamuna. :)

En ole kokeillut koskaan suoristusrautaa. Hiuslaatu on muuten ihan piikkisuora, joten en viitsisi investoida mihinkään kalliiseen laitteeseen. Näin joskus yhdessä nettikaupassa minikokoista keraamista suoristinta hintaan 18 e. Olisikohan sellaisesta mihinkään otsatukan muotoilussa?

Tigin muotoilutuotteet ovat hyviä ja yleensä tuoksutkin ovat raikkaita, mutta yhdessä hajuveden kanssa ne muodostavat aikamoisen pommin. En ole onnistunut löytämään mistään hajusteetonta vahaa.
Voisin investoida Hard-to-getiin seuraavalla nettiostoskerralla.

Minulla on Biozellin kuivashampoo jota olen kokeillut pari kertaa otsikseen. Siitä kuitenkin jäi jotenkin harmahtava vivahde eikä se tahtonut lähteä oikein poiskaan vaan jätti hiukset nihkeän tahmaisiksi. Olikohan sitten van syynä kampaaminen liian harvalla hiusharjalla?

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #590 : 14.04.10 - klo:18:44 »
Mulla on taipuisa hiuslaatu, ja oma otsis on lyhimmillään muutaman sentin yli kulmakarvojen. Käytän otsiksen taltuttamiseen nimenomaan minisuoristusrautaa. Mun mielestä se toimii hyvin, sillä sen avulla saa kätevästi juuri pienempiä alueita/osioita suoristettua kerrallaan. Mun hiuksissa suoristusraudan käyttö pitää hiukset kuosissa aina seuraavaan pesuun asti (jos ei nyt aivan ihmeitä tapahdu), joten suosittelisin kyllä kokeilemaan sen käyttöä. Nuo minikokoisethan ovat suht edullisia, joten et joutuisi mitään kallista investointia tekemään.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #591 : 14.04.10 - klo:20:00 »
Huoh, mulla on taas kamalaa arpomista leikatako otsahiukset vai ei. Tää sama ilmiö toistuu aina siinä vaiheessa kun olen saanut kasvatettua otsiksen siihen mittaan, että se yltää melkein ylähuuleen. Toisaalta otsis sopii mulle ehkä paremmin kuin aikaisemmin kun posket on hitusen pienemmät kuin ennen, mutta harmittaakohan mua taas kuukauden päästä jos sorrun leikkaamaan  :P

Mulla oli ongelmana se kun himoitsen aina välillä otsatukkaa, mutta pyörteiden ja luonnonkiharan ansiosta se on aika mahdoton saada näyttämään hyvältä. Juuri kun edellisen fiaskon on saanut kasvatettua pois, unohtaa ongelmat ja kokeilee uudellen...  :-\
Pelastus taisi löytyä nyt kun tilasin otsatukka-lisäkkeen. Kirjoitin siitä enemmän tuolla irto-otsis-ketjussa. Ainakin saa päivittäin päättää laittaakko otsis vai ei. Pohdin jo tilaavani useamman ja leikkeleväni ne eri mallisiksi...  :3
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #592 : 14.04.10 - klo:20:23 »
En ole kokeillut koskaan suoristusrautaa. Hiuslaatu on muuten ihan piikkisuora, joten en viitsisi investoida mihinkään kalliiseen laitteeseen. Näin joskus yhdessä nettikaupassa minikokoista keraamista suoristinta hintaan 18 e. Olisikohan sellaisesta mihinkään otsatukan muotoilussa?

Minulla on Biozellin kuivashampoo jota olen kokeillut pari kertaa otsikseen. Siitä kuitenkin jäi jotenkin harmahtava vivahde eikä se tahtonut lähteä oikein poiskaan vaan jätti hiukset nihkeän tahmaisiksi. Olikohan sitten van syynä kampaaminen liian harvalla hiusharjalla?

Juuri samasta syystä mullakaan ei ole suoristusrautaa, tuntuu niin turhalta käyttää sitä piikkisuoraan hiukseen :D Mä oon katsellut myös halpoja minirautoja sillä silmällä, mutta en oo toistaiseksi tehnyt ostopäätöstä kun aina ostoskoria katsoessa alan miettiä kuinka hiukset kärsii suoristuksesta (ihan ku ne ei kärsis föönauksesta). En oo kuitenkaan löytänyt vielä kohtuuhintaista minirautaa, jossa lämpötilaa pystyy säätämään.

Helpottaisi kyllä kiireaamuja huomattavasti ja huomasin ihan saman kuin Heleena kaverin rautoja kokeillessani eli suoristettu otsis ja latvatkin pysyivät kuosissaan seuraavaan pesuun asti, vaikka pidän yöllä otsista pinnillä sivussa. Välillä otsis on jos minkälaisella kikkaralla aamulla, vähintäänkin taipunut toiseen suuntaa ja latvojen taivutukset ei ikinä oo pysyneet yön yli hyvänä. Raudassa ois myös se hyvä puoli, että voisin antaa tukan kuivua rauhassa ja käsitellä vasta kuivan hiuksen, jolloin rasituskaan ei olisi niin hirveä.

Minirautoja ainakin oman kokemuksen perusteella suosittelisin otsikseen, koska oon kokeillut kahden kaverin isoja rautoja ja musta ne oli vähän kömpelöt otsiksen kanssa. Toki ne oli myös mun ekat kerran raudan kanssa, mikä voi myös selittää kömpelyyden.

En tiedä mikä on paras tapa kuivashampoon kanssa, koska oon itsekin käyttänyt sitä vasta vähän aikaa. Mulla on oikeastaan käytössä hiuspuuteri, joka tulee kuitenkin ponnekaasuna hiuksiin. Mä teen niin, että harjaan pyöröharjalla otsiksen ja kaikki etuhaituvat taaksepäin ja suihkutan puuteria juuriin. Sitten harjaan ronskisti samaisella pyöröharjalla hiuksia samalla kääntäen niitä takaisin eteenpäin (kuitenkin sieltä "alapuolelta") , jolloin puuteri katoaa paremmin. Sitten kun hiukset on normaalissa asennossa hieron vielä sormin juuria, että hiukset kohoaa vähän paremmin ja hiuksista tulee vähän tupeeratun tuntuiset. Sitten asettelen hiukset siististi ikään kuin oisin tupeerannut ne alta. Tajusikohan tästä selityksestä mitään? Tän takia laitoin föönaukseen sen videon ;D

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #593 : 15.04.10 - klo:08:32 »
Huomenna on kampaaja-aika ja en ole vieläkään päättänyt että millaisen otsiksen haluan vai haluanko ollenkaan.

Ehdottakaas jotain! http://irc-galleria.net/user/sanis
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #594 : 15.04.10 - klo:08:33 »
^Sinulle näemmä sopisi mikä tahansa otsis, mutta miten olisi vino?  :)

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #595 : 15.04.10 - klo:10:53 »
Minirautoja ainakin oman kokemuksen perusteella suosittelisin otsikseen, koska oon kokeillut kahden kaverin isoja rautoja ja musta ne oli vähän kömpelöt otsiksen kanssa. Toki ne oli myös mun ekat kerran raudan kanssa, mikä voi myös selittää kömpelyyden.

En tiedä mikä on paras tapa kuivashampoon kanssa, koska oon itsekin käyttänyt sitä vasta vähän aikaa. Mulla on oikeastaan käytössä hiuspuuteri, joka tulee kuitenkin ponnekaasuna hiuksiin. Mä teen niin, että harjaan pyöröharjalla otsiksen ja kaikki etuhaituvat taaksepäin ja suihkutan puuteria juuriin. Sitten harjaan ronskisti samaisella pyöröharjalla hiuksia samalla kääntäen niitä takaisin eteenpäin (kuitenkin sieltä "alapuolelta") , jolloin puuteri katoaa paremmin. Sitten kun hiukset on normaalissa asennossa hieron vielä sormin juuria, että hiukset kohoaa vähän paremmin ja hiuksista tulee vähän tupeeratun tuntuiset. Sitten asettelen hiukset siististi ikään kuin oisin tupeerannut ne alta. Tajusikohan tästä selityksestä mitään? Tän takia laitoin föönaukseen sen videon ;D

Jotenkin voisi kuvitella että minirauta on kätevämpi otsiksen muotoiluun. Ja otsistahan tulee leikattua usein, joten ei pääse kovin pahasti kärsimään lämmön vaikutuksistakaan.

Onko kyseessä Osiksen puuteri? Muistelisin äitini joskus käyttäneen sitä oman polkkatukka + otsis-leikkauksensa muotoiluun ja tykänneen kovasti.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 15.04.10 - klo:12:02 »
^Ei ole Osis vaan tämä 4R-hiuspuuteri, joka on suihkutettava aerosoli. Eikös Osiksen Dust it ole sellanen pieni ripoteltava purkki?

Niin ja nyt löysin Beautybaysta Babylissin miniraudan, jonka lämpöä voi säätää joten voi olla että sen hankin kunhan saan heiltä vastauksen onko pistoke mitä mallia.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #597 : 26.04.10 - klo:22:50 »
Otsikseni on nyt nenänpäähän asti. Törmäsin Youtubessa The Hills -sarjasta tutuksi tulleeseen Lauren Conradin pääpantalettiin, johon pystyy letittämään kivasti mukaan myös ylipitkän otsiksen. Hip hurraa, vaihtelua elämään ja samalla voi olla myös muodissa mukana, jos sitä haluaa :D

Ohje:

http://www.wonderhowto.com/how-to-lauren-conrads-braided-headband-from-hills-274046/

Youtuben hiukan hitaammin etenevä ohje:

http://www.youtube.com/watch?v=l-pL1wh0Gs8

Tein omani ilman muotoilutuotteita ja hyvin se onnistui niinkin.

On sitä varmasti tehty jo ennen The Hillsiäkin, mutta letti taisi saada siitä julkisuutta. Itse en ole tehnyt tätä lettiä koskaan aikaisemmin.
« Viimeksi muokattu: 26.04.10 - klo:22:56 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 27.04.10 - klo:18:51 »
Just kun oon saanu kasvatettua otsiksen pois niin taas alkaa himottaa otsis. Oon koko ajan kierteessä, kun mulla on otsis niin inhoan sitä ja kun saan sen kasvatettua pois niin taas iskee himo.

Ongelma on se että siitä tulee väkisinkin paksu kun hiusmassaa on paljon. Se pitää leikata suht kaukaa päälaelta koska hiusten kasvusuunta on eteenpäin ja sit ne taaempana olevat pitkät hiukset tulee eteen hassusti otsiksen yli. Ja ärsyttää ainainen parturissa käynti koska en itse saa sitä siististi ohentaen. Pituus pitää olla ehdottomasti n. 1 cm kulmakarvojen yläpuolelle, muuten saa aikaan väsyneen ilmeen.

Iso ongelma on myös se että mulla on kapeat kasvot ja silmälasit. Monesti jos leikkaus tehdään kaarevasti että sivut vähän pitenee, niin ne "pidemmät" osat jäävät sankojen päälle törölleen.

Onko siis mitään vinkkejä siedettävään otsatukkaan?

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #599 : 10.09.10 - klo:22:13 »
Muinainen otsis yltää korvannipukoihin saakka enkä ole otsista kertaakaan kaivannut. Ongelmana oli ainainen rasvoittuminen ja yleensähän se olikin sitten pinnillä ylhäällä.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am