En ole kokeillut koskaan suoristusrautaa. Hiuslaatu on muuten ihan piikkisuora, joten en viitsisi investoida mihinkään kalliiseen laitteeseen. Näin joskus yhdessä nettikaupassa minikokoista keraamista suoristinta hintaan 18 e. Olisikohan sellaisesta mihinkään otsatukan muotoilussa?
Minulla on Biozellin kuivashampoo jota olen kokeillut pari kertaa otsikseen. Siitä kuitenkin jäi jotenkin harmahtava vivahde eikä se tahtonut lähteä oikein poiskaan vaan jätti hiukset nihkeän tahmaisiksi. Olikohan sitten van syynä kampaaminen liian harvalla hiusharjalla?
Juuri samasta syystä mullakaan ei ole suoristusrautaa, tuntuu niin turhalta käyttää sitä piikkisuoraan hiukseen

Mä oon katsellut myös halpoja minirautoja sillä silmällä, mutta en oo toistaiseksi tehnyt ostopäätöstä kun aina ostoskoria katsoessa alan miettiä kuinka hiukset kärsii suoristuksesta (ihan ku ne ei kärsis föönauksesta). En oo kuitenkaan löytänyt vielä kohtuuhintaista minirautaa, jossa lämpötilaa pystyy säätämään.
Helpottaisi kyllä kiireaamuja huomattavasti ja huomasin ihan saman kuin Heleena kaverin rautoja kokeillessani eli suoristettu otsis ja latvatkin pysyivät kuosissaan seuraavaan pesuun asti, vaikka pidän yöllä otsista pinnillä sivussa. Välillä otsis on jos minkälaisella kikkaralla aamulla, vähintäänkin taipunut toiseen suuntaa ja latvojen taivutukset ei ikinä oo pysyneet yön yli hyvänä. Raudassa ois myös se hyvä puoli, että voisin antaa tukan kuivua rauhassa ja käsitellä vasta kuivan hiuksen, jolloin rasituskaan ei olisi niin hirveä.
Minirautoja ainakin oman kokemuksen perusteella suosittelisin otsikseen, koska oon kokeillut kahden kaverin isoja rautoja ja musta ne oli vähän kömpelöt otsiksen kanssa. Toki ne oli myös mun ekat kerran raudan kanssa, mikä voi myös selittää kömpelyyden.
En tiedä mikä on paras tapa kuivashampoon kanssa, koska oon itsekin käyttänyt sitä vasta vähän aikaa. Mulla on oikeastaan käytössä hiuspuuteri, joka tulee kuitenkin ponnekaasuna hiuksiin. Mä teen niin, että harjaan pyöröharjalla otsiksen ja kaikki etuhaituvat taaksepäin ja suihkutan puuteria juuriin. Sitten harjaan ronskisti samaisella pyöröharjalla hiuksia samalla kääntäen niitä takaisin eteenpäin (kuitenkin sieltä "alapuolelta") , jolloin puuteri katoaa paremmin. Sitten kun hiukset on normaalissa asennossa hieron vielä sormin juuria, että hiukset kohoaa vähän paremmin ja hiuksista tulee vähän tupeeratun tuntuiset. Sitten asettelen hiukset siististi ikään kuin oisin tupeerannut ne alta. Tajusikohan tästä selityksestä mitään? Tän takia laitoin föönaukseen sen videon