Just kun oon saanu kasvatettua otsiksen pois niin taas alkaa himottaa otsis. Oon koko ajan kierteessä, kun mulla on otsis niin inhoan sitä ja kun saan sen kasvatettua pois niin taas iskee himo.
Ongelma on se että siitä tulee väkisinkin paksu kun hiusmassaa on paljon. Se pitää leikata suht kaukaa päälaelta koska hiusten kasvusuunta on eteenpäin ja sit ne taaempana olevat pitkät hiukset tulee eteen hassusti otsiksen yli. Ja ärsyttää ainainen parturissa käynti koska en itse saa sitä siististi ohentaen. Pituus pitää olla ehdottomasti n. 1 cm kulmakarvojen yläpuolelle, muuten saa aikaan väsyneen ilmeen.
Iso ongelma on myös se että mulla on kapeat kasvot ja silmälasit. Monesti jos leikkaus tehdään kaarevasti että sivut vähän pitenee, niin ne "pidemmät" osat jäävät sankojen päälle törölleen.
Onko siis mitään vinkkejä siedettävään otsatukkaan?
Kerro hei mullekin, jos keksit siedettävän otsatukan.

Mulla on nimittäin samoja ongelmia: kapeat kasvot ja silmälasit. Mulla on lisäksi lyhyt otsa ja pari inhottavaa pyörrettä, joita on hankala hallita. Mulle leikataan kans melko paksu etutukka, koska massaa löytyy ja tuo määrä sitten helpottaa pyörteiden kuriin saamista. Mutta tämä massan määrä yhdistettynä huonosti leikkattuun otsikseen tai huonoon malliin (esim. juurikin tämän hetken muotitukat eli suora tasapaksu ja paksusti leikattu etutukka) aiheuttaa sen, että mun tukka näyttää joltain potalta. Tai sellaiselta "värikypärältä", kun on vaalea iho ja melkein musta tukka.

Musta kuitenkin tuntuu, että mun kasvot kaipaa jotain "kehystä" eli hyvä otsis olis parempi kuin ilman otsista. Mutta mikä sellainen etutukka nyt sitten olisi?? Edellinen kampaaja suositteli mulle sellaista pitkää etutukkaa kuten Nicole Richiellä on, mutta en tiedä miten sellaisen kanssa pystyisi elään, kun on silmälasit.
Ja aikaisempaan suoristurauta keskusteluun, niin mulle minisuoristusrauta on pelastus etutukan laitossa. Mullakin on melkein piikkisuora tukka, mutta jotenkin sillä suoristusraudalla käryttämällä etutukka ei ole enää niin hentoinen eikä lähde enää jokaisen tuulenpuuskahduksen mukaan. Saa kivasti massaakin, kun käy etutukan läpi osio osiolta ja vähän kääntää koholle samalla.