Kirjoittaja Aihe: Otsis  (Luettu 357761 kertaa)

scarface

• Vieras
Vs: Otsis
« Vastaus #600 : 10.09.10 - klo:22:24 »
Otsiksen haluaisin leikkauttaa takaisin ehdottomasti, mutta malli on hakusessa. Aiemmin oli sellai vino-otsis, mut nyt se siis kasvanu jo reippaasti pois (nenän alapuolelle). Tylsää kun on tylsä tukka :(

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #601 : 11.09.10 - klo:17:21 »
Mua houkuttaisi ihan hirveesti laikata otsis, mutta toisaalta taas pelottaa hirveästi, että siitä tulee poskettoman ruma ja näytän ihan hölmöltä sen kanssa. Joskus nuorempana oli välillä sivuotsatukkaa ja välillä suoraa, mutta ne ei jotenkin vaan istuneet kasvojen muotoon. Mun kasvot on pyöreähköt ja melko lapsekkaat, joten tuntuu siltä, että otsatukan kanssa näyttäisin ala-asteelta karanneelta. Mutta kun silti haluttaa niin hirveästi, argh!

Minkälaisia otsatukkia muilla pyöreäkasvoisilla on?

Poissa Marge

• HAIRahtanut
« Vastaus #602 : 11.09.10 - klo:17:48 »
^ Mä olen kans tätä pallopäistä sorttia ja mun naamassa otsiksen toimivuus riippuu paljon siitä, et millanen malli hiuksissa muuten on. Jostain syystä tasapitkä otsis näytti mun päässä paremmalta pitkien hiusten kanssa, nykyisen polkkamallin kanssa ei toiminut sitten ollenkaan vaan oli jotenkin liian potta. Tällä hetkellä polkan kaverina siis vino sivuotsis, ei tee niin nukkemaista ja lapsellista vaikutelmaa tässä päässä.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 25.09.10 - klo:18:49 »
Sivuotsista jaksoin 5 kuukautta, mutta nyt palasin siitä tasaotsikseen. Tällä mennään siihen asti kunnes taas kyllästyn  :)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #604 : 27.09.10 - klo:08:35 »
Just kun oon saanu kasvatettua otsiksen pois niin taas alkaa himottaa otsis. Oon koko ajan kierteessä, kun mulla on otsis niin inhoan sitä ja kun saan sen kasvatettua pois niin taas iskee himo.

Ongelma on se että siitä tulee väkisinkin paksu kun hiusmassaa on paljon. Se pitää leikata suht kaukaa päälaelta koska hiusten kasvusuunta on eteenpäin ja sit ne taaempana olevat pitkät hiukset tulee eteen hassusti otsiksen yli. Ja ärsyttää ainainen parturissa käynti koska en itse saa sitä siististi ohentaen. Pituus pitää olla ehdottomasti n. 1 cm kulmakarvojen yläpuolelle, muuten saa aikaan väsyneen ilmeen.

Iso ongelma on myös se että mulla on kapeat kasvot ja silmälasit. Monesti jos leikkaus tehdään kaarevasti että sivut vähän pitenee, niin ne "pidemmät" osat jäävät sankojen päälle törölleen.

Onko siis mitään vinkkejä siedettävään otsatukkaan?

Kerro hei mullekin, jos keksit siedettävän otsatukan. :D Mulla on nimittäin samoja ongelmia: kapeat kasvot ja silmälasit. Mulla on lisäksi lyhyt otsa ja pari inhottavaa pyörrettä, joita on hankala hallita. Mulle leikataan kans melko paksu etutukka, koska massaa löytyy ja tuo määrä sitten helpottaa pyörteiden kuriin saamista. Mutta tämä massan määrä yhdistettynä huonosti leikkattuun otsikseen tai huonoon malliin (esim. juurikin tämän hetken muotitukat eli suora tasapaksu ja paksusti leikattu etutukka) aiheuttaa sen, että mun tukka näyttää joltain potalta. Tai sellaiselta "värikypärältä", kun on vaalea iho ja melkein musta tukka. :-X

Musta kuitenkin tuntuu, että mun kasvot kaipaa jotain "kehystä" eli hyvä otsis olis parempi kuin ilman otsista. Mutta mikä sellainen etutukka nyt sitten olisi?? Edellinen kampaaja suositteli mulle sellaista pitkää etutukkaa kuten Nicole Richiellä on, mutta en tiedä miten sellaisen kanssa pystyisi elään, kun on silmälasit.

Ja aikaisempaan suoristurauta keskusteluun, niin mulle minisuoristusrauta on pelastus etutukan laitossa. Mullakin on melkein piikkisuora tukka, mutta jotenkin sillä suoristusraudalla käryttämällä etutukka ei ole enää niin hentoinen eikä lähde enää jokaisen tuulenpuuskahduksen mukaan. Saa kivasti massaakin, kun käy etutukan läpi osio osiolta ja vähän kääntää koholle samalla.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #605 : 02.10.10 - klo:16:18 »
Leikkasin eilen illalla itselleni otsiksen, kun täys-kyllästyminen tylsiin hiuksiin vei voiton. No, en nyt ole yhtään varma, että tykkäänkö tästä vai en  :-\ Näytän aika lapsekkaalta ja vähän hölmöltä. Luulen, että leikkasin vähän liian paksun ja nyt se ei meinaa asettua millään. Mulla on aina oikeastaan ollut vain sivuotsiksia (paitsi lapsena) ja nyt leikkasin suoran ja paksun otsiksen, joka ylettyy n. kulmakarvoihin. Kyllähän se tietysti siitä kasvaa ja ehkä voisin yrittää vielä muokata siitä sivuotsiksen tai sitten vain laittaa sen pinneillä sivuun kunnes kasvaa. Vai pitäisikö mennä kampaajalle, jos se osaisi jotenkin korjata tän?
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #606 : 03.10.10 - klo:09:36 »
Te jotka itse leikkailette otsiksia, suoria tai muunkinlaisia, niin teettekö siihen kevennystä, vai ihan suoraan vain leikkaatte ja siinä se? Mulla itellä on tällai suoraan leikkailtu, ilman kevennyksiä ja välillä se on semmonen muodoton pannukakku. Mutta kerran taas kampaaja leikkasi kevennetysti ja sitten siinä törrötti semmosia lyhyempiä hiuksia, eikä sekään ollut hyvä.  :P

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #607 : 27.10.10 - klo:10:41 »
Mä tulin tänne rohkaisemaan myös pyöreäkasvoisia kokeilemaan otsista. Itse en ikinä uskaltanut sellaista leikkauttaa, koska pelkäsin naaman näyttävän entistä pyöreämmältä ja kampaajatkin aina suositteli sivuotsista jos otsiksesta tuli puhetta. No nyt sitten kolme viikkoa sitten päätin, että haluan kokeilla ja sellainen leikattiin minulle. Tuli tosi ihana! Ja en ole ikinä saanut hiuksista niin paljoa kehuja kuin nyt näistä ;D.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 03.11.10 - klo:20:12 »
Leikkasin taas tänään otsiksen, taitaa olla kuudes kerta elämässäni.  ::) Joka kerta olen otsiksen kasvattanut pois, kun se on alkanut ärsyttää. Pidän kyllä tästä nykyisestä mallista, mutta toisaalta otsis jäi ehkä vähän liian ylipitkäksi, kun tarkastelin lopputulosta ilman silmälaseja. Ehkä rohkenen itse tasaamaan otsista saksilla, kun se venähtää liian pitkäksi.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 03.11.10 - klo:21:13 »
Te jotka itse leikkailette otsiksia, suoria tai muunkinlaisia, niin teettekö siihen kevennystä, vai ihan suoraan vain leikkaatte ja siinä se? Mulla itellä on tällai suoraan leikkailtu, ilman kevennyksiä ja välillä se on semmonen muodoton pannukakku. Mutta kerran taas kampaaja leikkasi kevennetysti ja sitten siinä törrötti semmosia lyhyempiä hiuksia, eikä sekään ollut hyvä.  :P

Silloin kun vielä pidin otsista (ensin reunoille pitenevää kaarevaa ja sitten suoraa), hapsutin sitä ohennussaksilla alaosastaan kevyemmäksi.

Hiukseni taipuvat lyhyinä reilusti erilaisille omille mutkilleen, joten otsis vaati myös jokapäiväisen suoristuksen ja jos ulkona sattui olemaan kostea sää, suoristettu tulos pysyi vain hetken vaikka olisi miten laitettu muotoiluaineita. Ei ole yhtään ikävä sitä värkkäämistä. Leikkasin otsista viimeksi tammikuussa ja sen jälkeen olenkin kasvattanut sitä pois. Huomasin valokuvista ja muut vahvistivat havaintoni, että mulle sopi otsis mustilla hiuksilla, mutta oman värisiin hiuksiini se ei enää istukaan. Vaikutelma on värin vaihtuessa ihan erilainen.

Olin tänään hyvin kiitollinen siitä ettei mulla ole enää otsatukkaa. Kävin äsken ulkona, missä riehui kova tuuli ja vesisade. Otsatukka oli ongelma aina sellaisilla säillä... ja yleensäkin tuulisella säällä vaikkei olisi satanutkaan. Nyt ei ole otsispulmia.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #610 : 23.11.10 - klo:16:52 »
Mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni kunnon otsis ja olen hurjan tyytyväinen! Otsis on pitkä ja pyöristetty sivuille. Tykkään tästä, koska saan otsiksen tarvittaessa pois tieltä pinneillä tai pannalla ja voin muotoilla otsiksen myös  sivuotsikseksi. Olen ihan super happy! )

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #611 : 09.01.11 - klo:23:44 »
Himottaisi leikata taas otsis! Viime syksynä päätin lähteä kasvattamaan otsistani pois ja nyt se on kasvanut sivulle vedettäväksi jonka saisi jo kätevästi kiinni pinneillä. Jotenkin pidin otsiksesta tosi paljon ja sain kehuja kuinka hyvin se sopikaan minulle. Toisaalta varsinkin urheilussa se tuntui olevan jatkuvasti tiellä ja likaantui nopeasti.
Silti kaipaisin tähän muuten tylsään kampaukseeni jotakin vaihtelua, joten voi olla että käyn leikkauttamassa tällä viikolla otsiksen, ehtiihän sen sitten taas kasvattaa pois jos mieli muuttuu  ::)

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #612 : 11.01.11 - klo:09:10 »
Mä en osaa päättää leikatako otsis vai ei. Olen ihan potentiaalinen otsis-omistaja, kun pesen hiukset lähes päivittäin ja jaksan föönata/suoristaa otsiksen ruotuun. Tuntuu että omaan naamaan kävisi otsis hyvin. Nyt mulla on pisimmät ex-otsishaituleet huulien korkeudelle, ja ärsyttää kun hiuksien ollessa auki ne on koko ajan naaman edessä. Otsiksella saisi sen hoidettua... toisaalta, mua ärsyttää se otsiksen pinnittäminen taakse, koska pinnit ei sovi yhtään mun tyyliin tai suoraan sanottuna mä inhoan niitä. ;D Esimerkiksi klassiset nutturat ja sleekit ponnarit näyttää vaan niin paljon kauniimmalta ilman mitään pinnejä. Jumpassakin otsis olisi tosi hankala. Argh, tämä otsis-asia on kyllä sellainen ikikysymys!
So it goes.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #613 : 27.06.11 - klo:20:56 »
Mistä halvatusta nämä otsishimot aina tulevat? Onhan sitä moneen kertaan itsekin todennut, ettei sitä jaksa laittaa kokoajan. Lisäksi minulla on nty rummasankaiset lasit, ja viimeksi sellaisiin ei tummakarvainen otsis oikeen sopinut. Muutenkin tyliäni on varmaan enemmän tällaiset korvalehtien mittaiset/hieman pidemmät häytylät. Uskomattoman epäloogisia haluja voi ihmisellä olla.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #614 : 27.06.11 - klo:21:24 »
Mä en osaa päättää leikatako otsis vai ei. Olen ihan potentiaalinen otsis-omistaja, kun pesen hiukset lähes päivittäin ja jaksan föönata/suoristaa otsiksen ruotuun. Tuntuu että omaan naamaan kävisi otsis hyvin. Nyt mulla on pisimmät ex-otsishaituleet huulien korkeudelle, ja ärsyttää kun hiuksien ollessa auki ne on koko ajan naaman edessä. Otsiksella saisi sen hoidettua... toisaalta, mua ärsyttää se otsiksen pinnittäminen taakse, koska pinnit ei sovi yhtään mun tyyliin tai suoraan sanottuna mä inhoan niitä. ;D Esimerkiksi klassiset nutturat ja sleekit ponnarit näyttää vaan niin paljon kauniimmalta ilman mitään pinnejä. Jumpassakin otsis olisi tosi hankala. Argh, tämä otsis-asia on kyllä sellainen ikikysymys!

Leikkaa vaan. ;D Mä kans inhoan pinnejä, mutta otsiksen saa kätevästi pois tieltä myös hiuspannan avulla. Niitäkinhän on vaikka minkälaisia, varmasti jokaisen tyyliin sopivia. :)
3a F ii