Olen alkanut melko tosissani miettimään kunnon otsatukan leikkauttamista. En vain tiedä sopiiko sellainen minulle yhtään. Sivuotsikset olen kokenut aina hankaliksi ja epäsopiviksikin.
Pitkän odottelun tuloksena minulla onkin tällä hetkellä kauttaaltaan lähes tasamittaiset hiukset, olkapäämittaiset. Tasapitkämalli on mitä helpoin, mutta samalla aika työläskin kun se helposti vain roikkuu. Tosin malli on jo hiuksistani hävinnyt ja varmasti tästäkin tasamittaisena saisi helpommin laitettavan jos leikkauttaisi taas johonkin malliin.
Tavallisin hiustyylini on vetää kaikki hiukset sille perinteiselle sykerönutturalle. Tämä tyyli on alkanut tympimään todella paljon, mutta muunlaisia kampauksia en oikein tunnu saavan asettumaan minulle sopiviksi. Mietinkin, toisiko otsatukka kaipaamaani piristystä. Otsatukalla myös tuo sykerönutturanikin näyttäisi taas erilaisemmalta. Vaikka nykyinen pitkäotsis on helppo, niin se ei välttämättä ole sopivin malli minulle.
Tosissan en tiedä uskaltaisinko mennä kenenkään kampaajan hoiviin ja pyytää leikkauttamaan otsista. Minkäläisen otsiksen tästä tukasta edes voi leikkauttaa. Pelkään, että leikkaus olisi vain laiha luiru. Olen koittanut analysoida päämalliani, mutta en vain tajua. Pääni on pyöreää, soikeaa ja tuota otsaakin on ihan laajalti, joten otsista saisi kai leikata aika runsaasti.

Lisäksi otsani, kuten muukin osa kasvoista, rasvoittuu hetkessä. Onko nopeasti rasvoittuva iho ja otsatukka täysin tuhoon tuomittua? Nytkin pitkät etuhiukseni rasvoittuvat kasvojen takia nopeammin.
Olen etsiskellyt kivaa mallia ja tämä Lake Bellin otsis on sellainen, mistä itsekin pitäisin. Haluan, että otsatukka olisi hieman lyhyempää mallia. Kasvojeni malli on tosiaan täysin erilainen mallikuviin verrattuna ja oma otsani on korkeampi sekä leveämpi:
www.realbeauty.com
http://pinterest.com/pin/104005072616440705/Pelkään myös sitäkin, näyttäisinkö varsinkin meikittömänä vieläkin lapsekkaammalta otsatukan kanssa. Sitäkin mietin, miten otsatukka ja auki olevat hiukset sopisivat minulle. Tuollaiset huolettomat mallit ovat ihanan raikkaan näköisiä, mutta niiden kantajana ei ole koskaan tällainen tasapaksukasvoinen.

Mikähän tämän viestin lopullinen idea muuten oli? No, avauduttu nyt tästäkin. Olisi kiinnostavaa kuulla etenkin rasvaihoisten mietteitä otsatukkaan. Kuivashampoo on tietysti vaihtoehto, mutta estääkö sekään otsahiusten rasvoittumista kun se ihon rasvoittuminen on ihan kunnon ihon rasvoittumista.