^ Mulla on pitkä otsa, ja otsis kyllä tasapainottaa kasvoja. Pitkä otsis on lyhyttä parempi, pitäisi ainakin n. puolet otsasta jäädä otsatukan peittoon. Ainoastaan meikinpoiston yhteydessä otan hiukset pois kasvoilta, ei todellakaan näytä hyvältä kun koko otsa näkyy.
Mun mielestä niin lyhyttä kuin pitkää otsaa on hyvä peitellä hiuksilla, jos haluaa ettei se lyhyys/pituus ota silmiin. Jossain olen nähnyt, että pitkäotsaisilla pitäis olla otsis ja lyhytotsaisilla ei. Ainakin mun äiti ajattelee päinvastoin ja hänen mielestään mulle sopii kyllä otsis, mutta eikös olisi ihana esitellä kauniin korkeaa otsaansa.

Sanoisin, että kukin tyylillään.

Mun keskiverto 1,5 cm/kk on turhan nopea kasvutahti otsatukalle, varsinkin kun en voi käyttää muotoilutuotteita päänahan takia ja tietyn mitan saavutettuaan otsahiukset alkaa kihartua eli sojottaa. Saisi trimmata oikeasti alle viikon välein.
Olen itse ratkaissut ongelman niin, että mulla on sellainen yli kasvanut sivuheitto ja sivujakaus. Noin osa otsasta on hiusten peitossa ja kasvot tasapainoisemmat, mutta leikkaamisen kanssa ei tarvitse olla niin tarkkana. Silti olen haikeana katsellut kuvia, kun kasvatin tasapitkää kevennettyä otsistani sivuotsiksena pois. Hyvin asettuneena oli tosi hyvän näköinen tuo sivuotsis, ja nythän sen voisi leikata paljon paremmin juuri sivuotsiksen malliin.
Aina otsatukan onnistuu leikkaamaan takaisin tai ainakin tekisi mieli leikata, jos pois koittaa kasvattaa. Otsiksesta ei pääse eroon. Ehkä se vaan sopii niin paljon paremmin, että turha yrittää olla ilman.