Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 245177 kertaa)

~vail~

• Vieras
Kotitekoiset hiusnaamiot
« : 22.01.06 - klo:01:59 »
Jatketaan täällä omia luonnonaines sekoituksia. Monilla on kokemuksia kasviöljyjen käytöstä hiuksissa, samoin kuin avokadosta ja banaanista olen kuullut puhuttavan.

Mun on puolestaan kuultu puhuttavan kookoksesta, jonka käyttöön HS:lla sain alkukipinän ;D
Tähän asti edullisin ja muutoinkin osuvin yhdistelmä on ollut sulatettu Rajah-kookostiiviste sekoitettuna vesitilkkaan ja Pirkka-lastenvoiteeseen, jotka läimitään suihkimalla kostutettuihin hiuksiin n. tunniksi vaikuttamaan. Tuuheutta ja kosteutta luvassa, ainakin mun päässä, shampoopesun ja tavallisen hoitoaineen jälkeen :)

Kertokaahan mikä toimii, mikä ei  - mietitään sitten millä tavoin reseptiä voisi vaikka muuttaa toimivammaksi.

Poissa Jeyzie

• Tukkaguru
  • It's better to burn out than to fade away.
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #1 : 22.01.06 - klo:08:38 »
Mun coctailiin kuuluu yleensä kookosmaitoa, bepanthenia, tilkka oliiviöljyä ja kananmunan keltuainen :)
Ihan hyvä tulos on tullut, varsinkin jos on antanut hautua koko yön päässä ja aamulla pesee pois.
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 22.01.06 - klo:19:47 »
Hunajaa lisäämällä hieman heikkotehoisestakin tuotteesta tulee kymppi. Sopii sekä hoitoaineen että tehohoidon sekaan. Hiuksista tulee pehmeämmät ja hyväntuoksuiset. Alle puolet sössön koko määrästä hunajaa niin sen levitys ja poispesu on helppoa.
this too shall pass.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #3 : 22.01.06 - klo:19:59 »
Mun kotitekoinen naamio sisältää kookoskermaa, hunajaa ja oliiviöljyä. :)

Poissa Emiliana

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #4 : 23.01.06 - klo:22:19 »
Mulla on silloin tällöin tapana sotkea sekaisin kookosmaitoa tai -kermaa ja jotain perusvoidetta, Aqualan L:ä tai Bepanthenia. Joskus oon laittanut sekaan myös O&H:ta, VO5 Instant Rescueta, hunajaa tai oliiviöljyä. Laitan seosta useimmiten kuivaan tukkaan n. korvien tasolta alaspäin, vain joskus jos on likainen letti niin pesen ensin ja laitan tökötin pyyhekuiviin hiuksiin. Kelmua tai muovipussi + pipo/pyyhe päähän ja tunniksi, pariksi hautumaan. Märillä hiuksilla vaikutusaika jää yleensä vähän lyhyemmäksi, kun ei sitä oudolle haisevan aineen valumista kauaa kestä.

Nyt on viime aikoina ollut niin kiireistä elämää että en ole ehtinyt noiden aineiden kanssa pelata - kotikemistin leikkimiseen menee kuitenkin vähän kauemmin aikaa kuin tavallisen tehohoitopurkin puristamiseen. Pakasteessa on vielä pari annospussia kookosmaitoa käyttöä odottamassa, pitäisikin ottaa nyt joku kunnon pakkastenjälkeinen tehokosteutuskuri ja käyttää ne pois.

Talvivaivaani, eli kuivuuttaan hilseilevää päänahkaa olen kohtuullisella menestyksellä hoitanut Aqualan L -voiteella: mulla se vähentää hieman kutinaa ja näkyvä hilse katoaa (onneksi!) melkein kokonaan.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 24.01.06 - klo:12:13 »
Hunajaa lisäämällä hieman heikkotehoisestakin tuotteesta tulee kymppi. Sopii sekä hoitoaineen että tehohoidon sekaan. Hiuksista tulee pehmeämmät ja hyväntuoksuiset. Alle puolet sössön koko määrästä hunajaa niin sen levitys ja poispesu on helppoa.

Pitääkin kokeilla tuota hunajaa seuraavan kerran kun hiukset pesen, kuulostaa mielenkiintoiselle.. Ihan tavallistako hunajaa siihen laitat? :)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 24.01.06 - klo:15:04 »
Hei, mitäs ajattelisitte sen Bevita-voiteen soveltuvuudesta tuohon kookosnaamioon?  ??? Oon oikea mainonnan uhri  ::)  kun sitä on nyt mainostettu joka puolella - kuinka siinä on samassa panthenol ja keramidit, ja vieläpä ainoa tuote, joka yhdistää molemmat. Mietin vaan, onkohan niistä keramideista mitään hyötyä iholle, kun ainakin tuo panthenol ilmeisesti hoitaa sekä ihoa että hiuksia.

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 24.01.06 - klo:22:00 »
Minä olen tunkenut päähäni hoitomielessä rypsäriä, oliiviöljyä, kookosta, hunajaa ja voiteita. Näistä sitten olen kaikenlaisia seoksia tehnyt. Tulokset ovat olleet ihan kivoja, mutta en ikinä saa pestyä niitä tarpeeksi hyvin hiuksista. Pitäisi taas joskus kokeilla jotain uusia mössöjä.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 24.01.06 - klo:22:07 »
Hei, mitäs ajattelisitte sen Bevita-voiteen soveltuvuudesta tuohon kookosnaamioon?  ??? Oon oikea mainonnan uhri  ::)  kun sitä on nyt mainostettu joka puolella - kuinka siinä on samassa panthenol ja keramidit, ja vieläpä ainoa tuote, joka yhdistää molemmat. Mietin vaan, onkohan niistä keramideista mitään hyötyä iholle, kun ainakin tuo panthenol ilmeisesti hoitaa sekä ihoa että hiuksia.

Kuulostaa ainakin hyvältä! Sinuna kokeilisin ihmeessä! Ei siinä ainakaan mitään menetä.

Jos käyt ostamassa kookoshoitoon aineksia, niin katsele samalla jos löydät kookoskermaa. Toimii paljon paremmin kookoshoidoissa, koska siinä on enemmän rasvaa ja koostumus on paksumpaa. Ainakin Blue Dragonilla on kookoskermaa, eli kannattaa katsastaa tarkasti ne hyllyt. Kookosmaitokin toimii oikealla vaikutusajalla hyvin, mutta itselläni tuo kookoskerma oli huomattavasti parempaa tukalle kuin ihan se perinteinen kookosmaito. :)  Kookosmaidoissakin on eroja, kannattaa ottaa sellaista kookosmaitoa, jonka rasvapitoisuus on suurin - kosteuttaa tukkaa paremmin. Kookosmaidossa on myös proteiineja jotka tekevät tukalle hyvää. Ei muuta kuin kivoja testailuhetkiä - ja muista kertoa meille sitten tuloksista.  ;)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Zessa

• HAIRahtanut
  • Miten niin pieni voi olla niin ihmeellinen?!
« Vastaus #9 : 24.01.06 - klo:22:09 »
hah..Mulla on ollu mössättyä banaania, kookoskermaa ja bepanthenia nyt 30min.päässä..saas nähdä mitä tulee..Ajattelin tosissaan lisäillä tuota banaania K-pakin malliin.. ;D Onko muut banaania koittanut joskus?

Edit. Eilen oli siis tuo yllämainittu naamio päässä melkein pari tuntia, mutta ei ollu häävi..Kyllä mä noilla muilla hoitiksilla ja muilla parempaan tulokseen pääsen lyhyemmällä ajalla ja pienemmällä vaivalla..Ja tuo banskun haju oli ällöttävä pidemmän päälle... :-\
« Viimeksi muokattu: 25.01.06 - klo:09:35 kirjoittanut Zessa »
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 24.01.06 - klo:22:13 »
mä en ole huomannut hunajan vaikuttavan mitenkään noin hyviin hoitiksiin kuin k-pak, eron huomaa lähinnä kaikkein huonoimmissa markettihoitiksissa. 

Idea on siinä että keskinkertaisesta hoitiksesta saa hunajalla selvästi paremman.
this too shall pass.

~vail~

• Vieras
« Vastaus #11 : 24.01.06 - klo:22:22 »
Jos käyt ostamassa kookoshoitoon aineksia, niin katsele samalla jos löydät kookoskermaa. Toimii paljon paremmin kookoshoidoissa, koska siinä on enemmän rasvaa ja koostumus on paksumpaa. Ainakin Blue Dragonilla on kookoskermaa, eli kannattaa katsastaa tarkasti ne hyllyt. Kookosmaitokin toimii oikealla vaikutusajalla hyvin, mutta itselläni tuo kookoskerma oli huomattavasti parempaa tukalle kuin ihan se perinteinen kookosmaito. :)  Kookosmaidoissakin on eroja, kannattaa ottaa sellaista kookosmaitoa, jonka rasvapitoisuus on suurin - kosteuttaa tukkaa paremmin. Kookosmaidossa on myös proteiineja jotka tekevät tukalle hyvää.

Jos löytää kookostiivistettä (=kookosta pahvipakkauksessa) niin se on kätevää myös. Tuo tölkitetty maito on yleensä veden ja tuon tiivisteen sekoitusta. Edullisemmaksi tulee tiivisteen käyttö + se hyvä puoli, että kun se on kuivatarvike niin se ei vanhene kuten maito tai kerma ellei koko annos kulu viikossa. Tiivisteen kanssa pitää kyllä olla tarkka lämmittäessä ja sekoittaessa, ettei jää hiutaleiseksi päähän laittaessa (vaan kyllä ne erään kerran murut shampoopesussa lähti helposti).

Kun itse ensi kerran laitoin maitoa, niin annoin sen vain koppuroitua hiuksissa, eli en hautonut minkään pussin alla ja silti tuli hyvä tulos, tosi pehmeä. Nyt tuon pussin alle laitetun tiivisteestä tehdyn sekoituksen kanssa hiukset ovat selkeästi myös runsaammat pesun jälkeen, olematta silti tahmeat tai näyttämättä siltä että niissä olisi aineen jäämiä.

Deko, tuota hunajaa voisi joskus koittaa, olen sitä saunan ajaksi laittanut kasvonaamioksi mutta hiuksiin en. Kasvoja se hieman kuorii, eihän se hiuksia vahingoita sitten?

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 24.01.06 - klo:22:26 »
Tästä tulikin mieleeni kun kyselin tänään poikaystävältä mitä haluais syödä tänään illalla.
-"kanakastiketta, mut muista ostaa kermaa."
-"Hei! mulla on kookosmaitoa jääkaapissa laitan sen."
-"eiii..ei sitä." (ei tykkää kookoksesta)
-"No mä laitan sen sit tukkaan huomenna!"  ;D

Kyllä se taas sai nauraa. Ei oikeen tajua näitä hius-hullutuksia..  ;)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #13 : 25.01.06 - klo:03:38 »
bevitasta, keramidit eivät hiukseen sinänsä vaikuta, panthenol kyllä.

tosin, en ostaisi bevitaa vaan tukkaa varten, enkä bepantheniakaan :) on niin paljon hoitoaineita, joiden litrahinta tulee halvemmaksi kuin noiden voiteiden, ja tehoavia aineitakin on suhteessa usein enemmän
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 25.01.06 - klo:03:50 »
Tähän tukkaan toimii kookoskerma-hunaja-oliiviöljy-sekoitus. Ja piiiiitkällä vaikutusajalla, mieluiten yön yli.
Tosin mieheltä tulee piikittelyä siitä että suihkumyssyni rapisee häiritsevästi kun kääntyilen yöllä... Ja minä kun jo ajattelin että olen aika hellävaraisesti hänet totuuttanut tähän hiushulluuteeni! Hah, jos haluaa pemeitä hiuksiani hiplata niin tottukoon vaan rapinaan! ;D