Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279325 kertaa)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #105 : 23.05.06 - klo:13:01 »
Tuossa sinun laittamassasi incissä näyttää olevan formaldehydin vapauttajaa (DMDM hydantoin), joka on allergisille ja luonnolle melko haitallista.  :-\

muoks: ellen nyt ihan väärässä ole niin tuossa laittamassani Oriflamen Aloevera-geelin incissäkin näyttää olevan yhtä formaldehydin vapauttajaa, nimittäin tuo imidazolidinyl urea muistaakseni on sellainen. Korjatkaa jos olen hakoteillä.
Noissa kummassakaan sitä ei luultavasti (toivottavasti) kovin paljoa ole..
« Viimeksi muokattu: 23.05.06 - klo:21:03 kirjoittanut calypso »

rolla

• Vieras
« Vastaus #106 : 23.05.06 - klo:17:23 »
Kukaan pessyt pesupähkinöistä tehdyllä liemellä tukkaa? Aattelin alkaa koekaniiniksi, jos jaksan keitellä liemet.

Poissa dhaniwali

• HAIRahtanut
« Vastaus #107 : 24.05.06 - klo:13:56 »
Tuossa sinun laittamassasi incissä näyttää olevan formaldehydin vapauttajaa (DMDM hydantoin), joka on allergisille ja luonnolle melko haitallista.  :-\

Just joo, että iho-ongelmien hoitoon?  ??? Mietinkin että mikä se mahtaa olla..

rolla

• Vieras
« Vastaus #108 : 15.06.06 - klo:15:46 »
No ei se DMDM kaikille hallaa tee. Mun käsille se on hyvää jos käyttää vaikka saippuaa. Tosin nykyään vältän tuotakin ainetta.

Mä käytin noin 3 vuoden tauon jälkeen taas kookosta tukkaan, tällä kertaa eldoradoa. Viimeksi taisi olla joku wok roll. Siis ihan kamalaa. Ihan kun toi olis rakennepaikkaavaa, jota saanut yliannostuksen. Tukka jäi taas karheaksi ja pörröiseksi. Jäi kyllä taas viimeiseksi kokeiluksi, kosteuttanut ei lainkaan.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #109 : 15.06.06 - klo:16:03 »
Tuossa sinun laittamassasi incissä näyttää olevan formaldehydin vapauttajaa (DMDM hydantoin), joka on allergisille ja luonnolle melko haitallista:-\

No ei se DMDM kaikille hallaa tee. Mun käsille se on hyvää jos käyttää vaikka saippuaa. Tosin nykyään vältän tuotakin ainetta.

Sanoinkin että allergisille haitallista, en ole yllyttänyt välttämään sitä kuin ruttoa  ::)
Ja saako kysyä ihan uteliasuudesta että miksi itse välttelet sitä ellei se tee hallaa?

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #110 : 15.06.06 - klo:17:51 »
Mä olen viimeaikoina käyttänyt oliiviöljyä. Tällä kertaa kokemukset ovat olleet ihan hyviä, verrattuna viime kertaisiin kokeiluihin vuosia sitten. Olen myös sekoitellut hunajasta, oliiviöljystä ja muutamista hoitoaineista+tehohoidoista kaikenlaisia seoksia.

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #111 : 18.06.06 - klo:03:16 »
Mä olen viimeaikoina tykästynyt kookoskerma aloeverageeli -yhdistelmään. Aloeveraa tulee käytettyä ihan hiustenpesujen välissäkin, tuntuu kosteuttavan kuivia latvoja ihan kivasti.  :)

rolla

• Vieras
« Vastaus #112 : 19.06.06 - klo:19:41 »
Tuossa sinun laittamassasi incissä näyttää olevan formaldehydin vapauttajaa (DMDM hydantoin), joka on allergisille ja luonnolle melko haitallista:-\

Sanoinkin että allergisille haitallista, en ole yllyttänyt välttämään sitä kuin ruttoa  ::)
Ja saako kysyä ihan uteliasuudesta että miksi itse välttelet sitä ellei se tee hallaa?

Mä vaan välttelen iholle kaikkea turhaa kemikaalia kun on taipumis erilaisille allergioille  ;)

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #113 : 21.06.06 - klo:11:39 »
Nyt kun on jussikin ovella, niin olisi mukava järkyttää kavereiden sielunrauhaa ja tunkea mökillä päähän jotain luonnonhoidetta. Ideoita?

~vail~

• Vieras
« Vastaus #114 : 21.06.06 - klo:12:08 »
Nyt kun on jussikin ovella, niin olisi mukava järkyttää kavereiden sielunrauhaa ja tunkea mökillä päähän jotain luonnonhoidetta. Ideoita?

www.yrttitarha.com on mukavasti ohjeita ja esittelyitä erilaisista yrteistä: huuhteista, uutteista ja öljyhoidoista. Samantien tehkää kunnon kasvohoitelutkin, sokerikuorinnasta ja nokkosnaamioista lähtien ;)

Täällä on myös hirmusti hiustenhoitoreseptejä englanniksi: http://possumsal.homestead.com/hair.html

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #115 : 21.06.06 - klo:12:25 »
Kiitos vinkeistä, tuoltatahan löytyy vaikka mitä ihanaa  :) Ja kun päästään vielä kunnon savusaunaan, niin siinä on kyllä juhannusta kerrakseen!

rolla

• Vieras
« Vastaus #116 : 21.06.06 - klo:12:43 »
Uskallanko ees lukea tuota linkkiä kun mies muutenki ihan hermorauniona mun kokeilujen takia. No saapa ainakin nauraa  ;D

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #117 : 03.07.06 - klo:19:14 »
Miten olette kookoskerman kanssa tehneet sen huuhtelun, siis riittääkö pelkkä huuhtominen vai pesettekö shampoolla hiukset kookoskermahoidon jälkeen?

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #118 : 06.07.06 - klo:19:06 »
Miten olette kookoskerman kanssa tehneet sen huuhtelun, siis riittääkö pelkkä huuhtominen vai pesettekö shampoolla hiukset kookoskermahoidon jälkeen?

Pesen ja vielä hoitoaineet perään. Minä en ole enää saannut kookoksella tähän pitkään tukkaan yhtä hyviä tuloksia kuin lyhyempään. Kuivat latvat menee vaan ihan hillittömään takkuun.. :(
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #119 : 06.07.06 - klo:21:14 »
Kokeilin tuota kookoskermaa hiljattain, mutta se ei oikein toiminut, hiukset tuntui sen jäljiltä melko karheilta (laitoin kyllä sitten vielä hoitista päälle). Nyt tein sellaisen sekoituksen jossa on puolet öljyä ja puolet kookoskermaa, ja käytän sen sitten seuraavalla pesukerralla öljynä...