Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279313 kertaa)

Chihutu

• Vieras
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #120 : 18.07.06 - klo:15:39 »
Ostin eilen cittarista tota blue dragon kookoskermaa, mutta en löytänyt pirkka lastenvoidetta. Minkälainen se pakkaus on ja mistäpäin kauppaa löytyisi? Katsoin sieltä missä oli kaikki muutkin rasvat, mutta en muistanu katsoa vauvaosastolta.

Vai olisiko jotain muuta mitä voisin tohon kermaa sekottaa? Rasvoja en löytänyt meiltä muuta kuin essex plus (joku hajusteeton emulsio "sopii kaikenikäisille ja käytettäväksi koko keholle") ja garnierin body cocoon, jota oon muistaakseni joskus lettiin tunkenut en sitten tiedä onko se hirveetä myrkkyä hiuksille.

Vai miten olisi joku öljy? Ensimmäistä kookosmössöä hiuksiin laittamassa. :)

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 18.07.06 - klo:15:43 »
Sinistä Bepanthenia on ainakin jotkut käyttäneet, ja olikohan Aqualan L:ääkin? Selailemalla varmaan löytyy voidesuosituksia :)

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 18.07.06 - klo:15:48 »
Ostin eilen cittarista tota blue dragon kookoskermaa, mutta en löytänyt pirkka lastenvoidetta. Minkälainen se pakkaus on ja mistäpäin kauppaa löytyisi? Katsoin sieltä missä oli kaikki muutkin rasvat, mutta en muistanu katsoa vauvaosastolta.

Nimenomaan vauvaosastolta löytyy, ainakin meidän Sittarista. Sieltä talkkien ja vauvaöljyjen vierestä. Purkki on tällainen, ei tosin ihan noin räikeän vihreä.
1c M ii, tjsp

Chihutu

• Vieras
« Vastaus #123 : 18.07.06 - klo:15:52 »
Okei kiitos paljon! :) Kaipa mä sitten haen tommosen vielä ennenkuin alan säätämään. Voin editoida tähän perään sitten, että mitä tukka tykkäsi..

EDITT. Tänään laitoin hiuksiin sekoittamaani bluedragon kookokoskermaa ja pirkka lastenvoidetta. Laitoin sössön kevyesti spruuttapullolla (joku vanha vaalennussuihkepullo jossa on vettä) kostutteihin hiuksiin. Annoin vaikuttaa reilun tunnin pussin ja pipon alla (kiitos siitäkin vinkistä ;)) Pesin päänahan xz muumishampoolla ja latvoihin & pituuksiin laitoin suklaavanilija hoitoainetta. Tuli pehmeät ja ehkä pikkasen paksummat tuntuset, meneeköhän tukka kuitenkin taas littanaksi kun nukun.. Aion kyllä tehdä uudestaan. Tota kookoskermaa jäi kyllä kamalasti ja se säilyy vaan 3 pv jääkaapissa.
« Viimeksi muokattu: 20.07.06 - klo:00:57 kirjoittanut Chihutu »

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #124 : 20.07.06 - klo:21:09 »
Tota kookoskermaa jäi kyllä kamalasti ja se säilyy vaan 3 pv jääkaapissa.
Mie laitan 2 desin kookoskermasta sen puolet kerralla päähän ::). Samahan se on käyttää pois kun ei kuitenkaan säily.. Tykkään kyllä muutenkin laittaa tehiksiä reilusti.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet

Chihutu

• Vieras
« Vastaus #125 : 22.07.06 - klo:00:53 »
^ Laitoin loput sitten pakkaseen, saa nähä miten käy kun sulatan. Huomasin kans, ettei se mun määrä riittäny kunnolla, lähinnä vaan päälimmäiset hiukset "kastui". No ens kerralla sitten enemmän. :)

Poissa Jessie

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #126 : 22.07.06 - klo:21:12 »
Sinistä Bepanthenia on ainakin jotkut käyttäneet, ja olikohan Aqualan L:ääkin? Selailemalla varmaan löytyy voidesuosituksia :)

Sininen Bepanthen vaan pirun kallista, jos aikoo käyttää useammin.

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 17.08.06 - klo:13:37 »
Onkohan kukaan kokeillut tehdä tuoreesta avocadosta naamiota hiuksille?
Luin kesällä Kauneus&Terveys-lehdestä että se olisi tosi hyvä kosteuttamaan ja elvyttämään hiuksia.
Ainakin avocadoöljyä käytetään monissa hoitoaineissa joten luulisi nyt että tuore tavarakin tekisi hiuksille jotain.
Olisi kiva kuulla jos jollain on kokemusta ja jos ei, niin pitänee joku päivä itse testata.  ;)

meriucha

• Vieras
« Vastaus #128 : 17.08.06 - klo:14:04 »
Mulla on tapana seata hunajaa millon mihkäki. Hunaja-banaaniyhdistelmää olen kokeillut, mutta en tykännyt siitä banaanista. Nyt vaan sitten sekaan sitä hoitoaineeseen ja vastaaviin, en täysin omatekoisia jaksa tehdä. Hoitoainesta, hunajaa, oliiviöljyä ja kosteusvoidetta. Hajustamatonta tietenkin  :)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #129 : 17.08.06 - klo:15:43 »
Mä aion kanssa tänään testata erästä omatekoista hiusnaamiota tai tehohoitoa...siihen tulee mm. soijaa ja hunajaa ja ehkä vähän muutakin. Pohjana käytän jotain tavallista hoitoainetta, hajustamatonta. Piti ostaa lv:n tehis. Se olis tarpeeksi yksinkertainen koostumukseltaan tuollaiseksi hoitoainepohjaksi mutta ajattelin kokeilla ensin jo kaapista löytyvää dermasydin hoitista. Mietityttää tuo miten soijajauhojen proteiinia saisi imeytettyä hiukseen (luultavasti ei mitenkään) mutta kokeilla täytyy... ::)

...kokeilin siis tota sekoitusta ja aluksi toimi hyvin. Imeyty hiukseen niin että huuhtoessa ei juurikaan mitään mennyt viemäriin. Hius oli jämäkän tuntuista eikä noussut pystyyn haituvaisesti niin kuin tavallisesti...mutta mutta seuraavana päivänä ihana jäykkä rakenne oli jo melkein kadonnut ja nyt alkaa tuntua ikävän rasvaiselta...tosin eipä mulla meinaa noiden varsinaisten rakennehoitoaineidenkaan jälkeen pysyä tuo jämäkkyys kuin hetken...miten sais ne proteiinit lukittua hiukseen... :-*
« Viimeksi muokattu: 18.08.06 - klo:13:12 kirjoittanut Bembo »

Poissa -tiina-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #130 : 20.08.06 - klo:09:44 »
Onko mineraaliöljyistä itse hiuksille mitään haittaa tai hyötyä?Ihohuokosia minulla ainakin tukkii mutta voiko ko. ainetta sis. tuotteita käyttää omiin naamioihin?
Ostin vartalovoiteen joka olikin täynnä mineraaliöljyä mutta myös sorbitolia niin ajattelin värkätä siitä naamion pohjaa..
Päänahkaan ei tietenkään laiteta.
Eli haittaa vai hyötyä hiuksille?

Poissa Viola

• Hiushörhö
« Vastaus #131 : 21.08.06 - klo:14:32 »
Ennemmin mineraaliöljyistä hiuksille hyötyä taitaa olla kuin haittaa, koska nehän kuitenkin kosteuttaa.
Mutta mikä idea sorbitolissa on?
Hiukset: Voimakkaasti luonnonkiharat, pituutta olkapäille, väriltään vaaleanruskeat

Poissa -tiina-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #132 : 21.08.06 - klo:15:05 »
Toisessa ketjussa oli kemian oppitunti ja siellä opin että sokerit ovat hyviä kosteudensitojia.Sorbitoli lienee sokeri..?

Poissa Viola

• Hiushörhö
« Vastaus #133 : 21.08.06 - klo:15:43 »
Okei, mä oon missannu ilmeisesti tämän oppitunnin  ;)
Hiukset: Voimakkaasti luonnonkiharat, pituutta olkapäille, väriltään vaaleanruskeat

Poissa Jessie

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #134 : 08.09.06 - klo:16:42 »
Toisessa ketjussa oli kemian oppitunti ja siellä opin että sokerit ovat hyviä kosteudensitojia.Sorbitoli lienee sokeri..?

Yleisenä nyrkkisääntönä pidän, että sokerit ovat '-oosi' -loppuisia ja nuo '-oli' - loppuiset taas alkoholeja,  mainitsemasi sorbitoli on siis alkoholia.