Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279306 kertaa)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #15 : 25.01.06 - klo:16:06 »
bevitasta, keramidit eivät hiukseen sinänsä vaikuta, panthenol kyllä.

tosin, en ostaisi bevitaa vaan tukkaa varten, enkä bepantheniakaan :) on niin paljon hoitoaineita, joiden litrahinta tulee halvemmaksi kuin noiden voiteiden, ja tehoavia aineitakin on suhteessa usein enemmän

Niin, en mäkään niitä vain tukkaa varten ostaisi, juuri lähinnä tuon hinnan takia. Muuten musta kyllä on kiva sekoitella vähän kaikenlaista, ja saan jotain ihme iloa siitä, kun sama tuote toimii eri yhteyksissä.  Bepanthen vaan on niin hyvä perustuote vähän kaikkiin ihoärsytyksiin ja muihin epämiellyttäviin yllätyksiin, että sitä on melkein pakko olla. Niinpä ajattelin, ajaiskohan tuo Bevita saman asian, niin tulis sitäkin kokeiltua  ;) Sitten kuitenkin aloin ihmetellä, mitähän nuo keramidit oikein ovat ja saakohan hiukset niistä mitään. Eli kiitosta vaan Icelle jälleen!  :)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #16 : 25.01.06 - klo:18:01 »
keramidit korjaavat ihon rakennetta, jolloin iho pitää paremmin kosteuden itsessään :) hiuksessa ei sama aine toimi samalla tavalla :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Paikalla Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #17 : 29.01.06 - klo:18:11 »
Onko kukaan koittanut Eucerin-rasvaa hiuksiin? Itseltä löytyy sellainen iso puteli, jossa 10% ureaa (siis virtsa-ainetta, tiedän  ;)) Eikös urean pitäisi kosteuttaa hiustakin? Vai onkohan tuo liian heviä tavaraa?
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.

~vail~

• Vieras
« Vastaus #18 : 29.01.06 - klo:18:15 »
Tein viime yöksi oikein kunnon sössön päähän muovipussin ja pipon alle (ei haitannut lauantai-illan tyyliä, kun on räkä poskella jo valmiiksi kiitos nuhakuumeen ;D )

Tavoite oli saada punakkuutta hiuksista pois, kun olen ajatellut kokeilla tummempaa (ehkä tuhkaisempaa?) sävyä värianalyysin kannustamana. Sekä luonnollisesti kosteuttaa hiusta.

Eli sekoittelin mikroon laitettavaksi vajaan desin verran ruokaöljyä ja sentin verran Rajah-kookostiivistettä. Lämpimänä ne sekoittuivat hyvin, joskin heti jäähtyessään kookos kiteytyi pieniksi muruiksi. No kiteytyminen ei haitannut, päähän asti se ehti hyvin - eli vaihteeksi kuiviin pituuksiin kunnolla pyyhkäisten. Yö meni kuumeen ansiosta oikein mukavasti, rapina ei haitannut lukkiutuneita korvia ::)

Aamusella pesin hiukset VO5 syväpuhdistavalla kahdesti vaahdottaen ja hiukset olivat tosi liukkaat. Perään vielä L'Anzan Reconstructer suihkun lämmöstä nauttimisen ajaksi.

Lopputulos: Kiiltoa on, punaisuutta vähemmän - tyvikasvu ei erotu niin selkeästi enää. Tämä myös puolueettoman raadin mukaan. Hiukset ovat myös runsaamman tuntuiset ja jätettävien hoitojen jälkeen latvat laskeutuvat mukavasti kaartuen.

En tuon pelkän kookoksen ole huomannut väriä syövän, tosin se ei koskaan ole ehtinyt 12 tuntia päässä ollakaan... Nyt on ihan onnistunut olo.

Deanna

• Vieras
« Vastaus #19 : 31.01.06 - klo:14:38 »
Kokeilin tässä yksi päivä laittaa kookosmaitoa ja hunajaa hiuksiin. Aiemmin en ole kookosmaitoa kokeillut. Laitoin siis ruokalusikallisen tavallista hunajaa kookosmaidon sekaan ja levitin seoksen kuiviin hiuksiin, ja muovipussi päähän (kun pelkäsin että se valuu, mutta hyvinhän se päässä pysyi). Pidin seosta vain 30 min päässä koska kookosmaidon haju alkoi tökkimään tosi vahvasti (vaikka kookoksesta muuten pidänkin). Pesin normaalisti shampoolla ja laitoin hoitoaineen perään. Tulos: hiukset olivat kuivuttuaan tuuheammat, mutta myös jotenkin pörröiset, siis pitkissä hiuksissa näkyi selvästi päällä sellaisia lyhyempiä (katkenneita?) hiuksia jotka oli aivan sikkuralla. Normaalisti noita ei näy juuri ollenkaan. Toista kertaa en luultavasti kokeile, kun parempaan tulokseen pääsee vähemmällä vaivalla pelkällä hoitoaineella..

Joskus aiemmin olen myös kokeillut saunahunajaa sekoittaa hoitoaineeseen, mutta tuntuu että se jotenkin karheuttaa mun hiuksia ??? (Mulla on joku sellainen saunahunaja jossa lukee että voi myös käyttää hiustenhoitoaineena).

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 31.01.06 - klo:16:16 »
Deanna, paljon vaikuttaa myös, minkä hoitiksen laitoit tuon naamion jälkeen.

Poissa Rosey

• Hiushörhö
« Vastaus #21 : 31.01.06 - klo:17:28 »
Millanen hoitis sitten olisi hyvä? Itselläni esiintyy aika usein tuota pörröisyyttä pesun jälkeen. Kuivat hiukset vai mikä?

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 31.01.06 - klo:17:30 »
Niin, kuivat hiukset on usein pörröiset. Näin esimerkkeinä Joicon Altima on hyvä, samoin tuo ylistetty Elvitalin Nutri Gloss-naamio pikahoitiksena käytettynä. Tuli juuri aamulla itse kokeiltua  ;)

Deanna

• Vieras
« Vastaus #23 : 01.02.06 - klo:01:09 »
Laitoin Urtekramin Aloe Vera hoitiksen, outoa vaan mielestäni on se että pelkällä tuolla samalla hoitiksella ei noita pörröjä tule näkyviin, että miksi ne naamion jälkeen näkyi? Esim eilen pesin Paul Mitchellin syväpuhdistavalla ja laitoin tuon Urtekramin hoitiksen, eikä tietoakaan mistään pörröistä. En ymmärrä!

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 01.02.06 - klo:13:07 »
Laitoin Urtekramin Aloe Vera hoitiksen, outoa vaan mielestäni on se että pelkällä tuolla samalla hoitiksella ei noita pörröjä tule näkyviin, että miksi ne naamion jälkeen näkyi? Esim eilen pesin Paul Mitchellin syväpuhdistavalla ja laitoin tuon Urtekramin hoitiksen, eikä tietoakaan mistään pörröistä. En ymmärrä!

Tämä kommentti nyt ei varmaan auta sua yhtään  ::) mutta itse törmään jatkuvasti tuohon samaan, että joku aiemmin toiminut ei yhtäkkiä tai muiden tuotteiden kanssa käytettynä enää toimikaan. Ihan niin kuin hiuksilla olisi oma tahto  :-\ Ei sitä aina ymmärrä eikä se aina toimi minkään yleisen logiikan mukaan, mutta minkäs teet. Ei auta kuin kokeilla ja yrittää löytää ne itselle kulloinkin toimivat tuotteet.

Vulpes

• Vieras
« Vastaus #25 : 04.02.06 - klo:16:51 »
Mä laitoin viimeksi ennen pesua hiuksiin Aqualan L-kookoskerma-hunajasekoitusta pariksi tunniksi, ja tuntuu että jos sillä jotain vaikutusta oli niin se kyllä lähti shampoopesussa. Miten paljon tolla yleensäkään voi tulosta saada jos se pitää aika huolella pestä pois.. Pesun jälkeen lopputulos oli kyllä kiva, mutta se tais suurimmaks osaks johtua O&H hoitiksesta. Taidan jatkossa käyttää kookoskermat mieluummin ruoanlaittoon. Mua oikeasti nytkin vähän harmitti laittaa sitä hiuksiin kun tykkään siitä niin paljon ruoassa ;D

Poissa Rosey

• Hiushörhö
« Vastaus #26 : 04.02.06 - klo:16:55 »
Oletteko laittanu helokkiöljyä hiuksiin? Lähinnä iholle se taitaa olla tarkotettu, mutta hyödyttäisikö se mitenkään hiusta? Putelis lukee että voi laittaa suoraan iholle tai nauttia sisäisesti. Itse käytän tuota todella kuivalle iholle ja syötän koiralle ruuan mukana.

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #27 : 05.02.06 - klo:14:31 »
Mulla on kookos käytössä aina sillointällöin. Yleensä hieron kookoskermaa kuiviin hiuksiin, annan vaikuttaa puoli tuntia ja sitten normaali shampoo+tehis+hoitoaine. Toimii hyvin, kookos tuntuu antavan hiuksille lisää kosteutta ja tuuheutta. Työkaveritkin aina huomaavat, kun olen käyttänyt kookosta.   ;D 

Kananmunakeltuainen+oliiviöljy -sekoitusta tuli käytettyä vuosia sitten useamminkin. En enää edes muista, oliko tuosta mitään sen kummempaa hyötyä hiuksille.

Haluaisin kokeilla jotain voidetta sekoitettuna kookokseen. Mitä mun pitäisi etsiä siitä voiteesta? Mitä ainesosia pitäisi välttää? Asun ulkomailla, joten suomalaisten voiteiden osto ei onnistu ihan helposti.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 05.02.06 - klo:22:58 »
Miten paljon tolla yleensäkään voi tulosta saada jos se pitää aika huolella pestä pois..
Mulla kävi sama mielessä, onko siitä oikeasti mitään hyötyä, jos pitää saada heti pois?

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 06.02.06 - klo:09:07 »
Haluaisin kokeilla jotain voidetta sekoitettuna kookokseen. Mitä mun pitäisi etsiä siitä voiteesta? Mitä ainesosia pitäisi välttää? Asun ulkomailla, joten suomalaisten voiteiden osto ei onnistu ihan helposti.

Osaan kommentoida niitä, mitä kannattaa välttää: Silikonit (ainakin dimethicone, -methicone) ja mineraaliöljyt ( lähinnä paraffin). Jokin perusvoide on varmaan toimiva, kunhan ei ole kovin rasvainen.