Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279311 kertaa)

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #165 : 08.04.07 - klo:18:56 »
^ Mistä Todia ostat tuota glyserolia eli glyseriiniä? Saako sitä apteekista vai mistä?

Joo, sieltä ihan!! :) Noin euroa 150ml.
Muoks. Kävipäs kummasti. Hajamielinen päivä. 5, eli viisi euroa!! ;D ::)
« Viimeksi muokattu: 08.04.07 - klo:22:12 kirjoittanut Todia »
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Moonflower

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 08.04.07 - klo:19:22 »
^ Niin montako euroa?  ;D

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 08.04.07 - klo:19:24 »
^ Tuota minäkin äsken kummastelin. Ajattelin, että voisin myös käydä katsastamassa apteekin, jos ei ole kallista ja kosteuttaa hyvin?

Trillian

• Vieras
« Vastaus #168 : 08.04.07 - klo:20:36 »
Auh, mua alkoi naurattamaan ihan hirveästi ajatus kokovartalotuorekelmutetusta turvenaamioidusta juureksesta, jolla muhii päässä muovipussin ja pipon alla itse tehty glyserolituunattu öljyhoito.  :D

Mutta pakkohan sitä glyseriiniä on saatava, jos se kerran hyvää on. Säilytetäänkö sitä jääkaapissa vai huoneenlämmössä? :)

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #169 : 08.04.07 - klo:22:13 »
Auh, mua alkoi naurattamaan ihan hirveästi ajatus kokovartalotuorekelmutetusta turvenaamioidusta juureksesta, jolla muhii päässä muovipussin ja pipon alla itse tehty glyserolituunattu öljyhoito.  :D

That`s me. Ei turvetta kyllä, sauna menisi kamalaan kuntoon, mutta muovipussi ja pipo, tietty..! :-*
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 10.04.07 - klo:19:46 »
Nyt on päässä muhimassa muovisen pussin ja pyyhkeen alla kookoskermaa ja ripaus bepanthenia, humektania, hunajaa ja oliiviöljyä. Ja valuu tosissaan, tuli vähän liikaa laitettua  ;D Mutta sitkeästi aion pitää tunnin päässä, raportoin millainen lopputulos tulee!

No niin, tukassa oli tunnin kyseinen sekoitus ja co-pesun tein vaniljasuklaalla, näin ekan kerran jälkeen tulos ei kyllä  hymyilytä  :-\ Jäi vähän tahmaiseksi eli olisi pitänyt varmaan pestä ihan shampoolla, ja muuten aika peruskunnossa ovat. Pitää kokeilla  vielä useamman kerran josko tulos paranisi!
« Viimeksi muokattu: 10.04.07 - klo:21:19 kirjoittanut Luna »

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 12.04.07 - klo:09:32 »
Kokeilin illalla Therappella pestyyn, kosteaan tukkaan kookoskermaa, johon sekoitin hieman 99,5% aloe veraa ja latvoihin pari tippaa jojoba-öljyä. Pidin noin tunnin suihkumyssyn alla, ja elämäni pahin lähmähän siitä tuli. Vois kokeilla uudelleen sitten, kun tukka on tarpeeksi pitkä, että kerman saa levitettyä pelkästään latvoihin ja pituuksiin. En pessyt kermoja hoidon jälkeen pois, vaan huuhtelin pelkällä vedellä niin pitkään, ettei mitään enää irronnut. Käytin Santa Marian kermaa (ainoa lisäaineeton lähikaupassa, ei tee mieli lykätä emulgointiaineita sun muita päänahan lähelle tunniksi muhimaan), ens kerraksi vois ostaa tuon Rajahin tiivistepalikan tai Karaa.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #172 : 12.04.07 - klo:15:18 »
Hei, voinkohan laittaa Basan-geeliä hiusnaamiosekoituksiini? Mulla on sitä melkein käyttämätön purkki kaapissa, kun ei se mun iholle sovi.
Mineraaliöljyjä ja silikoneja tässä ei ole.
Inci on tämmöinen: Aqua, Glycerin, PEG-8, Propylene glycol, Carbomer, Diazolidinyl urea, Methylparaben, Proppylparaben, Sodium hydroxide.

On 86% vettä, eikä sisällä lainkaan rasvaa. Samaan sekoitukseen laitan kyllä sitten muita rasvoja kosteutta sitomaan (kookos- ja oliiviöljyä).
Ajattelin laitella tähän myös vähän NG:a ja lurauksen muita silikonittomia marketin hoitoaineita.
Hunajaakin olisin halunnut laittaa, mutta ei mulla sitä ollutkaan :-\

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 13.04.07 - klo:14:27 »
^ testaa ja kerro ;D

Itsekin pienenä kotikemistinä olen juurikin basan-geelituubia pyöritellyt ja tavaillut inciä "sillä silmällä", ei siinä ainakaan mitään pahuuksia näyttäisi olevan ja glyseriini kiehtoo. Tosin saattaa olla ihan turha lisä (enimmäkseen vettä), mutta saa sillä ainakin seokseen massaa ellei muuta.
this too shall pass.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #174 : 16.04.07 - klo:08:56 »
Testasin ja lopputulos oli hyvä! :-*

Mulla on normaalisti tosi karheat hiukset, mutta nyt niistä tuli oikeasti paljon pehmeämmät ja liukkaammat.
Hiukset oli myös paljon kevyemmät ja jotenkin ne menivät "pienempään tilaan" kuin normaalisti :D

En tiedä, miten tämä vaikuttaa sellaiseen tukkaan, joka on luonnostaankin kevyt ja ohuehko, mutta mulle tämä ainakin oli ihan nappisekoitus ja aion ehdottomasti käyttää tätä jatkossakin.

Basan-geelin vesipitoisuus on minusta vain hyvä asia, sillä kun tämän erittäin kosteuttavan tuotteen yhdistää kosteutta sitoviin öljyihin, luulisi lopputuloksena olevan hyvin kosteutetut hiukset.

Laitoin seokseeni tosiaan näitä aineita:
- oliiviöljyä melko paljon, kookosöljyä vähän (ajattelin jatkossa laittaa myös jojoba-öljyä sekä ehkä karitevoita)
- basan-geeliä saman verran kuin öljyjä yhteensä
- NG:tä ihan vähän
- XZ:n kosteuttavaa hoitoainetta, sekä EHS:n hoitoainetta.

Hoitoaineet voi jättää poiskin, mutta luulen että niiden ansiosta seos on helpompi saada päästä pois, ja toisaalta koostumus on niiden kanssa paljon kivempi kuin ilman.
Pidin mönjää päässä puolitoista tuntia, ja se lähti sen jälkeen helposti pois ilman shampoopesuja.
Tukkaa oli tosi vaikea saada kuivaksi; pesin hiukset illalla ja ne olivat tosi kosteat vielä aamullakin. Joten ainakin tämä osoittaa, että niihin oli sidottu paljon kosteutta! Silti hiukset ei olleet rasvaisen oloiset, eivätkä lässähtäneet, vaan ne olivat ihanan pehmeät ja taipuisammatkin.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 16.04.07 - klo:16:03 »
^ myyty! Aineetkin löytyisi ihan omasta kaapista... pitääpäs ottaa resepti talteen ja testata latvoihin. Pituudet eivät ylimääräistä liruunnuttajaa vaadi mutta latvat aina kärsivät elämästä enemmän.

Kiitos koekaniinille.

edit:
testasin:
1 osa kookosöljyä, 1 osa basangeeliä ja 1 osa sekalaisia hoitiksia + nutriglossia. Laitoin vain latvoihin koska pituudet ovat muutenkin ylikunnossa. Latvat pehmenivät ihan kivasti tunnin vaikutusajalla. Ja koska tein sotkua vähän enemmän kuin olisi pitänyt niin tästä saa vielä toisen ja kolmannen latvatehokosteutushoidon. Tätä teen varmaan lisääkin, kiva seos.
« Viimeksi muokattu: 18.04.07 - klo:12:44 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #176 : 19.04.07 - klo:12:04 »
Tänään taas kokeilin eilen valmistamaani seosta, jossa on aineita suurinpiirtein tässä suhteessa, eli eniten sitä, joka ekana mainittu:

- oliiviöljyä
- basan-geeliä
- karitevoita
- EHS-hoitoainetta + NG:tä
- kookosöljyä
- jojobaöljyä

Lähdin sekoittelemaan aineita vähitellen vanhaan NG-purkkiin ja loppujen lopuksi mulla oli sitä seosta koko purkki täynnä. :o Riittää siis vielä ainakin pariksi-kolmeksi kerraksi. Pikku kotikemistiä leikkiminen on vaan niin mukavaa puuhaa :) Melko rohkeasti raaskin käyttää vähäisiä karitevoi- ja jojobaöljy-varastojani ja näyttihän tuo kannattavan. Luulen kyllä, että pelkkä oliiviöljy-basan-hoitoaine seos toimii melkein yhtä hyvin ja tulee halvemmaksikin.
Sekoitin seosta kauan ja siihen tulikin aivan ihana koostumus, sellainen kuohukermamainen ja värikin olin vaniljanvalkoinen. Tuota oli mukava lätkiä tukkaan :) Annoin vaikuttaa puolitoista tuntia. Hieman pelkäsin, että miten hiuksiini jähmettynyt karitevoi lähtee pesussa pois, mutta ei siinä sitten ollutkaan mitään ongelmaa. En tosiaan pessyt hiuksiani shampoolla enää tämän jälkeen, vaan öljyt ja karitet lähti pois ihan huuhtelulla.
Nyt tukka on taas mukavan pehmeä ja taipuisampi ja kiiltää paremmin kuin viimeksi. Nyt kun kävin vasta leikkauttamassa kuivat latvatkin pois, niin tukkani vaikuttaa tosi terveeltä ja hyväkuntoiselta, tuuhealta ja pehmeämmältä.
Tulen varmasti jatkossakin sekoittamaan öljyjä hoitoaineisiini ja tuleepahan basan-geelikin käytettyä pois :)

Luin muuten täältä juurikasvusta, että öljyn kanssa pitäisi aina käyttää myös hoitoainetta, sillä tällä tavoin se öljy emulgoituu ja vaikuttaa paljon paremmin, minkä lisäksi sen saa tukasta myös pois, eivätkä hiukset jää likaisen näköisiksi.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 19.04.07 - klo:12:35 »
Tällä kertaa mulla on kokeilussa kookosjauhe, siinä on tosi paljon rasvaa ja lisättyä maltoa eli sokeria, eikös siitä ollut aiemmin puhe että sokeri imee vettä ja jos sen saa imeytymään suomuihin niin hiukset saa kosteutta. Tai sitten olen itse päätellyt asiayhteydestä ihan väärin  :D Joka tapauksessa tosi kätevä vaihtoehto, pussi säilyy hyvin avattuna kaapissa eikä tule sen kalliimmaksi, ja voi sekoitella vhän kaiken kanssa ilman että tulee liian vetelää.

Saa nähdä mitä tästä tulee, tukka kyllä kaipaisi parin sentin leikkausta kun latvat alkaa olla huonossa kunnossa, mutkin en raski ja haluan kesäksi mahdollisimman pitkät hiukset. Pitää yrittää kaikin keinoin saada latvat eloisimmiksi  :)

Muoks jälleen. Kookosjauhe toimi veteen sekoitettuna, paksuna tahnana mun tukassa tosi hyvin, tuli pehmeyttä ja sileyttä, jopa latvoihin! Taas alkaa vaaka kallistua sen suuntaan ettei tässä ole mitään kiirettä tasoittaa...  :D
« Viimeksi muokattu: 19.04.07 - klo:14:16 kirjoittanut Luna »

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #178 : 24.04.07 - klo:12:16 »
Voi taivas näitä mun hiuksia! :o :-*

Tein eilen hiuksiin syväpuhdistuksen, minkä jälkeen jatkoin tuon edellämainitun seoksen jämiä lisäämällä siihen runsaasti oliiviöljyä, EHS-hoitoainetta ja basan-geeliä. Sekoitin kunnolla, levitin runsaasti pituuksiin ja annoin vaikuttaa kaksi tuntia. Huuhtelin huolellisesti ja pistin vielä pikahoitikseksi NG-naamion. Sitten vain hieman AC-suihketta ja vähän NG-jätettävää. Laitoin illan tullen kosteat hiukset pään päälle hyvin löyhälle letille ja menin nukkumaan. Tänään viimein vapautin hiukseni ja en voi kuin hämmästellä :o Hiukseni ovat ihan älyttömän kiiltävät ja pehmeät, siis ehkä noin kymmenen kertaa parempi lopputulos kuin edellisillä kerroilla. Letin ansiosta mulla on nyt myös mitä suloisimmat kiharat :-*

Voi jesta, en voi kuin hämmästellä. Olen aiemminkin itselläni huomannut, että paksu oliiviöljy toimii hiuksissani paremmin kuin kevyt kookosöljy, joten ajattelin, etten turhaan tuhlaa kookosta tukkaani, vaan laitan vain oliiviöljyä.
En tiedä, oliko syväpuhdituksellakin ansionsa, sillä sen jälkeen hiukset imivät naamion varmaan paljon tehokkaammin itseensä.
Kerrassaan ihana lopputulos, ei voi muuta sanoa. Harmittaa vaan jo valmiiksi, ettei näistä voi nauttia kuin pari päivää, kun sitten pitää taas pestä hiukset ja vaikutus huononee.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #179 : 01.05.07 - klo:21:15 »
Tässä viimeisin kokeiluni:

- loraus glyserolia
- hunajaa puolet
- hoitoainetta puolet

Sekoitin hyvin ja levitin puoleksitoista tunniksi. Hiuksista tuli kivan pehmeät ja kiiltävät. Ei tämä öljyhoitoja päihitä, mutta mukavaa vaihtelua :)