Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279296 kertaa)

Poissa tenn

• HAIRahtanut
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #180 : 07.05.07 - klo:15:56 »
Kokeilin tänään tällaista naamiota (määrät noin-määriä):

1 dl kookoskermaa (Kara)
1 rkl EHS hunajahoitoa
1 tl hunajaa
1 tl Basania
tilkka manteliöljyä

Kuiviin hiuksiin, hedelmäpussin ja huivin alle tunniksi. Pesu Ice Cream Dry-T shampoolla, hoitoaineena Tigin Moisture Maniac noin 5 min. Tukka kuivuttuaan aivan ihanan pehmeä, kuohkea ja kiiltävä. Suosittelen!!

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #181 : 08.05.07 - klo:19:17 »
Tässä mun tämänkertainen naamioni:

- pari ruokalusikallista hunajaa
- ruokalusikallinen basania
- kolme ruokalusikallista EHS-hunajahoitoa

Eli melkein sama kuin tennarilla, mutta ei kookoskermaa. Tulos oli mukiinmenevä, muttei mitenkään satumainen. Parempi silti kuin pelkkä EHS tai mikään muukaan markettihoitoaine yksinään!

Tuota kookoskermaa pitää kyllä itsekin kokeilla, kun se niin suosittua näyttää olevan :)

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 10.05.07 - klo:18:08 »
OH-hoitista jokunen puristus, glyserolia pari korkkia, EHS-hoitoainetta täytteeksi melko paljon ja hunajaa pari lusikkaa. Tämä teholitku päähän hetken päästä.  ::)

Edit: Ok tuli, kosteutetun tuntoinen. Vähän ylikiiltävä.
« Viimeksi muokattu: 11.05.07 - klo:21:10 kirjoittanut Keltis »

Misku

• Vieras
« Vastaus #183 : 18.05.07 - klo:17:13 »
Kun täällä on tuosta kookoksesta puhuttu ja suurin osa ihmisistä ilmeisesti ostaa jossain purkissa, niin eiks se sitä samaa kamaa ole, kuin kookosten sisällä? Siis, että voisko ihan vaan ostaa kookoksen ja kaataa sieltä ne maidot ulos? ;D

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 18.05.07 - klo:17:15 »
Kun täällä on tuosta kookoksesta puhuttu ja suurin osa ihmisistä ilmeisesti ostaa jossain purkissa, niin eiks se sitä samaa kamaa ole, kuin kookosten sisällä? Siis, että voisko ihan vaan ostaa kookoksen ja kaataa sieltä ne maidot ulos? ;D

Ei ole samaa. Kookosmaito ei ole sitä kookospähkinän sisällä olevaa litkua vaan se puristetaan siitä valkoisesta pähkinäosasta. Kiltisti ostamaan kookosmaito/kermapurkki tai kookosöljyä tms.
this too shall pass.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #185 : 18.05.07 - klo:21:47 »
Niin, eikä kookoksen ostamisessa säästäisi muutenkaan mitään. Sitä litkuahan on siellä sisällä ehkä vain kolme ruokalusikallista ja kuitenkin yksi kookospähkinä maksaa n. 2 euroa.
Mun kookosrasvapurkki maksaa 3.50 ja se riittää pienen ikuisuuden. :)

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 19.05.07 - klo:21:47 »
Minunkin on pakko kokeilla tuommoista Furtivan reseptiä!
Käsitinkö oikein, että ilmeisesti sulle Furtiva tärkeimpiä ainesosia on oliiviöljy ja Basan-geeli yhdistettynä hoitoaineeseen? Mites sitten nuo muut öljyt ja karitevoi, onkohan ne kuinka tärkeitä ja kuinka kalliita? Karitevoista taisikin olla jo juttua, pitääpäs alkaa kaivelemaan... Mietin tässä siis ostoslistaa "ääneen"  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #187 : 19.05.07 - klo:22:29 »
Kokeilin tänä iltana ennen shampoopesua tällaista sekoitusta:

*pari ruokalusikallista VO5 liruhoitsikkaa
*muutama teelusikka aprikoosinkiviöljyä
*ruokalusikka hunajaa
*hieman kookosöljyä

Valmis sekoitus oli erittäin pehmeää ja juoksevaa, olisi kaivannut jotain jämäkämpää ainesta: mutta pesun jälkeen hiukset tuntuvat ilmavilta ja pehmeiltä, joten olen tyytyväinen kokeiluun!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #188 : 21.05.07 - klo:16:22 »
Minunkin on pakko kokeilla tuommoista Furtivan reseptiä!
Käsitinkö oikein, että ilmeisesti sulle Furtiva tärkeimpiä ainesosia on oliiviöljy ja Basan-geeli yhdistettynä hoitoaineeseen? Mites sitten nuo muut öljyt ja karitevoi, onkohan ne kuinka tärkeitä ja kuinka kalliita? Karitevoista taisikin olla jo juttua, pitääpäs alkaa kaivelemaan... Mietin tässä siis ostoslistaa "ääneen"  ;D

Jep, käsitit ihan oikein. :) Oliiviöljy+ basan+ hoitoaine tuntuu mulla toimivan aina. Nuo muut öljyt menee vähän hukkaan ehkä, sillä en ole huomannut tuloksessa mainittavaa eroa, käytin sitten pelkkää oliiviöljyä tai jotain jojoba-kookos-sekoituksia. Mun tukkaan oliiviöljy on just tarpeeksi paksua ja rasvaista, mutta tuohan selviää vain kokeilemalla.
Karitevoi oli kyllä ihan mukava lisä ja se toi siihen seokseenkin sellaista paksuutta. Mutta ilman sitä pärjää myös ihan hyvin. Minä olen ostanut karitevoita pienestä suomalaisesta nettikaupasta (www.saippua.net/tuoksut), sillä muualla Suomessa en ole sitä näin halvalla nähnyt. Toimitus on nopeaa ja tuotteet saa maksaa laskulla.

Mutta yksi tärkeä juttu tässä oliiviöljyn käytössä on, mikä pitää muistaa, sillä muuten tulos epäonnistuu: Seos kannattaa tehdä jo edellisenä päivänä ja sekoittaa todella hyvin ja perusteellisesti sekä silloin tekopäivänä että ennen levitystä. Mulla tästä tulee sellaista kermamaista ja kuohkeaa seosta, kun on tarpeeksi sekoittanut. Jos tätä ei tee, oliiviöljy ei peseydy pois pelkän hoitoaineen voimin, mikä siis on ideana, vaan sitten on jo käytettävä tehokasta shampoota. Kerran tein tämän virheen, ja tuloksena oli lähmäinen, rasvainen tukka, jonka sai pestä heti syväputsarilla. Tämä tietysti syö tuon hoidon vaikutuksia huomattavasti. Itse siis olen aina ensin pessyt tukan shampoolla ja sitten vasta laittanut tämän hoidon. Monethan nimittäin tekevät öljyhoitojen kanssa juuri toisin päin, eli että pesevät öljyn pois shampoolla.

Siitä vain kokeilemaan! :)

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #189 : 08.06.07 - klo:20:43 »
Saako tuota kookosrasvaa ostettua ihan tavallisesta ruokakaupasta? Ja kumpi on parempaa tukalle - kookosöljy vai kookosrasva?

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 08.06.07 - klo:21:15 »
Ja kumpi on parempaa tukalle - kookosöljy vai kookosrasva?

Ydinkysymys on: mitä käytännön eroa noissa on... marketista ostettu cocos-rasva (voipaketin näköinen) on hajutonta, kirkasta ja prosessoitua, testattu hiusjutuissa hienosti toimivaksi. Siitä voi myös tehdä suklaatryffeleitä ;D  luontaistuotekaupoissa myytävä kookosöljy on puolestaan kylmäpuristettua ja tuoksuvaa ja kelpaa oikeasti ihmisravinnoksi (on jopa terveellistä) ja maksaa noin viisi kertaa enemmän ::)
this too shall pass.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #191 : 08.06.07 - klo:21:38 »
^ Mutta eikös joku just täällä sanonut että sitä kookosöljyä saa ihan tavan ruokakaupastakin, 500ml kuulemma maksais jotain 3€..  :-\

Edittiä.. Muistinkin väärin. Joku täällä sanoikin että tuon hintaista se oli jossain Tampereen Oriental Shopissa.
« Viimeksi muokattu: 09.06.07 - klo:15:57 kirjoittanut Deadly Nightshade »

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #192 : 08.06.07 - klo:21:40 »
Ja kumpi on parempaa tukalle - kookosöljy vai kookosrasva?

Eikös tossa kookosöljyssä ole proteiineja ym. mukana, joiden pitäisi (ainakin täällä lainatun artikkelin mukaan) imeytyä hiukseen jopa muita öljyjä paremmin. Kookosrasva on puhdistettua 100% rasvaa. Täällä taitaa olla ihan oma ketjukin tosta kookosöljystä. :)
2c F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #193 : 09.06.07 - klo:19:13 »
Kookosöljystä on täällä ollut puhetta paljonkin, mutta vielä: kyllä tavallisen ruokakaupan kookosrasvaa voi mainiosti käyttää, mutta totta kai kylmäpuristettu, käsittelemätön versio on laadukkaampaa - sekä ravinnoksi että ihon /hiustenhoitoon.
Nimet öljy / rasva tarkoittavat aivan samaa - kookosöljy on siis kiinteää huoneenlämmössä ja sulaa nestemäiseksi lämpötialn kohotessa yli 25 c.
Sivuilta www.kookosravinto.com löytyy esimerkkejä tyytyväisistä käyttäjistä   - kookosrasva on hyväksi myös lemmikin turkille  ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 10.06.07 - klo:09:35 »
Teettekö joka kerta erikseen annokset koska käsittääkseni tuotteet eivät oikein säily? Mä tein nuorempana jonkin verran yrteistä, mutta kotioloissa se on hirveetä sotkua talviaikaan ja ne ei säily kauaa. Olen hyvin laiska tekemään erikseen sekoituksia pitkän päivän päätteeksi. Yhdessä vaiheessa mulla oli kyllä hunajanaamio purkki kylppärissä ja sehän säily siellä (pelkkää hunajaa tai sitten hunajakaura).

Mä en ole vielä ihan perillä mihin käytätte tuota karitevoita jota saa tilata tuolta 8 e/400 grammaa.