Minunkin on pakko kokeilla tuommoista Furtivan reseptiä!
Käsitinkö oikein, että ilmeisesti sulle Furtiva tärkeimpiä ainesosia on oliiviöljy ja Basan-geeli yhdistettynä hoitoaineeseen? Mites sitten nuo muut öljyt ja karitevoi, onkohan ne kuinka tärkeitä ja kuinka kalliita? Karitevoista taisikin olla jo juttua, pitääpäs alkaa kaivelemaan... Mietin tässä siis ostoslistaa "ääneen" 
Jep, käsitit ihan oikein.

Oliiviöljy+ basan+ hoitoaine tuntuu mulla toimivan aina. Nuo muut öljyt menee vähän hukkaan ehkä, sillä en ole huomannut tuloksessa mainittavaa eroa, käytin sitten pelkkää oliiviöljyä tai jotain jojoba-kookos-sekoituksia. Mun tukkaan oliiviöljy on just tarpeeksi paksua ja rasvaista, mutta tuohan selviää vain kokeilemalla.
Karitevoi oli kyllä ihan mukava lisä ja se toi siihen seokseenkin sellaista paksuutta. Mutta ilman sitä pärjää myös ihan hyvin. Minä olen ostanut karitevoita pienestä suomalaisesta nettikaupasta (
www.saippua.net/tuoksut), sillä muualla Suomessa en ole sitä näin halvalla nähnyt. Toimitus on nopeaa ja tuotteet saa maksaa laskulla.
Mutta yksi tärkeä juttu tässä oliiviöljyn käytössä on, mikä pitää muistaa, sillä muuten tulos epäonnistuu: Seos kannattaa tehdä jo edellisenä päivänä ja sekoittaa
todella hyvin ja perusteellisesti sekä silloin tekopäivänä että ennen levitystä. Mulla tästä tulee sellaista kermamaista ja kuohkeaa seosta, kun on tarpeeksi sekoittanut. Jos tätä ei tee, oliiviöljy ei peseydy pois pelkän hoitoaineen voimin, mikä siis on ideana, vaan sitten on jo käytettävä tehokasta shampoota. Kerran tein tämän virheen, ja tuloksena oli lähmäinen, rasvainen tukka, jonka sai pestä heti syväputsarilla. Tämä tietysti syö tuon hoidon vaikutuksia huomattavasti. Itse siis olen aina ensin pessyt tukan shampoolla ja sitten vasta laittanut tämän hoidon. Monethan nimittäin tekevät öljyhoitojen kanssa juuri toisin päin, eli että pesevät öljyn pois shampoolla.
Siitä vain kokeilemaan!