Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279301 kertaa)

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #210 : 21.07.07 - klo:21:25 »
Karkasin suihkusta kun en jaksa sielä odotella CO-pesun vaikuttamista. Eli siis tänään n. tunnin kookoskerma, hunaja, oliivioljy hässäkkä päässä suihkumyssyn alla. Valui aika ikävästi, muuten olisi varmaan tullut pidettyä pidempäänkin. Ennen tätä shampoopesu XZ:n Anti-Agella, CO-pesussa Anti-Agen hoitis. Vähän epäilyttää lähteekö tuo mössö pelkällä CO:lla, päänahka tuntui aika rasvaiselta huuhtelun jälkeen. Itse hiukset olivat karheat ja takkuiset. Toivottavasti nyt hoitiksella silottuu.

Kerran aiemmin olen kokeillut pelkkää kookosmaitoa, silloin tulos ei ollut häävi.

Tuskittelin miten tuo seos pysyy päässä valumatta joten päästin luovuuteni valloilleen keittiössä ja kokeilin vatkata seoksesta vaahtoa sähkövatkaimella  ;D Olisi onnistunut jos olisin käyttänyt pelkkää kermaa, oliiviöljyn ja hunajan kanssa tulos oli lähinnä pahempi kuin lähtötilanne; kookoskerma vaahdottui ja pohjalle jäi erottuneena öljy-hunaja-litku, joka sitten olikin vaikeampi saada päähän ja pysymään siellä.

Raportoin vielä huuhdeltuani hoitiksen ja hiusten vähän kuivuttua.

Edit: Jänistin eilen sittenkin ja vaahdotin päänahan vielä shampoolla kun tuntui niin rasvaiselta. Eipä tulos nytkään ollut ihan sitä mitä odotin, mutta luultavasti pidemmällä vaikutusajalla ja jättämällä oliiviöljyn pois tulos voisi olla parempi. Tuo öljy ei oikeen mun suht nopeasti rasvoittuvalle päälle sovi, olisihan se pitänyt jo eilen tajuta. Sössöä jäi vielä pikkuisen, se kai menee joku päivä latvoihin.

« Viimeksi muokattu: 22.07.07 - klo:12:11 kirjoittanut Mustakuu »

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #211 : 21.07.07 - klo:21:32 »
Mahtavia sössöjä Shi Shi jaksaa sekoitella :D.

Tämä alkoi kiinnostaa:
4 tippaa Japol piparminttuöljyä
Mistä olet tuollaista hankkinut ja mikä sen tarkoitus on?
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 21.07.07 - klo:22:05 »
^^Keittiössä pörrätessäni alan aina säveltää, oli sitten ruoka tai naamio tekeillä.  ::) 

Tota Japol-öljyä oon ostanut apteekista, ja oon nähnyt sitä luontaistuotekaupoissa myös. Ei ole kamalan kallista, pullo on pieni mutta aine riittoisaa. Oon laittanut tuota (ja Carmolista) lähinnä tuoksumielessä, mutta taka-ajatuksena on ollut myös virkistää päänahkaa ja kirvoittaa pintaverenkiertoa. Toimii ihan mukavasti. Luulis kyllä minkä tahansa piparminttuöljyn ajavan saman asian.  :)

Olin kyllä tosi yllättynyt edellisen mussun rekkumaisuudesta. Olikohan siinä tuoreessa avokadossa niin paljon proteiinia, vai oiskohan ollut hampunsiemenöljy... aikamoinen mysteeri. Käytin naamionlopun pois eilen, eli kolme päivää seisseenä ja sekoiteltuna. Ilmeisesti koostumus paranee sopivalla kypsyttelyllä, koska tällä kertaa naamio huuhtoutui pois todella helposti, eikä takuttanut läheskään niin pahasti, vaikka vahvisti yhtä hyvin kuin edellisellä kerralla.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #213 : 21.07.07 - klo:23:56 »
Olen muhitellut karitevoita ja kookoskermaa tukassa nyt muutaman tunnin ja pesun jälkeen tukka on aivan mahtavan tuntuinen! ::) Aivan uskomattoman pehmeä ja tuuhea! Pehko on nyt puolikuiva, katsotaan lopullinen tuomio sitten kuivassa tukassa, mutta hyvältä siis vaikuttaa. :)

Edittiä: Tukka on kuivuttuaankin aivan taivaallisen tuntuinen; ihanan olmava ja tuuhea mutta tavanomaisesta karheudesta ei tietoakaan. Kovasti kiharalla tämä nyt on kuten aina kosteuttavien hoitojen jälkeen, mutta ihan kivalla tavalla. :)
« Viimeksi muokattu: 22.07.07 - klo:10:26 kirjoittanut Lyx »

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 22.07.07 - klo:00:34 »
^^Karitevoi tekee kyllä mahdottoman hyvää tukalle, samoin kookos. Mua vaan harmittaa, kun tukka on vielä sen verran lyhyt ja kerrostettu, etten voi välttyä lähmäiseltä päänahalta näiden naamiomuhitusten kanssa, ja CO-pesun joutuu tekemään lähestulkoon aina. Poikkeuksena tämä viimekertainen, useamman päivän seissyt yksilö, jonka kanssa olisi riittänyt huolellinen huuhtelu ja Ensurella viimeistely parin minuutin vaikutusajalla.

Mulla on kyllä lopahtanut innostus kokonaan teollisiin tehiksiin. Omat sekoitukset ei ensinnäkään ärsytä päänahkaa, ja toisekseen tuntuis olevan rutkasti tehokkaampia hiusten ravitsemisen ja kosteutuksen kannalta. Siitä en nyt sitten tiedä, tuleeko rahallista säästöä, jos vinksahtaa kokeilemaan erikoisemmilla öljyillä ja kalliilla tuontihedelmillä. Mullakin on vielä ostoslistalla avokado- ja mahdollisesti myös puhdas monoï-öljy, sekä liuta erilaisia uutteita ja eteerisiä öljyjä.  :)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #215 : 22.07.07 - klo:19:14 »
Viime pesussa hiusten latvoista tuli mukavan pehmeät, kun laitoin kosteisiin hiuksiin seoksen, jossa oli noin n. ruokalusikallinen oliiviöljyä, Apobase hydrogeeliä sekä Aqualan Plussaa. Seos oli latvoissa n. 40 min. Täytyy tällä viikolla kokeilla millaiset hiuksista tulee jos laittaa kuiviin hiuksiin ja antaisi muhia yön yli seuraavaan aamuun.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #216 : 24.07.07 - klo:12:16 »
Kaivelin vanhoja reseptejä kosteutuksen toivossa ja eteen sattui tämä, eli LHC:n sivuilta bongattu Snowy´s Deep Moisture Treatment. Tällä hetkellä päässä muhii seuraavanlainen sekoitus:

2 jälkiruokalusikallista Pro Vitamin System -tehistä
1 jrkl O&H-hoitista
1 jrkl XZ vanilja-suklaa -hoitista
1 jrkl juoksevaa hunajaa
1 jrkl aloe vera -geeliä
10 tippaa jojobaöljyä

Sekoitin purkissa kaikki muut yhteen paitsi XZ:n ja lämmitin mikrossa 20 sek. Lämmitys teki aineen kokkareiseksi, joten sekoitin joukkoon vielä "kylmän" XZ:n, niin sain koostumuksen tasaisemmaksi. Pesin tukan vanilja-suklaa-shampoolla ja levitin hoitisseoksen lämpimänä pyyhekuivaan tukkaan. Nyt päässä hevi-pussi ja villapipo. Annan vaikuttaa noin tunnin verran ja sitten huuhtelemaan. Katsotaan kuinka käy!

Tämä resepti on saanut paljon kehuja LHC:n foorumilla. Huimaa kosteutusta odotellessa/toivoessa...

EDIT: Tuoksu on kirjaimellisesti tajunnan räjäyttävä. En ole kovinkaan tuoksuherkkä, mutta tämä mömmö saa kyllä päänsäryn pikkuhiljaa esille tuolta silmänpohjista. Vielä puoli tuntia ja sitten huuhtelemaan!

EDIT2: Unohdin kokonaan, että lisäsin naamioon vielä jojobaöljyä, joka ei ollut alkuperäisessä reseptissä!
Nyt on naamio huuhdeltu pois ja hiukset ovat saaneet kuivua vapaana noin tunnin ajan. Kiharoita on enemmän kuin pitkään aikaan millään hoitoaineella on tullut ja pituudet tuntuvat muutenkin pehmeiltä. Ihan kokonaan pituuksien rapinaa ei varmaankaan ole realistista (ainakaan kerralla) saada katoamaan, mutta parempaan suuntaan ollaan ainakin menossa. Jätettäväksi suihkin ainoastaan omaa mixiäni (vettä, O&H:ta, aloe-geeliä ja jojobaöljyä). Naamion tuoksu on muuten edelleen tukassa ::)
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:15:01 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 25.07.07 - klo:20:06 »
^Mulla on nyt päässä muhimassa vastaava sekoitus. Pesu Mopin Hydrating shampoolla ja pyyhekuivaan tukkaan seuraava sekoitus:

- Juoksevaa hunajaa
- Aloe vera geeliä
- Jojoba öljyä
- L'anzan Kukui Nut hoitis
- Nexxun Humectress hoitis
- Nexxun Keraphix hoitis

Mittasuhteet aika lailla samat kuin Hermionella. Muovipussi ja pyyhe päähän ja saunaan. Seos on vaikuttanut kolmisen varttia, ajattelin antaa olla vielä puolisen tuntia ja katsotaan sitten miltä tuntuu. En uskaltanut käyttää O&H:ta ja Vaniljasuklaata koska ajattelin että kuolen saunaan siihen hajuun... ::) ;D

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #218 : 25.07.07 - klo:21:05 »
2-3 rkl hampunsiemenöljyä

Mistähän tätä saisi edukkaanlaisesti?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #219 : 25.07.07 - klo:22:06 »
^^Ei mitään hajua. Omani ostin Punnitse&Säästä-nimisestä putiikista, ja maksoi rutosti (n. 10€).  :P

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 26.07.07 - klo:11:16 »
En uskaltanut käyttää O&H:ta ja Vaniljasuklaata koska ajattelin että kuolen saunaan siihen hajuun... ::) ;D

Haju oli tosiaan tukassa koko eilisenkin päivän. Yleensä kumpikaan tuoksu ei yksinään ole jäänyt tukkaan näin pitkäksi aikaa. Sekoituksessa täytyi olla jotain, joka vahvisti tuoksua. Pesin tänä aamuna hiukset ihan normaalisti ja tukan kuivuminen kestää Kauan. Jotain kosteutusvaikutusta siis tuollakin mömmöllä!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 26.07.07 - klo:11:53 »
^^Vähän OT, mutta eikös hitaan kuivumisen pitänyt olla huono juttu? Mulla on jostain jäänyt sellainen kuva, että rakennepaikkaus ois silloin paikallaan, jos hius kuivuu hitaasti. Meinaan, jos hius on liian huokoinen tai suomut liian levällään, ja kosteus haihtuu hitaasti mutta perusteellisesti pois, eikä sitoudu hiukseen. Voin olla nyt kyllä ihan hakoteillä...  ???

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 26.07.07 - klo:18:14 »
^Omasta kokemuksesta olen tullut siihen tulokseen, että mitä terveempi hius, sitä hitaammin kuivuu. En oikein jaksa uskoa siihen, ettäkö hiukseni olisivat niin hyväkuntoiset, että pienellä pyyhkeen hipasulla saisi hiukset kuivaksi. Ja kosteuttavien tehohoitojen kanssa hius menisi huonompaan kuntoon.

Tämä on vain oma kokemukseni, ja tässä päässä se menee juuri näin päin. Toisilla voi olla erilaisia kokemuksia.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #223 : 30.07.07 - klo:00:06 »
^^Vähän OT, mutta eikös hitaan kuivumisen pitänyt olla huono juttu? Mulla on jostain jäänyt sellainen kuva, että rakennepaikkaus ois silloin paikallaan, jos hius kuivuu hitaasti. Meinaan, jos hius on liian huokoinen tai suomut liian levällään, ja kosteus haihtuu hitaasti mutta perusteellisesti pois, eikä sitoudu hiukseen. Voin olla nyt kyllä ihan hakoteillä...  ???

Ei taida pitää oikein paikkaansa tämä teoria. Nimittäin mitä huokoisempi materiaali, sen nopeampaa ja perusteellisemmin se kuivuu. Omassa päässäni olen huomannut kuivumisajan vaihtelua enkä osaa sanoa mistä se johtuu. Hiusten kuntokaan ei voi jatkuvasti kuitenkaan muuttua suuntaan ja toiseen. Ehkä kyse on sitten siitä että jotkut tuotteet jättävät hiussuomut hieman auki ja toiset sulkevat ne paremmin, koska yleensä kun hiukseni kuivuvat nopeasti ne myös ovat jotenkin pörröisemmät, karheammat ja hapsottavammat.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 30.07.07 - klo:11:35 »
^Juuri näin mäkin olen tämän asian järkeillyt. Olen kyllä aina ajatellut, että kunnon kosteuttavien jälkeen (kuten em. sekoitus) hiukseen olisi jäänyt enemmän kosteutta, jolloin kuivuminenkin on hitaampaa. Voihan se tietenkin olla myös niin, että kosteuttavat aineet sulkevat hiuksen paremmin ja rakennepaikkaavat taas jättävät enemmän auki. Täytyypä tehdä empiiristä tutkimusta jonkin hyvin sulkevan, mutta hoitotehoiltaan surkean hoitiksen, esim. Dailyn, kanssa.