Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 273944 kertaa)

nesayem

• Vieras
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #225 : 03.08.07 - klo:19:14 »
teettekö noi sössönne edellisenä päivänä ''maustumaan'', vai miten on?

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 03.08.07 - klo:19:18 »
teettekö noi sössönne edellisenä päivänä ''maustumaan'', vai miten on?
Riittää kun sekoittaa hyvin, että öljyt emulgoituu hoitikseen yms. Monet sekoitukset varmaan kyllä säilyy muutaman päivän hyvin.
Oma väri takaisin.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #227 : 03.08.07 - klo:19:18 »
^Ihan siinä ennen suihkua vaan sekoittelen. Enpä ole itseasiassa tullut edes ajatelleeksi, voisiko sillä olla mitään vaikutusta, että tekisi sekoituksen etukäteen. Eipä tule mieleen mitään aineitakaan, jotka voisivat tekeytymisestä hyötyä  ???
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

nesayem

• Vieras
« Vastaus #228 : 03.08.07 - klo:19:58 »
Okei, kiitos!  :)

Edit. Värjäsin eilen aamulla hiukset kampaajalla, ja laiton nyt päähäni kookoskerma-oliiviöljy-saunahunaja -naamion. Hiuksista lähti väriä viime pesussa ja samoin nyt, kun laitoin naamion hiuksiini. Voiko naamio haalistaa väriä enemmän kuin pesu? Totta kai riippuu myös vaikutusajasta..  :-X

EDIT: Siis värihän on tummanruskea, jossa punaista vivahdetta.

Yhdistelty peräkkäiset viestit
« Viimeksi muokattu: 05.08.07 - klo:16:39 kirjoittanut ChaosBlack »

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #229 : 05.08.07 - klo:20:52 »
^Kyllähän naamioiden muhittelu aina vähän vie väriä, oli ne sitten kotitekoisia tai kampaamosta ostettuja. Punainen varsinkin on nopea haalistumaan. Hyvä kikka voisi olla suoravärin lisääminen tehohoidon joukkoon. Kannattaa kokeilla vaikka ruskeaa tai punaruskeaa väriä. Näin saat pidettyä hiustesi värin kauniina, mutta samalla maksimoit niiden kunnon. :)
2c F ii

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
« Vastaus #230 : 08.08.07 - klo:14:26 »
Eilen värjäsin hiukset sinimustalla kestovärillä, jonka jälkeen tunniksi muhimaan meni edellisenä päivänä sekoitettu sössö Kara-kookoskermasta, puolikkaasta avocadosta ja turauksesta juoksevaa hunajaa. Huuhtelun jälkeen hetkeksi NG + Vision-värin mukana tuleva hoitis, josta olen tykännyt. Olisi pitänyt ehkä antaa olla hoitisten tai/ja hiusnaamion kauemmin, ei silottunut niin hyvin kuin yleensä NG:lla. Hiukset kuitenkin tuntuvat paksummilta ja kiiltävät kivasti. Lisäsin hiukan hunajaa loppuun sössöön ja laitan tänään loput, kokeilen jos sietäisin kummaa hajua ja valumista enemmän kuin tunnin.

Mulla toimii selvästi paremmin nuo kotikokkaukset kun en laita öljyä ollenkaan. Tai ehkä voisi ihan tipan uskaltaa.. Pitää kokeilla.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #231 : 16.08.07 - klo:11:48 »
Mä tein eilen ekaa kertaa elämässäni hoitissekoituksen, johon laitoin mukaan jotain öljyä. Laitoin ihan summamutikassa(suunnilleen saman verran kaikkia) näitä hoitiksia ja öljyjä:

- Tigi O&H
- L'anza Kukui Nut
- MOP Hydrating
- MOP Extreme Protein
- vajaa ruokalusikallinen kookosöljyä
- 10 tippaa jojobaöljyä
- 5 tippaa ruusutuoksuöljyä
- 5 tippaa suklaa-cappuccino -tuoksuöljyä

Haju tuossa seoksessa ennen noita tuoksuöljyjä oli aivan järkyttävä. Siis tuo Kukui Nutin haju on niin läpitunkeva, että mulle tuli tuota seosta tehdessä vähän paha olo. Ensiksi laitoin sitten tuon ruusutuoksuöljyn kun ajattelin sen lievittävän vähän sitä hajua, mutta ei auttanut, ja laitoin sitten sitä hajua pehmentämään tuota suklaa-cappuccino -tuoksuöljyä. Sitten se haisi jo ihan siedettävältä.

Huuhdellessa olin aivan äimistynyt ja suu auki. Mun hiukset ei oo ikinä tuntunut niin pehmeiltä ja sileiltä. Jätettäviksi laitoin vaan L'anzan Leave-in protectoria pyyhekuivaan tukkaan. Vasta hieman kuivuttuaan tukka ei tuntunut mitenkään erikoiselta ja olin jotenkin pettynyt, mutta täysin kuivana kosteutustehon kyllä jo huomasi. :)

Edittiä. Miten ihmeessä mä unohdin että laitoinhan mä tuohon sekoitukseen vielä n. ruokalusikallisen kookosöljyä.
« Viimeksi muokattu: 18.08.07 - klo:12:56 kirjoittanut Deadly Nightshade »

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #232 : 16.08.07 - klo:12:03 »
Mitä noi tuoksuöljyt sisältää? Jääkö esim. tuo suklaan tuoksu hiuksiin niiden kuivuttua?
Olisi kyllä aika houkuttelevaa höystää sekoituksia noilla tuoksuilla... :P

Mulla muhii hiuksissa seuraavanlainen sekoitus:

Hoitispohjana Cutrinin Aromagic Cocos-Lime
Kaakaovoita
Sheavoita
Glyserolia

Tämä on tuttu, turvallinen, hyväksitodettu!
Huuhdon hiukset illalla saunan jälkeen.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #233 : 16.08.07 - klo:12:17 »
Mitä noi tuoksuöljyt sisältää? Jääkö esim. tuo suklaan tuoksu hiuksiin niiden kuivuttua?
Olisi kyllä aika houkuttelevaa höystää sekoituksia noilla tuoksuilla... :P

Mä en tiedä.  :-\ Pitäisi kyllä kysyä vaikka tuolta Pienestä tuoksukaupasta, että mistä nuo tuoksuöljyt tehdään. En nyt ainakaan ton Kukui Nutin alta haistanut mitään enkä kyllä pahemmin yrittänytkään haistella.  :P
« Viimeksi muokattu: 16.08.07 - klo:12:23 kirjoittanut Deadly Nightshade »

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 16.08.07 - klo:23:46 »
Mulla luottotuotteni Nivea Creme toimii myös naamioiden raaka-aineena ja yksinäänkin latvoissa. Huuhtoutuu yllättävän hyvin pois. Rypsiöljy on myös latvoissa hyvä, tosi halpa ja antaa kiiltoa ja ja taipuisuutta latvoille. Huonoimpia kokemuksia mulla on hunajasta, banaanista ja kananmunasta. Hunaja takutti ja tahmasi mahdottomasti (vaikka sen pitäisi kosteuttaa ::)), banaani ei lähtenyt millään hiuksista kuten ei myöskään kananmuna. Munassa syy oli kyllä itsessäni, kun en riittävän tarkasti erotellut valkuaisia ja keltuaisia...

Ainoat ruokakaapin tuotteet, mistä tähän mennessä on hyviä kokemuksia,ovat kookoskerma ja öljyt. Kookoskerma tosin tummenetaa hetkellisesti vaaleiden hiusten väriä.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

nesayem

• Vieras
« Vastaus #235 : 17.08.07 - klo:18:57 »
Hunaja takutti ja tahmasi mahdottomasti (vaikka sen pitäisi kosteuttaa ::)), banaani ei lähtenyt millään hiuksista kuten ei myöskään kananmuna. Munassa syy oli kyllä itsessäni, kun en riittävän tarkasti erotellut valkuaisia ja keltuaisia...

Mä niin yhdyn tähän hunajaan! Takutti mullakin ihan älyttömästi!

Poissa saukko

• Hiushörhö
« Vastaus #236 : 09.09.07 - klo:23:19 »
Tein eilen vakkarisörsselini, johon tulee kookoskermaa, hunajaa, jojobaöljyä, kylmäpuristettua rypsiöljyä ja Pirkka-lastenvoidetta. Koostumuksesta tuli jotenkin tavallista litkumpaa mutta sain silti kuningasajatuksen sisätä joukkoon Vivan mustaa suoraväriä häivyttämään orastavaa juurikasvua. Huono idea. Tukasta tuli kyllä tosi hyvän tuntuinen ja kiiltävä mutta olipas lystiä istua kaksi tuntia suihkumyssy päässä kun mustaa kookoslientä valui koko ajan pitkin naamaa. Mutta kai sitä voi tukkansa puolesta vähän kärsiäkin.  ;D

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 10.09.07 - klo:06:12 »
^ Täällä on myös muhiteltu kookosta, karitevoita,  jojobaa ja Mopin Hydrating hoitista. Kääräisin pääni elmukelmuun, veidin tiukan pipon koko komeuden päälle ja laitoin vielä pumpulia reunojen alle "vuotojen" varalle.
;D

Toimi ihan kivasti! Tukka tuntuu tosi tuuhealta ja pehmeältä ja kiiltoakin löytyy. Tuhti tehishan tuo on ja huuhteleminen kannattaa tehdä kunnolla, mutta ilmeisen hoitava yhdistelmä on. :)

Poissa Zippo

• HAIRahtanut
« Vastaus #238 : 10.09.07 - klo:08:23 »
^OT, mutta mielikuva tuosta näystä lennätti aamupalavoileipäni näppikselle  ;D ;D

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #239 : 12.09.07 - klo:15:29 »
Itse tein aiemmin sekoituksen oliiviöljystä ja eteerisestä rosmariinista. Rosmariini tehostaa päänahan verenkiertoa. Tämän annoin siis vaikuttaa pari tuntia ja sitten pesin shampoolla. Lopuksi tein vielä kamomillahuuhtelun. Hiuksista tuli raskaat, mutta kiiltävät. Vaikutus tuntui päässä vielä seuraavan pesunkin jälkeen. :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am