Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279289 kertaa)

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #240 : 15.09.07 - klo:23:44 »
Tämän olisi periaatteessa voinut pistää tyhmien hiuskysymysten sekaan, mutta kysynpäs sitä nyt kuitenkin aihepiirissään.

Eli, mitä veikkaisitte tapahtuvan, jos pistäisin saunahunajaa hiusnaamioon?  ;D Villi idea syntyi saunassa, kun saunahunajaa iholle levittelin. Mä olen aivan palikka tuotesisältöjen kanssa, joten siksi tätä ajattelin kysyä - ennen kuin menen lätkäisemään mitään epämääräisiä seoksia päähäni.  :D

Kyseessä on Joen Uoman saunahunaja, hunaja-yrttivalmiste. Valmistusaineet: Hunaja, peltokorte, sarviapilansiemen, laventeli, sypressi.

Edit: Kirjoitusvirheet  ::)
« Viimeksi muokattu: 16.09.07 - klo:00:19 kirjoittanut Sanguine »
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #241 : 15.09.07 - klo:23:47 »
^ Tuskinpa tuo niin paljoa kuitenkaan tavan hunajasta eroaa, etteikö voisi laittaa. ;D Inci ei ainakaan näytä kovin vaaralliselta. Kyllä minä sanoisin, että uskaltaa laittaa. :)

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 16.09.07 - klo:00:21 »
^ Tuskinpa tuo niin paljoa kuitenkaan tavan hunajasta eroaa, etteikö voisi laittaa. ;D Inci ei ainakaan näytä kovin vaaralliselta. Kyllä minä sanoisin, että uskaltaa laittaa. :)

Vielä en laittanut, mutta meinaan kokeilla maanantaina. Aika tahmaista tavaraa on. Raportoin sitten tuloksista!  :D
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa tenn

• HAIRahtanut
« Vastaus #243 : 01.10.07 - klo:14:04 »
Mitähän luonnonjugurtti tekee hiuksille? Löysin täältä reseptin, joka näyttää tältä:

Öljy-hunaja-jogurttinaamio

Luonnonjogurtti, hunaja, kaurahiutaleita, helokki- ja oliiviöljyä sekoitetaan keskenään ja levitetään iholle. Jättää mahtavan lopputuloksen! Tämä naamio sopii myös hiusten hellimiseen.

Kukaan kokeillut? ..en ehkä noita kaurahiutaleita laittais, mutta kaakaovoita, öljyjä, jugurttia, hunajaa ja vaikka jotain tehistäkin joukkoon.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #244 : 01.10.07 - klo:14:24 »
^Kaurahiutaleita ei tosiaan ainakaan kannata laittaa, itse olen käyttänyt kasvoille sellaista naamiota, johon kuului kaurahiutaleita ja jos sitä meni yhtään hiuksiin niin oli kyllä tosi vaikea saada pois. :)
2c F ii

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 05.10.07 - klo:22:13 »
Miten karitevoita käytetään hiuksissa naamiona? Menin laittamaan sitä sellaisena päähän pienen määrän ja se ei lähtenyt enää kuin tehokkaalla shampoo pesulla pois, oli aika järkyttävä tulos.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 06.10.07 - klo:09:16 »
Miten karitevoita käytetään hiuksissa naamiona? Menin laittamaan sitä sellaisena päähän pienen määrän ja se ei lähtenyt enää kuin tehokkaalla shampoo pesulla pois, oli aika järkyttävä tulos.

Joko ennen shampoo pesua yksistään tai shampoo pesun jälkeen sekoitettuna hoitoaineeseen / tehikseen. Yksistään sitä ei voi kyllä shampoo pesun jälkeen enää käyttää naamiona / tehohoitona, koska on niin paksua ja vahamaista.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #247 : 06.10.07 - klo:10:42 »
Oon nyt pari kertaa kokeillut yhdistää juoksevaa hunajaa eri seoksiin, ja toimii kuin unelma! Tukka tuntuu kerrankin kosteutetulta, sileältä ja jämäkältä mutta kuitenkin ilmavalta.

Kokeilemani seokset ovat olleet tätä luokkaa:

"Lääkkeenottokupissa":

1/4 O&H:ta tai Humectressia
1/4 jotain XZ:n hoitista (esim. kosteuttava, Xylitol, vanilja-suklaa)
1/4 Tigin Self Absorbed -hoitista
ja loput juoksevaa hunajaa sekä jojobaöljyä (käytän itse n. 10 tippaa sitä per kerta)

:-*
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 08.10.07 - klo:18:32 »
Meinasin tehdä hiusnaamion pitkästä aikaa kookoskermasta, mutta huomasin sulatettuani jämät pakkasesta että se koostumus oli jotenkin muuttunut. Se on nyt sellasta ..jauhoista? Siinä on sellasia hippusia seassa.  Ei se mitenkään erikoiselle kyllä haise, eikä se edes ollut kovin pitkään pakkasessa, ehkä reilun kuukauden.

Onkohan toi ihan kunnossa?
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #249 : 10.10.07 - klo:21:55 »
On se, monet mössöt rakeistuu kun ne pakastaa. Voit kokeilla lämmittämistä tai voimakasta sekoittamista jos haluat normaaliksi, mutta menee se noinkin.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #250 : 02.11.07 - klo:01:12 »
Isoäitini vatkaa kananmunankeltuaisen ja lisää sinne piimää, hunajaa ja hieman sitruunaa, ennen kun menee saunaan, antaa sen vaikuttaa saunassa olon ja pesee sitten jollain kevyellä shmapoolla pois. Itse en ole kokeillut, mutta voisihan tuotakin testata :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #251 : 06.11.07 - klo:17:47 »
Mitä suosittelisitte minulle kun ajattelin tässä vaikka viikonloppuna tehdä jonku superkosteuttavan ja hoitavan systeemiin hiuksiini. Sellaisen minkä voisi antaa olla yön yli. Ongelma tuossa on että miten nukun ilman että koko sänky on öljyssä yms? Muovipussi päähän? ;D

Mitä aineksia mun kannattais sotkea kun hiukset ovat puolipitkät/pitkät, luonnontaipuisat, paksut ja kuivakat.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #252 : 06.11.07 - klo:19:18 »
^Pistä ainakin joitain öljyjä ja voita sekä vaikka hunajaa. Ja muovipussia tai suihkulakkia täällä tuntuu aika moni käyttävän. ;) Jos vielä valuu, niin vedä kireä pipo koko komeuden päälle.
2c F ii

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 07.11.07 - klo:19:51 »
Menetin toivoni Aubreyn Honeysuckle Rose ja Urtekramin Laventelihoitiksen kanssa, kun eivät sellaisenaan riittäneet kosteuttamaan alkuunkaan. Sekoitin ne keskenään, lisäsin hieman Apobasen Hydrogeliä, LV:n tehistä, avokado-, hampunsiemen- ja rypäleenkiviöljyjä, sekä eteerisistä kamomillaa, rosmariinia, muskatellisalviaa ja japanilaista minttua. Nyt toimii. Tukka vetää laineille lyhyelläkin vaikutusajalla, tulee kivasti kiiltoa ja värikin aavistuksen kirkastuu.  :)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #254 : 09.11.07 - klo:23:45 »
Täällä toimii tosi hyvin tämmöinen sekotelma: Urtekramin ruusuhoitoainetta (sitä vanhempaa versiota, joka on tuhdimpaa ja parempaa kuin nykyinen markkinoilla oleva..), Elokuun puna-apilahoidetta, aavistuksen verran öljyä ja paljon hunajaa. Joskus myös puristan sipulimehua, kuulema hyväksi tälle päänahalle.. Kun nuo hoitoaineet loppuvat, sitten on taas keksittävä jotain uutta. Tuolla on tullut kyllä todella pehmonen ja "ilmava" tukka, jota tekee koko ajan mieli silitellä.. Ja kokonaan luonnonmukaisilla aineilla. :)