Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 273935 kertaa)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #255 : 09.11.07 - klo:23:48 »
^ Mulla on ilmeisesti tuota uudempaa ruusuhoitista, onko niissä isojakin eroja?

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #256 : 09.11.07 - klo:23:54 »
^ Niissä on kaikissa koostumukset viime aikoina vähän vaihdelleet.. Ilmeisesti yrittävät kehitellä parempaa, mutta ei nuo nykyiset minusta yhtä kosteuttavia ole kuin mitä vanhat. Kun muutos tuli, lähdin heti metsästämään jos jostain vielä saisi tuota vanhempaa.. Ja löytyihän sitä yksi pullo. Sain matkustaa kaupungin toiselle laidalle. ;D

Sheapähkinävoi taisi olla ainakin yksi ainesosa, mitä ei enää ole. Muuten en kyllä muista nyt.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 10.11.07 - klo:00:07 »
Millasta ulkonäköeroa noilla on? Olen nähnyt ainakin sellaisia peittävämpietikettisiä pulloja ja sitten sellaisia mistä näkyy läpi.

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #258 : 10.11.07 - klo:12:11 »
Juu ne läpinäkyvät ovat niitä uusia.

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #259 : 24.11.07 - klo:09:59 »
Mistäköhän tuota karitevoita mahtaisi saada? Esim. Hesasta jostain? Itse en ole löytänyt vaikka olen hakenut. Punnitse ja säästä kaupassakaan ei ollut.
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 24.11.07 - klo:10:13 »
Luontaistuotekaupoista ja l'Occitanelta löytyy, mutta riistohinnalla. Suosittelen tilaamaan eBaystä (oon tilannut itse Anam Glan -nimisestä puljusta) tai vaikka Pienestä tuoksukaupasta (ks. Nettiostaminen).
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #261 : 14.01.08 - klo:23:15 »
Sotkinpa taas itelleni hienon naamion.. erityisesti päänahan hoitoa ajatellen kylläkin.
En muista laitoinko reseptini jo aiemmin tänne, mutta tän jälkeen mun tukka tuntuu aina jopa entistä tuuheammalta, kosteutetummalta ja pehmeämmältä.. Ja tuoksuu jotenkin purkkamaiselta, mun mielestä. :P Ainekset sekottuu toisiinsa todella hyvin ja mömmö huuhtoutuu päästä helposti jos vaan muistaa emulgoida.

2 lusikallista Nutri-gloss naamiota
reilu tursautus Erioil kosteusemulsiota
3 lusikallista rypsiöljyä
5 tippaa eteeristä teepuuöljyä
5 tippaa eteeristä greippiöljyä
5 tippaa eteeristä eukalyptysöljyä
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.

meriucha

• Vieras
« Vastaus #262 : 18.01.08 - klo:12:09 »
Noita öljyjä varmaan voi ostaa ihan luontaistuotekaupoista?

Mä en oo nyt hetkeen tehny omaa sekotusta mutta sillon ku tein, niin sekottelin hoitoaineita hunajaan, rypsiöljyyn ja erisalin kosteusvoiteeseen. Päänahka kuivuu älyttömästi aina blondauksen jälkeen niin on hyvä laittaa tuota kosteusvoidetta.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #263 : 18.01.08 - klo:14:11 »
^Erikoisempia öljyjä saa luontaistuotekauppojen ohella myös melko halvalla nettikaupoista. Esim. Pieni Tuoksukauppa on kovasti juuresten susiossa. Lisää löytyy Nettiostaminen-puolelta. :)
2c F ii

meriucha

• Vieras
« Vastaus #264 : 19.01.08 - klo:12:50 »
^Ookoo, kiitos neuvoista. Täytyy mennä katsastamaan tuo tuoksukauppa jos sitten jotain löytyisi jota hiussekametelisoppaan laittais  ::)

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #265 : 30.01.08 - klo:16:46 »
kyselen tässä siitä vaan,
että onko kotitekoiset naamiot parempia kuin kaupan?
en ole kokenut naamioiden kayttäjä,
en ainakaan nyt muista millon olisin laittanut päähäni sellaista mössöä.

meriucha

• Vieras
« Vastaus #266 : 30.01.08 - klo:21:34 »
^En minäkään ole tehnyt muuta kuin muutamia kertoja hunajasta jne. Sanoisin silti, että ainakin tiedät mitä nassuusi laitat, noi kalliit voiteet esimerkiksi saattavat sisältää jotain mitälie sikiövettä ja kamelinpissaa. Itselläni tökkii ainoastaan silikoni, ei haittaa sikiövedet tai pissat. Pissallahan sitä nahkaakin on joskus pehmitetty  ;D

Joku joka osaa vastata kunnolla tuohon kysymykseen olkaa hyvä vaan  ;)

Edit. Tuoksukaupan karitevoi oli päässyt loppumaan, sitä tulee kuulemma lisää parin viikon sisään, joten tilaan sitten.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #267 : 30.01.08 - klo:21:58 »
^En minäkään ole tehnyt muuta kuin muutamia kertoja hunajasta jne. Sanoisin silti, että ainakin tiedät mitä nassuusi laitat, noi kalliit voiteet esimerkiksi saattavat sisältää jotain mitälie sikiövettä ja kamelinpissaa. Itselläni tökkii ainoastaan silikoni, ei haittaa sikiövedet tai pissat. Pissallahan sitä nahkaakin on joskus pehmitetty  ;D

Hä?  ::)

Kotitekoisissa on tosiaan se, että tietää tosiaan mitä laittaa. Monethan sekoittelevat öljyjä ja rasvoja kaupan naamioihin. Siinä tulee vähän molemmat puolet. Kannattaa varmaan itse kokeilla, että löytää sen mikä sopii parhaiten. Selvää vastausta tuohon kummat on parempia, on vaikea sanoa kun jokaisen tukalla on vähän eri tarpeet.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

meriucha

• Vieras
« Vastaus #268 : 31.01.08 - klo:11:32 »
^Voi kakka! Olin kirjoitellut aiemmin tuonne kasvonaamiojuttuun ja nyt sitten jäi se päälle, eli en lukenut tarkalleen että tuossa oli HIUSnaamio! Sori, mun oli  ;D

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #269 : 31.01.08 - klo:11:33 »
^Ennemmin se hä, koski sikiövettä ja kamelinpissaa kun tuota nassu-sanaa.  ::)
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.