Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279329 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #285 : 02.02.08 - klo:23:46 »
http://fi.wikipedia.org/wiki/Happamuus
Kalkillahan sitä happamuutta yleisesti vähennetään, mutta toisaalta hiusnaamioiden ollessa kyseessä voisi ajatella vaikkapa käsisaippuavaihtoehtoa. (tuskin sentään lipeää ;D )
this too shall pass.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #286 : 02.02.08 - klo:23:51 »
Pitänee kokeilla verta tai merta ;D Periaatteessa happosade ( ;D) tai maitokin voisi olla kokeilun arvoinen..
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa tajuton

• Haiven
  • *
« Vastaus #287 : 03.02.08 - klo:16:35 »
Olen näitä hiuksensa vasta "löytäneitä" ihmisiä ja rekkasin tälle foorumille nimenomaan teidän kokeiluistanne ja ohjeistanne innostuneena. :)

Testasinkin sitten saman tien eilen täällä aiemmin ohjeistettua naamiota...
1 korkillinen oliiviöljyä (n. 1,5-2 tl)
1 rkl hunajaa
3-4 rkl kookosmaitoa
...ja päälle elämäni muistaakseni ensimmäistä co-pesua.
Johtuu joko tuosta naamiosta, poikkeavasta pesutavasta tai sitten siitä, että nyt jatkuvasti räplää hiuksiaan ja käsien kaikki luontaiset rasvat silottavat hiusta, mut tuntuu niiiin pehmeältä ja sileältä. Vielä pari päivää sitten hiukset olivat ihan järkyttävää hamppua, joten ero on ihan huomattava.
Harmi vaan että siinä mömmöt päässä hengatessa taisi tulla kookoksen tuoksusta mukava overdose, kun tänä aamuna en sietänytkään enää laittaa kookosmaitoa normaaliin tapaan murojen joukkoon. :P

Miten järkevää on muuten laittaa oliiviöljyä ihan sellaisenaan latvoihin vaikuttamaan vai lieneekö ihan yhtä tyhjän kanssa? Latvat vaatisivat kunnon tehokeinoja enkä haluaisi vielä pätkäistä ja normaalit öljypurkit (XZ) tahtovat olla niin pikkaisia.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #288 : 03.02.08 - klo:16:39 »
^ Eivät ne latvat siitä kokonaan parane, kannattaa vaan leikata pois, etteivät 'syövytä' enempää. Joicon rekku tekee hyvää huonoille latvoille, mutta ihmeitä ei sekään tee. Kyllä öljyn voi jättää yksinään vaikuttamaan, tai latvasuojaksi hiuksiin.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #289 : 09.03.08 - klo:14:56 »
Nyt olen vihdoin löytänyt itselleni hyvän sekoituksen.

Eli XZ tyrnitehis, oliiviöljy ja hunaja. Noita kaikkia (en ole tarkkaan mittaillut) reippaasti kuppiin, hetki mikrossa, hiuksiin ja kelmun ja pyyhkeen alle muutamaksi tunniksi muhimaan. Nuo tekee mun hiuksista aivan ihanan tuntoiset ja näköiset.

Nytkin on tuo sekoitus päässä mutta siinä vielä lisänä VO5 rakennepaikkaavaa. Ja teen tuota aina melko reippaan satsin ja sitten oikein upotan hiukset sinne kuppiin :D

blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

karin

• Vieras
« Vastaus #290 : 24.03.08 - klo:10:03 »
Kokeilin viikonloppuna tämmöistä seosta:
2 rkl Babe aloe geliä
1 rkl Primaveran avokadoöljyä
1 rkl hapankermaa
1 tl hunajaa

Laitoin kuiviin hiuksiin ja annoin vaikuttaa tunnin. Hiukset tuntuivat sen jälkeen ihanan pehmeiltä ja kiilsivat kivasti.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 04.04.08 - klo:09:04 »
Tykkään tehdä naamioita itse, ja käytän yleensä niissä jotain valmista tehistä ja sitten öljyjä..

Tyhmä kysymys, ja en ole ihan varma onko oikea palstakaan, mutta miten kauan tällaiset omatekoiset naamio härvellykset säilyvät?  :-\

Kaverini haluaisi ostaa minulta naamion minkä hänelle tein ja josta tykkäsi, mutta kauanko tuollainen öljy + tehohoito yhdistelmä sälyy?

siirtäkää viesti jos väärässä paikassa :)
« Viimeksi muokattu: 04.04.08 - klo:09:06 kirjoittanut Neriana »

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #292 : 04.04.08 - klo:09:43 »
^Jos et laita seokseen mitään pilaantuvaa, vaan ihan pelkkää hoitoainetta ja öljyjä, se säilynee yhtä hyvin kuin hoitoaine yksinään (kuukausia vähintään, yli vuotta en menis lupaamaan).
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #293 : 05.04.08 - klo:21:52 »
Pari kysymystä on mulla elikkäs

1) Millainen vaikutus kanamunalla on hiuksiin?

2) Millanen kotitekoinen naamio saisi hiuksista oikeen sellaset tuuheat?

Mul on nopeasti rasvoittuva letti eli yritän käyttää mahdollisimman tuuheuttavia tököttejä mun päässä  :-\ Etenki otsatukka on hankala. Se rasvoittuu joskus jopa päivässä.
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #294 : 06.04.08 - klo:11:57 »
Hampunsiemenöljyä kun sekoittaa johonkin kevyeen hoitikseen, niin saa varmasti kuohkeat hiukset. Hampunsiemenöljy tuntuu olevan jonkinlainen luonnon oma volyymin antaja ja rakennepaikkaaja. Kananmunassahan on proteiineja, joten kananmuna saattaisi ehkä jämäköittää hiuksia, mutta varma en ole, koska en ole itse sitä tukkahulluina päivinäni kokeillut.

Kannattaa myös lukea Helposti rasvoittuvien hiusten -ketju, sieltä saattaa saada apua rasvoittumisongelmaan.

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #295 : 07.04.08 - klo:03:18 »

1) Millainen vaikutus kanamunalla on hiuksiin?

Joskus on tullut rikottua noita munia päähän ;D. tekee hiuksista tosi kiiltävät/ja semmoset jämäkät ....Kokeile!  kaippa niissä on noita proteiinejakin tms. kun mummokin tuon tiesi aikoinaan.... Mutta haju ei ole ihana eli kannattaa pestä hyvin pois. Oon sotkenut joskus sekaan esim. hunajaa, sitruunaa kirkastamaan kun olin blondi, oliiviöljyä, avikadoa....
Mutta tuo kookos juttu on kyllä testattava!!!

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 07.04.08 - klo:06:46 »
Itse sekoittelin joskus oliiviöljyä ja kananmunaa..

Olen kyllä kuullut muutamia versioita tästä kananmunan käytöstä.. :)
Jotkut sanoo, että pitää sekoittaa vain keltuainen, toiset sanoo että valkuainen ja loput laittaakin kaikki kerrallaan  ;D

Itsellä oli ongelmia levityksen kanssa. Enkä huomannut lopputuloksessa mitään eroa entiseen..
Minusta oli turhan "vaikea" projekti ilman mitään näkyvää tulosta...

Mutta voihan olla, että sinulla tuo toimii :) Itselläni muutenkin niin ongelmahius kuin ikinä vaan voi olla, joten en ole lainkaan yllättynyt, että kyseinen juttu ei minulla ole toiminut  ;D

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 23.04.08 - klo:12:46 »

1) Millainen vaikutus kanamunalla on hiuksiin

Pari kertaa olen kokeillut. Joka kerta hiuksista on tullut pehmeät, voimakkaat ja vähän raskaat.

Onkos kukaan kokeillut käyttää hiusnaamioiden ainesosana rahkaa? Nettiä selaillessa on tullut monta kertaa vastaan reseptejä, joissa on mainittu "curd" eli rahka. Lienee ihan kokeilemisen arvoinen ainesosa? Tosin en tiedä onko tuo "curd" ihan sitä samaa mitä Suomessa kaupoissa myydään.

Rahkaa en ole koskaan tullut kokeilluksi, luonnonjogurttia sitäkin useammin. Pitäisi tuota rahkaakin kokeilla jossain vaiheessa.  ;D
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #298 : 23.04.08 - klo:17:10 »
Täällä myös jogurttikokeilija. Ei ole ainakaan huonontanut tulosta. Olen laittanut sitä itse asiassa vain tuomaan lisää massaa mömmölle, voisin kokeilla tässä joku kerta taas uudelleen.  :)
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #299 : 26.04.08 - klo:17:45 »
Jostain syystä rahka sai mun naaman helottamaan punaisena. Laskihan se punoitus sitten, mutta couperootikkona en taida tuota toistaa. Sen sijaan alkoi kiinnostaa tuommoisen hiusnaamion teko, kiitos vain vinkistä!