Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 273959 kertaa)

~vail~

• Vieras
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #30 : 06.02.06 - klo:11:58 »
Mä laitoin viimeksi ennen pesua hiuksiin Aqualan L-kookoskerma-hunajasekoitusta pariksi tunniksi, ja tuntuu että jos sillä jotain vaikutusta oli niin se kyllä lähti shampoopesussa. Miten paljon tolla yleensäkään voi tulosta saada jos se pitää aika huolella pestä pois.. Pesun jälkeen lopputulos oli kyllä kiva, mutta se tais suurimmaks osaks johtua O&H hoitiksesta.

Mulla on ihan mitalla todistettu vaikutus: normaalipesuun verrattuna on kookospesun jälkeen 1,5 cm lisää ponnarin ympärysmitassa. Normaalipesun teen K-pakeilla, L'Anzan Protein Plussalla, O&H hoitiksella vähän vaihdellen. Enkä millään niillä kokoonpanoilla pääse ilman kookosta samaan, ei normipesuilla eikä tehohoidoilla (reconstructor L'Anzalta, Joicon IHT jne)... :)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 06.02.06 - klo:12:55 »
Miten paljon tolla yleensäkään voi tulosta saada jos se pitää aika huolella pestä pois..
Mulla kävi sama mielessä, onko siitä oikeasti mitään hyötyä, jos pitää saada heti pois?

Eihän sitä nyt heti tarvi pestä pois, vaan piiiitkän vaikutusajan jälkeen  ;) Sitä paitsi tuohon naamioon käytetään voidetta, joka ei ihan vedellä peseydy pois ja myös jättää hiukset sen verran rasvaisen (tai jotain) oloisiksi, ettei yksinkertaisesti voi olla pesemättä shampoolla. Sitä paitsi, onhan olemassa muitakin ennen pesua käytettäviä tehohoitoja, siis ihan kampaamosarjoillakin, mikä sekin omalta osaltaan tukee (täällä myös käytännön kautta paikkansapitäväksi todettua) väitettä, että hiukset voivat saada hoitoa muutenkin kuin niillä "perinteisillä" menetelmillä.

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #32 : 11.02.06 - klo:11:13 »
Minä käytän rypsiöljyä pitkällä vaikutusajalla hiuksiin silloin kun hiukset kärsivät kuivuudesta, hyvin toimii ja on edullistakin :)
Näitä kotitekoisia naamioita en ole vielä testaillut, mutta täytynee testailla vielä joku kerta, kuulostavat ainakin lupaavilta.
Käytättekö muut pelkkää öljyä hiuksiin? Onkohan öljyissä eroja?!
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #33 : 11.02.06 - klo:12:27 »
Tuo "1,5 cm lisää ponnarinympärykseen" kuullosti niin taivaalliselta, että oli pakko testata kookoskermaa tukkaan! Laitoin pyyhekuivaan tukkaan ihan sellaisenaan, kelmu ja pyyhe päälle. Vaikutti nin 45 min, pesin k-pakilla ja laitoin vielä moisturizer-tehiksen päälle. Pilasin varmaan koko homman käyttämällä alkoholipitoista muotovaahtoa föönauksessa (jota en siis normaalisti käytä), koska hiukset tuntuu tavallistakin ohuemmilta ja kuivemmilta :-[ Pitää kokeilla uudelleen kookoskermajutskaa ja käyttää vain tuttuja ja hyväksi havaittuja aineita. Enhän mie nyt tosissaan kuvitellukaan et tukka paksunis puoltoista senttiä, mut tähän rotanhäntään puolikin senttiä olis taivaan lahja...
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet

Poissa Moonflower

• HAIRahtanut
« Vastaus #34 : 11.02.06 - klo:13:21 »
Minä käytän rypsiöljyä pitkällä vaikutusajalla hiuksiin silloin kun hiukset kärsivät kuivuudesta, hyvin toimii ja on edullistakin :)

Laitatko tuon öljyn kuiviin hiuksiin? Entäpä joudutko pesemään shampoolla useampaan kertaan sen jälkeen? Joskus vuosia sitten kokeilin itsekin samaa, mutta hiukset jäivät sen jälkeen inhottavan rasvaisiksi latvoista asti! Tehokasta kyllä oli, ehkä sitten vähän liiankin... nykyisin olen sekoitellut öljyä hunajaan ja hoitoaineisiin, eikä samaa efektiä ole ilmaantunut.

Noista öljyjen eroista en sitten pahemmin tiedä, rypsiöljyä olen itsekin käytellyt. Tosin hämärästi muistan joskus kuulleeni oliiviöljyn soveltuvan rypsiöljyä paremmin hiustenhoitoon.  Perusteluja en sitten enää muistakaan...  8)

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #35 : 11.02.06 - klo:21:37 »

Laitatko tuon öljyn kuiviin hiuksiin? Entäpä joudutko pesemään shampoolla useampaan kertaan sen jälkeen? Joskus vuosia sitten kokeilin itsekin samaa, mutta hiukset jäivät sen jälkeen inhottavan rasvaisiksi latvoista asti! Tehokasta kyllä oli, ehkä sitten vähän liiankin... nykyisin olen sekoitellut öljyä hunajaan ja hoitoaineisiin, eikä samaa efektiä ole ilmaantunut.

Noista öljyjen eroista en sitten pahemmin tiedä, rypsiöljyä olen itsekin käytellyt. Tosin hämärästi muistan joskus kuulleeni oliiviöljyn soveltuvan rypsiöljyä paremmin hiustenhoitoon.  Perusteluja en sitten enää muistakaan...  8)

Juu, laitan ihan kuiviin hiuksiin, annan vaikuttaa usean tunnin ja vaahdotan sen jälkeen kaksi kertaa shamppoolla ja sen jälkeen vielä hoitoainetta pitkällä vaikutusajalla. Nyt oli aika pitkä tauko etten käyttänyt öljyhoitoja, niin hiukset vaikuttivat tosi kuivilta, enkä saanut ojennukseen (pörröä pois) niitä oikein mitenkään... millään muulla en saa kosteutusta niin hyvin. Pari kertaa olen taas kerennyt öljyhoitoja tekemään ja vaikutuksen huomaa :-*
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

~vail~

• Vieras
« Vastaus #36 : 11.02.06 - klo:23:52 »
Tuo "1,5 cm lisää ponnarinympärykseen" kuullosti niin taivaalliselta, että oli pakko testata kookoskermaa tukkaan! Laitoin pyyhekuivaan tukkaan ihan sellaisenaan, kelmu ja pyyhe päälle. Vaikutti nin 45 min, pesin k-pakilla ja laitoin vielä moisturizer-tehiksen päälle. Pilasin varmaan koko homman käyttämällä alkoholipitoista muotovaahtoa föönauksessa (jota en siis normaalisti käytä), koska hiukset tuntuu tavallistakin ohuemmilta ja kuivemmilta :-[

Olipa kurja jos oli sulle pettymys :-\ Toivottavasti vielä löytyy sopiva tapa sullekin, shivaree.

Itse ensi kerroilla laitoin aivan kuivaan tukkaan, ja sen jälkeisillä kokeiluilla sumuttimella kostutettuun. En tiedä sitten paljonko se vaikuttaa lopulta, mitan vedin esille vasta näinä kostutettuina kertoina jolloin Pirkka-voide on ollut tehokaverina. Niin ja tosiaan en koskaan kuivaa föönillä hiuksiani, joten siitäkään en osaa sanoa. Varmasti se puhaltaa osan kosteudesta pois, ainakin niin pelkään ja sitä välttelen.

Kyllä tuntuu itsestäkin hurjalta tuo ponnarin paksuuntuminen kookoskäsittelyn jälkeen, mutta pakko se on uskoa kun taas L'anza+K-pak+NG -pesun jälkeen on letti vain 7 cm vaikka kuinka tuntuu hyvälle ja kiiltävälle... Ei sitten yleensä viitsi entisestään suoristusraudalla litistellä pörröisyyden kurittamiseksi, joten tehokosteutukset ja kookoksen tuuheutus tulee suureen tarpeeseen :D

Oliiviöljyä ajattelin ostella kokeeksi (kun rypsiöljyä kivasti kokeiltu), kaupassa hipelöinkin koreita pulloja. Että ne lasipullot voi olla kauniita, sopisi niin kylppärin hyllylle...

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #37 : 12.02.06 - klo:23:36 »
minä en pese shampoolla minkäänlaisen hoidon jälkeen, edes rasvaisen :) helokkiöljy toimii yhtälailla hiuksille kuin mikä vaan kasviöljy
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 13.02.06 - klo:11:03 »
Minä laitoin hetki sitten tuota rypsiöljyä lähinnä vain latvoihin eikä kyllä meinannut lähteä pois millään  >:( En kyllä enää kokeile.

tamanja

• Vieras
« Vastaus #39 : 14.02.06 - klo:20:37 »
Minäkin innostuin naamiokokeiluihin. Olisin halunnut kokeilla kookosta, mutta lähikaupasta ei löytynyt kookosta missään muussa muodossa kuin boynty-patukassa  :-\ Niinpä tein mössön ruokaöljystä ja hunajasta. Annoin vaikuttaa vajaa puoli tuntia elmukelmun alla. Pesin sen pois vaniljasuklaa-hoitiksella. Aivan ihanan pehmeä ja tuuhea tukka ja yllättävän puhdaskin tuli. Samalla oli hunaja kasvonaamiona ja ihostakin tuli pehmeä. Ainoa miinuspuoli on hunajan haju, joka ällötti tosi paljon.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #40 : 15.02.06 - klo:11:01 »
Ainahan voi tehdä myös kotimajoneesia ellei kookosöljyä ole juuri käsillä. Munankeltuaisesta ja ruokaöljystä ilman mitään mausteita, vimmatusti vispaten ja oikeanlämpöisillä aineilla saa yhteen keltuaiseen upotettua pari desiä öljyä ja majosta tosi tanakkaa. Pitäisi tehdä letille hyvää ihan aineiden perusteella.

Ja jos majopohjaa jää niin mausteet perään, hapolla notkeammaksi ja ruokakäyttöön...
this too shall pass.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 16.02.06 - klo:12:01 »
Hieman OT:

Istuskelen tällä hetkellä kookoskerma/hunaja/perusvoide-sekoitus päässä suihkumyssyn alla muhimassa ja muuten on ihan rattoisaa, mutta kun tämä tuuppaa valumaan otsaa pitkin tämä ihana kookosseos... :-\
Miten te saatte seoksen niin sakeaksi että se pysyy tukassa eikä valu?

~vail~

• Vieras
« Vastaus #42 : 16.02.06 - klo:12:34 »
Lyx, mulla on ainakin sen verran jämäkkää että kun puristelen sen hiuksiin ja pussitan niin ei sieltä lähde valumaan. Sen verran ottaa kuivan/kevyesti kostutetun hiuksen pintaan kiinni.

Oliko sun hiukset mahdollisesti niin kosteat, ettei hius imenyt ainetta yhtään sisäänsä?

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #43 : 16.02.06 - klo:12:47 »
Laitoin kuiviin hiuksiin ja puristelin, mutta tässä sitä vaan valuu... Onneksi mies on töissä, muuten varmaan nauraisi minulle ihan kippurassa kun vähän väliä pyyhin kookosta otsalta.  ::)
Nyt on muhinut siellä jo melkein pari tuntia joten taidan käydä pian huuhtelemassa.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 16.02.06 - klo:12:52 »
Mä luulen, että se vähän riippuu hiustyypistäkin, miten kookosnaamio lähtee valumaan vai lähteekö. Mulla ainakin valuu poikkeuksetta n. puolen tunnin jälkeen, jos laitan muovipussin päähän. Siksi pidänkin sitä vain aina välillä ja otan pois, kun se valuminen alkaa  ;) Riippuu se varmaan sen naamion koostumuksestakin, siis mitä voidetta, mitä kookoskermaa/-maitoa/-tiivistettä jne.