Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 273950 kertaa)

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #375 : 04.02.10 - klo:22:05 »
Sekottelin tänään tehohoidoksi Fructis Nutri Repair -hoitista, hunajaa, kariteöljyä, kookosöljyä, oliiviöljyä, viinirypäleensiemenöljyä (miten niin öljyöverit..? ;D), Bepanthenia, luonnonjugurttia, kaurahiutaleita ja Erisan-kosteusvoidetta. Tämä supersörsseli sai sitten muhia kokonaiset kaksi tuntia muovipussin ja permanenttihupun alla.
Olen tositositosi tyytyväinen lopputulokseen: ihan yliluonnollisen kiiltävät ja kosteutetun tuntuiset hiukset. :-* Tämä menee taatusti uusintakokeiluun!

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #376 : 06.02.10 - klo:18:51 »
Noniin.. :)

Ennen pesua pistin päähän kookoskermaa ja jojobaöljyä oliiviöljyn puutteessa. Molempia meni noin teelusikallinen.
Pesu Phyton ultra-nourishing shampoolla ja sitten sulatettua kaakaovoita, siihen ripautettuna avokadoöljyä ja vadelmansiemenöljyä, sen sekoitin karitetehikseen, jonka sain Phyton näytepakkauksessa.

Jätettäviksi pistin Lanzan Hairrepairia, ja Phyto 9. On muuten kiharat kuin korkkiruuvit  ;D

En oikein tiedä mitä kookoskerman pitäisi tehdä, minusta hiukset tuntuivat huuhteluvaiheessa aika jämäköiltä.
Eikö kookoskerman pitäisi kuitenkin tehdä kiiltäväksi ja pehmeäksi?

En tiedä kokeilenko tuota uudestaan, vaiko teenkö niin että kokeilen kookoskermaa hoitiksena ja jonkun hoitoaineen kera..
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #377 : 06.02.10 - klo:21:49 »
Eilen tein hätävara-aineksista kosteuttavan naamion kun tukka on ilmeisesti (ahkerasta blondailusta huolimatta) saanut yliannostuksen rekuista, oon nyt vuorotellut o&h:ta ja joicon rekkua, viimeksi kun olen ollut blondi, tukka tykkäsi joicon rekusta kuin hullu puurosta, mutta nyt ilmeisesti hiusten peruskunto on niin paljon parempi, ettei sitä voi käyttää kovin usein tai alkaa tukka protestoida ja toki o&h:ssakin on hieman rakennepaikkaavia ominaisuuksia joten silläkin on varmaan vaikutusta asiaan...Anyway, kunnollinen kosteuttaja olisi siis tarpeen (onneksi iHerbistä on tulossa sheaa, kaakaovoita ja kookosöljyä) joten improvisoin sekoituksen xz xylitol-hoitiksesta, elivo panthenol-voiteesta, rypsiöljystä ja hunajasta.

Kosteutustulos oli aika keskiverto, mutta sen sijaan meinasi silmät tippua päästä huuhtelin ja kuivasin tukan, väri oli nimittäin vaalennut huomattavasti - siis niin paljon, että eron huomasi jo märkänä ja kuivuttua erittäin hyvin. Olin kyllä kuullut, että hunaja saattaa vaalentaa ja/tai lämmittää väriä, mutta en todellakaan olisi osannut odottaa näin dramaattista muutosta, ero on melkein asteen luokkaa  :o
Onneksi yllätys oli ihan mieleinen, olinkin miettinyt, että pohjaväri saisi olla aavistuksen vaaleampi ja lisälämpökin oli ihan paikallaan kun etuhiusten raidat olivat hujahtaneet turhan tuhkaisiksi. Pitää pitää hunajakikka mielessä ennen kuin tartun vaalennusjauheeseen ensi kerralla kun on tarvetta värin haalistelulle!
Eikä ollut edes tuore värjäys kyseessä vaan pohjavärin oon värjännyt yli kuukausi sitten...
1cFii
Sikses iha nätti naine.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #378 : 07.02.10 - klo:10:27 »
Teinpäs eilen oikein kunnon mössöt päähän.  ;D Ensiksi tein erillisen "päänahkaan" ja päällimmäisiin hiuksiin: xz tehis, LV kosteuttava hoitsikka, n. ruokalusikallinen pellavansiemenöljyä ja toinen kookosrasvaa.
Pituuksille sekoittelin enemmän kaikkea: LV:n hoitsikkaa, MOP hydrating hoitsikkaa, Joico recovery hoitsikkaa, goldwell hiusnaamiota, bepanthenia, kookosrasvaa & auringonkukkaöljyä.

Hiuksista tuli todella kosteutetun tuntuiset, pehmeät mutta myös väriä lähti pois enemmän pituuksista kuin aikaisemmissa muhitteluissa. Annoin siis muhia myssyn alla n. 4h. Tänään hiukset tuntuvat hieman rasvaisilta, olen tehnyt nyt aika innokkaasti muhitteluja, joten hiukset varmaan alkavat saada tarpeekseen.  ;D - Kohta pitää laittaa värit myssyn alle...

Innolla odottelen jojoba- & manteliöljyn saapumista!  :l
« Viimeksi muokattu: 07.02.10 - klo:10:32 kirjoittanut |Piija »

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #379 : 12.02.10 - klo:19:21 »
Koirani on IDIOOTTI! (Tai oikeastaan minä itse  :P)
Tein muhitussekoitusta ja olin ehtinyt laittaa purkkiin kookosmaitoa, Bepanthenia ja avokadoöljyä, kun joku huusi minua toiseen huoneeseen ja jätin seospurkin hetkeksi lattialle. (tyhmätyhmätyhmä  :-[) Ja kun menin takaisin niin eikös kuppi ollut tyhjä. Koira oli käynyt vetämässä mun kookoslitkut suihinsa. Siis oikeesti. Purkissa oli kookosmaitoa, avokadoöljyä ja Bepanthenia - koiranruokaa? Ei tullut mielenkään että moinen otukselle kelpaisi. Nyt sitten seuraan silmä kovana mitä tapahtuu.  >:( Ei kai noissa mitään myrkyllistä voi olla... Bepanthen kyllä epäilyttää sitä oli aika paljon. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä  ???
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

|Piija

• Vieras
« Vastaus #380 : 12.02.10 - klo:19:38 »
^ Noissa aineissa ei pitäisi olla mitään mikä olisi vaarallista koiralle. Erilaisia öljyjä saatetaan laittaa ihan ruokaankin ja bepantheniahan saa laittaa esimerkiksi suun sisäpuolelle haavaan ym. sen ei pitäisi siis sisältää mitään. Ei tietenkään sisäisesti nautittuna paraskaan vaihtoehto.
Maha saattaa hieman vieroksua tuota ateriaa, mutta tuskinpa mitään muuta.  :)
« Viimeksi muokattu: 12.02.10 - klo:19:41 kirjoittanut |Piija »

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #381 : 12.02.10 - klo:19:43 »
^
Joo, kyllä se kookosta ja öljyä on ennenkin syönyt. Bepanthenin epäilen lähinnä pistävän vatsan sekaisin.  :P Ihan hyvä etten ollut ehtinyt vielä lisätä hoitiksia. Kukapa olisi arvannut että moinen maistuu koiralle niin hyvin...  ::)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 12.02.10 - klo:19:47 »
^Meillä koira söi koko tuubin punaista bepanthenia, eikä tuntunut missään. Hyvää näytti olevan kun kuolaa aina mun huulirasvarasioiden perään (käytän siis bepanthenia). Siinä ei ole mitään vaarallista koiralle. On syönyt myös 50 ml aprikoosiöljyä, siitäkään ei saanut mitään oireita. ::)

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #383 : 12.02.10 - klo:20:08 »
^Miten se koira sen tuubillisen veteli?  0_0
Siis aineesta itsestään tuskin on vaaraa, mutta entäs se pakkaus kun luulisi, että siitä voisi irrota aika teräviäkin metallinkappaleita, jotka voisi raapia sisuskaluja pahastikin? En oikein usko, että osaisi tuubista ihan asianmukaisesti puristaakaan  ;D
Onneksi ei kuitenkaan käynyt kuinkaan!
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 14.02.10 - klo:11:13 »
^OT:tä, littana tuubi oli kyllä jäljellä, oli purtu littanaksi, osittain purtu rikki. Tosin kyseinen koira osaa avata ovetkin niin, että meillä on kaikki salvalla kiinni...

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #385 : 17.02.10 - klo:22:46 »
Täällä on taas kokkailtu. :P Sekoittelin LV-tehistä, oliiviöljyä, kookosöljyä, kariteöljyä, silputtuja kaurahiutaleita, hunajaa, Bepanthenia Helosania ja kananmunan suloiseksi sörsseliksi ja iskin päähän muhimaan pariksi tunniksi. Sai huuhdella tavallista pidempään, että lähmäinen fiilis kaikkosi, mutta lopputulos on kyllä erittäin jees. :) Kiiltävää ja pehmosta jälkeä tuli!
Nyt lähes kokonaan kuivuneena tukka on ehkä vielä himppusen "pöyhkeämpi" kuin tavallisesti, mistä pieni miinus, mutta eiköhän se jollain silikoniseerumilla sliippaannu.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #386 : 18.02.10 - klo:12:17 »
Nyt on hiuksissa hunaja/kananmuna kokeilu.
Periaatteessa siihen kuuluisi mukaan oliiviöljyä, mutta ajattelin skipata sen pois, koska haluan nähdä mimmoinen lopputulos näistä syntyy.

Nyt kun olen tässä miltei puoli tuntia seosta pitänyt päässäni, tuli ajatus mieleen, että jos on kuumetta noin 38 ja puolet päälle, niin tuleekohan tuosta kokkelia tuon myssyn alla  ;D

Edit, kaiken tämän jälkeen..

Tota noin.... Pitikö hiuksista tulla tällaiset?

Minun hiukseni tuntuvat..... jämeriltä? Jämäköiltä? Niillä voisi vaikka halkaista betonipylvään?
Onko tämä se mistä olen lukenut että ihmiset sanovat rekun jälkeen hiusten olevan jämäkän?

Huuhtelin hiukset tuon seoksen jälkeen ja ensin ajattelin kuivattaa hiukset niin, mutta totesin että hitto nyt hoitsikoita perään. Pistin O&H.ta, sekoitin xz tehon kanssa ja suihkussa vielä Joicon IH perään.
Hiukset tuntuvat edelleen topakoilta?
 0_0

« Viimeksi muokattu: 18.02.10 - klo:13:38 kirjoittanut EllaBella »

|Piija

• Vieras
« Vastaus #387 : 18.02.10 - klo:14:34 »
^ Kanamunahan saa hiuksiin tuollaista jämäkkyyttä aikaiseksi, joten jos olet kokeillut vain noita jättäen muut "sekoitukset" pois, en kauheammin ihmettele lopputulosta. Itselläni kanamuna lähinnä korputti tukkaa, eikä oikeastaan paljoakaan hoitanut, ehkä tämäkin on ihmiskohtaista.  :)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #388 : 18.02.10 - klo:15:40 »
^ Kanamunahan saa hiuksiin tuollaista jämäkkyyttä aikaiseksi, joten jos olet kokeillut vain noita jättäen muut "sekoitukset" pois, en kauheammin ihmettele lopputulosta. Itselläni kanamuna lähinnä korputti tukkaa, eikä oikeastaan paljoakaan hoitanut, ehkä tämäkin on ihmiskohtaista.  :)

No, opinpas tästä että oliiviöljy tulee ensi kerralla mukaan  ;)
Mutta toistekin kokeilen, hiukset tuntuvat kivoilta :) Kuivuttuaan ne tuntuvat tuuheilta ja pehmeiltä ja painotetaan vielä tuota tuuheaa.

On se kyllä jännä miten jokin sopii johonkin päähän ja jokin toiseen päähän. En kyllä varmaan koskaan opi ymmärtämään hiuksien teitä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #389 : 18.02.10 - klo:20:15 »
^ Kananmuna tosiaan sisältää proteiineja, jotka kemiallisen rekun tapaan jämäköittävät hiuksia. Samoin tekee hunaja, tai ainakin mulla hunaja on selvästi rekkumainen tuote, joka ei niinkään silota, vaan jämäköittää. Eli ei yhtään ihme, että hiukset ovat kuohkeat ja jämerät.