Eilen tein hätävara-aineksista kosteuttavan naamion kun tukka on ilmeisesti (ahkerasta blondailusta huolimatta) saanut yliannostuksen rekuista, oon nyt vuorotellut o&h:ta ja joicon rekkua, viimeksi kun olen ollut blondi, tukka tykkäsi joicon rekusta kuin hullu puurosta, mutta nyt ilmeisesti hiusten peruskunto on niin paljon parempi, ettei sitä voi käyttää kovin usein tai alkaa tukka protestoida ja toki o&h:ssakin on hieman rakennepaikkaavia ominaisuuksia joten silläkin on varmaan vaikutusta asiaan...Anyway, kunnollinen kosteuttaja olisi siis tarpeen (onneksi iHerbistä on tulossa sheaa, kaakaovoita ja kookosöljyä) joten improvisoin sekoituksen xz xylitol-hoitiksesta, elivo panthenol-voiteesta, rypsiöljystä ja hunajasta.
Kosteutustulos oli aika keskiverto, mutta sen sijaan meinasi silmät tippua päästä huuhtelin ja kuivasin tukan, väri oli nimittäin vaalennut
huomattavasti - siis niin paljon, että eron huomasi jo märkänä ja kuivuttua erittäin hyvin. Olin kyllä kuullut, että hunaja saattaa vaalentaa ja/tai lämmittää väriä, mutta en todellakaan olisi osannut odottaa näin dramaattista muutosta, ero on melkein asteen luokkaa

Onneksi yllätys oli ihan mieleinen, olinkin miettinyt, että pohjaväri saisi olla aavistuksen vaaleampi ja lisälämpökin oli ihan paikallaan kun etuhiusten raidat olivat hujahtaneet turhan tuhkaisiksi. Pitää pitää hunajakikka mielessä ennen kuin tartun vaalennusjauheeseen ensi kerralla kun on tarvetta värin haalistelulle!
Eikä ollut edes tuore värjäys kyseessä vaan pohjavärin oon värjännyt yli kuukausi sitten...