Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279302 kertaa)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #390 : 20.02.10 - klo:10:40 »
Joo, kiitos Ellen vastauksestasi.
Seuraavan päivän kokemuksia oli, että hiusnahka tuntui todella putsatulta, hiukset pehmeiltä ja kiiltäviltä.
Kananmuna jää minun hiustenhoitotapoihini, ehkä kuitenkin huitaisen öljyä mukaan seuraavalla kerralla.

Minusta on ihmeellistä miten hiukset imevät kaikenlaisista jutuista kaikkea. En olisi koskaan uskonut kananmunasta tällaista. Nyt mietityttää miten paljon hiukset imaisevat päivän aikana saasteita jne.
Tämä myös sai uuden merkityksen hiusten rasvoittumiselle, hiuspohjaongelmille, kärsineille latvoille jne.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #391 : 20.02.10 - klo:12:06 »
Tänään ajattelin tehdä syväputsauksen jonka jälkeen kokeilla seuraavanlaista sekoitusta; jojobaöljy, manteliöljy, kookosrasvaa, MOP C-hydrating hoitsikka, Joico moisture recovery hoitsikka, bepanthen & LV:n kosteuttava hoitoaine. Noita jos jaksaisi pitää sellaiset 3-5h päässä.  :)

* Sekoitus hautui kahden suihkumyssyn alla sellaiset 5h, jonka jälkeen pesin hiukset pelkällä haalealla vedellä ja LV:n kosteuttavalla hoitoaineella, latvoihin jätettäväksi BC latvasuojaa. Hiusista tuli aivan ihanan tuntuiset! - Pehmeät, ei kuitenkaan pörröiset. Kiiltävät ja ihanan terveen oloiset.
Aamullakaan hiukset ei tuntuneet mitenkään likaisilta tai lätsähtäneiltä, vaan aikalailla samoilta mitä illalla.
  :l
« Viimeksi muokattu: 21.02.10 - klo:11:19 kirjoittanut |Piija »

Spirelly

• Vieras
« Vastaus #392 : 20.02.10 - klo:14:54 »
Nyt päässä toista kertaa kotitekoinen naamio. Ensimmäisellä kerralla laitoin hiukset niin täyteen kun ikinä sain kookosrasvaa.. No lopputulos oli, hmm.. Pesun jälkeen en tainnut huomata mitään eroa.

Tällä kertaa sekoitin reilun teelusikallisen kookosrasvaa, about 10 tippaa bodyshopin kookosöljyä missä on jotain kukkaa seassa (kuulostaapa vakuuttavalta, "jotain kukkaa" :D), yhden pumppauksen O&H:ta sekä Xylitol tehohoitoa. Levitin ensin latvoihin, sitten päälimmäisiin hiuksiin ja loput mitä jäi yritin saada juureen. Tässä vaiheessa latvat tuntui kuitenkin vielä vähän turhan kuivilta joten sekoitin vielä pumppauksen molempia hoitsikoita sekä kookosöljyä ja tungin sekoituksen vielä latvoihin. Eli nyt hiukset ei valu aineita, mutta on ihan hyvä "viikko pesemättä" look. Tällä mennään sitten niin kauan kunnes kyllästyn hajuun ja pesen.. Viimeistään ma aamuna ennen kun menen töihin, mutta todennäköiseti jo siis tänään illalla :D Ensi kerralla pitää muistaa tunkea ihan reilusti niitä aineita, varsinkin kun levittää kuivaan tukkaan.

edittiä: aineet oli ollut päässä ihan hetken vasta, ja nyt jo hiukset oli melku kuivan oloiset taas.. Kävi niinkuin latvoille levitysvaiheessa, että kaikki muu paitsi öljyinen tuntu hävisi.. No levitin sitten vielä 4 pumppausta xylitol tehistä ja 2 pumppausta O&H:ta hiuksiin.. Jo levittäessä kaikki aine tuntu vaan katoavan jonnekin ja hiukset menee lähinnä korppuisiksi.. Nyt heräs kysymys, että kuivuuko aineet jonkilaiseksi lähmäiseksi/korputtavaksi kerrokseksi hiuksen pintaan ja siksi ne tuntuu kuivulta.. Eli kosteus haihtuu taivaan tuuliin ja kaikki muu jää hiuksiin? ehkä ensi kerralla kokeilen tätä settiä kosteisiin hiuksiin, veikkaan että lopputulos on parempi ja aineita ei mene desiä kerralla.. :D

edit2: Niin ja lisäsin tossa tokalla kerralla vielä Novalan perusvoidetta hiuksiin.. Se kun on niin hyvää iholle  :l Menempä lisäämään vettä ja myssyn.. Mitähän se mies sanoo, kun tulee kotiin?  0_0 ;D
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:15:42 kirjoittanut Spirelly »

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #393 : 20.02.10 - klo:15:32 »
^ Ilman muuta hoitsikoiden vesi (jota hoitsikat siis suurimmalta osaltaan ovat) haihtuu taivaan tuuliin, jos ei hoidetta peitä millään muovisella muhittelusuojalla :)

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #394 : 21.02.10 - klo:19:17 »
Ensimmäinen kotitekoinen naamio päässä. Tai olenhan minä joskus nuorempana laittanut kanamunaa ja jotain muuta sörsseliä päähän.  ;) Tämä sekoitus sisältää O&H:ta, Joicon rekkua, rypsiöljyä, kananmunaa, Bepanthenea, Pirkka lastenvoidetta ja Erisan kosteusvoidetta + joku Wellan väristä jäänyt hoitoaine pussillinen. Nyt istun pussi ja pipo päässä. Saas nähdä mikä on lopputulos.  ::)

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #395 : 03.03.10 - klo:17:32 »
Mua kiinnostaisi kotitekoiset jätettävät hoitoaineet ja kaikenlaiset muutkin hiuksiin liittyvät sekoitukset, mietin josko tässä ketjussa voisi jakaa kokemuksia niistäkin, vaikka otsikko onkin kotitekoiset hiusnaamiot? Mua haluttaisi kovin tehdä itse jotain jätettäviä esimerkiksi tuoksukaupan öljyistä ja muista, mutta vaikeaa hoksata mitään hyvää sekoitusta. Tänään tein niin, että laitoin KC:n 4R moisture mist -suihkejätettävään lorauksen glyseriiniä ja muutaman tipan granaattiomenatuoksua ja nyt tuo jätettävä on paljon tehokkaampi ja tuoksuukin entistä paremmalta  :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 03.03.10 - klo:17:38 »
Mua kiinnostaisi kotitekoiset jätettävät hoitoaineet ja kaikenlaiset muutkin hiuksiin liittyvät sekoitukset, mietin josko tässä ketjussa voisi jakaa kokemuksia niistäkin, vaikka otsikko onkin kotitekoiset hiusnaamiot? Mua haluttaisi kovin tehdä itse jotain jätettäviä esimerkiksi tuoksukaupan öljyistä ja muista, mutta vaikeaa hoksata mitään hyvää sekoitusta. Tänään tein niin, että laitoin KC:n 4R moisture mist -suihkejätettävään lorauksen glyseriiniä ja muutaman tipan granaattiomenatuoksua ja nyt tuo jätettävä on paljon tehokkaampi ja tuoksuukin entistä paremmalta  :)

Glyseriini on oikeesti tosi tehokas. Mä joudun olemaan todella varovainen glyseriinin kanssa, koska jos lorautan liikaa sitä niin hiukset menee ihan karkeiksi.
Minäkin buustailen esim shampoita glyseriinillä ja vehnäprotskulla. Nyt on aloevera-puteli jota käytetään myös ahkeraan (tepsii ihollekin, kuivatti iiiison finnin ja teki hyvää hiuksille)

Tein myös sekoituksen suihkepulloon, jossa on vettä, puoli tl glyseriiniä, puoli tl vehnäprotskuu, XZ kosteuttavaa tehistä rkl, 10 tippaa erilaisia öljyjä. Tuo on tosi hyvä sekoitus, jostain sivulta luin tuon ohjeen ja erilaisia variaatioita täällä tehdään.

Mistä sen granaattituoksun oikein hommasit?
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 03.03.10 - klo:17:40 »
^Granaattiomenatuoksuöljyn tilasin siis pienestä tuoksukaupasta. Tarkennettuna tuon tuoksun nimihän on siis villi granaattiomena. Löytyy tuoksukaupan sivuilta kohdasta "villikeijun tuoksuöljyt".
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 10.03.10 - klo:19:30 »
Kuulostaako tää tyhmältä sekoitukselta vai kannattaisiko koittaa? Mun niin tekisi nyt mieli ensin pestä hiukset, pyyhekuiviin hiuksiin pistää kookoskerma-xylitol tehis sekoitus ja antaa olla jonkun aikaa. Sitten kun pesisin sen pois niin pistäisin suoraväri-hoitoaine sekoituksen kirkastamaan väriä, sen huuhtelisin pois ja sitten olis puhdas, kostea ja kirkastunut väri tukassa  ;D Joo mä olen vähän tyhmä näissä vielä, mutta oisko tuossa mitään ideaa? nyt ois kerrankin vapaata ja aikaa koko ilta muhitella päässä kaikenmaailman mössöjä  :l

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #399 : 10.03.10 - klo:22:46 »
^ Kuulostaa hyvältä mutta mikset pistäis suoraväriä siihen ensimmäiseen keitokseen jo suoraan, niin ei tarvis tehdä kuin yksi hoito joka voisi olla hiuksissa sitten pidempään.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 11.03.10 - klo:22:19 »
Mulla oli päässä puolisen tuntia kookoskerma-xz xylitol tehis- suoraväri mössö, kävin saunassakin tuolla eli yhteensä päässä mulla oli varmaan lähemmäs tunnin tuo päässä. Nyt huuhtelun jälkeen hiukset tuntuu pehmeämmiltä mitä yleensä. Kuivuneissa osioissa väri on kirkastunut ja hiukset on pehmeät! Saa nähdä millaiset tulee kun kunnolla kuivuu, mutta näillä näkymin tuota kyllä uudestaan :)

Muoks: No nyt tukka on kuiva. On pehmeä ja siloisemman tuntuinen mitä yleensä, eli hyvä tuli!
Piija: Mulla oli ehkä ruokalusikallinen suoraväriä tuossa sekotuksessa, ja kirkasti väriä sopivasti. En kyllä mitään kunnon kirkastusta väriin edes tarvinnut, pientä säätöä vain. Ehkä kokeilen joskus myös erikseen noita jos tarvin värin kunnolla kirkkaammaksi. :)

« Viimeksi muokattu: 12.03.10 - klo:10:24 kirjoittanut wilma »

|Piija

• Vieras
« Vastaus #401 : 11.03.10 - klo:22:25 »
^ Kuulostaa hyvältä mutta mikset pistäis suoraväriä siihen ensimmäiseen keitokseen jo suoraan, niin ei tarvis tehdä kuin yksi hoito joka voisi olla hiuksissa sitten pidempään.

OT. Itselläni syynä kahden muhittelun tekemiseen usein on se, että hoitoaineiden, öljyjen ym. sekaan suoravärin laitettaessa sävy on erillainen kun pelkästään, joten nuo aineet vaikuttavat värin tarttumiseen ja tuloksesta tulee tummempi tai haaleampi kuin yksistään käytettynä ( värinä siis punainen. ) Lisäksi haluan laittaa hoitavat aineet usein ihan vain hoitavina ja sitten värit erikseen vaikka eiväthän nuo suoravärit paljoakaan hiusta vahingoita...  ::)
Välillä teen kuitenkin sekoitukset keskenään mikäli värin intensiivisyydellä ei ole niin suurta väliä tai haluan vaihtelua värivivahteisuuteen.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #402 : 30.03.10 - klo:10:52 »
Päässä muhii tällä hetkellä hoitis + kookoskerma -sekoitus. Kokeilen kookoskermaa ensimmäistä kertaa ja ostin juurikin kookoskermaa, en maitoa, että seoksesta tulee jämäkkää, eikä lirua. Kookoskerma on ihanan paksua ja kermamaista, mutta ei niin paksua, että hoitiksen sekoittaminen siihen olisi hankalaa. Seos levittyi hyvin hiuksiinkin, eikä tunnu valuvan suihkulakin ja froteisen turbaanin alta. Toivon mukaan hiukset saavat kosteutusta ja rakennepaikkausta samalla, ja toivottavasti kookoskerma ei aiheuta rasvalettiä. Lopputulosraporttia seuraa parin tunnin päästä.

Edit: hiukset tuntuvat hyvältä, eivätkä ne ole ollenkaan rasvaiset. Laitoin sekoitukseen kaksi kukkurallista teelusikkaa kookoskermaa ja turauksen hoitista. Onneksi hiukset eivät lemua kookokselta, koska en niin tykkää siitä tuoksusta. En oikein osaa sanoa tuliko hiuksista tavallista kosteutetummat ja jämäkämmän tuntuiset, mutta aion testata uudelleen. Pakastin loput kookoskermasta erillisissä pusseissa, että saan käytettyä kerman valmiissa annoksissa myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 30.03.10 - klo:12:42 kirjoittanut ellen »

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #403 : 30.03.10 - klo:14:55 »
^
Millä pesit pois?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #404 : 30.03.10 - klo:15:15 »
^ Tein ihan tavallisen muhituksen sampoopesun jälkeen, eli en pessyt seosta pois millään, vaan huuhtelin vain vedellä.