Halusin vähän vaihtelua tuohon mun normi hiusnaamio yhdistelmään mitä käytän melkein aina. Mulla on pieni pussillinen vadelmansiemeniä ja murskasin niitä vähän, osan jätin kokonaisiksi. Päähän tuli lätkäistyä kokonaisuudessaan lv kosteuttavaa hiushoitoa, kookoskermaa, oliiviöljyä, vadelmansiemeniä ja jauhettua kauraa (

). En tiedä oliko tuolla kauralla mitään vaikutusta, mutta ainakin se paksuunnutti hiusnaamion rakennetta vähän niin oli ainakin helpompi levittää.
Vadelmansiemenet kuori päänahan hyvin, levitin hiusnaamion pyyhekuiviin hiuksiin ja hellävaraisesti vähän hieroin päänahkaa myöten. Huuhteluvaiheessa meinasi olla pieniä ongelmia noiden siemenien kanssa mutta sain ( tietääkseni ) kaikki huuhdeltua pois. Hieman kauemmin vaati huuhtelua kuin normaalisti. Hiukset on tuuheat mutta sileän tuntuiset. Ei ole lähmäiset. Kokonaisuudessaan ihan kelpo seos, sopii tukalleni.
Vadelmansiemenistä sen verran että keksin heittää ne päähän koska mulla on suihkussa palasuihkusaippua (oliivilöjy-vadelmansimene ja jotain muuta ) ja tuo kuorii tosi hellävaraisesti ja iho tuntuu todella hyvältä tuon jälkeen.
Suosittelen, mutta huuhteluvaiheessa hiuksia pitää tosiaankin heiman kauemmin huuhdella kuin normaalisti, että saa kaikki siemenet varmasti pois tukasta.

Edit: Pääraaka-aineina oli siis lv hoitis ja kookoskerma, öljyä laitoin vajaa puoli rkl. siemeniä n. 1rkl ja kaurajuttua samanverran.