Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279319 kertaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #405 : 02.04.10 - klo:14:02 »
Olikos se niin että kookoskermaa on sellaisessa säilykepurkissa vaan
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #406 : 02.04.10 - klo:15:29 »
^
Kara-merkkistä kookoskermaa löytyy kahden desin nestekartonkitetroissa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #407 : 04.04.10 - klo:22:42 »
Mun tekis mieli kuoria hiuspohjaa jollain kotikonsteilla. Arvelen, että homma hoituisi suolaa tai sokeria sekoittamalla johonkin hoitoaineeseen ja sitten hieromalla seosta päänahkaan. Onko kukaan kokeillut?

----------------------------------
Nojoo... sekoitin hoitoaineeseen (XZ "Aito") sekä öljyä (riisinlese) että runsaasti hienojakoista merisuolaa (Risetti). Hieroin seosta päänahkaan ihan reippaasti tovin ja huuhtelin. En sitten pessyt mitenkään kun seuraava päivä oli joka tapauksessa koti-sunnuntai. Päänahka puhdistui mutta hiukset jäi hieman lähmäisiksi. Mutta tosiaan lähti ihan hyvin se päänahan mikälie ketto... olin vasta hennannut ja päänahan kuollut kerros oli värjäytynyt. Kuorinnan jälkeen ei ollut häivähdystäkään oranssia päänahassa ja hilsettä ei näkynyt hiusten kuivuttuakaan. Eli ihan hyvä tulos, sitä mitä tarvitsinkin.
« Viimeksi muokattu: 12.04.10 - klo:21:34 kirjoittanut maatis »

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #408 : 04.04.10 - klo:23:39 »
Minä olen käyttäny oliiviöljyä ja suolaa,taikka juoksevaa hunajaa ja sokeria.
Toimii hyvin myös koko kehon kuorintaan.
Suolan kanssa voi käyttää kyllä melkein mitä öljyä vaan jos haluaa.

Strix

• Vieras
« Vastaus #409 : 31.08.10 - klo:19:22 »
Löysin British Pathen sivuilta tällaisen "shampoo" respetin: http://www.britishpathe.com/record.php?id=48553
Parissakin vanhassa hiustenhoitovideossa on mainittu rommi ja kananmuna hyvänä yhdistelmänä. Rommi?
Sekoitukseen tulee: kananmunan keltuaisia, rommia, etikkaa ja sitruunamehua. Sitten hierotaan kuiviin hiuksiin.
Ihastuttava video joka tapauksessa :)

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #410 : 07.10.10 - klo:15:21 »
Onko kukaan kokeillut melassia hiuksiin? Törmäsin tällaiseen ohjeeseen:
http://www.associatedcontent.com/article/2259573/molasses_hair_conditioning_treatment_pg2.html?cat=69 
Jotenkin vaan epäilyttää laittaa tuollaista tahmaa sellaisenaan hiuksiin, vaikka onhan se vesiliukoista.

Monissa englanninkielisissä lähteissä mainitaan paremmaksi joku Blackstrap melassi. Mistä tietää onko oma sitä vai ei? Mulla on Ruohonjuuresta ostettua Kivinat-merkkistä.

Edit. Nyt on sitten päässä tällainen seos:
Kookoskermaa, melassia, xz xylitol tehohoitoa ja tavallista, glyseriiniä, oliiviöljyä, risiiniöljyä ja aloe vera geeliä. Raportoin huomenna tuloksista.

Edit2. Tuli pehmeä ja kiiltävä tukka. Harjaaminenkin sujui helpommin kuin yleensä. Saman tuloksen olisi kyllä varmaan saanut vähemmilläkin ainesosilla...
« Viimeksi muokattu: 08.10.10 - klo:13:40 kirjoittanut bast »
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 23.10.10 - klo:13:14 »
Halusin vähän vaihtelua tuohon mun normi hiusnaamio yhdistelmään mitä käytän melkein aina. Mulla on pieni pussillinen vadelmansiemeniä ja murskasin niitä vähän, osan jätin kokonaisiksi. Päähän tuli lätkäistyä kokonaisuudessaan lv kosteuttavaa hiushoitoa, kookoskermaa, oliiviöljyä, vadelmansiemeniä ja jauhettua kauraa (  :D ). En tiedä oliko tuolla kauralla mitään vaikutusta, mutta ainakin se paksuunnutti hiusnaamion rakennetta vähän niin oli ainakin helpompi levittää.

Vadelmansiemenet kuori päänahan hyvin, levitin hiusnaamion pyyhekuiviin hiuksiin ja hellävaraisesti vähän hieroin päänahkaa myöten. Huuhteluvaiheessa meinasi olla pieniä ongelmia noiden siemenien kanssa mutta sain ( tietääkseni ) kaikki huuhdeltua pois. Hieman kauemmin vaati huuhtelua kuin normaalisti. Hiukset on tuuheat mutta sileän tuntuiset. Ei ole lähmäiset. Kokonaisuudessaan ihan kelpo seos, sopii tukalleni.

Vadelmansiemenistä sen verran että keksin heittää ne päähän koska mulla on suihkussa palasuihkusaippua (oliivilöjy-vadelmansimene ja jotain muuta ) ja tuo kuorii tosi hellävaraisesti ja iho tuntuu todella hyvältä tuon jälkeen.
Suosittelen, mutta huuhteluvaiheessa hiuksia pitää tosiaankin heiman kauemmin huuhdella kuin normaalisti, että saa kaikki siemenet varmasti pois tukasta.  :)

Edit: Pääraaka-aineina oli siis lv hoitis ja kookoskerma, öljyä laitoin vajaa puoli rkl. siemeniä n. 1rkl ja kaurajuttua samanverran.
« Viimeksi muokattu: 23.10.10 - klo:13:16 kirjoittanut wilma »

Strix

• Vieras
« Vastaus #412 : 24.10.10 - klo:15:39 »
^^Mistä hankit oman melassisi. Tekisi mieli kokeilla ihan ruoanlaitossakin :)
« Viimeksi muokattu: 24.10.10 - klo:16:05 kirjoittanut Harley »

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #413 : 24.10.10 - klo:17:34 »
Löysin British Pathen sivuilta tällaisen "shampoo" respetin: http://www.britishpathe.com/record.php?id=48553
Parissakin vanhassa hiustenhoitovideossa on mainittu rommi ja kananmuna hyvänä yhdistelmänä. Rommi?
Sekoitukseen tulee: kananmunan keltuaisia, rommia, etikkaa ja sitruunamehua. Sitten hierotaan kuiviin hiuksiin.
Ihastuttava video joka tapauksessa :)

Minä olen pessyt kananmunalla hiukset ja puhtaat niistä tulee kuin shampoolla olisi pesty.
Teen niin että vatkaan kananmunan, levitän päänahkaan. Sitten vatkaan toisen kananmunan, pistän siihen öljyjä ja levitän sen pituuksiin ja annan hautua.
Tulee puhtaat hiukset ja todella tuuheat, jämäkät ja kiiltävät.

Rommia en uskaltaisi laittaa alkoholin vuoksi.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 10.11.10 - klo:14:04 »
Sekoittelin tänään keskenään seuraavia aineksia:
- XZ suklaa-vanilja hoitis
- xclusive Summer rain hoitis
- jojoba-, oliivi- ja manteliöljy
- hunaja
- aloevera geeli
- parin satsumapalan mehu (satuin syömään samalla...)
- muutama tippa eteeristä teepuuöljyä

Pesin hiukset ennen muhitusta Urtekramin aloevera shampoolla. Annoin muhia tukassa reilun tunnin. Huuhdellessa tukka tuntui painavammalta kuin koskaan ja oli selvä jo ennen pikahoitiksen laittamista. Olin hetken mielijohteesta aamulla tehnyt "teetä", eli kaadoin kuumahkoa vettä kamalanmakuisen maustetun vihreän teen ja kuivattujen koivunlehtien päälle. Mukaan päätyi piraus satsumamehua ja ruokalusikallinen omenaviinietikkaa. Lantrasin seoksen ja kippasin päähäni viimeisenä huuhteluna.
Kuivuttuaan tukka on kosteutetun ja edelleen painavan tuntuinen, mutta ei ole ollenkaan päätä myöten. Hius ei kiillä juurikaan, mutta tuntuu aivan mahtavalta. Jätettäväksi sipaisin lähinnä kärsineisiin latvoihin LUSHin R&B:tä
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.

PrettyMia

• Vieras
« Vastaus #415 : 27.11.10 - klo:11:05 »
Kokeilin eilen sörssiä jonkinlaisen hiusnaamion kotona, kaadoin pieneen kippoon noin desin vettä,  rosmariinia ja 2rkl suolaa, sekä seesamiöljyä ja hunajaa. Annoin sekoituksen vaikuttaa suihkumyssyn alla noin tunnin ja pesin hoitoaineella.
Pestessä hiukset tuntuivat painavilta ja runsailta, hiukset myös vetivät tosiaan ihanasti korkkiruuveille. Mutta kuivuttuaan
kuontalo sekä näytti, että tuntui järkyttävän rasvaiselta.  :o Mietin, että ei olisi varmaan jäänyt niin rasvaiseksi, jos olisin malttanut pestä shampoolla.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #416 : 27.11.10 - klo:20:44 »
^
Mitä muuten suolan oli tarkoitus tehdä? Kuoria päänahkaa?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

PrettyMia

• Vieras
« Vastaus #417 : 28.11.10 - klo:11:31 »
^Jaa-a. En miettinty sitä oikein itsekään. ;)
Kokeilin vielä eilen kaataa pelkkää suolavettä hiuksiin ja kyllä se jonkinlaista kiiltoa ja jämäkyyttä ainakin toi. ;D
« Viimeksi muokattu: 20.12.10 - klo:14:31 kirjoittanut PrettyMia »

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 17.02.11 - klo:23:18 »
^Eiks suola kuivata hiusta?

Mulla on ollut kokeilussa kananmuna-avocadoöljy-hunajasössö, ekalla kokeilulla hiukset jäi aika lähmäisiksi kun öljyä holahti aika paljon. Tänään sekoittelin jäljelle jääneeseen sekoitukseen lisää hunajaa ja aloe vera-geeliä. Annoin muhia tunnin ja käytin pikahoitiksena xz:n xylitol-hoitsikkaa. Jätettäväksi EHS- mustikkahoitsikan, karitevoin, hampunsiemenöljyn ja lanzan jätettävän sekoitusta. Kosteina ei hiusten tuntu oikein vakuuta, ovat jokseenkin karheat (rakennepaikkausta proteiineista?) ja aika näyttää onko tulos taas lähmäinen liimaletti. Seosta jäi edelleen eli kolmas yritys on tulossa..

ttanj

• Vieras
« Vastaus #419 : 21.02.11 - klo:12:28 »
Tänään olis menossa testaukseen ensimmäinen hiusnaamiokokeilu kuivan ja huonokuntoisen hamppupään hoitoon. Latvat katkeilevat ja muuten hius on kuiva. Takana useita kemiallisia käsittelyitä ja katkeilu täytyisi saada kuriin. Ajattelin kokeilla jotain miksiä seuraavista aineista, osaatteko antaa jotain vinkkiä, mitä näistä kannattaisi miksailla?

Lv kosteuttava hoitis, Xz- xylitol tehis, oliiviöljy, avokadoöljy, hunaja, glyseroli, Aqualan perusvoide.

Onko Aqualanista mitään hyötyä, oon aika uusi vielä näissä tehissekoitteluissa enkä ole varma, kannattaisiko jättää suosiolla kokonaan pois? Eikö glyserolin olisi tarkoitus sitoa kosteutta aqualanista vai mahdankohan olla aivan hakuteillä..  ::) Muitakin vinkkejä otetaan ilomielin vastaan, mutta jollain konstilla tämä pehko täytyisi äkkiä saada elvytettyä!