Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 273947 kertaa)

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #435 : 23.02.12 - klo:15:38 »
Katsoin jonkun youtube videon, jossa laitettiin hiusnaamioon spiruliinajauhetta, ja siitä inspiroituneena tein eilen naamion, johon tuli ensin glyseriinia, ja mangovoi/oliiviöljy, sitten hoitoainetta (jotain alba botanican kosteuttavaa), ja sitten vielä ohranorasjauhetta, ja spiruliinaa.

Mun mielestä se ohranoras/spiruliinalisä teki enemmän kiiltoa, ja jäntevyyttä hiuksiin. Aion kans kokeilla semmosta mihin tulee avokado, laventeliöljyä pari tippaa, oliiviöljyä, ja sitten spiruliinaa.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #436 : 12.03.12 - klo:21:38 »
Mä otin ylös jostaki englanninkielisestä lehdestä (olisko ollu Seventeen tms.) tälläsen ohjeen lyhyesti mutta ytimekkäästi :

Murskaa 1 banaani kulhoon
Lisää 2 ruokalusikallista oliiviöljyä, 1 muna ja 2 ruokalusikallista tavallista (maustamatonta kenties) jugurttia.
Sekoita ja anna vaikuttaa 30min tai enemmän.
En nyt aivan varma oo että "pitäisikö" tämä laittaa pesun jälkeen hiusnaamiona vai suojaavana ennen shampoopesua.
Kukin tavallaan :) Kiiltoa pitäis tulla!

Itse en siis ole kerinnyt vielä tätä koittaa, kun oliiviöljy on vielä kaupassa  :O

1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 15.03.12 - klo:19:04 »
^banaanin huuhtominen hiuksista on Yhtä Tuskaa. LHC-tyypit käyttävät banaanina jotain mahdollisimman pelkistettyä vauvanruokamössöä tai ajavat sen banskun ihan täydeksi soseeksi sauvasekoittajalla / blenderillä. Jos seokseen tulee kananmunaa niin muista huuhdella melko kylmällä vedellä ettei kananmuna hyydy tukkaan :)

Oliiiviöljyn asemasta voi käyttää vaikka rypsiöljyä jos on kiire testaamaan.
this too shall pass.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 16.03.12 - klo:10:25 »
Ihan mielenkiinnosta, mitä tuo banaani tekee hiuksille? :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #439 : 19.03.12 - klo:23:30 »
^banaanin huuhtominen hiuksista on Yhtä Tuskaa. LHC-tyypit käyttävät banaanina jotain mahdollisimman pelkistettyä vauvanruokamössöä tai ajavat sen banskun ihan täydeksi soseeksi sauvasekoittajalla / blenderillä. Jos seokseen tulee kananmunaa niin muista huuhdella melko kylmällä vedellä ettei kananmuna hyydy tukkaan :)

Oliiiviöljyn asemasta voi käyttää vaikka rypsiöljyä jos on kiire testaamaan.

Okei  :ts pitääpä koittaa!

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #440 : 20.03.12 - klo:00:05 »
Ei enää ikinä banaania tähän tukkaan.  0_0 Sen pois peseminen on jotain kamalaa..
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #441 : 20.03.12 - klo:08:07 »
Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan jos joku teistä on kokeillut majoneesia hiuksiin? LHC:sta luin sen olevan hyvä proteiinihoito, mutten ole vielä uskaltanut kokeilla. Voisihan se olla huvittavaa jos hiukset tuoksuvat majoneesille koko viikon...
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #442 : 20.03.12 - klo:17:04 »
Ihan mielenkiinnosta, mitä tuo banaani tekee hiuksille? :)

Täytyy nyt sanoa ettei mulla oo ainakaan mitään käsitystä, ja omalle tukalle en nää mitään vaikutusta :o
Pienellä googlettelulla ja naurettavalla käännöksellä "auttaa ehkäisemään ja hillitsemään hilsettä".
Auttaa kuulemma vaurioituneille hiuksillekkin, en tosin tiedä miten, joten aika turhaa tietoa täältäpäin.

Joku enemmän tietävä saa kertoa enemmän  :ts

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 20.03.12 - klo:17:41 »
Mä olen saanut jostain sen käsityksen että banaanin pitäisi lisätä hiusten kiiltoa.  :D Tai sitten sitä käytetään vain helppona ainesosana jämäköittämään muuten löllöä hiusnaamiota?

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #444 : 31.10.12 - klo:18:35 »
Kokeilin juuri toista kertaa kotitekoista naamiota, luulin saavani tänään rakennepaikkaavan enkä saanutkaan, joten piti paikkailla pettymystä kananmunalla, öljyllä, tehiksellä, hunajalla ja kahdella hoitoaineella. Noita hoitoaineita pruuttailin saadakseni sössöstä vähän paksumpaa. Tunnen miten tukka alkaa pikkuhiljaa kovettua, näin kävi viimeksikin, kun päässä oli melkein sama mössö sillä erotuksella, ettei ollut tehistä eikä toista hoitoainetta, mutta bepanthenia oli (oliko se sittenkään niin kovin samanlainen?). Silloin en huomannut tukassa oikeastaan mitään eroa, taidan tehdä tätä lähinnä siksi, että tunnen hoitaneeni hiuksiani. Mutta eipä tehnyt huonoakaan, toivottavasti ei tee nytkään tai huomenaamulla on kriisi edessä...

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 05.11.12 - klo:17:50 »
Mulla on nyt tässä hedelmäpussin alla kananmunaa, hiukan kookos- ja oliiviöljyä ja muutama tippa jojobaa. Seos oli hirveän juoksevaa ja musta tuntuu etten saanut sitä mitenkään tasaisesti joka puolelle hiuksia. Tuntuu, että kananmunia ois pitänyt olla enemmän kuin kaksi, vai olisiko mun kuulunut tehdä jotain muuten eri tavalla? Osan seoksesta annostelin kämmenelle ja yritin hieroa tukkaan, osan kaadoin päähän ja koitin hieroa kohti pituuksia. Mutta en tiedä onnistuinko yhtään... Raportoin myöhemmin illalla tuloksia.

Edit: Tota, mä en selvästikään ole kovin taitava tässä... Vaikka kuinka yritin mahdollisimman kylmää vettä käyttää (jo ennen kananmunaa, ettei tukka olisi lämmin), niin sitä hyytyi silti jonnekin tuonne... Onneksi Tangle Teezer saa isoimman osan pois. Tukka oli aika öljyinen jo viime yön öljyilystä, joten päätin koklata CO-pesua muhituksen päätteeksi. Se onnistui ihan hyvin, mut pilaako muhituksen tulosta? Saas nähdä millaiset nää on kun kuivuvat.
« Viimeksi muokattu: 05.11.12 - klo:19:01 kirjoittanut Harlequina »
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #446 : 21.11.12 - klo:19:19 »
Taas kriiseilen naamioyritelmä päässä. Yltiöpäinen öljyillä lotraaminen ja liian tehokkaiden kosteuttavien ja silikonisten tuotteiden käyttö teki hiukseni jotenkin omituisen höytyväisiksi, ja toivoin, että kananmuna palauttaisi normaalit jouheni. Tällä kertaa laitoin yhden kokonaisen kananmunan ja yhden keltuaisen, lisäksi bepanthenia (tällä kertaa tajusin laittaa ohuempaa, siis sitä sinistä), pikkuisen oliiviöljyä (miksen saanut pidettyä näppejäni erossa kun tukka kärsii öljyähkystä? :-\ ), reippaasti hunajaa ja hoitiksia ja kookosRASVAA. Siis sitä jota myydään voipaketin tapaisessa kääreessä kaupassa, sitä kovaa jota käytetään riisisuklaaseen. :P En sitten malttanut odotella sitä, että pääsen metsästämään kookosöljyä... Sulatin vähän kookosrasvaa mikrossa (kyllä, hulluuteni kauhistuttaa minua! :-X ), mutta kun heitin päälle kylmän kananmunan niin eikös se tietysti kokkaroitunut. Sekoittelin kaikki ainekset pontevasti, eikä kökköjä näyttänyt kovin paljon olevan, joten ajattelin, että kai sitä uskaltaa tukkaan laittaa. Olihan niitä kökkäreitä kuitenkin. >:( Hieroin juoksevaa seosta käsien välissä, jotta sain rasvan sulamaan, ja laitoin tukkaan. Kökköjä siellä on silti, mitenköhän lähtevät...
Elmukelmutin tukan ekaa kertaa ja vedin pipon päähän ja ohoo, kosteus pysyy tukassa! Olisihan se pitänyt maalaisjärjellä heti tajuta mutta jotenkin silti oudoksuttaa kun olen hengannut kananmuna päässä kaksi tuntia eikä kovetu kuten yleensä vartissa! Tukka tuntuu ihan superlähmäiseltä, vaikka öljyjä ei paljoa ole, ehkä kookosrasva on vain niin tuhtia tavaraa. Pelottaa miten tämä lähtee tukasta vai lähteekö ollenkaan, en millään jaksaisi tihentynyttä pesuväliä muhituslähmäisyyden takia, kun tuntuu että sitten kaikki saavutettu hyöty haihtuu taivaan tuuliin. Tosin kai se haihtuu nytkin kun pesen shampoolla... Mutta ei tämä mitenkään lähtisi muuten! :-\ Vaikuttaako muuten muhitusajan kesto ratkaisevasti lähmäisyyteen? Mietin pitäisikö syöksyä suihkuun. ;D

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #447 : 22.11.12 - klo:12:51 »
- ja kookosRASVAA. Siis sitä jota myydään voipaketin tapaisessa kääreessä kaupassa, sitä kovaa jota käytetään riisisuklaaseen. :P En sitten malttanut odotella sitä, että pääsen metsästämään kookosöljyä...

Itse asiassa tuo kaupan kookosrasva on sitä kookosöljyä, vain erittäin teollisesti käsiteltyä sellaista :) Siis mm. valkaistua ja kemiallisesti puhdistettua. Kookosöljyä kannattaa käyttää nimenomaan virgin-versiota eli neitsytkookosöljyä, joka on käsittelemätöntä ja terveysvaikutuksiltaan aivan toista kuin käsitelty, ainakin jos sisäisesti käyttää; ihan pelkässä hiuskäytössä en tiedä olisivatko itse asiassa aika samanarvoisia ;)
* 1b F ii *

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 22.11.12 - klo:13:15 »
^ riippuu, mitä ominaisuuksia siltä naamiolta hakee, mutta ainakin käsittelemättömällä kookosöljyllä tutkimusten mukaan on antimikrobisia ominaisuuksia, joita tuskin kookosrasvalla on :p päänahalle ei siis taida olla ihan sama kumpaa laittaa!
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #449 : 22.11.12 - klo:16:32 »
^^ Sen kyllä tiesin, että samaa tavaraahan sen PERIAATTEESSA pitäisi olla, kauhistuttava osio oli lähinnä kokkareisuus ja se että jähmettykö hiukseen ja huuhtoutuuko pois. ;D Mutta voin kertoa että kyllä se lähti, pari valkoista pikku kokkaretta löysin pesun jälkeen, mutta tukka ei ole lähmäinen ja kuitenkin kosteutetun tuntuinen. :) Ensi kerralla laitankin vähän enemmän ja katson että se myös sulaa (ai koska ensi kerralla, eikös minun pitänyt hankkia se öljy? ::) ) Ja tuplakeltuainen teki hyvää hiuksille! Olen oikein tyytyväinen. ;D