Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279300 kertaa)

~vail~

• Vieras
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #45 : 16.02.06 - klo:12:58 »
Mullakin on ehkä niin kovin kuivuuttaan kihisevät hiukset että imee paremmin... Ensimmäiset kerrat laitoin pelkkää kookosmaitoa ja sekin heti koppuroitui hiuksiin (siis kuiviin levitettynä) ihan 10 minuutissa, ja hiukset heilahtaessaan ihan rahisivat kun korvaan osuivat :D Se tuli mieleen, että näin pussin kanssa en tosin ole otsahiuksiin seosta laittanut - että takaa se pussi tiivimmin tieten suojaakin...

Toivottavasti Lyxin lopputulos on pehmee ja ihana :)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 16.02.06 - klo:13:23 »
Niin, Lyxin pitää sitten ehdottomasti kertoa, millainen lopputulos tuli! Käsky!  ;)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #47 : 16.02.06 - klo:16:10 »
minä laitan joka seoituksen päälle muovipussin, ja jos seos on valuvaa sorttia kuten kookos, tungen paperitaitoksia muovipussin reunan alle :) toimii :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 17.02.06 - klo:10:07 »
Lyx raportoi! *tekee sotilastervehdyksen*

Kookosmömmö oli päässä noin kaksi tuntia. Keksin hyvän ratkaisun siihen valumiseen; tiukka pipo suihkumyssyn päälle!! Voin kertoa että oli aika kireä! ;D
Huuhtelin mömmön ja tein CO-pesun vaniljasuklaalla ja NG:tä latvoihin vaikuttamaan. Tuloksena superpehmeä ja supertuuhea tukka!! Uskon kyllä sen että ponnarin ympärysmitta kasvaa, sen verran näytti ja tuntui olevan tukkaa päässä... :o
Tänään tukka on vielä tuuhea ja kiiltävä! :-*

Eli seuraavan kerran laitan heti suosiolla pipon kiristämään. ::)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #49 : 17.02.06 - klo:14:50 »
Juurekset kiittävät Lyxia raportoinnista  ;D

Kiva, että sait kookosnaamiolla toivottuja tuloksia! Ja hyvä idea myös tuo pipo! Itse en tosin tiedä, pystyisinkö olemaan se päässäni kovin kauaa. Alkaisi muuten pipo kiristää ihan liikaa  ;)

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 17.02.06 - klo:23:19 »
Mies kyllä nauroi kun minulla oli vielä illalla raidat otsassa kun suihkumyssy ja pipo olivat niin kireitä. ;D Mutta hiusten pehmeyden eteen kannattaa joskus kärsiä! ;)

Poissa tukutuku

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #51 : 18.02.06 - klo:10:59 »
Mulla on päässä tällä hetkellä kookoskerma-oliiviöljy-hunaja-aqualan l sekoitus, päälle kieputettu elmukelmua ja kaiken kruunaa pipo (kiitos Lyx vinkistä!). Mun silmä liimautuu kohta umpeen, kun siihen on valunut hunajatahmaa.  Täytyy sanoa, että oon aika hemaiseva näky! ;D Mun oli pakko pestä tukka ennen tätä naamiota, ja tein sen syväputsarilla, koska mun latvat on  jo pitkään tuntuneet siltä, että BC latvasuoja olis jotenkin jämähtänyt niihin. Toivottavasti syväputsari + kookoshunajamömmö ei tuhoa mun tukkaa!
"Oh my dog. Oh Long John. Oh Long Johnson. Oh Don Piano. Why I eyes ya, all the live long day?"

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #52 : 19.02.06 - klo:02:14 »
Millainen tukasta tuli, Tukutuku?
Minulla oli tänään saunassa oliiviöljy-hunaja-sekoitus. (en kehdannut mennä laivan keittiöön kyselemään kookoskermaa ::)) Lopputulos on kyllä ihan kiitettävän pehmeä ja kiiltävä, mutta kookos on vieläkin ihan voittamaton! Ehkä sinne keittiöön täytyy sittenkin uskaltautua... ;D

Poissa tukutuku

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #53 : 19.02.06 - klo:09:13 »
Ihan hyvä tuli. :) Pesin sen jälkeen tukan vielä XZ:n vaniljasuklaahoitiksella ja laitoin NG:n ja k-pak hoitiksen sekoitusta latvoihin vaikuttamaan. CO-pesun aikana huomasi tuon hunajahommelin tehneen jotain tukalle, koska yleensä se vaniljasuklaahoitis ei tee mun hiuksista yhtään liukkaita huuhteluvaiheessa, vaan sen jälkeen on vielä pakko laittaa jotain muuta hoitoainetta. Tuolla kertaa olis ihan hyvin voinut jättää NGt sun muut pois, kun tukka tuntui niin liukkaalta! Tukka kihartui aika reippaasti, kun annoin sen kuivua luonnollisesti
"Oh my dog. Oh Long John. Oh Long Johnson. Oh Don Piano. Why I eyes ya, all the live long day?"

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #54 : 24.02.06 - klo:17:06 »
Innokkaat kotikokeilijat!

Tsekatkaa Long Hair Communityn reseptejä. Osa kuulostaa varsin mielenkiintoisilta.

http://forums.longhaircommunity.com/forumdisplay.php?f=25

Täältä erityisesti tämä http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=14635 eli Snowy's Deep Moisture Treatment kuulostaa mahtavalta. Taidan seuraavaksi ostaakin Aloe Vera -geeliä...

EDIT: Täältähän se kookosmaitokin on alunperin peräisin.
EDIT2: Tämän viestin olisi voinut pistää muihinkin tehiskeskusteluihin, huomaan. Mutta olkoon nyt täällä! Jos joku sen haluaa siirtään löydettävämpään paikkaan, be my quest!
« Viimeksi muokattu: 24.02.06 - klo:17:09 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 24.02.06 - klo:17:13 »
Tsekatkaa Long Hair Communityn reseptejä. Osa kuulostaa varsin mielenkiintoisilta.
Täältä erityisesti tämä http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=14635 eli Snowy's Deep Moisture Treatment kuulostaa mahtavalta. Taidan seuraavaksi ostaakin Aloe Vera -geeliä...

Hei toihan on loistava. Mulla on pullollinen Aloe vera -geeliä, enkä oikein tiedä mihin sitä lätkisin. Ostin sen iho-ongelmiin, mutta en jaksanutkaan sitä naamaani käyttää, enkä oikein tarvinnutkaan sitten enää. Tossahan sitä saisi kulumaan.
1bFi

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 24.02.06 - klo:22:06 »
Mulla oli tässä yks ilta 2 h päässä sellanen omasta päästä keksitty naamio, jossa oli sekaisin vatkattuna 1 kananmuna, 1/2 dl kookoskermaa ja 1 rkl hunajaa. Valitettavasti se ei mun päälle toiminut, vaan tuntui jopa kuivattavan (?) vaikka suoritin sen jälkeen vain CO-pesun. Pitänee kokeilla vielä pelkkää kookoskermaa, sitä kun on varsinkin ~vail~ kovasti diggaillut  :)
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa Emiliana

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #57 : 25.02.06 - klo:01:09 »
Ai ootteko saaneet kookoskermat pois päästä CO-pesulla?  :o

Mä en oo edes uskaltanut kokeilla tuota, kun en oo halunnut riskeerata tahmaista tukkaa. Ajattelin, että ei sellainen tahna noin vain pelkällä hoitsikalla irtoa. Pitääkin heti  seuraavaksi testata tuota, jäisi varmaan vielä paremmin kosteutta hiuksiin jos kaikkea ei heti pesisi shampoolla pois... :)

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 25.02.06 - klo:01:36 »
Kyllä se ihan CO-pesulla lähtee, mutta se täytyy tehdä huolellisesti, eli kunnolla hierotaan hoitsikkaa päähän. Itse olen antanut sen vaikuttaa noin vartin ja sitten emulgoinut kunnolla. Puhdas, pehmeä ja ilmava tukka on ollut lopputuloksena joka kerta! :)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #59 : 25.02.06 - klo:16:35 »
Tämä ei nyt ole vasinainen naamio, mutta hiuksiin kuuluu kuitenkin. Taas yksi TheLongHairCommunity -löytö.

Leave in spray to defrizz (käyttäjältä kimberlily)

http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=32167

Tarvitsee oikein itsekin kokeilla!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.