Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 273934 kertaa)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #450 : 26.11.12 - klo:13:38 »
^ Täytyykin testata tuo kaupan kookosrasva (varsinkin jos neitsytkookosöljy loppuu eikä ole varaa ostaa uutta), sitä ei ihme kyllä ole tullut koskaan kokeiltua ;). Muualla (Suomen ulkopuolella) kaupoista saatavia kookosöljyjä kyllä (mm. UK:ssa asuessa), mm. Parachute ja sellaisia KTC-merkkisiä lasitölkeissä myytäviä, ne ovat yleensä olleet hyvälaatuisia, vaikka käsiteltyjä ovatkin.

Meillä muuten nykyisestä lähikaupasta (K-supermarket) saa neitsytkookosöljyä (Cocovi, samaa kuin esim. Ruohonjuuressa mutta halvemmalla), äskettäin ilmestyi valikoimaan, olin aika yllättynyt kun näin!  :o Toivottavasti se ei pian katoa valikoimista...

^ riippuu, mitä ominaisuuksia siltä naamiolta hakee, mutta ainakin käsittelemättömällä kookosöljyllä tutkimusten mukaan on antimikrobisia ominaisuuksia, joita tuskin kookosrasvalla on :p päänahalle ei siis taida olla ihan sama kumpaa laittaa!

Päänahalle tosiaan ei, mutta jos ihan hiuksistosta puhutaan niin en ole varma; olisi kyllä mielenkiintoista tietää.
* 1b F ii *

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #451 : 30.11.12 - klo:07:21 »
Mä bongasin eileen tämmösen ohjeen! http://pinterest.com/pin/179581103863052874/ (kuvan kera)
Hyvältä ainakin näyttää, tätä vois melkeen kokeilla! :)

1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #452 : 04.12.12 - klo:13:15 »
Nyt ehkä hieman hurjalta kuulostava kysymys, mutta: onko kukaan kuullut koitettavan tai itse koittanut herajauhetta suoraan hiuksiin? Herahan on maitoproteiinia, joten mietin että olisiko tämä vähän kuin rakennepaikkaava hoito hiuksille? Mulla olisi kaapissa maustamatonta heraa jota vatsa ei kuitenkaan kestä  ::) Jos jossakin vähän kemistin vikaa niin täydentäkää mun tiedonpuutetta ihmeessä. Onko mahdollista että auttaa, ei tee mitään, tai pilaa hiukset?

Mulla on vaaleat käsitellyt hiukset eikä näitä ole kyllä ikinä rakennepaikattu millään, vasta tän foorumin kautta saanut tietää koko hommasta (vaikka vieläkään en ole täysin ymmärtänyt). Kuitenkaan en viittisi kalliita shampoita lähteä ostamaan jos yhtä toimiva ratkaisu löytyy jo valmiiksi kaapista :) Laitan tähän vielä kaikki tiedot jauheesta:

Ravintoarvot per 28g
Proteiinia 21,5g
Hiilihydraatteja 2,0g
  joista sokereita 0,7g
    laktoosia 0,7g
Rasvaa 2,2g
  joista tyydyttyneitä rasvahappoja 1,0g
Ravintokuitua <0,1g

Sisältää heraproteiinikonsentraattia ja -hydrolysaattia, L-glutamiinia, aminohappoja.
28 grammalla saa veden kanssa sellaisen vesilasin verran herajuomaa. Tätähän voisi sekotella vaikka minkä kanssa, tuota kookoskermaakin olen (teidän innoittamana) koittamassa torstaina ennen saunaa kun hiukset tarvitsevat kosteutusta näin talvella.

Jos ei herajauhe kelpaa, niin onko mahdollisia muita ehdotuksia?  ;D

Edit koska unohtui: Jauhe sisältää myös soijalesitiiniä emulgointiaineena.

Okei, koitin eilen tämmöistä hiusnaamiota, hieman kosteisiin hiuksiin tunnin vaikutusajalla:

Hunajaa
Kanamuna
Kookosmaitoa
Oliiviöljyä
Jojobaöljyä
Flow'n nokkoshuuhdetta

Jätin herajauheen pois koska se onki vaatehuoneessa jossain kaikkien tavaroiden alla  :D

En huomannut hiuksissa MITÄÄN eroa. Tosin voi olla että hiukset onki niin vaurioittunu, että tarvitsevat muutaman hoitokerran enemmän ennenkun mitään eroa edes huomaa. Laitoin öljyjä ja nokkoshuuhdetta aika vähän, ensi kerralla voisi öljyjä laittaa enemmän ja jättää tuon nokkoshuuhteen pois. Jos vielä jaksais kaivaa herajauheet esiin niin voisin koekaniinina katsoa mitä tapahtuu  ;D

Yhdistin peräkkäiset viestit. - ellen
« Viimeksi muokattu: 09.12.12 - klo:21:25 kirjoittanut ellen »
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #453 : 07.12.12 - klo:16:42 »
Mä bongasin eileen tämmösen ohjeen! http://pinterest.com/pin/179581103863052874/ (kuvan kera)

Hmm, mistäköhän Suomessa saa puhdasta glyseriiniä ja risiiniöljyä?  ;D

ok apteekista saa ainakin risiiniöljyä. Vai voisiko risiiniöljyn korvata jollain toisella öljyllä?

Yhdistin peräkkäiset viestit. - ellen
« Viimeksi muokattu: 09.12.12 - klo:21:24 kirjoittanut ellen »

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #454 : 07.12.12 - klo:23:48 »
Nettikaupoista... esim. www.saippuapaja.fi

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #455 : 09.12.12 - klo:21:12 »
Tässä ois tämmönen halpa & helppo ohje kiinnostuneille!  :)

1. sekoita 2 munan keltuaista & 2 teelusikallista oliiviöljyä
2. laimenna seosta lisäämällä n. kupillisen verran vettä
3. hiero seos hitaasti ja perusteellisesti päänahkaan ja hiuksiin
4. anna seoksen vaikuttaa 15-20 minuuttia
5. huuhtele

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #456 : 11.12.12 - klo:22:26 »
Kyllähän tuo edellinen naamio taisi jotain sittenkin tehdä, hiukset olivat nimittäin koko seuraavan päivän pehmeät ja kiltävät !  :o  Kookosmaito kerkesi valitettavasti pilaantumaan ennen kun oli aikaa tehdä uusi hiusnaamio.

Tällä hetkellä yksinkertainen hoito päässä, jolla haenkin pelkkää kosteutusta: Oliiviöljyä, jojobaöljyä ja hoitoainetta.

Käyn tässä joku päivä ostamassa risiiniöljyä. Ystävä kehui ripsiensä kunnon parantuneen sillä huomattavasti ripsienpidennysten poiston jälkeen, ja jostain luin että se nopeuttaisi hiustenkin kasvua. Koska kasvatusprojekti on päällä, taidan tehdä siitä seuraavan naamioni  :D Ehkä mukaan tarttuis avokadoöljykin...  ;D Pitäisköhän näistä mennä sittenkin höpöttämään tonne Öljyt hiustenhoidossa -ketjuun  ::)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #457 : 12.12.12 - klo:15:58 »
Taas vaihteeksi istuskelen sörsselit päässä... Oli tarkoitus sekoitella vain jotain hoitoaineita yhteen huonoon tehikseen ja buustata sitä vähän hunajalla ja ehkä ihan pikkiriikkisen öljyllä, koska pesen tänään ekaa kertaa sulfaatittomalla ja olen hyvin epäluuloinen siitä lähteekö sillä edes omat rasvat saati sitten vielä lisätyt. :D MUTTA kuinkas kävikään, jotenkin päähäni päätyi banaania. ;D Laitoin ehkä jonkun 1/4 banaania "vähän laimentamaan silikoneja" (laitoin sittenkin hyvääkin tehistä, jossa on ikävä kyllä silikonia. Hyvästi silikonitauko.), luulin määrää pieneksi mutta naamiosta tulikin melkein pelkkää banaania, vaikka siinä oli lisäksi kohtalaisen paljon kookostarvaa, teelusikallinen rypsiöljyä, aika paljon hunajaa, huonoa tehistä, hyvää tehistä, bepanthenia ja jotain perusrasvaa (ja käsirasvaa köh köh, INCI näytti hyvältä!). Lisäilin kaikkea ja silti mössö tuntui pelkältä banaanilta, loppujen lopuksi sitä tuli ihan hervoton määrä. :o Melkein kaiken sain tukkaan mutta lopulta en enää uskaltanut laittaa, pelkäsin ettei lähde pesussa. Nyt harmittaa koska päässäni on banaania muttei paljoakaan mitään kosteuttavaa tai muuten hyödyllistä, koska en saanut kaikkea tukkaan enkä alun perinkään laittanut mitään paljoa. Tukka on banaani- ja kookosrasvakökköjä täynnä, mikä myös hirvittää, mutta olen kyllä ennenkin laittanut päähäni kaikenlaista kökkäreistä, kai ne lähtee... Ärsyttää silti banaanin ihmeellinen monistuminen, ei enää koskaan banaania tukkaan! (Paitsi tietty jos se tekee jotain...)

Hyvin, hyvin myöhäinen edit: Ainakin naamio imeytyi tukkaan tosi hyvin, joten jotain oli pakko tapahtua. :D Ja kyllä tukka tuntui tuon jälkeen pehmeältä ja kosteutetulta, eikä banaanin poissaamisessakan ollut ylivoimaisia vaikeuksia. Ei se ollutkaan niin huono juttu. ;D
« Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:17:15 kirjoittanut Nemilie »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #458 : 12.12.12 - klo:19:34 »

Onko kukaan testaillut, onko niin tehokas kuin mitä kuvan perusteella näyttää? :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 12.12.12 - klo:22:06 »

Onko kukaan testaillut, onko niin tehokas kuin mitä kuvan perusteella näyttää? :)

Mun tilaamani glyseroli ja risiiniöljy saapuu vasta ensi viikolla, raportoin sitten koetuloksista!

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #460 : 14.12.12 - klo:22:27 »
Mäkin oon kiinnostunut tosta ohjeesta, minkä pjau linkitti. Ootan innolla tuloksia myös!  ;D Olis aikamoinen pelastus tänkin tytön tukalle.

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #461 : 15.12.12 - klo:17:45 »
Silkinpehmeä tukka

1. sekoita 3 osaa oliiviöljyä & 1 osa hunajaa (osat voivat olla esim. teelusikallinen, tai niin paljon kuin itse koet tarvitsevasi)
2. kuumenna seosta mikrossa 30-45 sekuntia (lopeta juuri ennen kuin kiehuu)
3. sekoita hyvin
4. kun seos on vielä lämmintä (ei kuumaa), laita seos kuivaan tukkaan ja kampaa läpi
5. kääri pyyhe päähän tai laita suihkumyssy/elmukelmua tms. (tätä voi soveltaa oman maun mukaan)
6. anna seoksen vaikuttaa 20-30 minuuttia
7. huuhtele huolellisesti
8. huuhtelun jälkeen shampoot & hoitoaineet

Ohje siis CWC -pesuihin, mutta kukaan ei kiellä käyttämästä muhitteluna tms.  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo:17:46 kirjoittanut pjau »

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #462 : 19.12.12 - klo:17:07 »
Olen ihan villiintynyt näiden mössöjeni kanssa. ;D Nyt muhii kahden pipon ja elmukelmun alla kokonainen avokado. Laitoin toki vähän muutakin, mutta tuota avokadomössöä tuli niin paljon, että kyllä tämä sörsseli melkein pelkkää avokadoa on. Olisi pitänyt laittaa vain puolikas, olisi riittänyt mainiosti, mutta mietin, ettei puolikas avokado säily seuraavaan kertaan sitten mitenkään, enkä halunnut haaskatakaan. Olisikohan voinut pakastaa? Lisäsin mössön sekaan kookosrasvaa, jota sulatin liikaa ja se haisi aivan oksennukselle, yöh, mutta haju onneksi haihtui. Lisäksi laitoin paljon hunajaa ja sen verran hoitoaineita, että sain osan kookosrasvasta emulgoitua, todella vähän kuitenkin. Noh, ainakin tämän jälkeen tiedän varmasti, vaikuttiko juuri avokado eikä jokin muu ainesosa, kun ei juuri muita ole. :D Tuntuu vain jotenkin turhalta muhitella HEDELMÄÄ tuntitolkulla, pitäisi lopettaa nämä kotisörsselit ja tyytyä sekoittelemaan hoitiksia ja tehiksiä keskenään ja öljyihin.

Semmoinen outo juttu kävi, että mössö jotenkin jähmettyi. :o Lisättyäni kaiken avokado oli löysentynyt mukavasti ja vaikutti oikein levittyvältä, mutta kun sekoitteluun meni aika paljon aikaa ja sitten aloin levittää tykkaan, ehti kookosrasva ilmeisesti jähmettyä ainakin osittain. ??? Levittäessä naamio oli nimittäin tosi tönkköä, ehkä jopa tönkömpää kuin pelkkä avokadomössö alussa. ::) Ja kökköjä oli taas tosi paljon, en tiedä olivatko avokado- vai kookosrasvakökköjä kun en siitä vihreästä moskasta erottanut eikä kauheasti tehnyt mieli tarkastella (hyi yök se oli ällöä). Tätä naamion jähmettymistä on tapahtunut ennenkin, olen kyllä melkein varma että kookosrasva on syyllinen.

Edit: Ei tuntunut tehneen yhtään mitään tuo avokado yli kolmen tunnin vaikutusajalla. >:( Huuhdellessa tosin tukka tuntui ikään kuin muoviselta, mutta ei sellaiselta silikonimuoviselta (eikä olisi voinutkaan, hoitiksissa ei ollut silikonia) vaan jotenkin hoidetulta muoviselta, en oikein tiedä miltä. Ei mitään poikkeavaa pehmeyttä kuitenkaan. Aluksi huuhdellessa olin ihan innoissani kun tukkaa oli kolminkertaisesti normaaliin verrattuna, melkein tuntui että riittävätkö kädetkään sen ympärille, mutta siitähän tuo kutistui kun tarpeeksi huuhteli, ja toista muhitusta huuhdellessa tukkaa oli jo ihan normaali määrä. ??? Taisi olla mössöä niin paljon tukassa että se paisutti. :D En kyllä uudestaan käytä avokadoa ainakaan näin yksinään, enkä kai muutenkaan, banaanikin tuntui hyödyttävän enemmän.
« Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:20:50 kirjoittanut Nemilie »

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 19.12.12 - klo:17:26 »
Joskus nuorempana kokeilin banaaninaamiota hiuksiin. En muista, laitoinko sekaan jotain muuta, mutta se oli vaikeaa saada huuhdottua pois. Tukka oli muistaakseni pitempi kuin nyt. Sen jälkeen en ole omia sekoituksia tehnyt, vaikka se sai hiukset kiiltämään.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Säihke

• Vieras
« Vastaus #464 : 19.12.12 - klo:18:28 »

Mä testailen täällä parhaillaan. Oli todella etovaa laittaa kanamunaa hiuksiin, päätin jo että en tee tämmöisiä naamioita toiste, öljyt saa riittää mulle. Koira on hulluna kanamunaan, istun sohvalla ja naamio valuu koko ajan suihkumyssy-pyyheviritelmän alta niskaa pitkin ja rekku istuu vieressä kuin tatti ja yrittää nuoleskella muna-RISIINIÖLJY-naamiota parempiin suihin.  0_0 Raporttia parin tunnin kuluttua...

EDIT: En jaksanut muhitella kuin reilun tunnin. Lopputuloksena kuiva, pörröinen korpputukka.  :-\ Kiillosta ei tietoakaan. Voisko olla että tuo glyseriini ei toimi näin kovalla pakkasella (ts. kuivassa ilmassa) ja lisäksi mun luonnonkiharaan taipuvainen pörrötukkani ei tykkää rakennepaikkaavasta kananmunasta? En kokeile uudelleen, mutta kaipaan lisää kokeilukokemuksia hiuslaatuselostuksen kera.  :)
« Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:21:24 kirjoittanut Säihke »