Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279328 kertaa)

Poissa piste

• HAIRahtanut
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #480 : 19.01.13 - klo:21:00 »
^ Musta tuntuu että kookoskerma ei lähde kananmunalla. En ole juuri sitä kokeillut, mutta omista kokemuksista päätellen luulisin, että kananmuna toimii sellaisena 'yleispesuaineena', mutta ei ole riittävän tehokas puhdistamaan mitään muuta, kuten öljyä tai kookoskermaa. Ite kun kokeilin oliiviöljyä ja pesin kananmunalla, oli tuloksena kamala rasvaletti.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #481 : 19.01.13 - klo:21:40 »
Voin olla täysin väärässä  mutta henk. kohtainen mielipiteeni/kokemukseni on, että jos laitan mitä tahansa ylimääräistä hiuksiin (oli se sitten kananmunaa, öljyä tai silikoonia) ja muhittelen, ainoa keino saada aineet pois päästä on kunnon shampoopesu joko sulfaatittomalla taikka sulfaattisella shampoolla. En voisi kuvitellakaan, että pelkällä vesihuuhtelulla tai kananmunapesulla olisi mitään vaikutusta.

Kananmunaa olen itse kokeillut pari kertaa ja tulos oli karsea. Teki hiukset karkeiksi, jäykiksi ja katkeileviksi. Mitään pesevää tai puhdistavaa vaikutusta sillä ei omiin hiuksiini ole ollut.

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #482 : 19.01.13 - klo:21:46 »
^^ ja ^ Hui iik! :-\ Oon kyllä saanu pienen öljymäärän pois (ja tukka oli jo valmiiksi ihan törkeän likainen), siksi luotan vähän liikaa tuohon kananmunaan. Ja ilmeisesti mun tukasta lähtee kaikki aika hyvin tietyllä huuhtelutekniikalla, koska maltilliset öljyt saan hyvin pois CO:lla, ja tukkani tuntuu puhdistuvan ainakin vähän pelkällä huuhtelullakin. Täytyy jahkailla vielä uskallanko yrittää kananmunalla ja superhyperhuolellisella huuhtelulla vai teenkö CO-pesun vai peräti shampoopesun. Jos päädyn shampoopesuun niin siinähän voisi tehdä öljymuhitukset samalla... Kauhea sumpliminen että ehdin uittaa tukkaa kaikessa mahdollisessa ennen zumban alkua. ;D

Edit: Laitoin kookoskermaa ehkä kolmisen teelusikkaa, lisäksi laitoin karkeasti arvioituna kaksi teelusikkaa hunajaa ja aloe vera -geeliä (ei puhdasta, vaan jotain Dermosilin mömmöä, mutta heti aloe veran jälkeen tulee glyseriini!), pikkuisen palan banaania ja ihan vähän hoitoainetta. Eli sekoituksesta tuota kookoskermaa tuli aika vähän, PAITSI että ekaa kertaa kookoskermaa käyttäneenä kaapaisin vain päältä päiviteltyäni ensin, että tämmöistä tahnaako tämä onkin. No eihän se olisi ollut, jos olisin sekoittanut. ::) Koska pelästyin tuota täyteläisyyttä, lurautin sekaan myös vettä, koska harmittelin, miksen ostanut sittenkin kookosmaitoa ja tölkissä luki, että lisäämällä x määrän vettä saat kookosmaitoa. Eli eihän tuo naamio ollut juuri kookosta nähnytkään.

Päätin ottaa riskin ja pestä kananmunalla, koska huuhdellessa tukka meni karheaksi niin kuin normaalisti (luulen typeryyksissäni että sillä on jotain tekemistä puhdistumisen kanssa  ::) ) eikä tuntunut erityisen lähmäiseltä, banaania sai sen sijaan nyppiä pois urakalla vaikka laitoin vähemmän kuin aikaisemmilla kerroilla ja muussasinkin huolellisemmin. Banaanin jälkeen tukka tuntuu aina jotenkin muoviselta, ja siltä se tuntui nytkin, en edes huomannut, että kookoskerma oli mukana. Onneksi pakastin loput, jotta voin joskus kokeilla ihan kunnolla... Ja hyi että sitä kananmunalla pesemistä. :-X NIIIN ällöä! Mutta kun tukka tykkää niin on kärsittävä. ;D Suihkumyssyssäni taitaa olla reikä, kananmuna-vesiseos tippuu siitä koko ajan, eli en kyllä muhita kauaa...
« Viimeksi muokattu: 20.01.13 - klo:17:12 kirjoittanut Nemilie »

Redsea

• Vieras
« Vastaus #483 : 20.01.13 - klo:21:17 »
Mulla tälläinen sekoitus nyt päässä:

- Sulatettua mustikkaa (poistanee hilsettä ja helpottaa kuivaa päänahkaa)
- Kokonainen raakakanamuna (lainasin naapurista  ::) )
- Oliiviöljyä
- Hunajaa
- Nokkosensiemeniä (ne kuulemma ainakin syötynä lisää karvan kasvua... :O )
- Ihearbin magnetic power tretment

Tällähetkellä seos on tosi liila ja tuntuu hyvin kosteuttavalta :) hmmm saa nähdä mitä tapahtuu  :T

Tulos: Pidin möhnää n. 45min-tunnin päässä. Pestessä tukka oli tosi hamppu (mutta minulla on aina), hoitoaine silotti. Helposti lähti pesemällä kaikki pois. Menin märällätukalla nukkumaan ja tänään kun heräsin tukka on tosi pörröinen ja ilmava, aika sileä myöskin mitä nyt hapsottaa joka suuntaan ja takkuja oli enemmän kun yleensä. Päänähka sen sijaan tuntuu kuin olisi saanut super kosteutuksen ja tuntuu hyvin rasvatulta, miellyttävän tuntuinen siis. AINUT omituinen juttu oli että MUSTIKKA oli värjännyt tukkani hiukan tummanruskean/ liilan sävyseksi :p En viellä tiedä mitä mieltä olen tästä aika lähellä se on omaa väriäni, mutta mutta..
« Viimeksi muokattu: 21.01.13 - klo:08:59 kirjoittanut Redsea »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #484 : 21.01.13 - klo:10:27 »

Tulos: Pidin möhnää n. 45min-tunnin päässä. Pestessä tukka oli tosi hamppu (mutta minulla on aina), hoitoaine silotti. Helposti lähti pesemällä kaikki pois. Menin märällätukalla nukkumaan ja tänään kun heräsin tukka on tosi pörröinen ja ilmava, aika sileä myöskin mitä nyt hapsottaa joka suuntaan ja takkuja oli enemmän kun yleensä. Päänähka sen sijaan tuntuu kuin olisi saanut super kosteutuksen ja tuntuu hyvin rasvatulta, miellyttävän tuntuinen siis. AINUT omituinen juttu oli että MUSTIKKA oli värjännyt tukkani hiukan tummanruskean/ liilan sävyseksi :p En viellä tiedä mitä mieltä olen tästä aika lähellä se on omaa väriäni, mutta mutta..

(Lihavointi minun) Kun luin eilen tuosta sinun naamion koostumuksesta, niin mielessä kävi, että eikös mustikka värjää aika voimakkaasti.  ;) Itse en (vaalennettuun) tukkaani sitä laittaisi juuri värjäävyytensä takia. Toisaalta etenkin tummemmassa tukassa tuo voi olla ihan kivakin efekti. Ja miksei mustkikan antama sävy näyttäisi kivalta vaaleassakin tukasssa.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #485 : 21.01.13 - klo:11:49 »
^ Mustikkaa siis voisi ilmeisesti käyttää jonkinlaisena luontaisena suoravärinä ;)
* 1b F ii *

Redsea

• Vieras
« Vastaus #486 : 21.01.13 - klo:14:33 »
^ Mustikkaa siis voisi ilmeisesti käyttää jonkinlaisena luontaisena suoravärinä ;)

Joo  ;D Kaverin kanssa just katsottiin että "juu kyllä täällä ihan liilan sävyä on"  :3 Ihan hauska kokeilu! Ei harmita.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 22.01.13 - klo:17:24 »
Hmm, mitäs jos muhittaisin kananmunaa ja pesisin sen pois shampoolla? ;) Viimeks ku laitoin munaa, käytin sitä shampoona enkä niinkään hiusnaamiona, joten en siis käyttänyt mitään muita tuotteita. Luvattiin kiiltävät hiukset, mutta mun pää näytti aivan samalta ku normishampoopesun jälkeen. Mitäköhän siitä tulis?
/ Tai vaikka että pesisin munalla eli en käyttäis shampoota ollenkaan ja sit laittaisin vaan hoitsikkaa? :o Mitä luulette, kumpi olis parempi tapa?
« Viimeksi muokattu: 22.01.13 - klo:17:39 kirjoittanut piste »

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #488 : 23.01.13 - klo:10:10 »
Laitoin juuri korvanlehdistä alaspäin sekoituksen jossa Alban jätettävää, manteliöljyä ja reilu tujaus glyseriinia. Saa nähdä millainen tahmaletti tuosta tulee  ;D
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #489 : 25.01.13 - klo:20:59 »
^^ Kannattaa kokeilla pestä kanamunalla ja laittaa perään hoitsikkaa, minä ainakin saan kananmunapesulla ihanat hiukset, KUNHAN laitan hoitsikkaa perään, muuten tukkani olisi pörröinen takkukasa. Toki voit kananmunaa muhitellakin, mutta itse en ainakaan koskaan huomannut sillä mitään vaikutusta kun pesee shampoolla pois, ja hiusten kannalta olisi kai parempi käyttää kananmunaa kuin shampoota... Riippuu tietty hiuksista (ja shampoosta  :D ).

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #490 : 23.06.13 - klo:09:39 »
Pakotin itseni laittamaan pelkkää kookoskermaa yöksi kuivaan tukkaan, vaikka sekoitusten tekeminen on mielestäni muhittelussa parasta. :D Lisäsin kerman joukkoon vähän vettä, kun purkissa sanottiin että lisäämällä 1/3 vettä saa kookosmaitoa. Ensi kerralla voisin laittaa ihan tuon verran niin tulisi vähän litkumpaa, kerma on niin paksua että kuivaan tukkaan levittäminen on tuskaa ja tuntuu ettei tukka saa mömmöstä mitään irti kun se on niin jankkia.

Aamulla tein CO-pesun Karpalo-Kinuskilla ja nyt muhii pipon alla Joicon Intense Hydrator, johon sekoitin Herbinan Marja Spa -tehistä, tipan hunajaa ja pikkuisen kookosöljyä. Tuota levittäessä tukka tuntui ihan tönköltä ja ehkä lähmäiseltä, vaikka Karpalo-Kinuskia huuhdellessa tuntui että tukka puhdistui normaalisti ja tuntui paljon silkkisemmältä kuin tuolla hoitsikalla yleensä. Vähän pelottaa olenko lähmäpää kun en ikinä ole pelkkää kookoskermaa käyttänyt. Ja yleensä jos tukka tuntuu huuhdellessa silkkiseltä niin kuivuttua vastassa on järkyttävä öljykatastrofi.

Edit: Kävin sitten hoitsikat päässä pyöräilemässä. :D Lenkki venyi ja sekoitus ehti vaikuttaa melkein kolme tuntia ennen kuin sain itseni taas suihkuun. Tukka tuntui todella vahamaiselta ja tönköltä, myös juuresta johon en laittanut sen enempää kookoskermaa kuin muhitusmömmöjäkään. CO-hoitsikkaa huuhdellessa tukka tuntui puhtaalta mutta nyt se tuntui likaiselta, ei ole reilua! >:( Hiukset näyttivät ihan hyvältä jo ennen jätettäviä, mikä on lähmäisyyden merkki. Peloissani pihtailin sitten jätettävien kanssa ja nyt tukka on yhtä aikaa hamppuinen ja lähmäinen... Toivon että ihme tapahtuu kunhan tämä kuivuu kokonaan. Jatkossa varaan kyllä yöt tehiksille ja sekoitan kookoskerman sekaan jotain muuta. Turkkilaisen jogurtin kanssa ainakin tuli hyvä tulos.
« Viimeksi muokattu: 23.06.13 - klo:13:34 kirjoittanut Nemilie »

MM

• Vieras
« Vastaus #491 : 07.07.13 - klo:20:50 »
Mulle ei sovi ollenkaan kookosmaito tai -kerma hiuksille.. tulee ihan hillitön kuiva pönkkö tukasta  0_0 Tekeekö se kaikille sen vai kuvittelenko vain, että ei sovi mun tukkaan?  ;D
Oon kokeillut sitä yksin ja erikseen ja aina sama juttu!
Saan tukkani tosi sileäksi ja pehmeäksi kun laitan vauvaöljyä, kosteusvoidetta ja hoitoainetta muhimaan :D Sen jälkeen pesu ja hoitoaine ja tukasta tulee niin siloinen, että ei meinaa ponnarikaan pysyä, mutta tukka ei ole öljyinen. Mulla on ollut niin hamppu tukka, että tämä liiallinenkin siloisuus on mulle tervetullutta  ;D

ps. Olen uutena täällä, hei vaan kaikille :O

Jenniferia

• Vieras
« Vastaus #492 : 28.08.13 - klo:11:01 »
Ketjun innoittamana uusi foorumilainen ryhtyi kotikemistiksi ja nyt muhii päässä elmukelmun ja pipon (lainasin mieheltä, toivottavasti ei huomaa  ;D ) alla seos kookoskermaa, hunajaa ja kylmäpuristettua avokadoöljyä.. Tunnin jos jaksais muhitella ni oisin tyytyväinen, tuntuu vaan et tökötti valuu kelmusta huolimatta otsalle..  :(
Perään sitten CO-pesu XZ karpalo-kinuskilla..
Saa nähdä mitä käy, kyseessä ensimmäinen kotitekoinen hiusnaamio ikinä ja ensimmäinen CO-pesu (oli vielä eilen aivan vieras käsite)  ;D

EDIT. Hiuksista tuli  i h a n a t ! Jopa ihan latvat on pehmoiset ja kiiltävät vaikka yleensä jaa vähä karheammaksi kuin muu tukka. Täytyy alkaa säännöllisen epäsäännöllisesti toteuttaa näitä enemmänkin  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.08.13 - klo:09:18 kirjoittanut Jenniferia »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #493 : 28.08.13 - klo:11:33 »
Vinkkinä lirujen hiusnaamioiden muhitukseen, että kannattaa laittaa mömmön ja hiusten päälle tiukka uimalakki muhituksen ajaksi ;D . Uimalakki pitää mömmöt paremmin hiuksissa ja tavaraa valuu hiusrajoista paljon vähemmän.

Jenniferia

• Vieras
« Vastaus #494 : 30.08.13 - klo:17:49 »
^ ostoslistalle siis uimalakki  ;D
Mikähän olis paras hiusnaamiococktail,  kun on alkamassa hiusten vaalennusprojekti, jossa ensin pari käsittelyä pro:voke hair colour removerilla (oli halvempaa kuin colour b4 mutta sama periaate) ja sen jälkeen raidoittelua ja ehkä vaalennuspesu jos pro:voke ei irrota tarpeeksi väriä...  ???