Olen muutaman kerran käyttänyt liivatenaamiota eikä se ollut yhtään niin ällöä eikä hankalaa kuin voisi kuvitella.

Käytin neljä liivatelehteä ja noin desin vettä. Lisäksi laitoin muutaman tipan omenaviinietikkaa ja ihan vähän kookosöljyä. Kerran käytin veden tilalla kissanminttuteetä (jos kiinnostaa miksi ihmeessä kaadan kissanminttua päähäni niin
tässä LHC:n ketju aiheesta), mutta en huomannut mitään eroa. Paremmin toimi ensin liivatenaamio ja sitten pelkkä kissanminttu, vaikka helpompaa olisi tietysti yhdistää nämä kaksi.
Vaikka olen käyttänyt liivatetta usein leivonnassa, en jotenkin silti tajunnut, kuinka paljon neljä liivatelehteä desiä kohti on. Ajattelin, että naamiota on mukavampi käyttää vähän paksuuntuneena ja jätin sen jäähtymään lenkin ajaksi. Kun tulin takaisin, naamio oli hyllyvää hyytelöä jota ei mitenkään saisi levitettyä hiuksiin.

Laiton kattilan hetkeksi takaisin hellalle ja levitin vähän paakkuisen, geelimäisen naamion hiuksiin. Levittäminen oli helppoa, ja liivate huuhtoutui hyvin. Odotin, että tukka tuntuisi karhealta rakennepaikkauksen takia, mutta se tuntuikin oikein takuttomalta ja silkkiseltä.

Laitoin naamion siis märkään tukkaan pesun jälkeen ja ihan kuin olisi hoitoainetta käyttänyt. Ensimmäisellä kokeilukerralla annoin vaikuttaa "vain" tunnin, koska minulla on huonoja kokemuksia proteiinin yliannostuksesta. Seuraavilla kerroilla annoin vaikuttaa noin kaksi tuntia. Tein naamion jälkeen silti hoitoainemuhituksen, kun kerrankin oli aikaa. Kuivuttuaan hiukset olivat kiiltävät ja vahvan tuntuiset.

Latvatkin tuntuivat ja näyttivät todella terveiltä.