Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279292 kertaa)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #510 : 08.03.15 - klo:20:46 »
Vastaan nopeasti, olen kännykällä netissä. Eli kyseessä on rakennepaikkaava hoito.  Ohjeen löysin netistä, kun laittaa Googleen haun gelatin treatment, löytää ohjeen.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #511 : 09.03.15 - klo:06:08 »
Oho! Tuollaisesta en ollut aikaisemmin kuullutkaan  :o Mielenkiintoista! Rakennepaikkausta mun hiukset kyllä kaipailisikin. Ohje on helppo ja ainekset löytyy kaapista, joten taidan pistää kokeiluun mahd. pian  ;D Kiitos vinkistä EllaBella.

Ja Louna itse ainakin ymmärsin että olisi sama asia  :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #512 : 09.03.15 - klo:10:35 »
Yhtenä omana hiusten pikapelastajana käytän kahvinpuruja. Samalla kun kuorin ihoni, levitän puruja myös päänahkaan ja hiuksiin. Lopputulos on ihanan pehmeä ja kiiltävä ilman lähmää. Päänahan saa kuorittua samalla. Käytän usein ennen juhlia etc, ellen tarvitse värin elvytystä. Huuhtelu riittää, muttaa purujen takia kannattaa tehdä se huolellisesti tai löytää niitä vielä pitkään kaikkialta ;D

Kiitos Lullahille kahvinpuru-vinkistä! Kokeilin tänään hiusten pesua pehmenneillä kahvinpuruilla. En saanut hierottua muruja kovin hyvin päänahkaan, mutta tyveen ja pituuksiin ne sai levitettyä hyvin. Hiuksia piti huuhdella aika kauan että muruset sai irti. Hiusten kiillossa en huomaa eroa, mutta hiukset näyttävät nyt puhtailta ja tuoksuvat miedosti kahvilta. <3

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #513 : 09.03.15 - klo:13:04 »
^Pakko koittaa!! Itse kuorin muun kropan kyllä puruilla mutta tuota en ole koittanutkaan!!  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #514 : 02.04.15 - klo:12:35 »
http://youtu.be/OACaWJv5LCE

Tätä kokeilin tänään ja kyllä vaan on aika pehmeän ja sileän oloinen tukka nyt. Eikä ollut puoliksikaan niin vastenmielistä hieroa tätä päähänsä kuin kookoskermaa. Lisäsin mössööni vielä muutaman tipan rosmariinin eteeristä öljyä ja tämä oli suorastaan mukavaa.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #515 : 11.04.15 - klo:22:34 »
Ajattelin kertoa että laitoin Phytokeratiinin ja kookosöljyn sekoituksen hiuksiin yön ajaksi. Jos siis mun tukka on tippunut yön aikana, se on omaa syytäni.
Kokeilin jo eilen muhitella Phytokeratiininn kanssa, kyllä oli tukka ihana. Sekoitin teelusikallisen Neutral-hoitoaineeseen ja muhitin puoli tuntia. Jätettävksi laitoin nokareen Neutralia ja kolme tippaa Phytokaritea.

Phyokeratiinin tilasin Pienestä Tuoksukaupasta ja se koostuu muistaakseni maissi, venhä ja soija proteiineista. Joku muistavampi tietysti voi korjata. Jännityksellä odotan siis huomista, onko tämä floppi vai menestys.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #516 : 12.04.15 - klo:14:48 »
Muhitin tukassa lähinnä päänahanhoitoa ajatellen seosta, missä oli kananmuna, rommia ja paljon rypsiöljyä. Huuhdellessa tukka oli jo melkeinpä puhdas ja lähmätön, mutta päätin vielä pestä shampoopalalla kevyesti ja tehdä etikkahuuhtelun. Tukka on nyt todella ryhdikäs, ihanan karhea ja kiiltää hienosti.  :D Taidanpa kokeilla joskus toistekin. Vähän kiukustunut päänahkakin tuntuu nyt rauhalliselta.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #517 : 16.04.15 - klo:21:21 »
Tein nyt uudestaan tuon aiemmin linkkaamani avokadohiusnaamion ja totesin kaksi asiaa:
1. Se sopii oikein hyvin myös kasvonaamioksi ja tekee ihon tosi pehmeäksi ja ravitun tuntuiseksi.
2. Naamio maistuu niin hyvälle, että olin vähällä syödä sen, mitä jäi yli, kun olin hieronut mömmöä päähäni ja naamaani.

Resepti:
Yksi avokado (Saa olla mieluummin ylikypsä ja vähän harmaa kuin vähääkään raaka ja kova.)
Lusikallinen hunajaa
Loraus / sopivan oloinen köntsä maustamatonta jogurttia. Itse käytin Partaäijää.
Tilkka oliiviöljyä.

Avokado muussataan haarukalla ja ainekset sekoitetaan keskenään. Aineksien määrät heitin tehdessäni aikalailla lonkalta. Mössöä tuli mun tarpeisiin vähän liikaa, mutta laitoin loput pakastimeen. Ehkä säilyy siellä, niin siitä saa ainakin yhden kasvonaamion vielä.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #518 : 17.04.15 - klo:19:35 »
Tulin antamaan vinkin niille jotka pitävät rakennepaikkaavista hoitoaineista. Iherbistä ostettava Neocell Super Collagen sisältää hydrolosoitua kollageenia. Olen käyttänyt sitä mittalusikallisen Neutral-hoitoaineeseen hunajan kanssa ja on todella rakennepaikkaavaa ainetta.

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #519 : 18.04.15 - klo:09:19 »
Olen muutaman kerran käyttänyt liivatenaamiota eikä se ollut yhtään niin ällöä eikä hankalaa kuin voisi kuvitella. :ts Käytin neljä liivatelehteä ja noin desin vettä. Lisäksi laitoin muutaman tipan omenaviinietikkaa ja ihan vähän kookosöljyä. Kerran käytin veden tilalla kissanminttuteetä (jos kiinnostaa miksi ihmeessä kaadan kissanminttua päähäni niin tässä LHC:n ketju aiheesta), mutta en huomannut mitään eroa. Paremmin toimi ensin liivatenaamio ja sitten pelkkä kissanminttu, vaikka helpompaa olisi tietysti yhdistää nämä kaksi.

Vaikka olen käyttänyt liivatetta usein leivonnassa, en jotenkin silti tajunnut, kuinka paljon neljä liivatelehteä desiä kohti on. Ajattelin, että naamiota on mukavampi käyttää vähän paksuuntuneena ja jätin sen jäähtymään lenkin ajaksi. Kun tulin takaisin, naamio oli hyllyvää hyytelöä jota ei mitenkään saisi levitettyä hiuksiin. :D Laiton kattilan hetkeksi takaisin hellalle ja levitin vähän paakkuisen, geelimäisen naamion hiuksiin. Levittäminen oli helppoa, ja liivate huuhtoutui hyvin. Odotin, että tukka tuntuisi karhealta rakennepaikkauksen takia, mutta se tuntuikin oikein takuttomalta ja silkkiseltä. :o Laitoin naamion siis märkään tukkaan pesun jälkeen ja ihan kuin olisi hoitoainetta käyttänyt. Ensimmäisellä kokeilukerralla annoin vaikuttaa "vain" tunnin, koska minulla on huonoja kokemuksia proteiinin yliannostuksesta. Seuraavilla kerroilla annoin vaikuttaa noin kaksi tuntia. Tein naamion jälkeen silti hoitoainemuhituksen, kun kerrankin oli aikaa. Kuivuttuaan hiukset olivat kiiltävät ja vahvan tuntuiset. :l Latvatkin tuntuivat ja näyttivät todella terveiltä.

cosmic90

• Vieras
« Vastaus #520 : 03.05.15 - klo:13:21 »
Hei kaikille! Olen lukenut tätä foorumia jo vuosia ja saanut tosi hyvin vastauksia mieltä painaviin kysymyksiin, mutta nyt on pakko kysyä: eli olen nyt taas innostunut tekemään erilaisia naamioita (lähinnä öljysekoituksia) ennen hiustenpesua, mutta aloin miettimään että vaikuttaako silikonipitoiset latvasuojat öljyjen imeytymiseen? Ja jos vaikuttaa niin olisiko parempi ensin pestä hiukset ja laittaa vasta sitten naamion vaikuttamaan?

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #521 : 08.05.15 - klo:21:27 »
Laitoin SuperCollagenia ja hydrolosoitua maitoproteiinia Neutral-Hoitoaineeseen ja muhitin puolisen tuntia. Hiukset saivat taas jäntevyyttä. Pari viime viikkoa meni vain kosteuttaessa ja näin nopeasti se minulla kostautuu. Liika kosteuttaminen vaan saa mun hiukset ylikeitetyiksi makaroneiksi. Vielä pari kunnon proteiinikäsittelyä niin hiukset saa jäntevyyttä. Ylihuomenna varmaan sekoittelen hydrolosoitua silkkiproteiinia ja maitoproteiinia, ehkä turaus SuperCollageeniakin kävisi. Mulle kyllä sopii tuo kollageeni korjaavana aineena.

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #522 : 09.05.15 - klo:11:33 »
Laitoin SuperCollagenia ja hydrolosoitua maitoproteiinia Neutral-Hoitoaineeseen ja muhitin puolisen tuntia. Hiukset saivat taas jäntevyyttä. Pari viime viikkoa meni vain kosteuttaessa ja näin nopeasti se minulla kostautuu. Liika kosteuttaminen vaan saa mun hiukset ylikeitetyiksi makaroneiksi. Vielä pari kunnon proteiinikäsittelyä niin hiukset saa jäntevyyttä. Ylihuomenna varmaan sekoittelen hydrolosoitua silkkiproteiinia ja maitoproteiinia, ehkä turaus SuperCollageeniakin kävisi. Mulle kyllä sopii tuo kollageeni korjaavana aineena.

Mistä tuota hydrolosoitua maitoproteiinia ja silkkiproteiinia saa ostettua? Olen ihan ummikko näissä kotitekoisissa naamioissa. Aloitan itse tänään ja kokeilen hiusten laminointia. Aiemmin olen kokeillut kookoöljyä hiuksiin. Hiukset raidoitetut vähän yli olkäpäiden. Saa nähdä miten laminointi sopii omiin hiuksiini. Hiukset myös hieman luonnonkiharat.

Edit: Lainaus laitettu kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 09.05.15 - klo:11:48 kirjoittanut ellen »

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #523 : 09.05.15 - klo:17:56 »

Mistä tuota hydrolosoitua maitoproteiinia ja silkkiproteiinia saa ostettua? Olen ihan ummikko näissä kotitekoisissa naamioissa. Aloitan itse tänään ja kokeilen hiusten laminointia. Aiemmin olen kokeillut kookoöljyä hiuksiin. Hiukset raidoitetut vähän yli olkäpäiden. Saa nähdä miten laminointi sopii omiin hiuksiini. Hiukset myös hieman luonnonkiharat.

Edit: Lainaus laitettu kuntoon.

http://www.gracefruit.com/

Tilasin semmoisen 250 ml putelin molempia. Olihan se kallista, mutta jos oletetaan että käytän teelusikallisen joka toinen viikko niin ei se kalliimpaa ole kuin esim Joicon litran rekku. SuperCollagenia saa Iherbistä ja on halvempaa kuin Gracefruitissa ja toimii ihan yhtälailla hyvin kuin nuo maito-ja silkkiproteiinit.

PS Ihan jos haluat kokeilla niin Pienessä Tuoksukaupassa on Phytokeratinia 2,00 muistaakseni pieni pullo. Turvallinen ja halpa kokeilla ensi alkuun.
« Viimeksi muokattu: 09.05.15 - klo:18:05 kirjoittanut EllaBella »

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #524 : 11.05.15 - klo:23:01 »
PS Ihan jos haluat kokeilla niin Pienessä Tuoksukaupassa on Phytokeratinia 2,00 muistaakseni pieni pullo. Turvallinen ja halpa kokeilla ensi alkuun.

Miten tuota phytokeratiinia käytetään? Naamiona vai? pestäänkö hiukset ensin ja miten kauan annetaan vaikuttaa hiuksissa? Kiinnostaa kun laminointikin jo auttoi hiuksiini tosi paljon. Tuli jäntevät, ilmavat hiukset.

Edit: lainaus laitettu kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 12.05.15 - klo:10:02 kirjoittanut ellen »