Kirjoittaja Aihe: Kotitekoiset hiusnaamiot  (Luettu 279321 kertaa)

Poissa tnn

• HAIRahtanut
Vs: Kotitekoiset hiusnaamiot
« Vastaus #60 : 25.02.06 - klo:17:37 »
OT, mutta mistä ihmeestä tuota kookoskermaa/-tiivistettä/-maitoa löytyy kaupasta ? Olen parista kaupasta maitohyllyt kolunnut läpi mutta en vain ole nähnyt, tai osannut etsiä  ???
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #61 : 25.02.06 - klo:17:38 »
OT, mutta mistä ihmeestä tuota kookoskermaa/-tiivistettä/-maitoa löytyy kaupasta ? Olen parista kaupasta maitohyllyt kolunnut läpi mutta en vain ole nähnyt, tai osannut etsiä  ???

Ketsuppihyllystä ;D Siis samasta paikasta mistä löytyy maustekastikkeet. Kookosmaito on hernekeittotölkin näköisessä purkissa ja kookoskermaa olen nähnyt pahvitetroissa. Eivätkä siis vaadi viileätä säilytystä avaamattomina. Jämät voi pakastaa jos ylimääräistä jää eikä ruokaankaan voi just upottaa.
this too shall pass.

*Kimallus*

• Vieras
« Vastaus #62 : 25.02.06 - klo:17:44 »
kokeilin kerran kookoskerma-banaani naamiota ja sitä virhettä en kyllä tee toiste. Banaani ei meinannut lähteä hiuksista sitten millään. Muussasin sen haarukalla, mutta siihen jäi vielä kökköjä jotka sitten ei meinanneet lähteä millään.

Kerran kokeilin pelkkää kookoskermaa ja tukkani tuntui jotenkin kovin karhealta sen jälkeen, ei kiitos enää.

Tuota kananmuna-oliiviöljy hunaja sekoitusta voisi kokeillakin....

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 25.02.06 - klo:17:48 »

Meidän Sittarista olen löytänyt kookoskermaa vain Blue Dragon -merkkisenä, ja tuo tuoteperhe on jännästi sijoitettu kokonaan omaan hyllyynsä, vähän sivummalle. Siellä ovat siis kookosmaito ja -kerma sekä nuudelit yms. sekaisin. ::) Eli joskus joutuu tosiaan vähän etsimään.
Kookosmaidon voi - kuten deko jo sanoi - pakastaa, mutta ainakin tuon BD-kookoskerman purkissa lukee, ettei se sovellu pakastettavaksi.
1c M ii, tjsp

~vail~

• Vieras
« Vastaus #64 : 25.02.06 - klo:18:00 »
OT, mutta mistä ihmeestä tuota kookoskermaa/-tiivistettä/-maitoa löytyy kaupasta ?

Kuivatarvikehyllyssä niitä on, riippuu vähän kaupasta missä. Joskus olen nähnyt tölkkipapujen luona, toisessa kaupassa taas erikseen etnisten tuotteiden hyllyssä halvan, manteleiden ja rusinoiden kanssa...

Tosiaan tölkeissä ja tetroissa nuo maidot ja kermat, ja tiiviste sitten pahvipakkauksessa - tuo mun Rajah-tiiviste sellaisessa saippuan kokoisessa, vihertävässä pahviaskissa halvapakkausten ja taateleiden naapurina Minimanissa.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #65 : 25.02.06 - klo:18:00 »

Ketsuppihyllystä ;D Siis samasta paikasta mistä löytyy maustekastikkeet. Kookosmaito on hernekeittotölkin näköisessä purkissa ja kookoskermaa olen nähnyt pahvitetroissa. Eivätkä siis vaadi viileätä säilytystä avaamattomina. Jämät voi pakastaa jos ylimääräistä jää eikä ruokaankaan voi just upottaa.
Eli olen koko ajan etsinyt väärältä hyllyltä  ;D Seuraavalla kauppareissulla osaan suunnata ketsuppihyllylle, kiitos  :)
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Magdalena

• HAIRahtanut
« Vastaus #66 : 25.02.06 - klo:18:03 »
Kookoskermasta en tiedä, mutta ruoanlaitossa usein tulee käytettyä kookosmaitoa ja sitä löytyy aika vaihtelevista paikoista, mutta ei kuitenkaan maitohyllystä, sillä tuote on tölkissä ja sitä voi säilyttää lämpimässä, joten kannattaa vilkuilla säilykkeiden suuntaan, sinne missä on muut lämpimässä säilytettävät maidot (hyla tms.) ja useimmissa kaupoissa on nykyään oma osastonsa myös "eksoottisemmalle ruoanlaitolle", joten siis siellä missä on maustetahnoja, soijakastikkeita, nuudeleita ym. (myös juuri Blue Dragon tuotteita).
"Kun kuulin siitä, oli liian myöhä. Oli järki mennyt syksyn myötä."

Poissa Emiliana

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #67 : 25.02.06 - klo:21:50 »
Oletteko kookoskerman/tiivisteen/maidon käyttäjät huomanneet eroja eri merkkien välillä?

Mä olen kokeillut Blue Dragon-kookoskermaa (muistaakseni violetti pahvipakkaus) ja Pirkan kookosmaitoa, ja tykkäsin kyllä enemmän tuosta edellisestä. Kerma levittyi paremmin ja oli jotenkin täyteläisempää ja tasaisempaa kuin maito, ja lopputuloskin oli pehmeämpi.

Muita kokemuksia/merkkivertailuja?

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #68 : 25.02.06 - klo:23:19 »
Mä olen kokeillut Blue Dragon-kookoskermaa (muistaakseni violetti pahvipakkaus) ja Pirkan kookosmaitoa, ja tykkäsin kyllä enemmän tuosta edellisestä. Kerma levittyi paremmin ja oli jotenkin täyteläisempää ja tasaisempaa kuin maito, ja lopputuloskin oli pehmeämpi.

Mulla on samat vertailukohteet ja kermaversiosta tykkäsin minäkin enemmän. Tuossa maidossa ärsytti sen litkuisuus. Oli hankala levittää hiuksiin, kun ehti valua sormien välistä lattialle. Sekoitin joukkoon yleensä jotain voidetta (Bepanthen tai Aqualan L), mutta sitä olisi pitänyt laittaa tosi paljon, että sekoituksesta olisi tullut tarpeeksi jämäkkää. Lopputuloksessa en kylläkään pahemmin eroa huomannut, koska noi kookosjutut eivät ole ainakaan vielä oikein toimineet mun päässäni. :-\ Ei siis tunnu minkäänlaista vaikutusta. Mutta pitää kokeilla taas joskus.

Tässä muuten kuva tuosta BD-kookoskermapurkista:

Mielestäni mulla oli tuota tavallista versiota.

Tässä Pirkan kookosmaitopurkki:
1c M ii, tjsp

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #69 : 26.02.06 - klo:09:12 »
Mä olen käyttänyt kahdessa viime kookoshoidossa Wok´n Roll -kookosmaitoa. Tätä merkkiä on olemassa maito kahdessa eri kokoisessa tölkissä ja kookoskerma. Mulla on ollut tuota pienenpää versiota maidosta (olisko joku 150 ml). Tölkkeihin on kerääntynyt päälle sellainen tiukka tahna ja tahnan alla on pieni määrä kirkasta nestettä. Olen käyttänyt näistä ainoastaan tahnan, johon olen sitten sekoitellut milloin mitäkin joukkoon. Toimii hyvin ja on helppo levittää! Juoksevammaksi tulee, jos jotain sekoittaa joukkoon, mutta on silti kohtalaisen tukevaa. Ihan huoneenlämmössä olen säilyttänyt, joten kylmästä ei ainakaan johdu tämä "kerääntyminen".

Olen myös kokeillut valkoisessa tetrassa olevaa kookoskermaa. Nimi ei nyt tietenkään tule mieleen, mutta valkoinen purkki ja jotain vihreää ja liilaa (?) kirjoitusta. Tämä oli huomattavasti juoksevampaa kuin Wok´n Roll -tahna ja siten vaikeampi levittää.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Kikka

• Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #70 : 27.02.06 - klo:20:49 »
Tästä tulikin mieleeni kun kyselin tänään poikaystävältä mitä haluais syödä tänään illalla.
-"kanakastiketta, mut muista ostaa kermaa."
-"Hei! mulla on kookosmaitoa jääkaapissa laitan sen."
-"eiii..ei sitä." (ei tykkää kookoksesta)
-"No mä laitan sen sit tukkaan huomenna!"  ;D

Kyllä se taas sai nauraa. Ei oikeen tajua näitä hius-hullutuksia..  ;)

Meillä oli vähän sama homma tänään. Nappasin kaupasta kookosmaitoa (hölmö kun en muistanut kookoskermaa). Mies katsoi kauhuissaan ja sanoi: "yöks, en syö". "Eiei, kun laitan sen hiuksiini", vastasin. Mies huokaisi, että "vielä sulla joku kaunis päivä tippuu hiukset päästä noiden hössötystes kanssa". Ehkä tippuu, ehkä ei  ;D.

Täytyypä heti seuraavana hiustenpesupäivänä kokeilla tuohon kookosmaitoon sekoitella ainakin öljyä ja kananmunaa.  Pitänee kipaista vielä kaupasta hunajaa joukkoon.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Kikka

• Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #71 : 02.03.06 - klo:23:58 »
Teinpäs tänään piiiitkästä aikaa kotikutoisen hiusnaamion kookosmaidosta, oliiviöljystä ja hunajasta. Hiukset imaisivat suorastaan hihkuen tuon naamion hiuksiin, eikä valumistakaan pahemmin tapahtunut. Vessapaperipussista tuli oiva myssy, vaikka mies nauroikin katketakseen näylle.

Annoin tehiksen vaikuttaa pari tuntia, jonka jälkeen huuhtelin pitkään hiuksia ja perään co-pesu XZ suklaavanilja-hoitoaineella, n. 15 min vaikutusajalla. Lopuksi latvoihin pariksi minuutiksi Altimaa.
Hiukset tuntuivat ihanalta märkänä, ja kookoksen tuoksu oli hurmaava. Ihmettelin suuresti, miten helposti hiukset sai selvitettyä.
No selvisihän se syy, en ollut huuhdellut sittenkään tarpeeksi hyvin hiuksiani. Hiusten pituudet tuntuivat ihan puhtailta, mutta kuivuessaan päänahka tuntui ja näyttikin melkoisen rasvaiselta. Pakko oli tehdä käsienpesualtaassa päänahan pesu shampoolla. Eli naamion jälkeen, jos tekee pelkän co-pesun, huuhtelu pitää tehdä toooooosi hyvin ja hartaudella.
Nyt kuivuttuaan hiukset tuntuvat kyllä hyvältä. Kiiltoa ja pehmeyttä riittää, ja paksuutta tuntuisi tähän liimalettiin tulleen reilusti lisää.

En tiedä, laitoinko suhteessa liikaa tuota oliiviöljyä kuitenkin, vaikka kookosmaitoa sekoituksessa eniten olikin ???. Vai oliko vika pelkästään huonossa huuhtelussa...
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

JoHanna

• Vieras
« Vastaus #72 : 04.03.06 - klo:22:57 »

Mä läträsin myös tänään kookoksella ja sain aikaan melko hyvän lopputuloksen. Koska tukka oli melko likainen, pesin ensin jonka jälkeen sekoitín kookosmaitoa (luulin ostaneeni kermaa mutta toisin kävi  ;D), hunajaa ja Aqulan L:ää ja länttäsin päähän suihkumyssyn alle pariksi tunniksi muhimaan. Vähän valui kyllä kun maito oli tosi litkua mutta pyyhe hartioilla pelasti paljon. Huuhtelin tukkaa aika pitkään ja pesin vielä päänahan shampoolla kun tuntui rasvaiselta. Lätkin NG:tä n. 15 minuutiksi ja latvoihin Altimaa. Lisäsin vielä jätettävää (tällä kertaa Kerastase silk fluid joka toimii tässä tukassa oikeen hyvin) ja lopuksi vielä latvoihin pikku pisara Bonacuren latvasuojaa.
Ihan kiva tukka tuli, tosi pehmee ja tuuhea! :)

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #73 : 06.03.06 - klo:22:38 »
Otan nyt virallisesti takaisin kaikki vähättelevät puheeni kookoskerman tehosta!!!
Kara-kermaa+Pirkka-lastenvoidetta (molemmat huoneenlämpöisenä) kuivaan tukkaan, noin puoltoista tuntia muovipussin ja pipon alla, pesu ja runsaasti Pirkka-hoitista (hyvä Pirkka ;D) sulkijaksi. Taivaallisen pehmeä tukka ILMAN JÄTETTÄVIÄ :o :o :o Aloitin jätettävien käytön varmaan 7-vuotiaana, koska tää tukka on parhaimmankin huuhdeltavan hoitiksen jäljiltä ainakin takaraivolta yhtä hamppua. Eli voitte kuvitella että olo on vähän epätodellinen...

Lisäplussaa vielä käyttömukavuudesta, ei valunu yhtään ja tuoksui hyvälle :)
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet

lillukka

• Vieras
« Vastaus #74 : 12.03.06 - klo:16:54 »
Itse kokeilin sekoitusta kookoskerma-aqualan l-pieni tilkka rypsiöljyä ja pidin tuota seosta päässä kaks tuntia. Sitten co-pesu vanilja-suklaalla. Heti pesun ja kuivumisen jälkeen hiuksissa oli huomattavissa pientä tuuheutta, mutta sekin lässähti puolen tunnin sisään. Muuta eroa ei sitten olekaan.. :(