Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä uskoisin ennemmin muhituksiin kuin Sokkarin myyjiin. ::) Silkkitipat on suurin osa pelkkää silikonia, eli periaatteessa mikä tahansa silikoni (vaikka liukkari hätätapauksessa) toimii latvojen kohennukseen. Muista vaan laittaa alle hoitavaa, tuo silikoni ei pahemmin hoida hiusta. Ota ihmeessä ne pidennykset jos tyvi ja päänahka kerran on kunnossa. :)
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Enigmatia, tosi harmi että tukallesi kävi niin  :( Varmasti harmittaa todella paljon. Mä en jotenkin nyt ihan ymmärrä, että miten ne ompelupidennykset saa piiloon, jos hiuksesi on juuri jakauksen kohdalta katkennut? Siihenhän se pidennys tarvitaankin, ja silloinhan se letti näkyy koko ajan? Haluaisitko laittaa kuvaa siitä nykytilanteesta?
enigmatia

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja enigmatia »

Niin siis tarkoitin sitä, että pidän hiuksia vasemmalla jakauksella ja pidennys tulisi siis johonkin kohtaa jakauksen alle, siis keskelle päätä suurinpiirtein. Sillä tavalla saisin enimmät pätkikset piiloon ainakin, tosin kyllähän sivulle jää nuo haituvat heilumaan mutta sille nyt ei voi mitään...

Luin just äsken about tunnin kauhutarinoita kaljuista kohdista, mitä ihmisille on tullut pidennyksistä, juurikin ompelupidennyksistä. Nyt on sitten ns. kusi sukassa :D Törmäsin johonkin ProLock tekniikkaan, ja laitoinkin siitä kyssän tuonne sekalaisia kysmiä - ketjuun.

Jotain fiksua tähän päähän tartteis kuitenkin saada kesäkuun alkuun asti, kun pitää kulkea niin paljon ihmisten ilmoilla. Kesällä on sitten ihan sama, miltä näyttää :)
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mindela »

^ En haluaisi olla näin masentava, mutta mielestäni keskelle päätä laitetut hiustenpidennykset ihan millä tahansa tekniikalla on todella tuohoon tuomittu idea ja luultavasti ne tulisi näyttämään todella pahalta  :-\ Sinuna opettelisin tekemään erilaisia kampauksia missä pätkät ei niin paljoa näy, ja ostaisin kasallisen kivoja huiveja ja hattuja...
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mites clip-on-pidennykset? Ne kun saa pois niin sun olisi helpompi hoitaa niitä jäljellä olevia haituvia ja silloin kun ei ole aikaa kikkailla piiloon pidennysten piilottamisen kanssa niin heittäisit vaan oman tukan päälle huivin/leveän pannan tms? Keskelle päätä mä en kyllä lähtisi laittamaan ompeleilla kiinni, clip-oneilla voisi kokeilla saako mitenkään fiksusti laitettua... Käsitin siis tuossa aiemmin että ompelupidennys tulisi normaalilla kiinnityksellä sivuille/taakse ja leikkaisi ne vaan sitten reippaasti rikkoen ja kerrostaen.
enigmatia

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja enigmatia »

Kokeilin itseasiassa clip oneja pari kesää sitten, eikä sopineet mulle yhtään. Katkoi hiuksia ja kyllähän klipsit erottui, kun omassa tukassa ei hirveästi volyymia ole ja niin hennot hiukset. Tuntui myöskin aika raskaalta ne clipit.

Ompelupidennys ideasta luovuin - johtuen kaljuuntumisen pelosta. Onhan se kuitenkin parempi, että nuo haituvat saa kasvaa, kuin että ne irtoaisivat sitten kokonaan juuresta. Nyt sitten tosin kiinnostuin B-longin Swift Hairista, josta juuri kirjoittelinkin tuonne Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä - ketjuun.

Asiasta neljänteen - ostin KC Professionalsin Color Maskin sävyssä Honey. On muuten hyvää tavaraa! Erehdyin nimittäin viime viikolla pesemään hiukseni Fudgen hopeashampoolla ja sehän läväytti reuhkani lähes liilaksi. Color Maskilla sain kerralla sen viileän, lähes zombiemaisen vivahteen pois, ja tilalle hunajaisen sävyn. Olisinpa tajunnut käyttää näitä värimaskeja ennen sitä viimeistä vaalennusta, jonka tein.. no, ei auta jossitella :D Oppia ikä kaikki.
fantsuu

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja fantsuu »

Saako ompelupidennyksiä pestä yhtä usein kun omia hiuksia on ennenkin pessyt  (joka toinen pvä ) ? Mitä mieltä rapunzelin hiusnauhasta ?
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Ihan normaalisti saa pestä, kunhan vain muistaa kaikki tarvittavat hoitoaineet aina laittaa. Rapunzelista mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta mitä nyt olen netistä hamunnut muiden kommentteja niin ei pitäisi olla mitään vikaa.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mulla on nyt ollut kuukauden, vähän päälle ompelupidennys. Mulla on hiuksena Hiusextra-Heinilän puoli punttia aitohiusnauhaa. Mulla tää on enemmän tuuhennus, kuin pidennys, mutta olen silti tyytyväinen. Siinä missä teipit takutti heti ekan viikon jälkeen nää on pysyneet suht. selvänä vaikka oon ollut sairaana -> pyörinyt päivät tyynyllä ja helppo selvittää. Sen kun etsii nauhan hiusten seasta ja selvittää, helppo myös laittaa tujumpaa hoitsikkaa juuri pidennyshiukseen kun se löytyy helposti. Sulautuu kivasti ja näyttää hyvältä sekä ohutkin hius saa sen peittymään. Ehdottomasti aion tässä menetelmässä pysyä :).
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mulle tulossa taas toukokuun lopulla ompelupidennys. Toivottavasti yhtä hyvä kokemus, kuin viimeeksi! Teippejä käytin kun pidin tuuhennuksia (ihan vaan muutama teippi päässä tuuhentamassa hiirilatvoja), mutta koko pään pidennykseen suosin nauhaa ja ompelua. Saa nähdä miten toimii nyt huomattavasti lyhyemmän omahiuksen kanssa. Viimeeksi se oli mulle sellainen oikeasti hyvännäköinen, ainoa toikeasti paksu ja huoleton pidennys.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Vastaa Viestiin