Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Mä olen ainakin Sokoksella nähnyt. Itse käytän sellaisia pitempiä pehmeitä rullia, joissa on metallilanka sisällä ja ne taivutetaan kiinni. Niitä saa vähän joka kaupasta.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja janniina »

Glitterin hair rollersit (ne pinkit pehmopallerot) ovat kyllä sellasta ulostetta, etten voi suositella kenellekkään. Repivät hiuksia aina, vaikka miten laittaisi, lopputulos on yleensä sotkuinen ja ruma. Pahinta kuitenkin on se että aina kun laitan noita hiuksiin, niin tukkaa tippuu paljon kun taistelen irti ne päästäni. En suosittele!
Viimeksi muokannut janniina, 17 Touko 2016, 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Manna »

Nude-blogista bongasin tämän kirjoituksen kestävistä kiharoista, siinä oli ainakin itselleni muutama uusia asia:

http://www.lily.fi/blogit/nude/6-x-sala ... kiharoihin
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja naapio »

Ostin eilen käytetyn Remington Pear Wandin ja sen kaveriksi L'Oreal Tecniart PLI-suihkeen. Illalla juuri ennen hiustenpesua tein harjoituskierroksen sain oikein kivan pöyheät kiharat - tosin kestoa en päässyt testaamaan. Tänään sitten kostutin puhtaat hiukset uudelleen, suihkin runsaasti PLI:tä ja föönasin rutikuivaksi. Sitten kuivashampoota tyveen ja kiharrushommiin. Selvisin yllättävin vähin vaurioin, käytin puikkoa 200 asteessa ja poltin vain hiukan yhtä sormea ja otsaa ja sulatin kynsilakkaa kahdesta kynnestä. En oikein tykännyt siitä suojahanskasta, en saa sillä tarpeeksi napakasti kiinni latvasta. Haroin sormilla auki jäähtyneet kiharat ja suihkutin Tigin Masterpiece-lakkaa vielä päälle. Ta-daa, tukka oli niin nätti ja kuohkea! Kiharat sopii mulle todella hyvin ja pitkä polkka on kuin omiaan kiharrettavaksi.

Mutta kuinkas sitten kävikään.. 30 minuuttia myöhemmin töissä katson itseäni peilistä ja kiharat ovat alkaneet jo suoristua. Takana on vielä kiharaa ja latvoissa, mutta sivuilta on selvästi valumassa pituuksista kihara pois. &%#¤ :# !!

Onko permis mun ainoa mahdollisuuteni saada kiharapilvi? Kampaaja jolla käyn on useasti ampunut ajatuksen alas ja sanonut että ei minun hiuslaadussani pysy todennäköisesti edes permis tai jos tehdään super vahvoilla aineilla niin vaurioittaa kammottavasti. Vai voisiko olla apua vielä sitä, että käristäisin kuumemmalla puikolla esim. 220 asteisella? Vai onko tämä syksyn kostea sää vain kerta kaikkiaan ihan mahdoton edes yrittää kiharaa ja kannattaa kokeilla uudestaan talvella? Tai ehkä joku eri tuotekombo puikon alle? En vielä haluaisi antaa periksi!!

Raitoja käpälään!
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Suosittelen (tuohonkin&nbsp; hommaan) kokeilemaan Tigin Totally Bakediä. Se on siis vähän muotovaahdonkaltainen pohjatukituote, joka tekee hiuksiin rakennetta kuitenkaan korputtamatta, antaa pitoa ja tuuheutta ja sisältää kosteussuojan. Kosteisiin hiuksiin sitä, föönaus ja kiharrus. :)
3b F ii
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja naapio »

^ Mulla oil tu ja myin sen kahden käyttökerran jälkeen pois. En saanut annostelua millään osumaan oikeaan, laitoin ensin vähän ja toisella kertaa viielä vähemmän, mutta hiuksista tuli mähmäiset ja raskaat. En ole oikeastaan millään muulla tuotteella (geelillä, moussella) kuin kuivashampoolla saanut sellaista kuohkeaa lopputulosta, joka ei painaisi hentoa hiusta alaspäin.
Raitoja käpälään!
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Mulla on kiharrusrauta ja suoristusrauta.

Kiharrusraudalla saan tosi nättejä kiharoita, jotka sitten katoaa puolessa tunnissa, tein sitten niin tai näin (olen oikeasti kokeillut kaikki mahdolliset vinkit kihartimen käyttöön, pitänyt hiusta vähän/kauan kihartimen ympärillä, laittanut kiharat pinneillä kiinni jäähtymään, laittanut muotoilutuotteita, laittanut hiuslakkaa ennen kihartamista, jälkeen, ennen ja jälkeen, jne. Tosin mun kiharrin on joku maailman vanhin että se saattaa tietty vaikuttaa asiaan).

Suoristusraudalla tehdyt kiharat taas pysyvät kuin tauti, mutta en osaa tehdä sillä kuin yhdenlaisia kiharoita, eli sellaista shirleytemple-korkkiruuvia. Ei se korkkiruuvikaan niin haittaisi kun ne saa suoristumaan sen verran kuitenkin että näyttää paremmilta, mutta aloitin sitten kiharan mistä kohtaa hiusten pituutta tahansa, kiharan alku on aina jotenkin kulmikas. Eli suoristusraudan reuna tekee kiharan yläpäähän sellaisen kulmikkaan ärsyttävän kohdan, ja vaikka olen kokeillut vääntää ja kääntää miten tahansa niin aina se kulma ilmaantuu. Loppu kihara on ihan nätti ja pyöreä. Mitä ihmettä tuolle voisi tehdä, muuta kuin tehdä yläpäästä kulmikkaita kiharoita ja sitten suoristaa ne kulmat pois? :P
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja wilma »

^ Mulla tulee helposti noita kulmikkaita kiharan alkuja jos pidän kiharrinta liian kauan samassa kohtaa siinä kiharruksen alkuvaiheessa. Tukan loppuun kihartaminen on yleensä vain sellainen että se suoristusrauta liukuu tukkaa pitkin, mutta alussa sitä helposti väkisinkin pitää samassa kohtaa kauemman aikaa kun kääntää rautaa oikeaan asentoon. Mulla on auttanut tähän oikeastaan vain se, että olen laittanut suoristusraudasta lämpötilaa pienemmälle. Silloin alkukiharasta ei tule niin jyrkkää ja kulmikasta, ja siinä on tosiaankin se muutama sekuntti armonaikaa sille raudan kääntämiselle ennen kihartamisen aloittamista.&nbsp; :)
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

^Kiitos, pitää kokeilla tuota lämpötilan alentamista. Mun suoristusraudassa on säädöt muistaakseni 180-230, yleensä olen pitänyt 210 tai 200 asteessa, voisi kokeilla vielä noita alempia. :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Minä suosittelen aloittamaan ihan hiusten tyvestä. Aluksi kääntää rautaa vaan ihan pikkuisen niin, että tyveen tulee kohotusta (tai miten nyt haluaakaan) ja sitten rupeaa pikkuhiljaa kääntämään rautaa enemmän siitä kohdasta mistä haluaa varsinaisen kiharan alkavan, siis samalla kun liu'uttaa sitä rautaa alaspäin.&nbsp; Lämpötilan pienentäminen saattaa heikentää kiharan kestoa, mutta jos ei sen kanssa ole ongelmia niin pienempi lämpö on tottakai aina parempi.
Viimeksi muokannut Memmuuh, 14 Loka 2016, 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Jouduin heittämään pois mun iki-ihanat Babylissin samettilämpörullat, kun ne oli niin vanhat ja kuluneet, että sametti alkoi kulumaan pois ja laitteen muovikannessa oli iso halkeama ja reikä&nbsp; ;D Aioin ostaa Hullareilta uudet, mutta onneksi tuli puheeksi työkaverin kanssa. Hän möi mulle vitosella omat Remingtonin samettirullansa, koska hänen raskaissa hiuksissaan kihara ei vain pysy. Hän sitten samalla kysyi, haluanko ostaa häneltä vitosella myös Babylissin Curl Secret -laitteen. En ole itse uskaltanut siihen tuhlata rahoja, koska pelkään mun hiusten juuttuvan siihen härpäkkeeseen. Nyt sitten ajattelin että miksikäs ei! Kokeilin laitetta ja sain sillä tosi hyvät kiharat! Pariin otteeseen hiukset jumittui ja piti vähän repiä niitä irti. Mun pitää vain olla toooosi varovainen, koska mun hiukset nyt on vaan sellaiset, että jos kampaan hiussuortuvan suoraksi, se menee uudelleen takkuun sillä aikaa kun lasken kamman pöydälle. Mun hiukset on kuin velcro-tarrat&nbsp; ;D
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja naapio »

Hopsansaa, kokeilin pienin odotuksin kuumankosteassa Etelä-Koreassa tänään tuttua Seastian Dark Oilia yhdessä uuden Four Reasonsin Black Editionin Fibre Mousse muotovaahdon kanssa ja vetäisin kiharat Curl Secret -härvelillä. Vielä illallakin pitkän ja välillä huomattavan tuulisen kävelyn päätteeksi kiharat pysyivät pehmeinä ja hyvinä. Harjasin hukset kahdesti päivän aikana läpi, mutta sekään ei mainittavasti suoristanut niitä. Parhaan tuntuiset, pehmeät, joustavat kiharat mulla ikinä!
Raitoja käpälään!
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Heips! Osaisikohan joku auttaa? Mun ikuisuusongelma hiusten kihartamisessa on se kiharoiden viimeistely. Saan kyllä kiharrusraudalla tehtyä nättejä korkkiruuvimaisia kiharoita, mutta sitten jos haluan avata sitä kiharaa, ettei se olisi niin säännöllinen ja spiraalimainen vaan vähän rennompi, niin tulos on ihan katastrofi. Eli suoraan kihartimen jäljiltä kihara on kiiltävä, "selkeä" ja kimmoisa, mutta sitten jos haron sormilla kiharoita auki tai vaikka heilautan kerran pään alaspäin ja takaisin ylös, kiharat ovat muuttuneet sotkuiseksi ja mattaiseksi takkukasaksi. Mitä mä teen väärin? Haluaisin kuitenkin avata niitä kiharoita vähän, korkkiruuveina ne on jotenkin liian säännölliset ja pliisut. Suoristusraudalla en osaa tehdä kiharoita, niistä tulee aina kulmikkaat.
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mitä muotoilutuotteita käytät?

Suoristusrautakiharoissa tärkeintä on laadukas suoristusrauta jonka levyt ovat riittävän liukkaat että hius liukuu nätisti niiden välissä.&nbsp;
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Morrigan kirjoitti: ^Mitä muotoilutuotteita käytät?

Suoristusrautakiharoissa tärkeintä on laadukas suoristusrauta jonka levyt ovat riittävän liukkaat että hius liukuu nätisti niiden välissä.
Olen kokeillut milloin mitäkin, viimeksi ainakin Four Reasonsin lämpsuojasuihketta, jotain Wellan vastaavaa sekä erinäisiä muotovaahtoja, en muista merkkejä kun lähinnä kavereilta olen lainaillut yhteisissä illanvietoissa. Hyvällä ja tarkoituksenmukaisella aineella saisi varmaan ihmeitä aikaan, kun vaan tietäisi mitä ainetta ostaisin.

Kiinnostaisi kyllä opetella tekemään suoristusrautakiharoita, mutta hyvään rautaan investoimisen kanssa on se dilemma, että jos en sitten opikaan tekemään kiharoita niin kallis rauta jää tyhjän pantiksi. Tämän hetkinen rautakin vie vain tilaa kaapissa, en siis suorista hiuksia koskaan.
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Vastaa Viestiin