Cultivator's kasvivärit

Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja Lila »

No niin, Biodellystä saa valmiiksi sekoitettuja Cultivator's kasvivärejä. On blondisävyjä, ruskeita, punaisia ja sininen. Aineksina hennaa, indigoa, amlaa. Ja muutama viileäkin sävy löytyy.


Minulla on nyt testisuortuva tekeentymässä, sävy on viileä (vaalean)ruskea, Chestnut. Olisipa ihana siirtyä hoitaviin kasviväreihin!


Tilanne tukassahan on se, että tein toissakesänä syrjähypyn shokkiväreihin, blondasin tietty hiuston sitä varten. Palasin takaisin omaan viileään tummanvaaleaan monimutkaisen prosessin kautta, esipigmentoin ja neutraloin suoraväreillä ja värjäsin useamman kerran kestoa päälle. Ärsyttävää tässä sävyssä on se, että vaikka hetkellisesti tulos näyttää hyvältä, pidemmän päälle alkaa tukassa näkyä se, että kaikki hapetteet vetävät omaa hiustani keltaiseen päin. Koko ajan saa olla tekemässä melko vahvaa violettitaittoa pituuksiin. Kerran tein tuon aika huolimattomasti, tuloksena sinivihreät latvat - ja taas sai olla väriä poistamassa...


Jos sävy osoittautuu likimainkaan toimivaksi, niin aion kyllästää hiusta useammalla perättäisellä käsittelyllä. Odotan jännityksellä, mitä tuolta elmukelmun alta vielä tänään paljastuu  :) .
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Mä värjäsin alkuvuodesta Cultivatorsin Walnutilla. En ole värjännyt vuosiin millään värillä, tai joskus parisen vuotta sitten kokeilin Santen tmv. väriä, josta ei jäänyt mitään sävyä päähän. Tuosta Walnutista tuli nätti ruskea muuten niin värittömään tukkaan. Olisin halunnut viileämmän sävyn, mutta en uskaltanut, koska pelkäsin vihreää. Nyt ajattelin, josko ostaisin esim. Chestnutin ja sekoittaisin tuon Walnutin kanssa.

Hienosti tämä kuluu hiuksesta, kun ei tule juurikasvua. Nyt alkaa kyllä jo vaatia uuden värjäyksen.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja Lila »

Minulla ei testisuortuvaan tarttunut väriä juuri ollenkaan - ja viileän sijaan sävy oli kyllä selvästi lämmin. Ihana kiilto kyllä. Ei varmaan vihreää tarvitse noissa pelätä, mutta todennäköisesti lopputulos on lämpimähkö. En päätynyt käyttämään koko päähän.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Laitoin eilen sävyn brown omaan tukkaan, jonka lähtötilanne on 20 cm vaalennettua vihertävää hamppulatvaa ja loput ristiveristä tummanharmaata.

Vaalennettu osio jäi vaaleammaksi, mutta ei näytä pahalta. Vihersi alussa, mutta tummentui ja tasoittui yön aikana. Muuten hiuksiin tuli mukava lämmin sävy, hyvin samanlainen kuin paketin kuvassa. Ei mikään iso muutos, mutta tuo elävyyttä.

En kajoa enää kemiallisiin hiusväreihin&nbsp; <3

Päivitystä...

Hyvin on pysynyt väri latvoissa, mikä oli toiveenakin. Juurissa on jo lähes kokonaan oma väri, mutta latvat ovat edelleen "toffeen ruskeat". Väriero ei osu silmään enää yhtä pahasti kuin puhkivaalennetulla latvalla.
Viimeksi muokannut muori Pippuri, 02 Kesä 2017, 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Värjäsin tänään Cultivator'sin Hennalla. Oon värjännyt kasviväreillä aiemminkin, mutta edellisestä kerrasta on noin vuosi ja aiemmin olen käyttänyt Satvaa, Santea ja jotain nimetöntä hennaa. Tää Cultivator's on kirkkaasti parasta! Tosi hienojakoinen koostumus, helpompi levittää, paljon värjäävämpää, tukka ei ollut lopuksi edes juurikaan takussa ja nyt kuivana tuntuu ihan normaalilta. Ja parasta: väri on aivan täydellinen punakupari! Käytin haalistuneeseen kultakupariseen pohjaan kaikki paketin neljä väripussia ja annoin vaikuttaa melkein kaksi tuntia. Tää on mun ultimate goal-hiusväri, jota en saavuta enää nykyään muuten kuin hetkellisesti suoraväreillä, kestovärien valikoima on pienentynyt niin ettei sieltä löydy enää sopivaa. Jos tää väri pysyy, niin olen löytänyt HG-värini!
Tipi-72
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 11:49

Vs: Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja Tipi-72 »

Heips!
Onko joku kokeillut cultivatorsin brownia? Itselläni olisi se kaapissa odottamassa, mutta mietin vielä. Alla on nyt cultivatorsin red ja caramel ja haluaisin hiuksista vähän ruskeammat. Olen hieman haalistellut hiusta hunaja-öljyseoksilla, etteivät tummuisi liikaa jos nyt tuolla brownilla värjään. Eli jos joku on kokeillut brownia, olisi kiva kuulla, onko tulos enemmän ruskea, kuin punainen&nbsp; :). Ja nyt huomasinkin, että olihan täällä tuosta brownistakin kokemusta&nbsp; :).&nbsp; Laittakaa silti lisää, jos joku on tuota kokeillut.
Viimeksi muokannut Tipi-72, 19 Joulu 2017, 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Onko Cultivators sävy Light brown tai muut kohtalaisen vaaleat sävyt olleet kenelläkään käytössä? Itse haaveilen löytäväni näistä sopivan sävyn tasoittamaan 8-7 asteisten, neutraalien juurieni ja jonkin verran tummempien, lämpimän sävyisten latvojeni sävyeroa. Olisi houkuttelevaa löytää kasviväreistä itselle sopiva sävy. Sellainen lämmin henna-sävy on vaan kaukana siitä, mikä itselleni sopii ja pelkään, että se näistäkin tulee lopulta.
Nan
Haiven
Haiven
Viestit: 22
Liittynyt: 23 Loka 2010, 20:47

Vs: Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja Nan »

No niin, nyt se iski täälläkin, nimittäin hiusväriallergia!!! P*rkele, etten sano. Olen siis vuosikausia hennannut hiuksiani punaisiksi (ollut ensin "kemikaalipunapää"), yhteensä punaisena on mennyt n. 15 vuotta. Nyt kuitenkin halusin "jotakin erilaista" ja vetäisin tumman violetin "myrkkyvärin" päähän. Reaktio ei onneksi ollut raju, mutta korvat ja otsa hilseilivät ja kutisivat pari päivää. Olen muutenkin jo allerginen ja astmaatikko, joten tämä ei sinänsä tullut yllätyksenä. Paha vain, että RA-KAS-TIN sitä violettia väriä!!

Kysymys siis nyt kuuluukin, millä kasvivärituotteilla ja MITEN saa kaikkein... no, kylmimmän/voimakkaimman/luumuisimman sävyn? Tiedän, ettei kasviväreillä koskaan pääse täysin samaan kuin myrkkyväreillä, mutta jotakin muutosta täytyy nyt saada, en halua enää näyttää samalta kuin 18 -vuotiaana! Ai niin, ja omana värinä alla siis 7-6 -tasoinen maantie. Kiitos ja anteeksi <3

EDIT: upsanssaa, tuli vähän väärään ketjuun! Voisiko joku siirtää tän oikeaan paikkaan?
Viimeksi muokannut Nan, 07 Huhti 2018, 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3 a M ii/iii
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Ekaa kertaa Cultivator's päässä vaikuttamassa. Sekoitin kolme pussia hennaa ja yhden mahonkia. Helppo oli levittää jopa takapuoli-pituisiin hiuksiin. Mukana tullut muovimyssy tosin oli liian pieni mun hiuksille ja repesi heti reunasta, ja virtailu alkoi samantien pitkin hiusrajaa. En oikein odota mitään tiettyä sävyä, lähinnä kiinnostaa tarttuuko väri ollenkaan ja minkälainen tulos tulee.
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Cultivator's kasvivärit

Viesti Kirjoittaja kuskus »

No niin, kolme päivää ja yksi pesu myöhemmin hiukset näyttävät oikein hyviltä. :) Heti värjäystä seuraavana päivänä sävy oli aika vahvasti oranssin kuparinen, sittemin sävy tummunut tosi kivaksi. Olen tosi huono kuvailemaan värisävyjä sanoin, lähinnä kutsuisin tätä ketun väriseksi :D Eipä olisi haitannut se oranssimpi sävykään, mutta tähän olen kyllä oikein tyytyväinen. Saatan siirtyä pelkkään hennaan sitten joskus, kun saan käytettyä noi Mahogany-pussit pois. Tulos ei ole ihan tasainen, mutta sitä en odottanutkaan, kun pohjakin oli melko kirjava.

Koko värjäys- ja huuhteluoperaatio oli paljon helpompi ja vähemmän sotkeva kuin muistin ja hyvin tarttui väri. Edellisestä hennauskerrasta taitaa olla jo yli kahdeksan vuotta (Sen jälkeen pari vuotta kestovärjäystä, muutama vuosi oman värin kasvattelua satunnaisilla latvavaalennuksilla, puolen vuoden shokkivärihairahdus vaalennuksineen ja sen jälkeen jämähtäneen turkoosin epätoivoista häivyttelyä ja kelta-vihreäksi kulahtaneen latvan värjäilyä. Oma väri on lämmin keskiruskea.) Tämän kokemuksen perusteella jatkan kasviväreillä tai hennalla, normiväreihin ei tee mieli palata.
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Vastaa Viestiin