Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Manna »

Kalevalatar kirjoitti:
Mä en ole vieläkään saanut aikaiseksi käydä kampaajalla, mutta pyhästi olen taas vannonut, että lokakuussa menen :D Ja sun hiukset kuulostaa just siltä mitä mulla on ja mitä ehkä tahtoisin.  Pitkät hiukset jossa ei ole ollut mitään muotoilua 15 vuoteen, ne vaan roikkuu. Olen miettinyt long bob -mallia, hieman korroksilla. Ja minäkään en halua mummotukkaa. Sellaista minkä jotkut naiset leikkaa kun ne täyttää 40 tai 50 ja luulevat näyttävänsä nuorekkailta.

Edit: menin ja varasin ajan Johannalle, 24.10. :D Ajattelin että silloin sopis, kun on päivää ennen mun synttäreitä!
Mua kiinnostaa kuulla mitä mieltä olit ko. paikasta ja tekijästä? Minkälainen hintataso jne?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Manna kirjoitti:
Kalevalatar kirjoitti:
Mä en ole vieläkään saanut aikaiseksi käydä kampaajalla, mutta pyhästi olen taas vannonut, että lokakuussa menen :D Ja sun hiukset kuulostaa just siltä mitä mulla on ja mitä ehkä tahtoisin.  Pitkät hiukset jossa ei ole ollut mitään muotoilua 15 vuoteen, ne vaan roikkuu. Olen miettinyt long bob -mallia, hieman korroksilla. Ja minäkään en halua mummotukkaa. Sellaista minkä jotkut naiset leikkaa kun ne täyttää 40 tai 50 ja luulevat näyttävänsä nuorekkailta.

Edit: menin ja varasin ajan Johannalle, 24.10. :D Ajattelin että silloin sopis, kun on päivää ennen mun synttäreitä!
Mua kiinnostaa kuulla mitä mieltä olit ko. paikasta ja tekijästä? Minkälainen hintataso jne?
Nyt en muista enää hintaa, mutta ei ollut kohtuuton. Olisiko ollut jotain 40-50€. Voin olla väärässäkin hinnasta, mutta en varmaan olisi edes mennyt paikkaan jossa hinnat pelkästä leikkauksesta on 70+ euroa.

Ihan ok varmaan leikkasi, mutta kyllä se meni liian lyhyeksi, mun luonnonkihara nostaa kuitenkin hiusta jonkin verran. Lopputulos oli vähän just mitä pelkäsin, hiusten pituus oli lähellä leukalinjaa ja näytin ihan possulta. Ponnarillekaan ei enää saanut. Ei siis mitenkään ylimaallinen kokemus, mutta olipahan malli jonka itse halusin.

Nyt olen oppinut, että mun kannattaa pitää hiukset pitempänä, niin että ne vähintään koskettaa hartioita tai menee olkapäille. Tiedän kyllä että mulle sopii myös ihan lyhyet hiukset, mutta niitä en enää halua. Mutta kun hiuksissa on tarpeeksi pituutta, voi ne nostaa helpolla kampauksella ylös ja saada sama look kuin lyhyilla hiuksilla.

Mulla ei myöskään ole ollenkaan takaraivoa, pää on silleen tyhmän muotoinen. Pitemmillä hiuksilla saa kivan takaraivonutturan, jolla "fiksaan" pään muotoa.


tupuna

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja tupuna »

Olen käynyt Pinkissä paplarissa vain kerran, mutta se oli ainakin hyvä kokemus. Itsellä on siis taipuisat /laineilevat, satunnaisesti kihartuvat värjäämättömät hiukset, ja kerrankin mua uskottiin, kun sanoin, ettei ne luonnontilassa ole suorat. Yleensä (ja tälläkin kertaa) pyydän pientä kerrostusta ja erikseen vielä sanon, että päällimmäiset hiukset kihartuvat enemmän kuin alemmat, jolloin kerrokset korostuvat entisestään. Pinkkiä paplaria lukuunottamatta kerroksista on aina tehty liian jyrkät, jolloin niskahiukset ovat näyttäneet suhteettoman pitkiltä verrattuna päälihiuksiin (pituutta oli tuolloin n hartioihin). Tuolla kuunneltiin oikeasti, olin tosi tyytyväinen lopputulokseen. Paikan kolmesta kampaajasta kahdella on luonnonkiharat hiukset. Opiskelija-alennuksen saa muistaakseni arkisin aamupäivällä olevista ajoista, mutta sitä ei lue missään.
mussu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Elo 2007, 09:17

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja mussu »

Osaisiko joku suositella kampaajaa, jolla on halua ja kiinnostusta ideoida jotain uutta? Ja nimenomaan ilman että se vaatisi minulta ympäripuhumista, taistelua ja jankkaamista, koska en vain kehtaa sellaiseen lähteä pyydettyäni ensin itse kampaajalta ideoita. Silloinkin, kun pyydän jotain suoraan (esim. kunnon lyhennystä) saan lopulta taistella 20cm lyhennyksen sentti kerrallaan, kun kampaaja ei tahdo leikata.

Taas kerran uskaltaeuduin kampaajalle, pyysin jotain uutta ja lopulta poistuin sen ihan saman lopputuloksen kanssa kuin 90% ajasta. :( En edes kaipaa mitään älyttömän erikoista, "mutta yhdensävyisiä vaaleita raitoja ja huonokuntoiset latvat pois" ei vaan riitä.

T: Epätoivo-Elli
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Manna »

Voin suositella pk-seutulaisille lämpimästi Essiä Peilissä (Fredalla). Essi tekee paljon vaalennuksia, mutta toki ihan kaikki perinteiset jutut hoituvat ammattitaidolla. Hän ymmärsi ihan hetkessä mitä värisävyä hain itselleni ja lopputulos oli tosi hyvä ja luonnollinen.

Tässä vielä Essin IG- ja FB-sivut:

www.instagram.com/hair.by.essi
www.facebook.com/hairbyessi
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Asun Itähelsingissä ja tänne on viime aikoina putkahdellut arabikundien parturiliikkeitä joka kulmalle. Osa on selkeästi miehille suunnattuja, mutta osa myös naisille. Lupaavat leikata 10 eurolla - tuntuu tosi houkuttavalta, kun kaipaisin lähinnä latvan trimmausta, en millään haluaisi maksaa siitä kampaajalla jotain 40+ euroa. Onko joku käynyt, sujuuko kommunikointi? Handlaavatko hentoisen suomihiuksen? Liikkeissä pyörii aina hyvähiuksisia kundeja ja en epäile ansioituneisuutta sinänsä, enemmän just sitä et latvantasoitus kääntyykin siihen, että tulen sieltä joku upea moderni veistos päässäni.
Viimeksi muokannut bubbs, 20 Elo 2018, 07:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja piste »

Tää on vähän long shot mutta kysyn kuitenkin... Englanniksi queer friendly tai LGBT+ friendly hairdresser on ihan käytössä oleva termi, mutta suomeksi en löytänyt vastaavilla termeillä mitään. Etsisin siis sellaista parturia/kampaajaa (miksi tuokin pitää jaotella...), joka leikkaa minkälaisia malleja tahansa riippumatta asiakkaan sukupuolesta tai sen ilmaisusta. Kokemukseni mukaan vaikka menisit parturi-kampaajalle selkeän kuvan ja/tai kuvauksen kanssa, kampaaja tekee siitä silti omanlaisensa ”feminiinisen” version eli ikinä ei saa sellaista mitä haluaa. Toisaalta en uskalla mennä eksklusiivisesti Miesten™ parturiliikkeisiin, koska en ole mies ::) Jo vaateostoksilla miesten osastolla kiertely on vähän ahdistavaa, kun koko ajan saa pelätä, milloin tulee jotain kommenttia tai pitkiä katseita. Tahdon vain vaatteita jotka on mukavia päällä...

On vaan niin raskasta joutua selittelemään itseään. En ole mies enkä haluakaan olla, mutta antakaa mulle ”””miesten””” leikkaus!

Hiustenleikkaus on muutenkin ahdistava tilanne, kun on niin ”intiimisti” vieraan ihmisen seurassa. Ja useimmat vielä haluaa jutella, mutta itse haluaisin vaan olla hiljaa. Siihen päälle vielä kaikkialle ulottuva heteronormatiivisuus - kampaajille tuntuu olevan mahdoton ajatus olla laittamatta asiakasta yhteen kahdesta tiukasta muotista. Suunniteltiin jo kämppiksen kanssa, että jossain vaiheessa kun hyvä malli on löytynyt, ostan leikkurin ja hän saa hoitaa mallin ylläpidon :D

tl;dr Hakusessa joku hiuksia leikkaava, joka leikkaa mitä pyydetään välittämättä siitä, mitä sukupuolta tulkitsee asiakkaan olevan. Plussaa jos ei tarvitse jutella. ;D
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Lila »

En valitettavasti osaa suoraan auttaa - muistan kyllä yhden kampaajan, joka olisi aika hyvin sopinut tähän kuvaukseen (paitsi että on melko puhelias) - mutta en muista enää hänen nimeään enkä yhtään tiedä missä päin Helsinkiä työskentelee nykyisin. Sinänsä Helsingissä kampaajina kyllä työskentelee paljonkin LGBT-jengiä, luulisi kyllä löytyvän hyvä tekijä. Katselisin Kallion ja Punavuoren alueen putiikkeja - eivät varmasti ole halvimpia, mutta miesten tyylisen hiusmallin leikkuun ei kyllä ihan kohtuutonta pitäisi olla noissakaan.


Ymmärrän kyllä, että kampaajan ammattitaitoa on se, että osaa ehdottaa henkilölle sopivia ratkaisuja - mutta toisaalta on sekin, että pystyy erottamaan sen tilanteen, että asiakas todella haluaa jonkun tietyn jutun ilman turhaa neuvottelua. Ei välttämättä se palkitsevin työkeikka - mutta sentään usein nopea ja suoraviivainen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja piste »

^ Kiitos! Yritän etsiä sieltä :)
Vastaa Viestiin