Parturi-kampaajan koulutus

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja keesha »

Yo-pohjaiselle pääsi melko heittämällä sisään. Kun ei sinne kukaan oikein halua vissiin. Meilläkin täytettiin tosi monta paikkaa vielä jälkihaussa. Jos on vaikeuksia päästä pk-pohjaiselle niin suosittelen käymään lukion (tai jonkun muun ammatillisen tutkinnon) ensin. Onhan se tietysti turhauttavaa...
Viimeksi muokannut keesha, 19 Tammi 2010, 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Ei mullakaan välivuosia ollut vaan olin ammattikoulussa ja pisteitä lähtee vaikka olisit juuri valmistunut ammattikoulusta ja haet sitten toiseen kouluun. Lukiopohjasilla on tosiaan eri systeemit ja ennen ammattikoulun käynyt sai hakea lukiopohjaseen koulutukseen koska siitä on poistettu vain yleisaineet jotka myös ammattikoulun jo käynyt on suorittanut. Näin ei enään toimi vaan pitää hakea peruskoulupohjaiselle ja yleisaineet hyväksiluetaan. Valmistuin keväällä kampaajaksi ja hain sen jälkeen kosmetologikouluun mutta en päässyt. Nämä jutut minulle on opo kertonut. Pelkkänä kampaajana on nykyään vaikea pärjätä. Töitä saa helpommin kun on toinenkin osa-alue jonka handlaa.
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Niinhän se vaan on, että vuosittain monet joutuvat pettymään kun eivät pääse haluamaansa opiskelupaikkaan - ja jotkut eivät pääse koskaan "sille oikealle alalle". Kannattaa muistaa myös harkita yksityisiä kouluja (tässäkin ketjussa oli puhetta mm. Kuopioon avatusta yksityisestä), vaikka ne toki hyvin kalliita ovatkin. Ollenkaan vähättelemättä kenenkään rahatilannetta tai koulujen hurjaa hintaa, haluan vain sanoa että loppujen lopuksi rahoitus on tietynlainen järjestelykysymys. :P
|Piija, huomasitko tässä ketjussa aiemmin mainitun Prof-koulun ja 9+9-systeemin?
So it goes.
|Piija

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Olen harkinnut yksityiskouluja, mutta ne ovat vasta se viimeinen vaihtoehto. En käy säännöllisesti töissä, sillä olen opiskelija, omistan 2 koiraa ja asun vuokralla, voin vain kertoa että menoja on enemmän kuin tuloja, joten en haluaisi velkaakaan maksella 10 seuraavaa vuotta.

Kerron sen verran, että sain eilen aivan mahtavan ehdotuksen, jonka toivon koko sydämestäni onnistuvan! Sitä kautta pääsisin opiskelemaan ja vieläpä lähipaikkakunnalla, eikä tarvitisisi lähteä kauaksi pois ystävien, tuttavien ja sukulaisten luota.
En kuitenkaan itse halua vähätellä tätä asiaa, sillä se on itselleni tärkeä, olen kuitenkin yrittänyt paljon, jotta saisin tilaisuuden. Lisäksi kyse on tulevaisuudesta. Enkä halua yhä uudestaan pettyä itseeni..

Tiedän myös sen, että nykyään useampi koulutus on hyväksi pärjäämisen kannalta, näin aionkin tehdä, kunhan ensin saan yhden ns. "mieluisan" koulutuksen. Lisäksi nykyäänhän ihmiset kouluttautuu koko ajan lisää ja lisää..
Hiustyöläinen

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Hiustyöläinen »

Jotenkin kuullostaa ikävältä, että ne, jotka todella haluavat päästä opiskelemaan parturi-kampaajaksi eivät pääse. Kun taas osa pa-ka opiskelijoista lintsaavat tunneilta jne. Vapaa-aika kun menee opiskelujen edelle ja sitten etsitään opiskeluhaluttomuuden syitä muista kuin itsestä. Tämä nyt ihan ot:nä, mutta harmillista lukea motivoituneiden opiskelijoiden poisjäämistä opiskelupaikasta kun joukossa on niitä, joita tunneilla mukanaolo ei kiinnosta.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mua onnisti ja pääsin nyt yksityiskouluun Helsinkiin, vaihdoin siis normiamiksesta.. 18kk kestää koulutus ja työllistyminen melko varmaa sen jälkeen, koulutus on ilmainen mutta jos ei pärjää tasokokeissa se loppuu siihen -(tosin opettaja sanoi ettei päästä porukkaa tasokokeisiin jos tietää ettei pääse läpi). Olen huipputyytyväinen!! Opetuksen taso on ihan toista luokkaa ja olen oppinut parissa viikossa käytännön hommia enemmän kuin parissa kuukaudessa normiamiksessa. Tekijäihmiselle on myös kiva että oikeasti pääsee hommiin, ja myös se, että luokkamme on puolet pienempi kuin amiksessa ja opettaja ehtii opettaa oppilaita henkilökohtaisesti paremmin. :)
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja nima »

Minä pyrin Kuopion amiskaan parturi-kampaaja-linjalle neljänä vuonna peräkkäin 8 keskiarvolla. Kävin "alakokeilussakin" siellä muutaman viikon, olin työharjoittelussa eräässä kampaamossa useita kuukausia ja korotin peruskoulun numeroita. En koskaan ollut lähelläkään päästä sisään. Kaikilla muilla paikkakunnilla olen päässyt heti sisään, ilman pääsykokeita. Missä vika? Naamaraja? Hermostuin sitten ja kävin tuon Hiuskoulutuskeskuksen yksityisen koulun Kuopiossa, jossa oli aiemminkin puhetta tässä ketjussa. Sain samantien töitä, mutta muutin sittemmin Tampereelle, missä en ollutkaan enää niin hyvässä asemassa. Koska koulusta ei saanut tutkintoa, olen mm. työkkärin silmissä täysi nolla, eikä kampaamoiden ole mikään pakko maksaa minulle täyttä palkkaa. Näyttötutkinto houkuttelee ja voisinkin suorittaa sen koska tahansa, ainoa ongelma on se, etten tunne täältä ketään, joten en voi käyttää ketään mallina. Puun ja kuoren välissä ollaan :s Onneksi olkoon kaikille jotka ovat ammattikoulun kautta oppinsa suorittaneet! :)
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Minkä nimisiä oppikirjoja teillä pakaopiskelijoilla on ollut? Aloitan syksyllä opinnot aikuispuolella ja tekisi mieli jo tutustua opiskelumatskuun etukäteen, olen niin innoissani!:D
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
miisa

Kysymys kampaamoissa työskenteleville

Viesti Kirjoittaja miisa »

Heippa!
Ekaa kertaa tänne nyt kirjottelen :) , olis pieni kysymys kampaamo-alalla työskenteleville. Onko kellään käytössä kampaamossa phorestia ajanvarausjärjestelmänä? eli tää http://www.phorest.fi/  Kuulisin vaan mielelläni kokemuksia siitä et olisko se hyvä vaihtoehto.
Vastaa Viestiin