Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Leikkaukset sekä kampaukset
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^^ Itse tykkään mm. Tigin suolasuihkeesta, siitä joka on mustassa pullossa. Taitaa olla Catwalk-sarjaa. En kuitenkaan koskaan käytä sitä ainoana muotoilutuotteena, vaan "päällimmäisenä" laineiden puristeluun. Alle laitan yleensä pesun jälkeen vähän jotain hoitoainetta (tykkään käyttää ihan vaan jotain XZ:n poishuuhdeltavaksi tarkoitettua, kun tykkään kerrostaa hiukseen massaa mahdollisimman paljon ja kevyet suihkeet eivät tunnu missään) ja sitten seuraavaksi jotain vaahtomaista muotoilutuotetta. Tykkään Tigin Totally Baked'ista, mutta sitä voin käyttää vain kuivaan tukkaan; kosteassa se lähmää, jos ei käytä fööniä. Myös LovePeacePlanet-sarjassa on (oli?) hyvä, karheuttava massaa tuova tuote Freak of Nature. Sitten päällimmäiseksi, hiuspäivästä riippuen, suolasuihketta ja vaikka vähän jotain mattavahaa joihinkin sortuviin. Parhaiten massaa kuitenkin minulle tuo noiden muotoilutuotteiden jälkeen kevyesti puristeltu hoitoaine. Tai vaikka käsirasvan rippeet. Tykkään sellaisesta paksun tuntuisesta kuohkeudesta, jossa on paljon rakennetta - kevyt, puhdas pöyheys ei ole minun juttuni. Hiuslaatuni on varmaan aika samanlainen, pesunjälkeinen liruusaste tosin riippuu erityisesti siitä, millä hiukset on pesty!

Olen samaa mieltä suolasuihkeesta kuin evergreen, jos yritän käyttää sitä ainoana tuotteena. Ja sokerisuihke, se on maailman kamalin hiustuote ikinä.  ;D
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä ja kaverini ostettiin molemmat alennuksesta Healthy Sexy Hairin suolasuihkeet. Mulla on melko paksu, karhea ja vähän luonnonkihara tukka. Kaverilla on liukas, normaali tukka. Mulle tämä toimi aivan upeasti, tukkaan tuli tosi paljon struktuuria ja mun mielestä todella hieno lopputulos (käytän viimeistelytuotteena, en ole tullut kokeilleeksi kosteaan tukkaan). Kaveri taas koki, että hänen hiuksensa vain lähmääntyivät tästä. Mä en huomannut mitään lähmääntymistä! Enihuu, tämä oli mun voittoni - sain kaverinkin pullon.  ;D

Kuva
Viimeksi muokannut bubbs, 11 Marras 2014, 03:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heitu
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 07 Kesä 2010, 17:01

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Heitu »

Kenelläkään kokemusta Björn Axenin/OBH Nordican Magic Style Brushista? Onko kuinka hellävarainen, repiikö tukkaa? Eroaako ratkaisevasti muista ilmakihartimista?
Viimeksi muokannut Heitu, 19 Marras 2014, 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mikä olisi hyvä suolasuihke joka ei lähmäisi? Vai onkohan sellaista edes... Lähinnä sellaiseen rentoon surffitukkaan ja kampausten pohjalle haen tuotetta joka vähän antaisi rakennetta.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja elly »

Osaisiko joku suositella rentoa mutta laitettua pikkujoulukampausta minulle? Kyseessä on iltajuhla, mutta pukukoodi kaiketi smart casual ja mulla ei ole mitään ideaa hiusten suhteen. Asu tulee olemaan punainen kotelomekko, ja tukkaa mulla on midback-mittaisesti.
amaree
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Joulu 2014, 14:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja amaree »

Osaisiko joku suositella todella voimakas pitoista muotovaahtoa, jossa ei olisi alkoholia tai silikoneja? Hinta max. 20€. Saa jäädä koppuraksi.
Viimeksi muokannut amaree, 08 Joulu 2014, 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja ellen »

elly kirjoitti: Osaisiko joku suositella rentoa mutta laitettua pikkujoulukampausta minulle? Kyseessä on iltajuhla, mutta pukukoodi kaiketi smart casual ja mulla ei ole mitään ideaa hiusten suhteen. Asu tulee olemaan punainen kotelomekko, ja tukkaa mulla on midback-mittaisesti.
Tuleeko vinkki liian myöhään jo? Helppo ja näyttävä kampaus syntyy niin, että kihartaa hiukset kukkapatukoilla, harjaa kiharoita hieman auki pelkästään sormia käyttäen ja nappaa latvat jonkinlaiselle sykerölle/nutturalle pinneillä. Jos haet hakukoneella sanoilla messy chignon, niin kuvien kaltaista rentoa, näyttävää ja kaunista jälkeä saa aikaan melko helposti itsekin.


Triina, oletko kokeillut ihan pelkän magnesiumöljyn tai -geelin levitystä hiuksiin tuuheuden aikaansaamiseksi? Tuuheutta tukkaan -ketjussa juuriska kertoi saaneensa hyvän lopputuloksen iholle tarkoitetulla magnesiumöljyllä. Esimerkiksi bubbsin vinkkaaman Healthy Sexy Hairin suolasuihkeen tärkein ainesosa on juurikin magnesium. Mun täytyy varmaan kokeilla kikkaa itsekin, sillä meillä on iholle levitettäväksi tarkoitettua magnesiumgeeliä.
mar.ia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 14:52

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja mar.ia »

Mikä olisi paras tuote olkapäämittaisen tasapitkän polkan sotkemiseen? Hiukset ovat lasimaiset, ohuet ja hennot ja tähän asti leikkauksesta huolimatta rakenteen saaminen hiuksiin on ollut työn ja tuskan takana. Nyt hakisin tähän polkkaan rentoa bed head-tyyliä, rakennetta ja pitoa lähinnä pituuksiin. Ensimmäisenä ajattelin vahaa; minkä tyyppinen vaha tähän tarkoitukseen voisi sopia vai saanko vahoilla todennäköisemmin aikaan rasvaletin?
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja nukka »

Vahoista en osaa mitään sanoa, mutta oletko hiuspuutereita kokeillut? :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
mar.ia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 14:52

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja mar.ia »

^ Mulla on pitkään pyörinyt purkki hiuspuuteria kaapin perällä, en tykännyt käyttää sitä pidempiin hiuksiin kun se sähköisti niin paljon. Kokeilin nyt tähän lyhyempään hiukseen ja tuntuu toimivan ihan kivasti, kiitos vinkistä nukka!
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515
amaree
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Joulu 2014, 14:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja amaree »

mar.ia, oletko kokeillut Balmainin suolasuihketta? Tässä on aika hyvä demo, miten toimii juuri tuon mittaisessa tukassa. Mun mielestä se on tosi monikäyttöinen ja riittoisa tuote muutenkin.
Takiainen

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Takiainen »

Moi! Osaako joku suositella hyvää jokapäiväistä muotovaahtoa, jota voi käyttää myös ilman fööniä? Tarttisin jotain taipuisuutta korostamaan tekstuuria tuomaan. Hyvää suolasuihkettakin saa suositella. Balmainia olen miettinyt mutta se haisi miehekkäälle partavedelle.  :-[

Tottakai se tärkein unohtui, eli hiukset on taipuisat, olkapäille ulottuvat. Massaa on paljon mut tykkää mennä päätä pitkin silti.
Viimeksi muokannut Takiainen, 29 Tammi 2015, 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JoJo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 390
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 17:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja JoJo »

Täällä olisi myös hakusessa joku muotoilutuote kosteisiin hiuksiin tukea ja ryhtiä antamaan. Oon ihan patalaiska föönaamaan ja useita vuosia olenkin käyttänyt Tigin Love, peace & planet -sarjan Freak of nature -muotoiluvoidetta. Se oli aika täydellinen, mutta nyt sitä ei saa enää mistään. Tästä oli muistaakseni moni muukin tykkäillyt, niin onko kukaan löytänyt hyvää korvaavaa tuotetta?

Toiveena olisi mahdollisimman luonnonmukainen vaihtoehto, mutta en ihan ehdoton ole sen kanssa, koska tuonne luonnonkosmetiikan puolelle kun lähtee testailemaan itsekseen, niin käy sekä lompakolle, että hermoille! Plussaa kuitenkin esimerkiksi silikoonittomuus ja mieto tuoksu. Ihan kaikki muodot käy: suihkeet, vaahdot, voiteet jne.

Hiukset on vähän taipuisat, polkkapituiset ja kunto hyvä (tyvestä vähän liiankin hyvä).
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja garme »

Oon innostunut tekemään suoristusrautakiharoita, ja kaipaisin sinne alle jotakin muotoilutuotetta, joka tekisi hiuksista erittäin liukkaat. Hyväkuntoisimmat, lyhyemmät hiukset kihartuvat nätisti Tresemmen lämpösuojan avulla, mutta osa hiuksista on sen verran karkeat ja käppyrät, että rauta ei liiku mihinkään niissä, joten ei kyllä voi kiharoista kuin unelmoida. Rauta mulla on Cloud Nine joten pitäisi olla kyllä hyvä, tosin sekin varmaan hyötyisi pienestä puhdistuksesta...

Kohtalaisen hyvä pitokin olisi tietysti mukava olla, mutta tärkeintä olisi että saisi edes ne kiharat tehtyä. 

Mikä siinä onkin, että toiselle puolelle päätä suoristusrautakiharoista tulee ihanat, ja toiselle puolelle hirveät ja/tai olemattomat. Lopulta joutuu turvautumaan kiharruspuikkoon, ja saa aikaiseksi kivat eriparikiharat...
iHerb alekoodi: FEW484
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Tigin Glaze Haze voisi olla tuohon sopiva, on todella siloittava. Annostelussa vaan saa olla tarkkana. :) Itse olen tosin käyttänyt vain kosteisiin hiuksiin kun tuo nopeuttaa myös hiusten kuivumista, en tiedä miten toimii kuiviin jos haluaisi käyttää sitä juuri ennen suoristusta.

Mä siis siloitan tuolla suihkun jälkeen ja jämäköitän hiuksia sitten raudan käytön jälkeen vaikka kuivashampoolla (Batisten XXL). :D

Edit. Niin ja siis ennen raudan käyttöä tietty voi laittaa esim. jotain kiharasuihketta. Kun ne hiukset on jo sileät niin ei ne karhene enää liikaa tuollaisista tuotteista jos ne on ennenkin toimineet niihin parempikuntoisiin hiuksiin. :)
Viimeksi muokannut Memmuuh, 29 Maalis 2015, 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Vastaa Viestiin