Hiustuotteiden kulutusvauhti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Triina »

Toivottavasti tätä aihetta ei vielä löydy mistään, en ainakaan löytänyt. Otsikosta tuli vähän hassu :)

Pohdin tässä kiinnostuneena, että miten nopeasti shampoot, hoitoaineet, muotoilutuotteet jne. teillä kuluvat? Itselläni tuntuu, että yksi pullo kestää ikuisuuksia... koska valtaosa hiusaineistani on hankittu viimeisen vajaan vuoden aikana, vanhenemista ei ihan heti tarvitse pelätä, mutta sekin kummittelee mielessä, kun suurin osa puteleista on aika täysiä. Minulla on suhteellisen paljon eri tuotteita ja käytän niitä vaihdellen sen mukaan mitä hius tuntuu kulloinkin kaipaavan. Siksi yksi pullo kestää tiuhassakin käytössä kuukausia, useimmat paljon kauemmin. Lisäksi ohueen ja suhteellisen lyhyeen (olkapäille, kerrostettu) tukkaani ei kerralla mene kovin paljoa. Minulla ei olisi mitään käyttöä 500-1000 ml:n pulloille, ennemmin kaipaisin mahdollisuutta hankkia pienempiä pakkauskokoja, etenkin riittoisista tuotteista. Esim. Tigin Self Absorbed, jota käytin viime kesänä parin kuukauden ajan ainoana shampoona, vajeni silti vain muutaman sentin (350 ml pullo), vaikka tuntuu, että läträsin sitä aina liikaakin. Ainoa pullo, mistä voin sanoa sen kuluvan nopeasti, on Miracle Mist.

Toisaalta on hyvä, kun aineet kestävät, mutta kun aina keksin kaikkea uutta hankittavaa, niin minua se ei juuri auta. Hullu mikä hullu  ;D

Miten teillä?
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Annika »

Mulla kuluu useat tuotteet aika nopeaa vauhtia. Yleensä nämä ovat hoitoaineita, joita käytän joka pesussa tai sitten kerran tai kaksi viikossa pidemmällä vaikutusajalla. Tämä selittyy kuitenkin sillä, että käytän aika paljon hoitoainetta kerralla. Tuntuu että tukka imee hirveitä määriä, enkä muutenkaan ole kauhean nuuka kun eivät nuo suosikit ole kampaamotuotteita eivätkä kovin kalliita.

Shampoot sen sijaan kestävät ikuisuuksia. Tälläkin hetkellä mulla on vielä reilusti yli puolet jäljellä MOPn shampoosta, vaikka olen pääsääntöisesti joka pesussa käyttänyt jo lähemmäs viisi kuukautta. EHSn tervashampoo on toinen, joka ei kyllä ikinä lopu, vaikka sitäkin käytän usein, yhdessä vaiheessa joka pesussa.

Kaapissa seisoo kyllä kanssa käyttämättömänä ja satunnaisessa käytössä kampaamotuotteita, jotka tosiaan kuluvat hitaasti. Niitä kyllä kanssa säästelee, eli määrällisestikään ei törsäile kuten halvempia.
The greatest battles are fought within oneself.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Mulla tuotteet kuluvat nopeasti, noin 200ml shampoota kuukaudessa eli 250-300ml:n pullo kestää vähän reilun kuukauden. Pesenkin 6 kertaa viikossa. Hoitis kestää yleensä hieman kauemmin jos pullo on samaa kokoa kun shampoo johtuen siitä että tehistä käytän 2 kertaa viikossa ja näillä kerroilla en yleensä käytä hoitista.
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Mä pidän kirjaa käyttökerroista, että tiedän montako käyttöä tulee mistäkin tuotteesta ja arvioin niiden hinta-laatusuhdetta myös sitä kautta. Tehikset ovat kaikin tavoin kalleimpia, pikahoitikset taas käytössä tosi edullisia, samoin monet jätettävät, esim. Soft Ends. Mä käyttelen niin vaihdellen tuotteita, että ajallisesti mitattuna riittoisuus ei kerro yhtikäs mitään  ;).
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja marenki »

Shampoota 1450ml
Hoitoainetta 2000ml
Tehohoitoa 550ml (nykyisin taitaa mennä enemmän, kun lilluttelen tehiksiä useammin kuin ennen)

Kopsasin tuohon helmikuun alussa tekemäni laskelman, jossa oli suunnilleen vuoden kulutus. Taas täytyy pyöritellä vähän silmiä... ::) Kymmenisen minuuttia sitten nimittäin ajattelin, että "voi kauhee kun jonsulla menee paljon shampoota"... ::) Seuraavaksi huomaankin, että mullahan menee enemmän. En vaan ajatellut sitä per kuukausi. Uskon, että nykyisin menee jonkin verran vähemmän aineita, ihan vaan seuraavien seikkojen vuoksi:
-Laadukkaampi ja kalliimpi aine=pienempi kulutus, aineita tulee laitettua vähemmän kun hinnalla on väliä, parin euron tuotetta pystyi lotraamaan ihan eri tavalla.
-Tukan pyyhekuivaus ja huolellisempi levitys hoitoaineissa.
-Ennen tuli lotrattua esim. Sunsilkin shampoota hirveästi, ihan vaan sen takia kun se oli niin kamalan huonoa ja siitä halusi vain päästä eroon...Nyt tiedän, että ei se olekaan niin fiksua lätkiä shampoota koko kourallista kerralla...

Yleisesti voin sanoa, että monet tuotteet kestää liian kauan, huoh. Olisi niin kova hinku testata kaikkea mahdollista. Andrew Gollinge suihkittava kestää 5 viikkoa ja lisää pitää saada.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mulla kuluu ylettömän kauan. Mulla oli n. 80ml o&h shampoota jäljellä. Olen kuukauden sitä nyt käyttäny ja sitä on ainakin 40ml jäljellä.
Minusta tuntuu, että mie säästelen nuita aineita. Ja toisaalta tuntuu, että turha käyttää paljoa ainakaan hoitoaineita, koska pidän hiuksia kiinni.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Minni
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 14:39

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Minni »

Shampoota vaihtelen joka pesussa, ja esim. usein käyttämäni k-pak shampoo kesti lähes puolivuotta. Muut shampoopullot kestävät vielä pidempään. Hoitoaineista eniten käyttämäni o&h (250 ml) kestää n. 4-5 kuukautta. Jätettäviä hoitosuihkeita menee korkeintaan 50 ml kuukaudessa. Latvasuoja (soft ends) kestää vuoden. Muotoilutuotteista lakkaa joudun ostamaan puolen vuoden välein ja small talk kestää ainakin vuoden, vaikka lähes joka pesun jälkeen sitä käytän. Pesen joka toinen päivä hiukset. Eihän nämä mitkään paksut imurihiukset ole, vaikka pitkät ovatkin, joten ehkä siksi tuotteita kuluu niin vähän.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Minulla on samaan aikaan monta eri shampoota ja hoitista käytössä, joten hieman vaikea on arvioida...
Ainakin tuntuu siltä että  shampoo ei kulu sitt4n millään kun taas hoitikset loppuvat heti. Tälläkin hetkellä Tigin O&H hoitis vetelee viimeisiään kun taas shampoota on puoli pulloa jäljellä, ja silloin olen yrittänyt pihistellä sitä hoitista...

Koska töissä ja kotona on omat arsenaalit, kotipulloista huomaa heti miehen vaikutuksen, hän nimittäin läträä sitä shampoota aika reippaasti; laittaa omaan lyhyeen tukkaan varmaan puolet enemmän kuin minä... ::)
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mulla kestää törkeen pitkään. Tosin ei se mua haittaa, ei tarvitse olla ostamassa koko ajan lisää (ja silti ostan) ;D Mulla on kolmea eri hampoota käytössä saman aikasesti, samoin hoitoainetta ja tehistä. Kestää yli vuoden kaikki ihan reippaasti. Jotkut kaksikin vuotta.

Tosin joskus sitä toivoo, että kuluis nopeammin, että sais kokeiltua uusia tuotteita.

Suihkeet ja jätettävät kuluu nopeammin kyllä, mutta esim. latvasuoja kestää vuoden kanssa. Suihkittavat kuluu ehkä 4-6 kuukauden aikana.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
petomaani

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Mulla riittää shampoot ja hoidot aivan hyvin ja suhteellisen kauankin. Shampoita käytän muutoinkin silleen syväpuhdistavaa kerran / 2 per viikko, sitten kosteuttavaa / korjaavaa muilla pesukerroilla. Niin ja pesen fledan noin 2-4 kertaa viikko, se vähän vaihtelee menoista ja siten hiusten likaisuusasteesta. Latvasuoja mulla tuppaa kulumaan tosi nopeaa, samaten hoitosuihkeet. Olen niiden yli-innokas käyttäjä.. joten syy löytyy siitä :)
Suomineito

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Suomineito »

Mullakin kestää melko kauan shampoot ja hoitikset, nimittäin niitä on mulla niin paljon. Vaikka pesen ja hoidan tukan kahden päivän välein, silti mulla menee usein vuosi tai reilustikin enemmän yhden shampoon/hoitiksen kuluttamiseen. Onpa mulla jopa muutaman vuoden takaisiakin shampoo/hoitisjämiä kaapissa, joita yritän nyt kuluttaa loppuun.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

ChaosBlack kirjoitti: Mulla kestää törkeen pitkään. Tosin ei se mua haittaa, ei tarvitse olla ostamassa koko ajan lisää (ja silti ostan) ;D Mulla on kolmea eri hampoota käytössä saman aikasesti, samoin hoitoainetta ja tehistä. Kestää yli vuoden kaikki ihan reippaasti. Jotkut kaksikin vuotta.

Tosin joskus sitä toivoo, että kuluis nopeammin, että sais kokeiltua uusia tuotteita.

Suihkeet ja jätettävät kuluu nopeammin kyllä, mutta esim. latvasuoja kestää vuoden kanssa. Suihkittavat kuluu ehkä 4-6 kuukauden aikana.
Meikällä about sama tahti. Käytän eri tuotteita sekaisin sekä mulla on eri putelit poikkiksen luona mitä käytän niin ajallisesti on vaikee rupee vertailemaan että paljon kuluu.. Kaiken kaikkiaan tuotteet loppuu liian hitaasti, haluisin päästä ostamaan uusia ;D Tehohoidot kuluu hitaimmin koska niitä käyttää harvemmin.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja sipe »

Shampoota kuluu todella vähän, 200 ml riittää varmaankin about 2-3 kuukaudeksi. Johtuu siitä, että en pese kuin päänahan.

Tukka sen sijaan on aivan käsittämätön imuri, eli hoitiksia ja tehiksiä kuluu moninkertaisesti shampooseen verrattuna. Joka pesussa käytettynä 300 ml pullo riittäisi vajaaksi kuukaudeksi, aineesta tietenkin riippuen.

Omaan tukkaan riittoisimmaksi onosoittautunut K-pak rekku. :-*
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Penny »

^ Yhdyn Sipen viestiin, sama homma täällä. Pesen parin-kolmen päivän välein, shampoita menee harvakseltaan, hoitiksia ja tehiksiä sitäkin ahkerammin. Vaikea arvioida tarkkaa hoitisten kulutusvauhtia kun käyttää kaikkea sekaisin, eikä yhtä pulloa kerrallaan loppuun. Shampoissa käytän vain yhtä-kahta versiota, jolloin menekin helpommin näkee.

Hoitosuihkeita taas menee melkoisesti, tosin käytän niitäkin aikalailla sekaisin (Magic Bullet, ColorCare, Miracle Mist), joten vaikea taaskaan arvioida aikaa... mutta ColorCare tuntuu loppuvan noista kaikista nopeiten.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Kiitos halvempien hamstrauksieni takia, olen onnistunut pihistämään aika pirusti jos vertaa aikaisempiin viesteihin.
Tukan totutin työaikana (jolloin oli lippis peittämässä hieman likaista/rasvaista tukkaa) harvoihin pesukertoihin, ja nykyään pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa, joista yksi on CO-pesu.

Ainekohtaisia tiastoja

-Ostin syyskuussa 250 ml O&H -hoitoaineen, ja siitä on mukavasti yli puolet vielä jäljellä
-Suklaa-vanilja on kestänyt myös parisen kuukautta
- Nutriglossia on lähes kaksi purkkia, jotka on ostettu parin kuukauden sisällä
- K-Pakin pikkupullot ovat myös lähes täysiä, ainoastaan rekun kohdalla tuntuu että sitä saisi läträtä hieman reilumminkin.
- Freemanin 3 min hoitis vetelee viimeisiään, ostin sen ennen joulua

Mulla oli varastossa myös vanhoja Goldwellin ja Wellan tuotteita, eli pelkästään näiden avulla ei olla menty.
Mutta huomaa kyllä, että kun on pikkaisen hoitavammat aineet kyseessä, niin ei tarvitse tuhlata niin paljon, vaikka tukka on luonnostaan aika kuivahko
Vastaa Viestiin